Philips 42PF9964

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42PF9964

Har nettopp kjøpt Philips 42PF9964 for 470000,- . Skulle gjerne hatt noen synspunkter på denne modellen kontra andre plasmaskjermer i samme prisklasse. Har tross alt 30 dagers returrett....hvis noen har noe veldig negativt og si om denne skjermen. Er det noen som vet forskjellen på denne modellen og Philips 42PF9955. Og hvilken oppløsning har den egentlig(det står at den tar XGA og 1024*1024??, men etter hva jeg forstår så har den ikke det).

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er har oppløsning 1365x768 og kontrast 400:1.

Robert-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tviler sterkt på at de har 1366x768 -- Da er det i så fall de eneste 42" plasma TVene jeg har sett med så høy oppløsning. Trodde heller ikke dette var blitt produsert i 42", men jeg kan selvsagt ta feil.

Jeg tror for øvrig Philips kjøper skjermer fra Hitatchi, og da er det i så fall en 1024x512 skjerm med 1024x1024 interlaced oppløsning. I tillegg har de 8 bits videoprosessering samt ca. 1000:1 kontrast.

Jeg ville nok personlig heller gått for en Panasonic PW5 med 3000:1 kontrast og 848x484 oppløsning. Da får du skikkelig sortnivå, og oppløsningen holder til videobruk. Du har uansett ikke mer enn 1024x512 på Philipsen om det er en Hitatchi skjerm, og da er ikke forskjellen så enorm. Pris på PW5 er 39.990.- Du kan jo eventuelt gå for XGA versjonen PHD5, som koster ca. 50.000. Da har du 1024x768 reelle pixler, samt 3000:1 og ellers Panasonics fine farger og gode video-egenskaper som 10 bits bildebehandling.

Jeg så en Philips på Elkjøp for en liten stund siden, og må si jeg virkelig så problemer med 8 bits videobehandling - helt klare og synlige overganger i lignende farger, og datalignende look, spesielt i dunkle scener. 256 gråtoner holder rett og slett ikke, etter min mening. Selv 10 bits har litt lite nyanser i mørke scener etter min mening, men 8 bits har problemer selv i helt lyse, normale scener...

Dette er uansett kun min mening, og så lenge du er fornøyd med skjermen, er det helt klart det viktigste!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Bør kanskje legge til at Pananic i disse dager kommer med ny generasjon plasma skjermer, med enda bedre kontrast (4000:1) samt en enda høyere antall graderinger i gammakurven, 1536 mot 256 på Philipsen og 1024 på forrige generasjon Panasonic. Oppløsning er fremdeles den samme, og det understreker jo egentlig poenget at det er kontrast og antall graderinger som betyr mest for videobildet, Panasonic vet jo hva de driver med... Les for øvrig egen tråd om denne nye serien her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg smammenlignet bildet på PANASONIC TH42PW5 og Philipsen og jeg syntes at bildet klart var best for Phillipsen. I tillegg har Philipsen en del ekstra "dupeditter" som Bilde og bilde som Panasonicen mangler. Fikk også testet PC (800*600) mot både Panasonicen og Samsungen, og dette bildt var bra nok for meg. Regner med at bildet ikke er noe dårligere ved kobling mot Philipsen.

Så lenge ingen forteller meg at Philipsen er et direkte dårlig kjøp står jeg nok ved den.

Er det forsten noen som har dett den billigere enn 47000,- for da får jeg mellomlegget igjen.... :-)

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt Philips 42PF9964 for 470000,-
    :shock: Til den prisen bør den være rimelig god

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh... Jeg har både Panasonicen og Philipsen i butikken. Kikker på dem hver dag. Philipsen har best bilde selv om det er et visst datapreg til tider. Dog har de kommet med en ny modell: 9965. Dette er neste generasjons skjerm og med Pixel Plus. Jeg vet at Philips ikke lager skjermen selv, men selvsagt teknologien rundt! Philips prioriterer andre flate skjermer enn plasma som organiske display. Dette lager de selv.

-Kjetil-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmm.. Husk at bildet i butikk nødvendigvis ikke tilsier bildekvalitet hjemme. Jeg så på en Pioneer 433HD før jeg kjøpte den, og ble svært skuffet da jeg fikk den hjem. Sortnivå er en av tingene som er svært vanskelig å se etter i en lys butikk...

Uansett, så lenge en er fornøyd, er jo allting bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....Det var PF9965 og ikke PF9964 :wink: .....Er det noen som vet om denne selges billigere enn 47000...(både i butikk og på nett i norge)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig...bra bilde!

Utifra det jeg såg hos El-kjøp, hadde denne Philips-plasmaen det beste bildet av samtlige skjermer som hang på veggen. Iallefall var denne DVD-filmen som stod på samtlige skjermer bedre enn på Panasonics modeller. Spesielt virket rulleteksten hakkete på Panasonic i forhold til Philips. Tilsvarende modell i 32" koster kr 20.000,- mindre. Synest prisforskjellen virker svært stor (samme TV). Spesifikasjonene til tross....Panasonics skjermer har ikke overbevist meg så langt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Som nevnt i en annen post, TBR, er tegnefilm ikke noe en kan benytte for å hverken sammenligne eller konkludere hvilken skjerm som viser best bilde... Kanskje en kan si noe om fargeklarhet og/eller lysutbytte... En hvilken som helst LCD (selv med 200:1 kontrast) kan vise svært overbevisende bilder av Shrek!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skjønner jo at kun tegnefilm blir litt for enkelt.....

....men hva med den hakkede rulleteksten. Der var forskjellen virkelig stor. Hva med den litt blåaktige svartfargen? Nei, har ikke blitt overbevist så langt. Har du forslag til hvilke dvd/filmer jeg bør se på for at sammenligningen skal bli mest reell?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hakkete rulletekst høres rart ut, jeg så ingen hakking på de skjermene jeg har sett (som har vært koblet mot bl.a. Pioneer 737 med komponent). Den kan tenkes det har blitt benyttet S-video kobling, som kanskje kan være årsaken??

Blåaktig sort har jeg heller ikke sett noe til, høres ut som en defekt enhet eller feil innstilling... Settes brightness opp for mye, kan vel kanskje en få litt blåstikk, men det er uansett feil oppsett, ikke feil på skjermen.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe PHILIPS 42PF9955 på Elkjøp selv, men lurer litt på dette med 10bit/8bits fargedybde. Er det noen 42" plasma/LCD til samme pris, med 10bits?

Njaal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •