40"-42" til rundt 15.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

40"-42" til rundt 15.000,-

Hei

Jeg er på jakt etter ny TV i stua, da det er på tide å pensjonere min 37” LG LCD fra 2005. Synes det å betale mer enn 15.000,- for en tv blir vel mye, men det er ikke en absolutt grense.

Bruker tv’n primært til å se på Blue-Ray/DVD (Panasonic DMP-BD80) og tv sendinger via min HD PVR fra Get. Ønsker også å kunne hente filmer fra internett enten direkte og/eller via Home serveren som står på loftet.

Har sett litt på Sony og de nye 2011-modellene. Ønsker meg selvsagt en HX920, men når jeg sitter ca 2,5m fra tv’n er jeg redd for at en 46” blir litt vel stor (i tillegg til at prisen kommer til å ligge ”noe” over min smertegrense). Har derfor bestemt meg for at jeg kommer til å legge meg i område rundt 40”/42”. Side den minste størrelsen for en HX820 er 46”, blir en 2011 HX720 det eneste alternative her. Fikk også tilbud fra Sony butikken på en 40” HX800 til ca 10.500,- Noen som har erfaring med denne?

Når det gjelder teknologi så er ikke 3D et must, men selvsagt en pluss. Derimot er LED med backlight og local dimming et must. Fokuset mitt ligger på god bildekvalitet (nei, plasma er ikke et alternativ) og kant led er derfor i utgangspunktet ute – men lar meg gjerne overtale med gode argumenter.

Må legge til at jeg ikke er noen ekspert på dette, og blir derfor farget av det jeg leser, hører og ser selv. Var i forrige uke en tur på Lefdal og ble anbefalt en 42” LG 850N eller en 40” Samsung 6905, begge til rundt 13.000,-. Leste senere at i alle fall LG slet med gjenskinn og ble derfor litt negativ til denne.

Det siste i skuddet hos meg er nå en Philips 40”PFL9705H. Den har det jeg ønsker av teknolog, kommer godt ut i de fleste tester, og ligger for tiden til 16.995,- på Elkjøp/Lefdal. Derimot ble jeg litt skeptisk til denne pga alle problemene folk rapporterer om her på AVForum. Som alltid så er det de negative sidene som kommer frem på ulike forum, men jeg vil vel tro at det er flere som er meget godt fornøyd med sin 9705?

Så, her trenger jeg tydeligvis litt hjelp. Alle tilbakemeldinger mottas med en stor takk!

Arild

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha bak led har du 4 skjermer totalt å velge imellom i din str: 46HX900, 42/47 LE850/LX950 og Philips 9705. Alle samsung sine er egde led. Var jeg deg ville jeg dradd på litt å kjøpt 46"-det blir sjelden for stort! Har 60" på 2.9 m å det fungerer fin fint. Folk her inne er nok meget kritisk på kvalitet ja så tviler på at det er SÅ store problemer med 9705 som en får inntrykk av.

Jeg fikk samme inntrykk av LG plasma at det var SÅ følsomt for innbrenning bla bla-men har ikke merket noe til det. Men kan jeg spørre hvorfor plasma ikke er et alternativ? Skal du bruke den mest som PC skjerm og er sterkt plaget med gjennskinn så skjønner jeg den.
    En får jo som rege best iforhold til pris og mest bilde for penga på plasma.

Du bør også vurdere LCD med 3D som gir meget gode bilder til en meget bra pris! F.eks Samsung C755 i 40 og 46".

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40HX800 har vært på tilbud til 8995,- i flere uker før, så noe godt tilbud synes jeg ikke det der var.

KDL46HX920 kommer til å bli en helt sinnsykt rå tv, men tilgjengelig er den nok ikke før i mai.

Om baklysled med lokal dimming er et must, så er jo HX800 avskrevet uansett. Egentlig fryktelig teit av deg å avskrive plasma om du er ute etter god bildekvalitet. Er som å avskrive formel 1 når du er ute etter hastighet, fordi det ikke er mer enn 1 sete i bilen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •