Motion blur Samsung UE55C6005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Svenning sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Motion blur Samsung UE55C6005

Har satt igang oppgraderinger på AV fronten, og har div. B&W utstyr i bestilling.
    Til spørsmålet;
    Har idag en Samsung LE656A og er godt kjent med denne. Grei TV, men noe bevegelsesuskarphet (motion blur). Denne TV har 100hz bildeoppdatering.

Gjør et internt bytte i familien (junior overtar denne), og har bestilt, men ikke mottatt enda, en Samsung UE55C6005 hos Expert.

Behøver ingen funksjoner ala Internett, kun ute etter bildekvaliteten. Denne TV'en har også 100hz bildeoppdatering. Er det noen som har erfaring og kan fortelle meg om min nye TV blir bedre eller tilsvarende den nåværende på dette området? Tenker da spesielt på filmvisning (BlueRay, ikke 3D).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder blur så vil jeg si at den ikke er noe bedre så lenge 100HZ står på maks(begge på 10).

Men tar du å skrur ned begge på 0 å prøver deg fram oppover 1-2 osv under egendifinert så kan du få et skarpt bilde uten blur på bevegelser. Vil forøvri anbefale å sette tvn i FILM modus, senke baklys til ca 5 og øke lysstyrke til ca 54 samt å prøve deg fram på skygge detaljer så vil du være kvitt det meste av cloudingen som er på denne skjermen i større eller mindre grad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •