Ny 55 tommer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ny 55 tommer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 55 tommer

Hei alle.
    Har tråla gjennom ett utall poster, men trenger likevel noen konkrete tips da jeg blir litt overveldet av all informasjonen.
    Er i utgangspunktet ute etter en 55" LED TV. Dette først og fremst pga. vekt da den skal henges på en gipsvegg jeg helst ikke vil belaste med alt for mye vekt.

Etter og ha lest gjennom tråden til LG 60PK250N ble jeg veldig fristet, men er redd den blir for tung. Ser også at den er følsom for refleksjoner. Noe som passer dårlig da jeg har 4 meter med vindu rett mot der tv'en skal stå.
    Så da tror jeg kanskje at et LED TV vil passe mine behov best. Men er åpen for plasma hvis vekt og gjenskinn er akseptabelt.

Jeg vil jeg helst ikke bruke noe særlig mere enn 13-14.000 på et apparat, og noe mindre enn 55" blir nok ikke aktuelt.

Noen som kan hjelpe meg i gang?

Jørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært gjennom samme runde som deg

Hadde lenge bestemt meg for å kjøpe Samsung 55" 8705.

Nå har jeg bestemt meg for Sony 55EX710, en del pga. pris, får denne til 12990,-, lest en del om denne og den får mye skryt, lite/ingen clouding. I tillegg har jeg ett nytt hus med vinduer helt ned til gulvet, så var redd for refleksjoner osv. , her skal Sonyen være bedre enn Samsung`en har jeg lest.

Var og inne på tanken å vente på 55EX720, den skal komme i Q2 2011, men klarer ikke å vente , hehe

3D har jeg ikke behov for nå er min konklusjon.

Henter min i dag, gleder meg

Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmr
    Jeg har vært gjennom samme runde som deg

Hadde lenge bestemt meg for å kjøpe Samsung 55" 8705.

Nå har jeg bestemt meg for Sony 55EX710, en del pga. pris, får denne til 12990,-, lest en del om denne og den får mye skryt, lite/ingen clouding. I tillegg har jeg ett nytt hus med vinduer helt ned til gulvet, så var redd for refleksjoner osv. , her skal Sonyen være bedre enn Samsung`en har jeg lest.

Var og inne på tanken å vente på 55EX720, den skal komme i Q2 2011, men klarer ikke å vente , hehe

3D har jeg ikke behov for nå er min konklusjon.

Henter min i dag, gleder meg

Lykke til med valget
    Helt enig, mener også at 55Ex710 vil være beste valget om det ikke kan være under 55" i den prisklassen!

Hadde du klart deg med 50" så har de Panasonic 50V20 til kun 9999,- hos komplett.no som er en villt bra pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for kjappe svar!

Sitat Opprinnelig postet av rmr
    Nå har jeg bestemt meg for Sony 55EX710, en del pga. pris, får denne til 12990,-,
    Prøvde å søke etter denne, men den er vanskelig å oppdrive kan det virke som. Hvor fant du den til den prisen?
    Kjenner meg igjen mtp på ventinga Men jeg har en måned til mine nye stuemøbler kommer, så litt tid har jeg.

Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Hadde du klart deg med 50" så har de Panasonic 50V20 til kun 9999,- hos komplett.no som er en villt bra pris!
    Har en 4 år gammel 42" Panasonic i dag, og har vært strålende fornøyd med den. Men jeg syns 50" blir litt snaut når jeg først skal oppgradere. Synd de ikke har noen mellom 50 og 60 tommer.

Hva med Samsung sin 6 serie (eks: UE55C6005)? Ser det er en del negative kommentarer rundt den, men den ser ut til å passe mine behov samtidig som den har utseendet med seg. Ultraslank med tynn ramme er jo flott.
    Eller er det eventuelt noen LG modeller som kunne gjort seg?

Er ikke kjempekresen, med mindre det er åpenbare svakheter. Lyd, antall HDMI innganger, USB porter, etc er uinteressant da jeg bruker både receiver og mediaspiller til disse formålene.
    Skal kun brukes til film og tv. Ingen spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornoj
    Hei, og takk for kjappe svar!

Prøvde å søke etter denne, men den er vanskelig å oppdrive kan det virke som. Hvor fant du den til den prisen?
    Kjenner meg igjen mtp på ventinga Men jeg har en måned til mine nye stuemøbler kommer, så litt tid har jeg.

Har en 4 år gammel 42" Panasonic i dag, og har vært strålende fornøyd med den. Men jeg syns 50" blir litt snaut når jeg først skal oppgradere. Synd de ikke har noen mellom 50 og 60 tommer.

Hva med Samsung sin 6 serie (eks: UE55C6005)? Ser det er en del negative kommentarer rundt den, men den ser ut til å passe mine behov samtidig som den har utseendet med seg. Ultraslank med tynn ramme er jo flott.
    Eller er det eventuelt noen LG modeller som kunne gjort seg?

Er ikke kjempekresen, med mindre det er åpenbare svakheter. Lyd, antall HDMI innganger, USB porter, etc er uinteressant da jeg bruker både receiver og mediaspiller til disse formålene.
    Skal kun brukes til film og tv. Ingen spilling.
    Samsung har jo PS58C6505 58 " plasma som er relativt slim og har bra med innganger! Har bare sett så vidt på den i butikk så kan ikke si så mye om den, men jeg tror at denne er bra, og har tilsvarende bildekvalitet som denne og det er jo ikke dumt

Samsung PS50C6900 review - TV reviews - TrustedReviews

6 serien i LED til samsung har jeg hørt både positivt og negativt om, men jeg kan dessverre ikke uttale meg om den.

Finner ikke pris på 55EX710 under 15000,- jeg heller, men det er uansett et godt kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, elkjøp har vel 55ex710 for ca 14.000 tror jeg.
    Har selv ventet og ventet på min 55ex710, men nå ser det ut som jeg ikke får den Håper jeg får bra pris på 60ex700.. om de kan høvle av prisen noe, blir det nok den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •