Bruke tv som utendørs informasjonstavle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke tv som utendørs informasjonstavle?

Jeg vurderer å kjøpe en LED tv og benytte denne som reklame/informasjonstavle utendørs. (koble til et lite aggregat, de stedene strøm ikke er tilgjengelig)

Er det forskjell på hvor lyssterke LED tver er? (led gir mer lys enn LCD og Plasma?)

Er det forskjell på gjenskinn i skjermer? Eller er det ca det samme på alle skjermer i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av fordelene med led skjermene er jo skarpt/klart, og lys sterkt bilde. Det er helt sikkert LED skjermer som gir mer lys enn andre.

Skjermer med glassfront gir mer gjennskinn enn de uten, dessuten er det forskjell på hvilken behandling glasset har fått (antireflex?)

De med plastfront blir mattere i dagslys, men har ikkje reflex i noe glass.

Vet ikkje hva som er best i ditt tilfelle

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de kan stå ute da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke stå ute? Hva mener du med det?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig forbruker-tv kan ikke stå ute og er ikke egnet til slik bruk. Du må ta kontakt med et firma som driver med slikt. Det lages egne skjermer til slike formål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv brukt helt vanlige TV'er utendørs. Det som er viktig er at de beskyttes mot regn og fuktighet. Det beste er om apparatet kan stå på hele tiden når den er ute, slik at det ikke danner seg kodens på elektronikken inne i apparatet (egen varmenhindrer delvis dette). Tas et kaldt apparatt inn i varmen så må den stå og avkilmatisere seg før den slås på.

Spander ogå en jordfeilbrytter til størmledningen, tilfelle noe skulle "kortslutte". Du kan få erstaningskrav hvis noen andre får strøm fra TV-apperatet, og derfor bør det ikke stå uten tilsyn. Vanlige TV apparater er ikke godkjent for utedørsbruk!

Når vi kjøpte TV så kjøpte vi med forsikring fra butikken, og den skulle vist nok dekke ny TV hvis den ble ødelagt selvom den var brukt ute :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken er at TVen skal stå under et telt, og brukes bare noen timer midt på dagen under diverse arrangementer.

Men, det som kanskje er et større spørsmål er dette med aggregat, for det er ikke alltid strøm tilgjengelig. Jeg har aldri vært borti bruk av aggregat selv. Men slik jeg leser ut av diverse bruksanvisninger skal det ikke være noe problem å koble til en TV der...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eunaas
    Tanken er at TVen skal stå under et telt, og brukes bare noen timer midt på dagen under diverse arrangementer.

Men, det som kanskje er et større spørsmål er dette med aggregat, for det er ikke alltid strøm tilgjengelig. Jeg har aldri vært borti bruk av aggregat selv. Men slik jeg leser ut av diverse bruksanvisninger skal det ikke være noe problem å koble til en TV der...?

Viss agregatet leverer stabil spenning så skal det ikkje så vidt eg vet vere noe problem å koble til eit tv nei, agregatet støyer gjerne ein del da...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JustmeFW
    Viss agregatet leverer stabil spenning så skal det ikkje så vidt eg vet vere noe problem å koble til eit tv nei, agregatet støyer gjerne ein del da...
    En UPS kan kobles mellom, for å ha jevnere strøm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •