Bytte ut min Panasonic PV60?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut min Panasonic PV60?

Jeg er ikke helt oppdatert på bildefronten så tenkte å høre om dere kan ha noen innspill her. Har per i dag en 42" PV60. Jeg er relativt fornøyd med bildet med unntak av det plagsomme lilla-greiene som jeg tror de fleste har hørt om. Har kalibrert til bristepunktet men det kommer ikke bort. I tillegg til at den er ganske tung, "klumpete" og stygt bordstativ (kan ikke bruke veggfestet mitt for øyeblikket) så vurderer jeg å bytte den ut.

Spørsmålet er da, hvordan er skjermene i billig-segmentet i forhold til denne med tanke på bildekvalitet? Ser at de billigste panasonic plasmaene fortsatt har samme oppløsning som denne (kun hd-ready). Det er bare plasma som er aktuelt, og makspris er rundt 5k da jeg er student og dermed fattig

Er det verdt å bytte ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt oppdatert på bildefronten så tenkte å høre om dere kan ha noen innspill her. Har per i dag en 42" PV60. Jeg er relativt fornøyd med bildet med unntak av det plagsomme lilla-greiene som jeg tror de fleste har hørt om. Har kalibrert til bristepunktet men det kommer ikke bort. I tillegg til at den er ganske tung, "klumpete" og stygt bordstativ (kan ikke bruke veggfestet mitt for øyeblikket) så vurderer jeg å bytte den ut.

Spørsmålet er da, hvordan er skjermene i billig-segmentet i forhold til denne med tanke på bildekvalitet? Ser at de billigste panasonic plasmaene fortsatt har samme oppløsning som denne (kun hd-ready). Det er bare plasma som er aktuelt, og makspris er rundt 5k da jeg er student og dermed fattig

Er det verdt å bytte ut?
    Du tenker kanskje på Panasonic TX-P42X20E til 4990,-? Den er ikke ubetinget bedre enn PV60, spesielt ikke på SD-signaler. Men "purple snakes" som du har på PV60 går ikke bort av seg selv (kan ikke kalibreres). Så spørsmålet er om du kan leve med PV60 til Panasonic X30 kommer?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får holde ut litt til, X30 er rett rundt hjørnet og kommer enten i mars eller i april .

Det blir nok relativt fort ca 5000,- for denne i 42", og vil være klart verdt det.

X20 er nesten like ulekker som din PV60 .

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright! Takker for svar. Får vel bare holde ut litt til da Har en Samsung UE46C9005Z på hjemlån nå og det føles bare så fælt at jeg må tilbake på 42PV60 igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    llright! Takker for svar. Får vel bare holde ut litt til da Har en Samsung UE46C9005Z på hjemlån nå og det føles bare så fælt at jeg må tilbake på 42PV60 igjen.
    Kan du ikke bare utvide "lånetiden" på Samsungen da.... :wink:

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0