LG 55LE530 eller 55LE550N ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 55LE530 eller 55LE550N ?

Står mellom disse to nå til slutt etter mye om og men.
    Har ikke råd til LGs fantastiske infinia, så tenkte jeg skulle satse på en rimeligere modell og håpe på at LG er bra uansett.
    Har testen en samsung 55ue6005 men den skal nok rett tilbake til siba umiddelbart, makan til clouding og flashlight effekt skal man vel lete lenge etter.
    Lurer så på hvorfor 530 modellen er 2000kr dyrere enn 550n når 550 tilogmed har led pluss! Har hørt at led pluss er litt oppskrytt, men det bør vel være noe bedre enn helt vanlig kantled alikevel ?

LG 55LE530N LG 55LE530N

LG 55LE550N LG 55LE550N

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Jeg må understreke at jeg ikke har kalibrert verken 530 eller 550 i mørk rom-men ville faktisk vurdert LCD! F.eks LG 55LD650. Dette etter å ha kalibrert en 46LD550 som var langt bedre enn det mest jeg har sett av LED-LCD utenom rene bakled med local dimming ala LG sin LEHvi850 som har en syk bra bildekvalitet og sortnivå.

Du slipper problemet med clouding og får minst like bra sortnivå. Men de er noen cm tykkere da-men for meg teller bildet mest.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    LG sin LEHvi850.
    Kan man spørre hvilke tv det er snakk om her?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Kan man spørre hvilke tv det er snakk om her?
    55LE850N

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Velkommen til forumet

Jeg må understreke at jeg ikke har kalibrert verken 530 eller 550 i mørk rom-men ville faktisk vurdert LCD! F.eks LG 55LD650. Dette etter å ha kalibrert en 46LD550 som var langt bedre enn det mest jeg har sett av LED-LCD utenom rene bakled med local dimming ala LG sin LEHvi850 som har en syk bra bildekvalitet og sortnivå.

Du slipper problemet med clouding og får minst like bra sortnivå. Men de er noen cm tykkere da-men for meg teller bildet mest.

Hei igjen, og takk for godt innspill.
    Det viser seg desverre at siba(som desverre er det enseste stedet jeg ikke fikk avslag på kredittsøknad..)ikke selger lcd tver som er stor nok for meg. Tenker jeg skal ha minst 55"...
    Ikke har de noe annet enn helt ok LGE 60PK250N/950(950 har kun flere tilkoplingsmuligheter, samme skjerm) heller...
    komplett har heller ikke noe som er stort nok på lcd, men de kan friste med denne Samsung PS58C6505 Komplett.no - Samsung 58" Plasma-TV PS58C6505
    6-serien begynner å bli litt gammel, men kan vel hende den duger fortsatt ? Er med god grunn blitt noe skeptisk til samsung de siste to ukene...

What to do....(nei jeg skal ikke spare )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •