Valg av 46-47" TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av 46-47" TV

Hei!

Jeg er en ganske kresen person av natur, men denne tv'n har jeg ikke like store krav til siden den skal stå på stua og jeg skal ha et dedikert kinorom i kjelleren. Dette skal ikke brukes til film, kun normal tv titting. Derfor er det også viktig at den har akseptabel lydkvalitet mtp dialog til tv bruk.

Jeg har ikke hatt tid det siste halvåret (pga oppussing) til å følge med hvilke modeller som er de beste kjøpene nå om dagen.
    Prøver også å søke blandt diverse tråder på forumet her, men finner ikke noe konsekvent svar og de fleste trådene er såpass gamle at det ikke er relevant i dag.

Jeg har mest lyst på LED skjerm pga design og har sett på Samsung UE46C6005, UE46C6705, LG 47LE730N (mye gjenskinn?) og LG 47LE530N (+ for matt skjerm). Dog forskjellig pris på de, men jeg likte designet på de, og bildet kommer i andre rekke. Kom gjerne med forslag på LCD og Plasma om dere føler det gir meg mer for pengene. Har tidligere hatt gode Panasonic og LG plasma jeg har vært fornøyd med.

Refleksjon er også et tema, siden rommet er lyst med mye vinduer.

Så da spør jeg dere eksperter, utfra det jeg har skrevet over ;
    Hvilken tv i 46-47" ville dere kjøpt for rundt 7-10000,- pr dags dato?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har konkludert med at en får mest for pengene ved lcd eller plasma, og siden jeg har en lys stue blir det lcd.

Da står valgene mellom Sony EX500, LG LD550 eller Samsung C635.
    Alle disse er LCD og har matt skjerm.

Har mest lyst på C635 pga design og lav dybde.
    Men denne finner jeg på ingen nettbutikker? Har den forsvunnet fra markedet?

EX500 har jeg mest lyst på pga bildekvalitet vs pris, men jeg vet ikke om jeg er fortrolig med designet og samtidig har den en jævla stor rumpe (dyp) som ikke vil gjøre seg på stueveggen.

LG LD550 er vel også et veldig bra valg bilde messig og ser bedre ut enn EX500 mtp dybde.

Så det skorter seg ned til at jeg helst vil ha samsung C635 siden den ser best ut og har mindre "bells and whistles" enn de dyrere samsung panelene (c655), men samme bilde (og finere og rettere design!!)

Hvorfor er denne borte fra markedet?? det er jo en nydelig tv designmessig og hvis det er en C655 med matt panel, billigere fjernkontroll og uten internet @ tv så er jo dette en perfekt tv til mitt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, en ting du bør tenke over er:
    Du skal henge den på veggen og du bryr deg om hvor tykk/dyp den er.
    Skal du ha noe under tven? f.eks. forsterker, tv-bord, o.a.?

Er det i så fall så "farlig" om tven er dypere? Du vil ikke se hvor dyp tven er, om du ikke ser den fra siden og om du uansett har et dypere møbel under, vil det jo ikke gjøre noe.

I så fall ville jeg tatt den som gir mest bilde for pengene, da du tross alt vil se mer på panelet enn bakdelen av tven?

Jeg sitter i skrivende stund på en Eizo-skjerm som kostet 12.000kr ny... :P Denne er LCD og DYP!!! Men for ett bilde.. Hjemme har jeg en benq lcd som irriterer vettet av meg, pga. elendig innsynsvinkel!

Eizoen er ca som å se på en CRT! Jeg kan se detaljer selv om jeg ser på skrå, jeg kan se forskjell på hvitt og lysegrått, jeg ser hvitt som hvitt.

hjemme på benq, ser jeg ikke de lyseste tonene, alt ser hvitt ut.
    Farge endrer seg over hele skjermen, pga. elendig innsynsvinkel.

Når ejg sitter på jobb, tenker jeg bare: åh så digg..
    Når jeg sitter hjemme, tenker jeg: hvor **** er de tekstboksene som jeg ikke klarer å se, pga. skjermen er elendig?

Jeg tenker aldri: benq er så tynn og eizo er så tykk!

Just my 50 øre!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står på en vegg der du ser tv'n rett fra siden når du kommer fra kjøkkenet, da passer det seg ikke med en tykk sony ex500 dessverre.

Dette blir mer et møbel og brukt til vanlig enkel tv-titting egentlig siden jeg bruker kinoen i kjelleren når jeg skal se film, se fotball i hd, spille etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være mulig å få C635 på vanlige butikker så vidt jeg vet. Har kalibrert 46LD550 å ble imponert! Sortnivået var meget bra-god innsynsvinkel til LCD å være og bildene var også meget gode totalt sett. De er ikke så skarpt som mange Samsung skjermer bla(særlig LED-LCD).

EX500 har det mest plasma aktige bilde av disse tre skjermer LG legger seg mellom EX500 og C635 på skarphet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •