Samsung UE46C6005 dårlig kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Samsung UE46C6005 dårlig kjøp?

Hei.
    Kjøpte meg ny tv nå i januarsalget hos expert.

Sitter ganske nærme tv'en ca 2m ifra.
    Opplever at svart i hjørnene er lysere enn ellers i bildet? spesielt i høyre side er det mest.
    Trodde svart farge problemet var ordnet på disse nye tv'ene men virker ikke slik.(skuffet)

Opplever også under filmer og tv sendinger at under spesielle lysforhold(halvmørke sener) at bilde gromser seg på en måte?

Har satt opp bilde innstillinger slik som anbefalt her inne. prøvd med alt slått av osv.

Lurer nå sterkt på hva jeg skal gjøre, vil tv'en bli bedre over tid(ting setter seg)? eller vil det alltid være slik?

Grunnen til at jeg valgte LED var at jeg bruker tv'en mye til data også og vil ikke ha innbrente logo rester og slikt i bilde som man kan få med plasma?...

Har da 30 dagers åpent kjøp og vurdere å bytte inn, vet da ikke hvor lett dette er nå man har tatt tv'en i bruk og kastet klistremerker som satt på tv'en og noe av plast embalasjen som fulgte med(har esken med isoporen enda.

Fint om noen kunne gjøre meg mere sikker her

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Grattis med ny tv. Det er desverre en svakhet med ujevnt baklys på kant LED skjermer og Samsung i særdeles het virker det som.

Eneste måten å bli kvitt problemet helt på er å enten kjøpe bak led eller plasma evt en LCD med jevnt baklys da disse er mindre utsatt for dette men de blir noen cm tykkere men har minst like gode bilder!

En god samsung LCD er C635 evt C755 med 3D. Disse er i mine øyne bedre enn LED modellene ihvertfall ut fra esken rent fargemessig og sortnivået er også meget bra! Kjører du tvn i film modus? Prøv å senke baklys til ca 5 og ha ca 55 i lysstyrke å se hvordan det blir da med detaljer i mørke scener.

LED er desverre litt oppskrytt på kant led på mange modeller og trenger ikke å være bedre enn LCD/Plasma. En må på bakled med local dimming for å dra fult utbytte av LED-LCD.

Det skal mye til for å få innbrenning på dagens plasma med normal bruk men skal du bruke den mye som PC skjerm kan en LCD fungere bedre.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

TVen er god, den trenger bare litt finjustering..

For å få tven bedre, bruk søkefunksjonen på forumet, eller les igjennom linkene under. Dette fikser de problemene du nevner med lys i hjørnene og grums ved raske bevegelser.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1603253 (juster brightness opp til 55 hvis du syntes bildet er for mørkt)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1602194 (en annen instilling hvis du ikke bruker den over).

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ke-scener.html

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1601270

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ujevnt baklys er vanskelig å ha med å gjøre, noe som gjorde at jeg gikk for C650 som fikk fantastiske omtaler. Skarpere, utrolig dybdefølelse og bevegelser på denne skjermen. Ble rangert som nr 4 av trustedreviews i 2010s beste skjermer.
    Forøvrig er min til salgs fordi jeg ønsker litt større skkjerm og 3D, og da ble VT20 mitt valg. Håper den er betraktelig bedre enn G10, for det var C650en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd alle innstilinger. Synes bilde blir for mørkt når baklys blir så mye skrudd ned.

Men tenkte å ringe å spørre om å bytte tv.

Tenkte da på hvordan disse blir i forhold til den jeg har nå?

Samsung 46" LCD-TV LE46C655

eller denne?

Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500

Vil jeg bli fornøyd med noen av disse tv'ene med tanke på sort nivå og skurr i bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sonyen er på tilbud nå dustinhome til 7000.

Kan noen svare på om dette er et godt kjøp i forhold til samsungen som jeg har skrevet over her?

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett begge i aksjon, og personlig synes jeg c650 er hakket vassere. Mer sprut i fargene, noe som skyldes blank overflate kontra ex500. Sortnivået på C650 skal være oppimot referanse hva lcd-skjermer gjelder. Begge har meget gode bildebehandlere og generellt svært lite clouding. Bedre mediemuligheter er det også på Samsung. Ellers er jo Samsungen en mye "vakrere" tv, da ex500 har et direkte kjedelig design.

Ellers kan jeg jo nevne at Trustedreviews kåret C650 serien til fjerdeplass over 2010s beste tver.

The Best TVs of 2010 review - Samsung LE40C650 and LG 47LE8900 - TV reviews - TrustedReviews

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..ja

Men lurer virkelig på om ikke sony sin er den jeg heller mot. får den nå for 7000kr og det er jo rimelig.

Samsungen koster noen tusinger mer.

Men hvordan kom sonyen ut i testen? på høyde med samsungen?

ps: lefdal.com har også tilbud på sony tv'en ser jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg etter mye tenking.

Samsungen LED'en jeg kjøpte blir returnert i morgen og en ny Sony 46" vil komme i hus, så får jeg håpe jeg gjorde det rette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da kom min andre tv i hus, en:
    Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500

fytte rakkern det angrer jeg ikke et sekund på, mye bedre bilde.
    Svart er svart, bra side innsyn, ikke lyst i kantene.

Kjempe fornøyd!8)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ble også levert inn på elkjøp i dag. Blir 50" plasma på meg tenker jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •