Når er det optimalt å kjøpe ny TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når er det optimalt å kjøpe ny TV?

Jeg vet at jeg i utgangspunktet ikke tenke for mye på dette og bare slå til, men lurer på om noen har noen erfaringer, tips eller råd vedrørende dette. Altså når det er optimalt å kjøpe ny TV.

Har så og si bestemt meg for å kjøpe en Panasonic 50" G20. Det er en flott TV til en veldig fornuftig pris (10K i skrivende stund). Men vet også at det om ikke altfor lenge vil komme nye modeller fra Panasonic, blant annet G30-serien. Spørsmålet er altså, burde jeg kjøpe G20'en nå, eller burde jeg vente litt til? Er G20'en blitt så billig som den kan bli før G30 kommer på banen?

Jeg er bare litt redd for at om 1 måned så koster en G30 10-12 tusen, mens en G20 da koster kanskje 8K.... det er selvfølgelig umulig å spekulere i, men noen her som har noen erfaringer å dele? Mistenker at akkurat nå er et dårlig tidspunkt å kjøpe tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bilalc
    Jeg vet at jeg i utgangspunktet ikke tenke for mye på dette og bare slå til, men lurer på om noen har noen erfaringer, tips eller råd vedrørende dette. Altså når det er optimalt å kjøpe ny TV.

Har så og si bestemt meg for å kjøpe en Panasonic 50" G20. Det er en flott TV til en veldig fornuftig pris (10K i skrivende stund). Men vet også at det om ikke altfor lenge vil komme nye modeller fra Panasonic, blant annet G30-serien. Spørsmålet er altså, burde jeg kjøpe G20'en nå, eller burde jeg vente litt til? Er G20'en blitt så billig som den kan bli før G30 kommer på banen?

Jeg er bare litt redd for at om 1 måned så koster en G30 10-12 tusen, mens en G20 da koster kanskje 8K.... det er selvfølgelig umulig å spekulere i, men noen her som har noen erfaringer å dele? Mistenker at akkurat nå er et dårlig tidspunkt å kjøpe tv...
    Riktig det du antyder i begynnelsen, at man aldri kan vente for lenge ettersom det alltid kommer noe bedre.

Hvis du ikke er avhengig av 3D så mener jeg G20 er en godt kjøp nå selv om nye modeller lusker i bakgrunnen.

Erfaringsmessig så er den dummeste tiden og kjøpe tv på (Nye modeller) på våren/sommeren da de er helt nye og prisene er skutt opp i været.

På høsten begynner prisene og falle bra så tiden rett før og etter jul er etter min mening den beste tiden og kjøpe tv på mtp pris. Hvis man kan kalle noe en bra tid og kjøpe tv på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er optimalt å kjøpe nytt TV når det gamle er gått i stykker, du syns det er for dårlig, eller bare har lyst på nytt TV...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det er optimalt å kjøpe nytt TV når det gamle er gått i stykker, du syns det er for dårlig, eller bare har lyst på nytt TV...
    + 1 ツ

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig at eldre modeller synker i pris like før/etter nye modeller kommer i butikkene. Lagere må tømmes for å gjøre plass til det nye, og dette medfører lavere priser for forbrukeren. Hvis du er fast bestemt på å kjøpe G20, og klarer å vente til G30 er ute, skal du ikke se bort fra at du sparer noen lapper. På den andre siden er G20 allerede såpass "billig" at det kan hende den vil holde seg ganske stabilt i pris.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Det er ikke uvanlig at eldre modeller synker i pris like før/etter nye modeller kommer i butikkene. Lagere må tømmes for å gjøre plass til det nye, og dette medfører lavere priser for forbrukeren. Hvis du er fast bestemt på å kjøpe G20, og klarer å vente til G30 er ute, skal du ikke se bort fra at du sparer noen lapper. På den andre siden er G20 allerede såpass "billig" at det kan hende den vil holde seg ganske stabilt i pris.
    Jeg er ganske sikker på at den vil gå ned minimalt i pris, du kan jo alltids vente å se, men hvis ikke så kast på første og beste mulighet til å prute litt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det butikker prøver å kvitte seg med 2010-modellene. April/mai kanskje. Vit hva du vil ha og slå til raskt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •