Sandstrøm LED. Gull eller gråstein? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    Hvis du ser det fra en annen side så kan de presse ned prisen på dette produktet slik at de har ett prispunkt som slår det meste. Ja, jeg og du tenker oss nok litt om og kanskje invisterer i en annen tv, men en sandstrøm led 46" på forsiden for 4995 hadde nok trekt folk inn i butikken
    Lefdal/Elkjøp selger allerede en rekke TV-er til 4995, så jeg skjønner ikke hvorfor en tullemodell fra Sandstrøm til samme pris skulle trekke de store massene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om trådstarter er fremdeles intr i sandstrøm, ser jeg elkjøp har 55" led sandstrøm på tilbud nå: Sandstrøm 55" LED-TV - Elkjøp

Man har jo åpent kjøp på elkjøp? så er jo bare å teste :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt 3 lg tver som har vært på reprasjon som jeg har fått ny tilbake.1 50 tommer og 2 60 tommer fikk beskjed i dag at jeg kunne få ny tv.da kjøpte jeg heller 55 led sandstrøm.valget sto mellom 60 lg plasma.og da gikk jeg for 55 sandstrøm.for da slapp jeg å betale noe i mellom.om det var lurt å velge sandstrøm vil tida vise.jeg har hatt veldig mye tull med di lg tvene

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et billig alternativ fordi som ønsker en tv som er 3 cm tynn, ok design og full HD 100 hz i 55"

55" LED Full HD 100 hz til 8995. Da får du faktisk en del for penga... Men til 15000 som var vanlig pris er den IKKE verdt...

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandstrøm 55" LED til 9k, vs Sony sin 55" LED til 14k...

Er Sony sin verdt 5k mer ?

Det skal brukes kun til Riks TV, sånn strengt tatt..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Sandstrøm 55" LED til 9k, vs Sony sin 55" LED til 14k...

Er Sony sin verdt 5k mer ?

Det skal brukes kun til Riks TV, sånn strengt tatt..
    Ryktet er at de bruker samsungpaneler.
    Elektronikken er helt sikkert ikke samsung, så jeg vil tro tvens panel er som billigste samsung, men mest sannsynlig dårligere menysystemer.

Se tråden her:
    Sandstrom LED TVs at Currys - AVForums.com

Det jeg vil tro de sparer på er:
    * Menysystemer
    * Elektronikken

Se gjerne AVForums.com - View Single Post - Sandstrom LED TVs at Currys

Ser flere klager på panoreringer
    "Quick movements and panning on all of the above seem to cause a very visible jitter. I'm unsure as to whether it's a fault with my TV or across all the Tv's. "

"Good Price but issue with picture flicker/auto contrast adjustment when watching HD"

AVForums.com - View Single Post - Sandstrom LED TVs at Currys

Egentlig er det samme jeg opplever med samsung sin 6 serie leds..
    Det virker som det er noe dynamisk kontrast som forstyrrer meg..
    Jeg husker å ha lest at samsung slår av leds når det blir mørkt, uten noe forsinkelse, der sony f.eks. venter 7 sekunder. (vil <kirke>tro</kirke> de pwm mot 0, ikke bare on/off).

Når dette er sagt, så er det en billig 55" LED for 9000 (obs. dette er et tilbud og prisen skal sikkert opp igjen). Du får 55" sony til 15.000, som er bedre valg enn samsung sin i samme prisklasse. Du kan også få sony sin lcd (kdl-55ex500) til ca 12000 rundtom.

Om du bare skal se tvsignaler, er det vel ikke så sannsynlig at du vil bli plaget med panoreringer (med mindre du ser mye sport). Skal du spille på den, se bluray, m.m., ville jeg investert litt mer og kjøpt en kdl-55ex500 lcd eller en led-lcd kdl-55ex710. ex500 er også en veldig bra tv, men den er tykk og bruker også noe mer strøm.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye for den informasjonen der..

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte forøvrig Sandstrømen til min far.. Det jeg legger merke til sånn umiddelbart er hvor ELENDIG lyden fra TVen er.. Ikke vært borti en TV som har så kjip lyd. Men men!

Merker også at den ikke er særlig bra på panoreringer. Et eksempel på dette er vær meldingen! Når de går "nedover" på kartet, så "henger bildet igjen" for å si det slik. Men det er vel stort sett kun der jeg har merket det så langt.

Men, sånn ellers så er det greit bilde. Har nå uansett 30 dagers byttegaranti. Skulle det vise seg at den panoreringen blir for plagsom, så blir det Sony sin LED til 15k heller.

Er uansett ikke jeg som skal ha den.. Men virker som min far er fornøyd så langt.

Stemmer vel bra med hva du sa i posten din.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Kjøpte forøvrig Sandstrømen til min far.. Det jeg legger merke til sånn umiddelbart er hvor ELENDIG lyden fra TVen er.. Ikke vært borti en TV som har så kjip lyd. Men men!

Merker også at den ikke er særlig bra på panoreringer. Et eksempel på dette er vær meldingen! Når de går "nedover" på kartet, så "henger bildet igjen" for å si det slik. Men det er vel stort sett kun der jeg har merket det så langt.

Men, sånn ellers så er det greit bilde. Har nå uansett 30 dagers byttegaranti. Skulle det vise seg at den panoreringen blir for plagsom, så blir det Sony sin LED til 15k heller.

Er uansett ikke jeg som skal ha den.. Men virker som min far er fornøyd så langt.

Stemmer vel bra med hva du sa i posten din.
    hei, du kan også få kdl-55ex500 for ca 12.000 (denne er ikke led).
    bidet er nesten samme som kdl-55ex710 (led), men tven er tykkere.

Sony hevder også at KDL-55EX710 bruker 35(?)% mindre strømm enn sin egne w5500. Nå vet jeg ikke hvor mye strøm KDL-55EX500 bruker vs W5500, men EX710 skal bruke MAKS 138W og veier vel ca 26(?) kg om jeg ikke husker feil.

Jeg ser ellers lefdal har tilbud nå på samsung led-lcd i 55", til 12.000.
    Dog., ville jeg heller hatt sony sin kdl-55ex500 enn samsung sin led, til samme pris. (samsungen har blankt panel og mye clouding, samt jeg mistenker den bruker noe triks med dynamisk kontrastjustering, uten at jeg har sett i menyene).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •