Sandstrøm LED. Gull eller gråstein?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sandstrøm LED. Gull eller gråstein?

Sandstrøm 46" LED-TV - Lefdal
    vurderer å kjøpe denne nå. Selgerene skryter noe veldig av den, men det er sikkert fordi de tjener fett med penger på å selge den, slik som de ofte gjør med egenimport osv.
    Hadde egentlig sett meg ut en Samsung, men den er det helt tomt for. Denne Sandstrømtven har, iflg selger, Samsung-panel, samsung bildeprosessering, samsung inganger osv. Kan også iflg selger kjøre hdvideo (blandt annet .mkv) via usb (hdformat via usb nevner de ingenting om i specen...). Ser man nærmere på specen så har den hdmi 1.3, ikke 1.4. Akkurat det bryr jeg meg lite om. Ikke vet jeg fordelene, og trolig så har jeg ikke bruk for 1.4 uansett. Selvsagt var bildet jeg fikk se Toy Story 3 bluray. Med andre ord, 99% av tvene på markedet hadde sett bra ut.
    Har søkt litt rundt på forumet her, men ingen dedikerte tråder rundt denne. Håper noen har testet den og kan komme med synspunkter osv rundt denne.
    Selger sa de hadde solgt 140 stk og INGEN klager. Der er jeg 99% sikker på at salgstallet er bare humbug, og de har helt sikkert hatt klager. Rart hvor mye en selger kan si når BF-prosenten er høy. Jeg får den forresten til 8000, ikke 9995 som den står til. Pga de ikke hadde tven jeg ønsker. Det sier litt om fortjenesten. Trolig har de en bruttofortjeneste på 4000kroner eller mer når den koster 9995.

TVen skal brukes til Playstation 3 og tvtitting. Film blir oftere i DVD-format enn bluray.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandstrøm er et "merkenavn" eid av Lefdal/Elkjøp sine eiere (samme som eier Dixons/Currys osv. i UK). Denne TV-en som de selger dyrt på Lefdal koster angivelig 500 pund i UK. Påstås at den inneholder en generasjon gamle Samsung-komponenter.

Forøvrig så har Lefdal også andre varer i serien med Sandstrøm. Inkludert vinglass, oppvaskmaskin og mikrobølgeovn.

Styr unna er hvertfall mitt råd.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Sandstrøm er et "merkenavn" eid av Lefdal/Elkjøp sine eiere (samme som eier Dixons/Currys osv. i UK). Denne TV-en som de selger dyrt på Lefdal koster angivelig 500 pund i UK. Påstås at den inneholder en generasjon gamle Samsung-komponenter.

Forøvrig så har Lefdal også andre varer i serien med Sandstrøm. Inkludert vinglass, oppvaskmaskin og mikrobølgeovn.

Har sett den på Elkjøp...FORFERDERLIG TV :-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene så langt. Er det andre her som har den eller har sett på den, kom gjerne med meninger.
    Ser i andre tråder at noen har fått bedre bilde ved å skru av 100hz-funksjonen på sandstrømen. Dette er et av alternativene, budsjettet mitt er kun opp til 8000 desverre.
    Samsung 46" LED-TV - Lefdal
    denne er kun 50hz mot Sandstrøm som er 100hz. Men hvis 100hz er ubrukelig på sandstrøm spiller det kanskje ingen rolle?
    Er det noen som har, kjenner noen som har, eller har sett på Samsung-modellen tidligere, kom gjerne med tilbakemeldinger på den også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting jeg tenkte på: en generasjons gamle samsung-komponenter, vil det si at den har komponentene til ue46b6050 (eventuelt ue46b7070)? det er jo i så tilfelle ikke negativt i seg selv, likte godt bildene derfra. Og playstationspillene ser utrolig bra ut på ue46b7070

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandstrøms TV... hmmmm... Til 8K så ville jeg ikke hatt denne.. Er mer betryggende å kjøpe et merke som lager kun det er kjent for. Og ikke lager vinglass, oppvaskmaskin osv.. Hvis da ikke prisen veier opp, altså "bang for the buck" Men 8K? NEI TAKK!. Virker nesten som at merket er wannabe. Hvor man plukker opp forrige generasjon teknologi og setter det sammen og vips en "super tv". Navnet i seg selv gir meg bilder av en service elektroniker i en kjeller..
    Lurer på hvor disse er produsert og arbeidsforholdene der..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandstrøm er dessverre ikke mye å skryte av.

Men de lover visst å komme med vesentlig bedre modeller i 2011.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det gjør den.

Hvor i England koster den 500 pund?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sjekket den prisens realitet selv. Den angivelige prisen ble nevnt på et forum på en eller annen prisjaktside fra UK. Googlet bare "Sandstrøm LED" (uten fnutter!) og fikk mange treff på prisjaktsider osv.

Et annet poeng er jo at Samsung-deler fra forrige generasjons produksjon betyr ikke det samme som at denne Sandstrøm-modellen er tilsvarende en av Samsungs fjorårsmodeller.
    F.eks. Samsung og Sony lager paneler på felles fabrikker. Det betyr ikke at Sony og Samsung er samme TV. Det er mange andre elementer på veien som utgjør forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel kommet frem til at jeg heller går for Samsung UE46C6005RWXXE som jeg får til prisen 8.495,-, så vil jeg tro at jeg blir fornøyd Hørt rykter om at den ikke skal være dårligere enn Samsungs tidligere toppmodeller 7070/7050

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god kveld

Sandstrømen er ganske ny ja, og sammenligning av bilder mellom samsung og sandstrøm led så tror jeg du gjorde ett godt valg. Jeg personlig synes du får mer igjen for pengene i Samsungen enn det du får fra Sandstrøm..

Men at der er 4000kr i brutto på ett 9000kr tv, det vil jeg tvile veldig sterkt på Da kunne du tatt deg gift på at det hadde vært i avisen til elkjøp for 4995..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    god kveld

Sandstrømen er ganske ny ja, og sammenligning av bilder mellom samsung og sandstrøm led så tror jeg du gjorde ett godt valg. Jeg personlig synes du får mer igjen for pengene i Samsungen enn det du får fra Sandstrøm..

Men at der er 4000kr i brutto på ett 9000kr tv, det vil jeg tvile veldig sterkt på Da kunne du tatt deg gift på at det hadde vært i avisen til elkjøp for 4995..
    9995,- koster den, og 4000 i bf er slett ikke utenkelig, tro du meg Trolig betaler de latterlig lite for tvene. Og selgerne går rett på disse tvene når de skal selge. At han ga meg 2000 i rabatt og alikevel ville ha meg til å kjøpe den forann tver til samme pris (8000) som var av kjente merker, sier også sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibmroald
    9995,- koster den, og 4000 i bf er slett ikke utenkelig, tro du meg Trolig betaler de latterlig lite for tvene. Og selgerne går rett på disse tvene når de skal selge. At han ga meg 2000 i rabatt og alikevel ville ha meg til å kjøpe den forann tver til samme pris (8000) som var av kjente merker, sier også sitt.
    Var jeg deg ville jeg heller ha kjøpt Samsung 46C635/755 forran 46C6005 da LCD skjermene til Samsung er BEDRE enn LED ene... Tro det eller ei. Se i siste hjemmekino. C535 slår 7705 LED på sortnivå bla.

Jeg har kalibrert noen av de og LCD er bedre selv om de er litt tykkere da...

Satte opp en LG 46LD550 hos en kompis ikveld og bildene ble meget bra med 0 clouding som er et problem på 6005 og sortnivået var meget bra(måle utstyret gikk ikke så langt ned).
    Sandstrøm er jeg ikke imponert over..

Men at de har så mye i fortjeneste har jeg 0 tro på! Selgern ville nok heller prøve å komme seg vekk fra et taps salg da det er kjent sak at kjedene taper penger på annonse varer...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Var jeg deg ville jeg heller ha kjøpt Samsung 46C635/755 forran 46C6005 da LCD skjermene til Samsung er BEDRE enn LED ene... Tro det eller ei. Se i siste hjemmekino. C535 slår 7705 LED på sortnivå bla.

Jeg har kalibrert noen av de og LCD er bedre selv om de er litt tykkere da...

Satte opp en LG 46LD550 hos en kompis ikveld og bildene ble meget bra med 0 clouding som er et problem på 6005 og sortnivået var meget bra(måle utstyret gikk ikke så langt ned).
    Sandstrøm er jeg ikke imponert over..

Men at de har så mye i fortjeneste har jeg 0 tro på! Selgern ville nok heller prøve å komme seg vekk fra et taps salg da det er kjent sak at kjedene taper penger på annonse varer...
    Det at C535 slår 7705 led på svartfarge kan jeg ikke tenke meg til. 535 er budsjettmodellen til samsung på full hd siden, og kan ikke tenke meg at den tar 7705 på svartnivået what so ever. Synes generellt at c535 er en mycket dårlig tv, men det er jo selvfølgelig min personlige mening.

men ellers er jeg enig med deg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    Det at C535 slår 7705 led på svartfarge kan jeg ikke tenke meg til. 535 er budsjettmodellen til samsung på full hd siden, og kan ikke tenke meg at den tar 7705 på svartnivået what so ever. Synes generellt at c535 er en mycket dårlig tv, men det er jo selvfølgelig min personlige mening.

men ellers er jeg enig med deg
    Her kommer sitat fra Hjemmekino 1/11: Dette er ikke heeelt etter boka men der står det bla:

Side om side med C7705 er det klasseforskjell
    på de bildene vi opplever. C535
    er bedre på det aller meste, men det som
    virkelig stikker seg frem er sortnivået. C535
    tegner opp et kontrastrikt og flott bilde med
    dypt sort, uten ujevnt baklys.

Dette stemmer med det jeg har målt. Jeg har ikke like bra Probe som Hjemmekino bruker-men når min X-rite Hubble bånner så er sortnivået ganske OK.

Det var lett å se at F.eks LD550 som jeg satte opp hos en kompis igår var laangt bedre enn alt jeg har sett av 7705 LED!!! Ikke noe ujevnt baklys og meget bra sortnivå+ betydlig bedre innsysnsvinkel enn feks C7705 LED-LCD.
    Min 60PK250 måtte bite soild i gresset på sortnivå mot LD550 og den bånner på ca 0.07 cd/m2 noe som er litt over det C7705 Plasma hos samsung har.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hvorfor skal Elkjøp/Lefdal være interessert i å presse prisen på et produkt som de er alene om å selge? Noe av poenget med å opprette "egne merker" er nettopp for å sikre høyere fortjeneste.

Hadde det nesten ikke vært fortjeneste i dette kunne de like gjerne solgt deg en Samsung TV og sannsynligvis fått mer fornøyde kunder også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Hvorfor skal Elkjøp/Lefdal være interessert i å presse prisen på et produkt som de er alene om å selge? Noe av poenget med å opprette "egne merker" er nettopp for å sikre høyere fortjeneste.

Hadde det nesten ikke vært fortjeneste i dette kunne de like gjerne solgt deg en Samsung TV og sannsynligvis fått mer fornøyde kunder også.
    Mulig jeg missforsto men trodde at selger dro fram 46" Sandstrøm og ga rabatt på denne isteden for Samsung 466005 da de nok sikkert har høyere fortjeneste på å selge Sandstrøm til 8000 enn Samsung som var et annonse produkt-derfor svaret jeg ga tidligere ref hva trådstarter skrev.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn

Hvis du ser det fra en annen side så kan de presse ned prisen på dette produktet slik at de har ett prispunkt som slår det meste. Ja, jeg og du tenker oss nok litt om og kanskje invisterer i en annen tv, men en sandstrøm led 46" på forsiden for 4995 hadde nok trekt folk inn i butikken?

rs_banditt: Jeg må innrømme at det var overraskende. Da er jo 7705 en kriminell dårlig skjerm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart forbrukere blir forvirret. I utgangspunkt så er det å strekke det langt å kalle tv'er med lcd-panel og led-lyskilde for led-tv, men lefdal skriver også i teksten at den har led-panel, noe som er direkte misvisende. (LCD-TV med LED-backlight, er riktig for denne type tv.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Ikke rart forbrukere blir forvirret. I utgangspunkt så er det å strekke det langt å kalle tv'er med lcd-panel og led-lyskilde for led-tv, men lefdal skriver også i teksten at den har led-panel, noe som er direkte misvisende. (LCD-TV med LED-backlight, er riktig for denne type tv.)
    Det var da også noe å henge seg opp i.. Da får mann vel strengt tatt henge ut heler bransjen da... Sandstrøm tv gir mye tv, mange tilkoblings muligheter og ett greit bilde for Ola Dunk.. Godt kjøp er det nok.. Litt mye clouding og litt dårlig sortnivå... Men tipper at 8 av ti ikke vet hva sortnivå eller clouding er eller at dd bryr seg om det...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •