Hjelp til å finne 46" Flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å finne 46" Flatskjerm

Trenger litt hjelp til å finne aktuelle kandidater.

Skal finne riktig LCD/LED 46/47" TV til mine foreldre på 65år. TVn skal kun brukes til TV titting dagtid og kveldstid. Det er en stor stue og sitteavstanden er ca 5 meter. Stuen er også lys på dagtid så TVn må ha minst mulig problem med gjenskinn og refleksjon. TVn bør kunne vise sportssendinger på en god måte. Ellers er det ikke så mange krav annet enn at det er et bra bilde og at den er brukervennlig. Pris rundt 10 pluss minus, kan strekke litt på den biten. Kompromisser er jeg ikke så glad i, ønsker best mulig TV for pengene.

Har selv Plasma og er veldig fornøyd med det men mitt bruk er anderledes og under andre forhold. Ser man får svært gode plasmaskjermer til den prisen men er redd for gjenskinn i en lys stue. Eller finnes det noen plasmaskjermer som kan takle det? Da snakker vi 50".

Så, hvilke modeller kan være aktuelle å se nærmere på utifra nevnte kriterier?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pansonic G20 fungerer meget bra i lyse rom-nesten like bra som de fleste LED-LCD/LCD skjermer. Dette pga at den har glasset rett på panelet uten mellomrom-dette gir mindre gjenskinn. Samsung har også dette på de større modellene(C7705).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    Siden tven er til foreldrene dine vill jeg anta at bildekvaliteten kommer først og ikke hvor tynn tven er og at den må ha ting som Net Tv og lignenede.

Kjøpte selv denne tven Komplett.no - Philips 46" LED-TV 46PFL5605H til stua og er veldig fornøyd.
    Har kjøpt ny tv til både kjellerstua og stua,en veldig dyr tv til kjellerstua og denne til stua.
    Stua tven står i har 2 vinduer på siden av tven og det er ikke mye gjennskinn på tven fra vinduene.
    Svart/hvit nivået er veldig bra på grunn av at tven er FULL LED og ikke EDGE LED,det er ikke lokal dimming men bilde er veldig bra allikevel med som sagt bra sort/hvit nivå.
    En liten test fra LYD&BILDE Philips 46PFL5605H - Lyd og Bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, skal vurdere de nevnte modeller.

Etter å ha lest litt på forumet her så får jeg ett inntrykk av at det er endel bugs med Philips TVer? Gjelder det noen modeller bare eller er det mere generellt? Er det noe mine foreldre ikke blir fornøyd med så er det en TV som må sendes til reperasjon osv. Kvalitet er absolutt ett krav, masse tull og bugs er unødvendig tid og ergrelse. Ingen produkter vel feilfrie men det er greit at det er minst mulig tull. At den er tynn og har net TV er ikke viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje like greit med en god LCD TV? Noe negativt å si om denne? Hvordan er bildekvalitet og gjenskinn? Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500

Ønsker ikke de billigste "LED" TVene. Skal det være LED så må det være bak. Hvilke er da gode kandidater? Prisen var 10+ men kan muligens strekke den littegrann men ikke lenger enn til 15. Men gjør EX500 her samme nytte for mine foreldre kan jeg like gjerne kjøpe den. Eventuellt andre tilsvarende LCD.

Setter pris på innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46EX500 er en knall tv! Du skal som sagt over på Bak LED med dimming for å få noen skjermer som slår skjermen(EX500) klart på bildekvalitet.

Dine foreldre blir fornøyd-bare husk å kjøpe til bedre lyd!
    Det er desverre mangel vare på 99% av flatskjermene. Bruk 5k på lyd isteden for på bitte litt bedre TV enn EX500.

Sett tvn i FILM modus så er tvn temmlig bra oppsatt fra fabrikk utfra det jeg har kalibrert av 46EX500.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46EX500 er en knall tv! Du skal som sagt over på Bak LED med dimming for å få noen skjermer som slår skjermen(EX500) klart på bildekvalitet.

Dine foreldre blir fornøyd-bare husk å kjøpe til bedre lyd!
    Det er desverre mangel vare på 99% av flatskjermene. Bruk 5k på lyd isteden for på bitte litt bedre TV enn EX500.

Sett tvn i FILM modus så er tvn temmlig bra oppsatt fra fabrikk utfra det jeg har kalibrert av 46EX500.
    Jeg støtter innlegget ovenfor. Sony 46EX500 er en meget god TV. Jeg har innstallert akkurat denne modellen for flere eldre i min hjemkommune. Men mange eldre (70+) har ikke like godt syn som yngre og de trenger mer lys. Derfor har "standard"-innstillingen fungert best for de fleste på vanlige TV-signaler. Det gir en litt kjølig fargetemperatur, men på TV-signaler fungerer det meget godt likevel. På DVD o.l. så er Cinema eller i hvertfall en varmere bildesignatur å foretrekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Sony.

Synd at denne Expert.no - TANDBERG DISPLAY ERGOCLASS II 42 ikke fås i 46".
    Imponerende bilde rett opp av esken(for lyse rom), og beste lyd i klassen, med god margin. Perfekt TV for de med samme kriterier, men med kortere sitteavstand. Tanberg bør se å komme med større modeller også.

"TV'en er spesiellt kalibrert for lyse rom - slik at den er helt optimal både for deg som har mye vinduer og taklys.
    Full HD med sylskarpe bilder, og en lyd få andre klarer å nærme seg. For deg som kanskje ikke har eget stereoanlegg du kan koble til - er dette det perfekte TV. Her kan du nyte god lyd både på film, musikk og mye annet."
    Skriver under på det.
    Beklager off topic, synd det ikke var 42"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46EX500 ser foreløbig ut som det beste valget utifra tester osv. Er det noen bugs/noe som ikke er bra på den? Det frister å gå for denne TVn såfremt det ikke er noe alvorlig som taler imot.

Hvordan er kvaliteten på Sony, bedre/dårligere enn konkurrenter? De som skal ha TVn bor i en mindre by og det er langt til nærmeste autoriserte Sony verksted. Må ta med slike ting i betraktningene. De har Expert på stedet men de har ikke denne Tvn lenger i sitt sortiment.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal uansett ikke dekke frakt ved garanti eller reklamasjon. er bare à kreve fraktlapp tilsendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra tips. Det ble en 46EX500 og både jeg og foreldrene er happy med det valget. Meget flott TV for den prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •