IDTV og lyd via receiver (Denon 1910)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IDTV og lyd via receiver (Denon 1910)

Hei.

Er i ferd med å anskaffe ny tv og har et spørsmål ifbm idtv gjennom canal digital.
    Har i dag en HD-PVR dekoder som jeg har koblet til receiveren via HDMI (SAT/CBL) og videre fra receiver til tv via HDMI (OUT MONITOR). På den måten får jeg bl.a. dolby digital ut på surround anlegget for de sendingene som sender dette.

Spørsmålet er hvordan dette vil fungere når jeg fjerner dekoderen? Hvordan kobler jeg for å fortsatt få lyden via receiveren og på den måten ivareta lyden jeg får via HD dekoderen i dag. Er jeg nødt til og først kjøre en HDMI kabel fra tv'en inn i receiveren (SAT/CBL) og en annen fra receiveren og tilbake i tv'en igjen (OUT MONITOR)? Eller må jeg f.eks. bruke en optisk kabel mellom tv og receiver? Mulig jeg tenker feil her og låser meg fast i en tanke. Noen med erfaringer?

Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk eller coax fra TV til Denon'en burde jo funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV skal du kjøpe? Hvis den har audio return channel (ARC) holder det vel med en hdmi-kabel mellom tv og receiver. Jeg har Samsung PS63C7705 (med IDTV fra CD) og Denon AVR-3311, og det fungerer utmerket! Fjernkontrollen til tv-en styrer til og med volumet på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goosewater
    Hvilken TV skal du kjøpe? Hvis den har audio return channel (ARC) holder det vel med en hdmi-kabel mellom tv og receiver. Jeg har Samsung PS63C7705 (med IDTV fra CD) og Denon AVR-3311, og det fungerer utmerket! Fjernkontrollen til tv-en styrer til og med volumet på receiveren.
    Hei, og takk for svar!
    Jeg er ikke helt i mål med tanke på modell. Men jeg lyst på en Samsung. Enten UE55C6705 eller UE55C6005. Har en smertegrense på rundt 14.000.
    Men det du beskriver er jo midt i blinken. Har du noen mulighet for opptak via f.eks. ekstern disk med din tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornoj
    Hei, og takk for svar!
    Har du noen mulighet for opptak via f.eks. ekstern disk med din tv?
    På PS63C7705 er det bare å koble til en usb-disk, gjerne 2,5" som får nok strøm via usb. Jeg har gjort det, og teipet den fast bak på tv-en.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1910 har ikke HDMI 1.4, og dermed heller ikke audio return.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    1910 har ikke HDMI 1.4, og dermed heller ikke audio return.
    Ok. Da er det avklart. Det er ikke få hensyn man skal ta ved valg av duppeditter om dagen. Var enklere den gangen jeg bare hadde platespiller og forsterker. Kanskje morsomere også.
    Men jeg vet forsåvidt ikke hvor aktuelt dette med idtv er heller. Nå ryktes det om canal digital skal lansere nye dekodere med mulighet for on-demand, etc, etc. Disse mulighetene får man kanskje ikke via idtv?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du IDTV, så kobler du en optisk fra TV en til AVR1910 for å få muligheten for Dolby Digital på de sendingene som har det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •