Noen med kunnskap om Samsung Plasmaskjermer her?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer TJPlasma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med kunnskap om Samsung Plasmaskjermer her?

Hei alle!
    Er ny på AVForum, og meldte meg inn her da jeg lurer på om kanskje noen her inne kan hjelpe meg med et litt teknisk spørsmål?

Har en Samsung ps50b550 Plasma tv,
    Eigenschaften von PS50B550 | Fernseher (Plasma TV) von Samsung kjøpt fra Dustinhome i Januar 2010.

Fikk trøbbel med den her før jul (stripe over skjermen) og leverte inn til rep (garantisak, Dustin leverte superb service!). Fikk tv`en tilbake fra reparatør med beskjed om at de hadde skiftet PDP. Siden Samsung ikke hadde min type på lager, fikk jeg erstattet PDP med en annen type isteden. Denne viste seg å være av bedre kvalitet/type, ifølge reparatør..

Det jeg lurer på er om det er noen her inne med kunnskap om de forskjellige PDP`ene til Samsung? Kanskje noen som har kompetanse til å si noe om hva som er de konkrete forskjellene mellom den som sto i tv`en min da den fikk feilen, og den som nå står i?

Legger ved de to numrene på PDPene her:

Den gamle som ble skiftet ut: BN96-10496A
    Den som står i tv`en: BN96-10302A

Hadde mao vært kjekt å vite (er litt teknointeressert nemlig..) hva som konkret er forskjellen på disse to skjermene. Ikke det at jeg tror jeg kommer til å merke noen forskjell i den daglige bruken, men som nevnt liker jeg å vite slike ting (er kanskje litt syk...)..

All hjelp mottas med stor takk!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt teknisk for en som ikke jobber i bransjen. Samsung er vel ikke kjent for å lage det beste plasma, men hva synes du selv da ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Relativt teknisk for en som ikke jobber i bransjen. Samsung er vel ikke kjent for å lage det beste plasma, men hva synes du selv da ?
    er vel strengt tatt bare Panasonic som gjør det bedre, er det ikke?

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung PS50C7705.. strålende fornøyd.. Husk at samsung plasmaene er like tynne som de første LEDene (ca. 3 cm) mens Panasonicene er som sjukke husmødre på 9cm og med koblingene stående bakover som er veeeldig upraktiskt om du har på vegg. Synes menyene og oppsettet i menyene i Panasonic er patetisk i tilegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Hvor har du det fra om jeg tør spørre?

Så du mener kanskje PSXXC7705 ikke er noe særlig til skjerm??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 63" c7705 banker alt jeg har hatt av Panasonic ihvertfall

Newcomer TJPlasma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjempefornøyd med tv`en jeg, veldig bra bilde (særlig i HD) både via Altibox på fiber og når jeg spiller av BluRay. Har sett mange og dyrere skjermer med dårligere bilde ja... :-D

Tenkte bare at det kanskje satt noen her i forumet som jobbet i den "tekniske" tv bransjen og kunne si noe om det jeg spør om...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantho
    Min 63" c7705 banker alt jeg har hatt av Panasonic ihvertfall
    han veit ikke bedre. den tven er helt rå. bare vt20 er bedre, og det er marginalt. selv ved lik pris ville jeg valgt samsungen, pga overlegent design.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •