PC opp på TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: PC opp på TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC opp på TV

Har nettopp kjøpt "nytt" tv. Philips 42" LCD 5000-serien.

Jeg har da koblet det opp til pcen min via DVI-HDMI kabel. Eller har ett sånt adapter som omgjør DVI utgangen min fra sjermkortet mitt (NVIDIA 8800GTS) om til HDMI. Og en jack-kabel for lyden.

Det hele gikk helt fint og alt fungerte fint. Jeg kunne se serier via PCEN og fikk flott bilde på tven.

Men så satt jeg på pcen ikveld og klarte på en eller annen måte å henge foten fast i hdmi kabelen. Jeg trakk foten til meg og HDMI kabelen ble dratt ut av pcen. TV bilde forsvant selvfølgelig umiddelbart.

Men nå kommer problemet. Jeg får ikke PC bilde opp igjen skikkelig på TVen. Jeg tok inn igjen kabelen i pcen, men da var resolution'en HELT fucked up. (Slik at hele bildet ikke får plass på TV-skjermen)(jeg drar musen til siden og så ser jeg mer av skjermen hvis dere skjønner).

Før problemet oppstod er jeg sikker på at jeg hadde "clonet" skjermen med 1080p eller hva det heter. Men nå får jeg det absolutt ikke til!

En annen ting er når jeg tar "duelview" ser jeg bare desktopbakgrunnen og ikke noe annet på tven.

HJEEELP!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til. Hvis noen har noen idèer til gode innstillinger til tven. Så tar jeg gjerne imot Virker litt uskarpt og litt mørkt kansje. Jeg har ikke veldig peiling på slike TV'er.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å restarte PCen mens den er tilkoblet TVen.
    PC og TV utveksler informasjon om oppløsning osv. når PCen starter opp.

Det kan også være at du kan sende digital lyd via skjermkortet og gjennom HDMI kabelen til TVen.
    Sjekk om skjermkortet har en kontakt med to pinner som er merket SPDIF eller lignende. Hvis det har dette kan du sansynligvis koble en kabel med to ledninger mellom denne kontakten og digital lydutgang på enten hovedkortet eller lydkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er ikke noe problem. Jeg har prøvd å restarte pcen når det er tilkoblet osv, uten hell.

Dog har jeg nå fått opp bilde ved å stresse rundt på Nvidia sitt kontrollpanel i ett par timer. Det eneste er at øverste del og nederste del av skjermbildet vises ikke. Altså desktop-baren og øverste delen. Det er ikke mye på hver side, men er det mulig å få hele innenfor?

Og hvis noen har noen gode innstillinger hadde jeg blitt kjempeglad

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mastercard
    Lyden er ikke noe problem. Jeg har prøvd å restarte pcen når det er tilkoblet osv, uten hell.

Dog har jeg nå fått opp bilde ved å stresse rundt på Nvidia sitt kontrollpanel i ett par timer. Det eneste er at øverste del og nederste del av skjermbildet vises ikke. Altså desktop-baren og øverste delen. Det er ikke mye på hver side, men er det mulig å få hele innenfor?

Og hvis noen har noen gode innstillinger hadde jeg blitt kjempeglad
    Se side 22 i bruksanvisningen: http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nor.pdf

[Uskalert]: Gir maksimale detaljer for
    PC. Bare tilgjengelig hvis [PC-modus] er
    aktivert i [Bilde]-menyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •