Erfaringer med Samsung PS63C775 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Samsung PS63C775 ?

Heisann,

Jeg har hatt en Sony KDL52W4000 i et par år nå og begynner å bli klar for ny TV. Har sett litt rundt og kommet frem til at Samsung PS63C775 (63" plasma m/3D) virker ganske rå.

Men (det er alltid et men), jeg har også lest noen nevne at noen modeller har en svak buzz (noe jeg er veldig sensitiv til). Er dette et utbredt problem med denne modellen?

Kan noen anbefale en TV som er enda bedre, som er i samme størrelse (ikke under 60")? TV'en skal bli brukt til TV-titting (Get HD PVR), konsollspilling og en god del Blu-Ray/film-titting.

Setter pris på tilbakemelding. Takk!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes allerede en del tråder om denne TV'n. Søk og du skal finne...
    Kortsvaret er vel at dette er en god TV som gir mest for pengene pr tomme for øyeblikket, spesielt når den selges for under 18k. Den er plaget med litt buzz. Men jeg tror kanskje dette var mest markant tidlig i livssyklusen. Men hvis du er sensitiv til buzz burde du jo absolutt sørge for å få en demo før du eventuelt slår til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Nja, søkte jeg men fant kun et par poster om buzz'en og noe annet som var urelatert. Ja, jeg skal se om det er noen som har denne på utstilling slik at jeg kan få testet den først. Det eneste er det at det er praktisk talt umulig å høre en (svak) summelyd i f.eks. et butikklokale.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en samsung 63 i to uker, og hører absolutt ikke noen buzzz. Mine barna hører heller ikke noen buzzzz.
    Jeg har væert på Elkjøp, Lefdal og Expert i Trondheim for å skjekke eventuel buzzzing, men det var ikke noen buzzz der heller på alle de 4 Samsung 63 TVene som jeg testet.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leveringstiden på denne var alllt for lang på Lefdal nå... jeg vill ha en 63" i stua nå :P haha

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp Lyd&Bildes anmeldelse av TV'en her:

Samsung PS63C7705 - Lyd og Bilde

Jeg må si de skrøt hemningsløst.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Leste nettopp Lyd&Bildes anmeldelse av TV'en her:

Samsung PS63C7705 - Lyd og Bilde

Jeg må si de skrøt hemningsløst.
    Så denne sammen med en 50" VT20 og jeg må si at bildets bevegelse var veldig mye bedre på Panasonicen men farger å slike ting var Samsungen overlegen. Men skal man ha Panasonicen i samme stl. eller 65" er det vel så er det fort 40.000.- så den er altså da dobelt så dyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Så denne sammen med en 50" VT20 og jeg må si at bildets bevegelse var veldig mye bedre på Panasonicen men farger å slike ting var Samsungen overlegen. Men skal man ha Panasonicen i samme stl. eller 65" er det vel så er det fort 40.000.- så den er altså da dobelt så dyr.
    Vil du forklare litt nærmere hva du mener med bevegelse? Var det f.eks. 'hakking' ved panorering osv? Jeg er veeeldig sensitiv til "hakking" og sånt, nesten litt sært sensitiv.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke har skjønt teknologien HELT feil så er det kunn Panasonic plasma som sender 100 forskjellige bilder, Samsungen det er snakk om her sender også 100 men det er kun 50 forskjellige da den sender samme 2 ganger. Men dette tror jeg ikke man merker dersom man ikke ser disse tv:ne vid siden av hverandre. Jeg merket det ikke før dem satte på Panasonicen

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en knall tv, bildet er veldig bra og størrelsen er imponerende. Men pga buzz vurderer jeg å levere den tilbake. Mulig jeg har en spesiell evne til å høre dette veldig godt men det er så plagsomt at er ikke sikkert den blir stående her veldig lenge. Har sjekket ut to andre av disse tvène, en hos en kompis og en i butikk. Begge hadde buzz men min oppleves mer påtrengende, mulig dette er pga avstand til tv, vegg o.l. Men du må nesten teste og høre om du merker noe buzz som etter min mening er den eneste svakheten til denne skjermen.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Dette er en knall tv, bildet er veldig bra og størrelsen er imponerende. Men pga buzz vurderer jeg å levere den tilbake. Mulig jeg har en spesiell evne til å høre dette veldig godt men det er så plagsomt at er ikke sikkert den blir stående her veldig lenge. Har sjekket ut to andre av disse tvène, en hos en kompis og en i butikk. Begge hadde buzz men min oppleves mer påtrengende, mulig dette er pga avstand til tv, vegg o.l. Men du må nesten teste og høre om du merker noe buzz som etter min mening er den eneste svakheten til denne skjermen.
    Ok det var nesten dråpen. Har nå hørt så mange klage over buzz at jeg er nesten sikker på at jeg vil ende opp med en TV med buzz og jeg vet at dersom det bare er en liten antydning til det så vil jeg legge merke til det og irritere meg over det.

Lurer heller på om jeg skal vente til de nye 2011 Samsungene kommer på markedet.

Takk for innspill!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •