Nå kommer LCD TVene!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Nå kommer LCD TVene!

Hadde nylig Medion innom kontoret. De presenterte en del nye skjermer som dukker opp i løpet av sommeren... LCD er på full fart inn i TV-verden. 30" LCD med 1280x720 oppløsning og 15 ms update dukker opp til ca. 20.000. Denne har dessverre kun 400:1 kontrast, men har definitivt også sine fordeler! For det første skal det langt mer til å få innbrenning på en LCD skjerm, så den kan benyttes uten problemer på data. I tillegg er den enda tynnere... De kommer også med en 23" wide LCD til ca. 10.000, perfekt for hjemmekontoret!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette høyres bra ut, gleder meg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD bedre enn plasma?

Er disse LCD-skjermene bedre enn plasma? Finnes de også i Wide-screen format 32" og 42"? ...og til hvilke priser? :?:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker sikkert helt feil, men mener at den største LCD man får nå er 37" fra Sharp. På IFA skal Samsung vise LCD på 42".

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

LCD har både svakheter og styrker sammenlignet med plasma. Noen av de er nevnt allerede... I tillegg til lavere kontrast, har også LCD slitt litt med oppdateringen av bildet. Med 15 ms skulle en tro at dette er løst, men jeg har fremdeles ikke sett en nyere LCD TV, og kan derfor ikke uttale meg.

For min del er 400:1 kontrast en deal-killer, men for de som skal benytte TVen som en PCskjerm, kan det jo holde. 30" til stuebruk faller liksom litt mellom to stoler, mener nå jeg... Litt for stor til normal databruk, og litt for liten/lav kontrast til bruk som ren TV...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt på å bytte ut min gamle 21 tommer tv med ein ny 20-25 tommer lcd tv, korleis er kvaliteten på dagens lcd tv'er :?:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kvaliteten er veldig god, det er mer kontrasten det står på... Alle er ikke like forsømme for lav kontrast, og skal den stå i en stue til normal TV bruk, er en LCD TV trolig et attraktivt valg for mange...

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung viste en LCD på hele 56" på årets CES-messe i Las Vegas.
    Men skjermer på den størrelsen koster mer enn Plasma i tilsvarende størrelse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med en butikksjef på Elektro+ om plasmaskjermer og han sa flere ganger at "markedet er helt kaos nå". Det hørtes ut som om de hadde noen saker gående i forbrukerrådet pga. døde pixler. "Om du kjøper en skjerm til 40.000 ville du vel ikke godtatt 300 døde punkter". Jeg spurte om de virkelig hadde en grense på 300 pixler og han sa det stemte. Det laveste tallet han sa han hadde hørt for plasmaskjermer en grense på 9 pixler. Han sa og at LCD kom snart og at det da ville bli mye færre problemer.

Jeg ble liksom ikke så fristet til å kjøpe plasma, og i alle fall ikke i den butikken da jeg hørte dette.

Robert-

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister veldig å kjøpe ein lcd tv, men 10 lapper for ein 20 tommer er litt vel masse (får slite med den gamle ei stund til,sjølv om den skjemmer ut looken i tillegg til å ha veldig dårlig bildekvalitet). Venter til prisene faller og bytter heller ut sofaen først, Må jo sitte godt og når man skal sjå film

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Venter til prisene faller og bytter heller ut sofaen først, Må jo sitte godt og når man skal sjå film
    Der er jeg allerede i mål, individuelt justerbare seter, alcantara og seteforlengere. Kunne muligens kommet unna med noe til 1/10 av prisen om jeg hadde valgt noe fra IKEA...

Robert-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •