55" tv og oppover skal jeg velge for max 15 tusen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

55" tv og oppover skal jeg velge for max 15 tusen?

Hvilke tv vil dere anbefale for max 15 tusen.?
    Har sett en del på led, men er usikker.

Jeg spiller en ps3, så er litt redd for å kjøpe plasma. Vist det skal brenne seg fast bilde.

Må ha 55" minimum

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen LED varianter på elkjop til rundt 14k fra både sony, LG og Samsung, tror ikke du hadde blitt missfornøyd med noen av de egentlig

netonnet har også noen i 55" klassen til samme priser. Virker som om du ikke får større en 55" til den prisen med mindre det er plasma.

LCD uten LED kan også være en mulighet, jeg syns LED kan bli litt slitsomt i lengden da de er veldig lyssterke.

Uansett, du vil nok ikke bli missfornøyd på noen av tvene fra de store produsentene i den prisklassen, bare for all del ikke velg noe sånn jalla andersson merke eller noe

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDL55EX710 eller 720 som kommer snart blir min soleklare anbefaling iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg enten kikket på EX710/720 evt LCD ala LG LD550. Ville ikke sett på Samsung sin C6005 hvis du er følsom for clouding.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kdl-55ex710 er overraskende bra for størrelse/pris synes jeg..
    I går var jeg her i england og da så jeg sonyen mot samsungen.

Jeg har jo sett samsungen før, i mindre str og har aldri likt den helt pga den plager meg med clouding. Men det jeg la merke til i går, var:
    * Samsung virket å være mye mindre lyssterk (pga. blankt panel kanskje?
    * Samsung har loco med refleksjoner i panelet (dette var inne, ingen vinduer, men jeg så meg og damen som om det var et speil!)
    * Samsung hadde dårligere innsynsvinkel (Dette kan igjen være pga mindre lyssterk, så man lettere ser det "fader").

Jeg så for all del også på sonyen at man har en effekt av innsynsvinkel. På sonyen derimot, var effekten mer desaturasjon enn at man mistet lysstyrken.
    Skal sies at jeg så her på 60" sony (700 panel), men jeg har jo sett på 710 panel (55") vs 60" før. Et større panel er jo oftere enklere å se svakhet mtp. innsynsvikel, men man kan sitte overraskende nært 60" uten problemer.

Bare litt synd at det ser ut som elkjøp har fjernet sin 60mnd rente og gebyrfri betutsettelse nå :-P Ellers tror jeg at jeg hadde kansellert min amentio-ordre for kdl-55ex710 og kjøpt en kdl-60ex700 fra elkjøp.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en 2 ukers tilbudskampanje fra Elkjøp det der. Sånn går det når du venter .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Var en 2 ukers tilbudskampanje fra Elkjøp det der. Sånn går det når du venter .
    he he, jeg ser amentio har 60":
    Sony KDL-60EX700 - 60" BRAVIA EX700 Seri KDL60EX700AEP - Amentio Datakjeden

Jeg tror egentlig jeg har nok cash til det også, men time will tell... Er jo på ferie nå, men får jo lønn på fredag :P Dog., blir det jo en del mer øl og restaurant, når man er på ferie.. he he. 60" ser unektelig veldig fett ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... fekk veldig lyst på sony sin kdl-60ex700, men litt dyr for meg ..Hvordan er det med plasma å spele ps3 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zola87
    hmmm... fekk veldig lyst på sony sin kdl-60ex700, men litt dyr for meg ..Hvordan er det med plasma å spele ps3 da?
    Jeg har hatt plasma før, men jeg kommer aldri til å kjøpe det igjen.
    Nå er det noen år siden jeg hadde plasma og de har nok blitt bedre.

Jeg fikk personlig aldri innbrenning selv, men jeg gikk rundt med en "noia" hele tiden. Videre, turte jeg ikke å ha "clone view" fra pcen. Fikk litt image retention noen ganger, men white wash fikset biffen.

Kommer aldri til å kjøpe plasma igjen, pga flere årsaker:
    * Innbrenningsfare (selv om den ikke er like ille som før, er den der!)
    * Tyngre tv (vesentlig!)
    * Bruker mye mer strøm (spesielt mye mer enn LED-tvene)
    * Blank overflate => Refleksjoner (veldig sjenerendes)

Fordelene plasma har:
    * Mer størrelse for pengene
    * Jeg liker fargene bedre (mer livlige farger)
    * Som regel veldig lyssterke

Men, de siste LCD og LED-LCD tvene, har veldig bra lysstyrke. Kjøper du også en med matt panel (feks sonyen), vil du ha en god allrounder som fungerer som tv - og ikke et speil!

Om du aldri vil koble på en pc, samt aldri går fra tven, ikke bryr deg om strømforbruk, vekt,m.m., kan du alltids vurdere plasma.

Sony 55" KDL-55EX710 strømforbruk (sakset fra sony)
    Power Consumption (in Download Acquisition Mode) : 15W
    Power Consumption (in Operation) max. : 138W
    Power Consumption (in Standby) : 0.14W

Panasonic 50" VT20 plasma (sakset fra en test):
    The highest measured figure was 303 watts and the lowest was 59 watts with normal content. We then move to static consumption figures at 0, 50 and 100ire rasters. In calibrated mode the VT20 measures 60 watts, 210 watts and 390 watts.

I praksis betyr det at VT20 bruker ca 2.8 ganger mer strøm for en 50", enn sonyen bruker for 55". Noen bryr seg ikke om strømforbruket, men et par hundre watt blir faktisk fort litt penger i løpet av et år.

Husker jeg så en artikkel nylig vedr. standbystrøm, at selv en playstation 3 kan bruke et par tusen kroner i året :-P Jeg hadde kjøpt plasma om jeg hadde to tver, gjerne en egen tv-stue med full lyskontroll. Hadde jeg bare kjøpt en tv, ville jeg kjøpt led-lcd med matt panel.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps. etter sjelegransking i går, har jeg kommet frem til
    * Jeg går for 55", fremfor 60".

Årsak:
    Differansen i pris er såpass høy (jeg har inne en ordre der jeg får 55" for 12200kr)

Videre:
    18.200 er egentlig litt mye å bruke på tv, når jeg også mangler centerkanal, bakhøyttalere, spisebord og div annet :P
    Skulle også hatt et tv-møbel som klarte å ta unna forsterker, tuner, ps3, htpc.

Ellers, må jeg bare si:
    Nå har jeg sett på tv her i England i noen dager og har ikke tenkt over hvor liten tven er. Det er en liten 32" har sittet 2 meter unna, he he.. 55" er helt sikkert nok for meg, når jeg setter det i perspektiv.

(ps. har nylig solgt projektor, så jeg går fra 123" til 55", men samtidig vil jeg jo sitte nærmere).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •