Hjelp til kjøp av 3D-LED tv, 3 kandidater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av 3D-LED tv, 3 kandidater

Har scannet nettet over noe tid nå på jakt etter beste 3d-led til under 20.000,-

Har funnet 3 alternativer som jevnt over ser ut til å komme greit ut:

LG 47LX950
    Phillips 46FL8605H (m. 3d kit searat)
    Samsung UE46C8000 (forstår denne er litt svak på 3d med crosstalk, men har funksjonnen med å gjøre 2d-3d).

De heteste kandidatene slik jeg ser det er de 2 øverste, Phillipsen kanskje sterkest mht at det fortiden er meget hggelig pakkepris med tv, bluray (3d) og 2 stk briller til den nette sum av 15.000,-.

Jeg vet panasonic sin plasma er best mht 3d, men ønsker ikke plasma pga noe vansker med lysregulering i rommet hvor tven skal stå. Er det noen andre tver jeg burde sjekke ut?

Alle råd7tips tas imot med stor takk

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conkey
    Samsung UE46C8000 (forstår denne er litt svak på 3d med crosstalk, men har funksjonnen med å gjøre 2d-3d).
    Skal ikke uttale meg om hvilken du bør velge, men hørt rykter om at crosstalk-problemet har blitt mindre på 8-serien med nyeste software!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at jeg kanskje gjør en skikkelig rookie feil ved å velge 3d tv under 50". Sitteavstanden der jeg skal ha tven er ca 2,5 m. Ser da at både phillipsen og lg´en jeg henviste til over kommer i noen og 50" utgave, men prisen er plutselig deretter (selv om lg i 55" ser veeeldig fristende ut). tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at jeg kanskje gjør en skikkelig rookie feil ved å velge 3d tv under 50". Sitteavstanden der jeg skal ha tven er ca 2,5 m. Ser da at både phillipsen og lg´en jeg henviste til over kommer i noen og 50" utgave, men prisen er plutselig deretter (selv om lg i 55" ser veeeldig fristende ut). tips?
    Fikk min LG 55LX950N her om dagen og må si jeg ikke anger et sekund.
    Synes med en gang at prisen var litt stiv. Men på en annen side er det bedre å betale litt mer nå, så man slipper å bytte tv om 1 år igjen.
    Sitteavstanden hos meg er 2,6m.

Har lest en hell drøss med tester før jeg valgte denne TV'n. Og kort fortalt er totalinntrykket mitt som følger:

Som du selv sier er nok Panasonic 50vt20 totalsett den beste tv'n i forhold til pris og ytelse. Ser mange som tester tver har denne som referans tv. Men designet på denne tv'n ligner ikke grisen, så det er ikke noe jeg ville hatt(eller hadde fått lov til å ha) i min stue.

Har kikket litt på samsung sine LED tv'er, og designet på disse er ganske bra, men mitt inntrykke er at de har ikke scoret så bra på bildekvalitet. Så droppet derfor disse.

For min del sto det til slutt mellom en SONY KDL-55NX810 og LG 55LX950N. Valget falt til slutt på LG pga. det utrolige lekkre designet, pluss at det er et Bak LED tv isteden for edge LED som de fleste andre har.

Alle LED tv'er sliter vistnok litt med "crosstalk" på 3D, men utenom det skal 3D effekten være vell så bra på de beste LED tv'ene.

Her ligger en omfattende test av LX950N hvis du er intressert. LG LX950N (3DTV) - FlatpanelsDK

Finnes også mye bra stoff på AVforum om disse tv'ene.

Så Lykke til i jakten!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Fikk min LG 55LX950N her om dagen og må si jeg ikke anger et sekund.
    Synes med en gang at prisen var litt stiv. Men på en annen side er det bedre å betale litt mer nå, så man slipper å bytte tv om 1 år igjen.
    Sitteavstanden hos meg er 2,6m.

Har lest en hell drøss med tester før jeg valgte denne TV'n. Og kort fortalt er totalinntrykket mitt som følger:

Som du selv sier er nok Panasonic 50vt20 totalsett den beste tv'n i forhold til pris og ytelse. Ser mange som tester tver har denne som referans tv. Men designet på denne tv'n ligner ikke grisen, så det er ikke noe jeg ville hatt(eller hadde fått lov til å ha) i min stue.

Har kikket litt på samsung sine LED tv'er, og designet på disse er ganske bra, men mitt inntrykke er at de har ikke scoret så bra på bildekvalitet. Så droppet derfor disse.

For min del sto det til slutt mellom en SONY KDL-55NX810 og LG 55LX950N. Valget falt til slutt på LG pga. det utrolige lekkre designet, pluss at det er et Bak LED tv isteden for edge LED som de fleste andre har.

Alle LED tv'er sliter vistnok litt med "crosstalk" på 3D, men utenom det skal 3D effekten være vell så bra på de beste LED tv'ene.

Her ligger en omfattende test av LX950N hvis du er intressert. LG LX950N (3DTV) - FlatpanelsDK

Finnes også mye bra stoff på AVforum om disse tv'ene.

Så Lykke til i jakten!

Hvordan er det med gjenskinn på LG 55LX950N då?

Den har vel en slags glassfront sånn som de fleste nye flatskjermer har idag? Jeg vet at philips 9705 ikke har det, og ikke samsung heller tror jeg.

Noe å tenke på visst den er plassert i rom med masse vinduer. Jeg hadde ihvertfall irretert meg grønn visst jeg på en lørdag ettermiddag skulle sett fotball på tv`n men bare så 8) meg sjøl.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto

hvordan er dette på denne tven? Mitt store ankepunkt er nettopp glassfronten og refleksjonene som medfører. tven vil ha 3 store vindu rundt seg, hvor kveldssolen titter inn om sommeren. Avveiningen er at jeg bor på vestlandt, så antall soldager er noe redusert..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ouzogold
    Hvordan er det med gjenskinn på LG 55LX950N då?

Den har vel en slags glassfront sånn som de fleste nye flatskjermer har idag? Jeg vet at philips 9705 ikke har det, og ikke samsung heller tror jeg.

Noe å tenke på visst den er plassert i rom med masse vinduer. Jeg hadde ihvertfall irretert meg grønn visst jeg på en lørdag ettermiddag skulle sett fotball på tv`n men bare så 8) meg sjøl.

Hei,

Synes egentlig det går bra. Legger kun merke til det hvis jeg tenker på det, og kun i mørke scener. Men vet jo selvfølgelig ikke hvordan det blir til sommeren, når solen titter frem for fult. Tenkte litt på det med refleksjon før jeg kjøpte den. Men kom egentlig frem til at jeg stort sett bare ser på film på kveldene, med lys av, så da har det ingen betydning uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal velge philipsen, ville jeg valgt 9705 og ikke 8000 serien.
    Jeg syns det høres bedre ut med full led i steden for edge (hjøne) led... 9705 koster selvfølgelig mer.

For meg står det også mellom
    1. Philips 46pft9705
    2. LG 55LX950N
    3. Panasonic TX-P50VT20E

Jeg låner tråden til å slenge inn ett spørsmål, håper det går fint.
    Jeg kommer til å bruke TVen til å spille filmer fra PC via HDMI. Er det en ulempe å ha plasma kontra LCD / LCD/LED da? (Myte jeg hørte på gata...)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har scannet nettet over noe tid nå på jakt etter beste 3d-led til under 20.000,-

Har funnet 3 alternativer som jevnt over ser ut til å komme greit ut:

LG 47LX950
    Phillips 46FL8605H (m. 3d kit searat)

De heteste kandidatene slik jeg ser det er de 2 øverste, Phillipsen kanskje sterkest mht at det fortiden er meget hggelig pakkepris med tv, bluray (3d) og 2 stk briller til den nette sum av 15.000,-.

Jeg vet panasonic sin plasma er best mht 3d, men ønsker ikke plasma pga noe vansker med lysregulering i rommet hvor tven skal stå. Er det noen andre tver jeg burde sjekke ut?

Alle råd7tips tas imot med stor takk
    Av disse tre ville jeg valgt LX950 dog i 55" for 3D biten. Min erfaring er at alt under 50 er for smått til å få noe 3D følelse på ca 3 meter eller mindre.

Stemmer at Plasma er litt mere følsom for sollys men ikk sååå følsom... C8705 og LX950 er nok ca like ille som VT20 med hensyn til refleksjoner. De nye skjermene fra Samsung(C7705) og G/VT20 med glasset rett på panelet tåler vesentlig mere lys før bilde blekner enn "gammel" typen av plasma aka 60PK250 som jeg selv har som er som et speil på dagtid men for til å se på tv alikevel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •