Mulig defekt tv - sinnsykt etterslep inntil den er "varm"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig defekt tv - sinnsykt etterslep inntil den er "varm"

Hei,

firmaet mitt har en 2 år gammel Sony LCD-TV 40" KDL-40W4500 som den siste måneden har oppført seg litt merkelig. Inntil den er "varm" så er fargene mye mørkere enn vanlig, og det er et ekstremt etterslep fra midten og mot venstre, verre etterslep jo lengre mot venstre man kommer. Så ille at det tar 20-30 sekunder inntil noe som var der blir helt borte.

Når TV'en har stått på en stund så begynner den til slutt å oppføre seg normalt. For en måned siden var ikke problemet så veldig stort, og det tok 2 min før den ble normal. Nå kan det ta 30 min til den blir normal, og etterslep har blitt MYE verre.

Er det bare å ringe etter Sony reparatør? Eller er kosten så mye at det er like greit å kaste TV'en og kjøpe ny?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daffyd
    Hei,

firmaet mitt har en 2 år gammel Sony LCD-TV 40" KDL-40W4500 som den siste måneden har oppført seg litt merkelig. Inntil den er "varm" så er fargene mye mørkere enn vanlig, og det er et ekstremt etterslep fra midten og mot venstre, verre etterslep jo lengre mot venstre man kommer. Så ille at det tar 20-30 sekunder inntil noe som var der blir helt borte.

Når TV'en har stått på en stund så begynner den til slutt å oppføre seg normalt. For en måned siden var ikke problemet så veldig stort, og det tok 2 min før den ble normal. Nå kan det ta 30 min til den blir normal, og etterslep har blitt MYE verre.

Er det bare å ringe etter Sony reparatør? Eller er kosten så mye at det er like greit å kaste TV'en og kjøpe ny?
    5års reklamasjonsrett på tv. benytt deg av det.. dekkes sannsynligvis på garantien.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daffyd
    firmaet mitt har en 2 år gammel Sony LCD-TV ...
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    5års reklamasjonsrett på tv
    Det gjelder kun ved forbrukerkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det gjelder kun ved forbrukerkjøp
    Jepp, det stemmer. Tipper det kun var 1 års garanti på TV'en også, pleier i alle fall sjelden å være noe mer, og når den nå er 2 år og 2 måneder så er jeg rimelig sikker på at den er utenfor garantiperioden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •