Ny TV - Samsung C755, Sony EX500 eller Philips 8605?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - Samsung C755, Sony EX500 eller Philips 8605?

Hei.
    Beklager at jeg kommer med nok en kjøpe TV-tråd, men jeg er så usikker på hva jeg skal velge at jeg følte jeg trengte litt input fra folk som kan det.

Jeg skal kjøpe meg en ny Tv og har etter en god del lesing kommet meg ned til en shortlist som består av Samsung 40”C755, Philips 40”8605 og Sony 46”EX500. TVen skal hovedsakelig brukes til å spille og se blu-ray på med en PS3 i et som regel nokså mørkt rom.

Jeg har nå en 32” Hyundai-TV så jeg tror ikke det skal være noe problem med å få en bedre bildeopplevelse, men det hadde vært gøy å vite hvilken av disse skjermene som hadde gitt meg best opplevelse. En ting jeg synes er veldig viktig er at fargene er jevne, hvis det er det man sier. Jeg har allerede returnert en Samsung LED-TV pga ”lys” fra hjørnene og litt andre steder. Det gjør meg ikke så mye hvis det ikke er 100% svart, men det må være jevnt.
    3D er ikke noe som betyr mye for meg, men virker det bra er jo selvfølgelig det et pluss

Jeg har også prøvd meg på en Panasonic G20 som jeg også returnerte, og det var nok en større skuffelse enn LED-TVen jeg hadde. Ikke fordi den var veldig dårlig, men jeg hadde så enorme forventninger etter å ha lest meg opp rundt på nettet. Det kan godt være det var min skjerm det var noe galt med, men det var akkurat som det var noe ”grum” oppå bildet hele tiden. Dette var så synlig at jeg nesten er overbevist om at det var noe galt med min skjerm, for så mange anmeldere kan ikke overse dette. Likevel har dette gjort at jeg vil prøve andre ting enn plasma nå.

Jeg lister her opp noen ting som gjør at jeg heller for eller mot også kan den som vil skyte ned de argumentene eller backe opp om de.

Samsungen: Denne har fått god review på avforums.com som jeg har inntyrkk av skal være nokså pålitelige, men at den er billig og har 3D gjør at jeg ikke helt klarer å stole på at den leverer bra nok bilde i vanlig 2D som er viktigst for meg. 8000 for en TV på elkjop.no med en 3D-brille inkludert blir liksom litt for billig føler jeg. På anmeldelsen på avforums.com stod det også, for å sitere ” If you just want a good LCD for 2D viewing then there are some very tempting models at the same or lower price points.” Hvilke er i så fall det?

Philipsen: Denne har jeg også sett gode reviews på når det kommer til 2D som er det viktigste for meg i tillegg til at den ser rå ut. Jeg må også innrømme at jeg er litt svak for kule detaljer og at Ambilight vriker relativt fantastisk. I tillegg har jeg lest et clouding ikke er et stort problem. En ting som er mot her er at i tilfelle jeg noensinne skulle flytte TVen ut til et litt lysere rom blir det en del refleksjoner fra skjermen. Jeg ser også for meg at siden den har en del nyere teknologi kan bildet være like bra på LCD-skjermene siden de har fått lengre tid til å finpusse sin teknologi.

Sonyen: Denne hadde jeg for så vidt gått forbi helt til jeg så en test i Lyd og Bilde for noen dager siden med setninger som ” Her får man en bildekvalitet som egentlig hører hjemme i LED toppsjiktet, men til en hyggeligere pris” og ”Det går ikke an å se at dette ikke er en LED-skjerm!”. Rktignok en anmeldelse av 55”en men jeg vil tippe at 46”en er nokså lik. Det eneste jeg kan holde mot denne er i grunnen at hvis den er så bra skal den ikke være så billig vel, og der har du kunnskapsnivået mitt på dette feltet oppsummert i en setning;-).

Så hvis noen med peiling hadde giddet å ta seg bryet med å les dette nokså lange innlegget og gi noen tips for hva de synes er det beste kjøpet hadde jeg satt veldig pris på det. Jeg kan vel nevne at akkurat nå ligger Philipsen best an.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig 46EX500 som en oppgradering fra 40W5500, etter å ha lest den samme testen i Lyd og Bilde. Mye positivt å si om den, men flashlighting fra hjørnene gjør at den går i retur snart. Ut ifra testen skulle man tro dette problemet var løst, de skriver jo spesifikt at den har et veldig uniformt baklys uten hotspotting eller andre uønskede effekter. Men nei. Nå prøver jeg Panasonic Plasma. De andre TV'ene du nevner har jeg ingen erfaring med.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kanskje ikke så poppis å nevne pris i alle tråder men lefdal har 46' av samsung 755 til 9999 nå, og jeg kan vel ikke annet en å anbefalle den,selv om jeg har hatt litt kødd med min(eller service stedet har vært utrolig dårlig til å være behjelplig er bedre å si. Men dette kan vi ta i en annen tråd)

Du sier:
    8000 for en TV på elkjop.no med en 3D-brille inkludert blir liksom litt for billig føler jeg

Jeg sier:
    løp og kjøp. dette er led knuseren sier nå jeg, og med 30 dager returett på elkjøp kan du smile hele veien hjem og resten av uka.Den LEVERER i 2D.
    På blu ray er den knall bra.Jeg merker ikke 'læg' på ps3 spill.
    Det er rask respons fra fjernkontrollen/ menyene (det var det ikke på min gml samsung)

Skjermen er mattere en mange andre på markedet i dag(bra om du har mange vinduer i stua) Lyden er ikke så 'gæli' som på de tynne led rammene. Et hav av justerings muligheter på samsungen(noe mange, inkl meg liker)
    Godt med tilkoblinger.Pen å se på.
    Ehh, tja kommer ikke på noe mer i farta nå , spør heller. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men jeg var såpass lysten på ny TV at jeg handlet en en før svarene kom. Jeg gikk for Philips 8605 og for meg virker dette som en veldig grei skjerm. Så langt bare testet i et mørkt rom, men jeg kan se for meg at refleksjoner kan bli nokså synlige hvis jeg plasserer den feil. Ellers har jeg ingenting å klage på, og vil vel si meg fornøyd.
    Jeg har ikke fått testet den på online spilling ennå, som jo er noe jeg bruker litt tid på (har vel rundt 25 spilledøgn på MW2), så det må vel testes før jeg gir det endelige "Veldig fornøyd"-stempelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Jeg kjøpte nylig 46EX500 som en oppgradering fra 40W5500, etter å ha lest den samme testen i Lyd og Bilde. Mye positivt å si om den, men flashlighting fra hjørnene gjør at den går i retur snart. Ut ifra testen skulle man tro dette problemet var løst, de skriver jo spesifikt at den har et veldig uniformt baklys uten hotspotting eller andre uønskede effekter. Men nei. Nå prøver jeg Panasonic Plasma. De andre TV'ene du nevner har jeg ingen erfaring med.
    Sett bort ifra clouding, hvordan var bilde på Ex500 kontra W5500. Jeg syns bilde på W5500 generelt var meget bra og behagelig bortsett fra cloudingen!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle 3 er jævlig gode tver som du garantert vil bli fornøyd med. Eneste jeg må advare mot er at philipsen har glassplate i front så kan komme mye gjenskinn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •