Hvilken av disse plasma skjermene bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av disse plasma skjermene bør jeg velge?

Vuderer og kjøpe en ny tv og valget har kommet på plasma.
    Jeg kommer til og se på vanlig tv-sendinger(har altibox), filmer og noe ps3 spilling.
    Siden det er plasma er jeg litt redd for innbrenning som så mange nevner. Hvor stort er dette problemet egentlig og hva må jeg passe på for at dette ikke skal skje?
    Burde jeg egentlig se etter en lcd skjerm?

Jeg har kommet frem til 2 modeller jeg vuderer.

Panasonic 50" plasma-TV - Elkjøp
    eller
    Komplett.no - Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685
    Håper noen kan komme med noen innlegg på hva jeg burde velge.
    Har lest at noen nevner at buzzingen oppleves som noe høy på Samsungen. Er den merkbart høyere enn Panasonic 20G?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne tråden, ettersom jeg også er ute etter 50" plasma. Begge disse kan være alternativer, selv om jeg allerede har fått 3D-pakken ved kjøp av Samsung 63". Noen innspill på beste kjøp av 50" plasma på markedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal op og betale omkring 10k ville jeg gå efter LG 50PK950N der er vurderet som best buy mange steder. Personligt liker jeg også designet på den mye mere!

Jeg har hørt fra mange at "buzz" er et problem i G20 modellerne og man skal vist være mere eller mindre heldig hvis man får et fejlfrit eksemplar. Billedet skulle imidlertidig være det skarpeste af plasmaskjermerne i den prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinkt
    Hvis du skal op og betale omkring 10k ville jeg gå efter LG 50PK950N der er vurderet som best buy mange steder. Personligt liker jeg også designet på den mye mere!

Jeg har hørt fra mange at "buzz" er et problem i G20 modellerne og man skal vist være mere eller mindre heldig hvis man får et fejlfrit eksemplar. Billedet skulle imidlertidig være det skarpeste af plasmaskjermerne i den prisklasse.
    Jeg er enig, tror ikke det er store forskjellen på G20, samsungen og Pk950 her generelt. Om ikke en aning bedre sort på G20 men dæven for et digg design det er på Pk950.

Går du litt opp i pris blir neste selvsagt Sam50C7705 eller Pana50V/Vt20.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG er mer utsatt for retention (midlertidig innbrenning). Panasonic regnes som å være mest resistent mot dette, og de har generelt lavere feilprosent enn både LG og Samsung. Jeg hadde valgt Panasonic da det er et tryggere valg og også hakket bedre bildemessig. Mange Samsung plasmaer sliter med buzz lyd ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan jeg ikke annet enn å anbefale pk950, da jeg har denne selv. Her får du mye bildekvalitet for pengene. Til ca 10 lapper får man mye.
    Designet er utrolig bra og selv om g20 er testet til å være best, så tror jeg ikke det er så store forskjeller. De som tester gjør dette i et mørkt rom og med utstyr som vi andre ikke har uansett. Skal garantere deg at du blir fornøyd med denne. Hvis du velger denne da.
    Kommer ann på hva du setter høyest..
    Til sammenligning kjøpte jeg en billig 42lcd tidligere og den var utrolig bra til prisen. Den kunne måle seg med bilde på mange andre som er mange ganger dyrere. Og med de som skal ha LED..Får ikke på langt nær så bra bilde som på plasma..Og prisen selvsagt..

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:-p

[grammatikkgestapo]
    Det heter HVILKEN.

Øvelse i korrekt bruk av pronomen:
    Pronomen. Hvem, hva, hvilken, hvem som, hva som, hvilken som. Gjør om setningene:

[/grammatikkgestapo]

[overgitt sørlending]
    Herlilann au, å edde meh disse ungdomman idda..?
    [/overgitt sørlending]

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 50C7705 og LG60PK250, Dette med imidlertidig innbrenning syns jeg faktisk er verre på samsungen enn på lg tv´n. Mener C7705 har en ny type fosfor så kan være dette som gjør det, men nå beveger jeg meg på tynn is..

Bilde på c7705 er litt skarpere side om side men litt bedre sort, men det vil IKKE si av Pk250 er dårlig, snarere tvert imot!

Er du opptatt av design så mener jeg du får både i pose og sekk med LG50pk950

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej hej..

Der er lige kommet en test på flatpanels.dk omkring ps50c685.. Tjek den ud.

Der er nogle der har haft denne skærm og leveret den tilbage pga buzz.

Men kig selv testen på flatpanels.dk

Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte lige noget..

Hvis du (mrtiger)skal bruge 10.000 (går ud fra det er NKR og ikke DKR) på en ny skærm, er det måske værd at ofre lidt mere og købe en ps50c7705??? Den kan købes i DK til 10.600 DKR...

Der ligger en anmeldelse på flatpanels.dk og den har fået en topanbefaling med på vejen (kig under awards).

Jeg skal have nyt tv, men har desværre ikke 10.600 kr, ellers havde jeg købt ps50c7705 med det samme..

God jagt

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    LG er mer utsatt for retention (midlertidig innbrenning). Panasonic regnes som å være mest resistent mot dette, og de har generelt lavere feilprosent enn både LG og Samsung. Jeg hadde valgt Panasonic da det er et tryggere valg og også hakket bedre bildemessig. Mange Samsung plasmaer sliter med buzz lyd ja.

Slenger meg på denne. Panasonic er tryggest og gir som regel litt bedre bilde for pengene opp til og med 50". Har som regel også bedre lyd i selve TV-en dersom det er av relevanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fine innspill og takker veldig for det
    Har dere noen andre forslag på en 3d tv. Ser at det ikke er så mange som har nevnt samsungen og tolker det ditthen at den er av en svakere kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linnebjerg
    Glemte lige noget..

Hvis du (mrtiger)skal bruge 10.000 (går ud fra det er NKR og ikke DKR) på en ny skærm, er det måske værd at ofre lidt mere og købe en ps50c7705??? Den kan købes i DK til 10.600 DKR...

Der ligger en anmeldelse på flatpanels.dk og den har fået en topanbefaling med på vejen (kig under awards).

Jeg skal have nyt tv, men har desværre ikke 10.600 kr, ellers havde jeg købt ps50c7705 med det samme..

God jagt
    Problemet er så bare at de fleste tv lige er et par k dyrere i Norge end de er i Dk. Ellers falder de bare i pris senere. Ser man eks. LG PK serien mua. 950N er den først kommet ned i danske priser den sidste uges tid. 950N koster over 10k heroppe, mens den bare koster 8100 i Dk. Oveni kommer at INGEN danske firmaer jeg har snakket med fragter til Norge så det er bil, færge og alt muligt oveni for selv at hente den.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinkt
    Problemet er så bare at de fleste tv lige er et par k dyrere i Norge end de er i Dk. Ellers falder de bare i pris senere. Ser man eks. LG PK serien mua. 950N er den først kommet ned i danske priser den sidste uges tid. 950N koster over 10k heroppe, mens den bare koster 8100 i Dk. Oveni kommer at INGEN danske firmaer jeg har snakket med fragter til Norge så det er bil, færge og alt muligt oveni for selv at hente den.

Er dette NOK å DK? for da er det bare 1000.- å spare på det å hva koster bil eller frakt? Samt hva skjer med ev. reklamasjon osv. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv Panasonic G20 50" forrige helg og er storfornøyd.
    Sålangt ikke noe Buzz eller problemer.
    Eneste irritasjonen jeg fikk er at jeg ikke fikk strømledningen gjennom hullet i veggfestet (Svingbart fra SMS), men det er jo ikke noe issue her tror jeg
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er dette NOK å DK? for da er det bare 1000.- å spare på det å hva koster bil eller frakt? Samt hva skjer med ev. reklamasjon osv. ?
    Kursen er så tæt for tiden så 8100 DKK er ca 8450 NOK så egentlig er der sparet 1550 ca. :-D

Du kan få dig en god oversigt over danske priser på http://www.hifipriser.dk/Search/Products.aspx?s=popularity&cpath=4-41-189&nf=%2bspecifictaxonomy%3a^Billede|41%2fTV|189% 24&sp=all

Eller pricerunner.dk eller kelkoo.dk

Færge fra Larvik eller Kristiansand koster ca. 1000 NOK t/r (med colorline). Skal man likevel til dette vidunderlige land kan man jo også handle sprit, cigaretter og kjøt og med det man sparer på de varer er rejsen betalt.

Du skal betale told for indførsel af nyt tv, men faxer du regningen for det til den danske butik er de pligtige til at tilbagebetale momsen (også 25% i DK)

Som sagt så har jeg ikke fundet nogen danske netbutikker der fragter til Norge, men kender du nogen i DK der kan fragte for dig, kan du vel undersøge prisen på UPS eller lignende firmaer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet frem til at det står mellom disse to
    Panasonic g20 og samsung PS50C7705.
    Som dere sikkert vet er den ene 3d mens den andre ikke har denne funksjonen(g20)
    Er litt usikker på hvordan 3d utviklingen vil bli i nærmeste framtid og føler kanskje at det er litt dum og kjøpe en slik tv nå. Hva mener dere om dette?

Jeg har muligheten til og kjøpe G20 for 8500kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats på G20'en, og kjøp heller 3D om et par år, det var det jeg planla i alle fall
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke så veldig mye om 3d, men er sikker på at det er flere på forumet her som vet mye om dette. Kan man risikere at 3d utviklingen tar en helt annen retning f.eks tv uten briller slik at dagens 3d tv`er blir ubruklige? Snakker nå om nærmeste framtid. Hvordan er utvalget med 3d filmer? Er skaleringen fra 2d til 3d så bra at dere bruker den mye. Føler at det blir litt dumt og kjøpe en 3d tv i dag og at den blir ubrukelig om 1-2 år.
    Håper noen har synspunkter på dette.
    Er jammen ikke lett og ta dette valget Håper dere forstår problemstillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjell på
    TX-P50V20E
    og
    TX-P50G20E

?

EDIT:
    den koster ca 3000 kroner mer! Vet ikke helt om jeg ønsker å gi så mye mer om den da ikke er mye bedre??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •