Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 197
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30

PANASONIC PLASMA TV LINE UP 2011

Panasonic has unveiled its second generation of Viera 3D plasma TV displays at the Consumer Electronics Show (CES) 2011 in Las Vegas today, namely the entry-level Panasonic ST30 series, the mid-range Panasonic GT30 series, and the flagship Panasonic VT30 series. At a press conference held at the Venetian hotel, the Japanese TV manufacturer claimed that its new line of plasma 3D TVs boasts a number of improvements over last year’s models which were already critically acclaimed.

This time last year, the Panasonic VT25 3D TV was crowned the “Best Of Show Product” at CES 2010. Not resting on their laurels, Panasonic engineers have sought to improve the picture quality on the new 2011 3D HDTV models even further through the following means:
    Reducing crosstalk with an updated video processing circuitry;
    Achieving deeper blacks using Infinite Black Pro 2 plasma panels with lower precharge, as well as better ambient light filters; and
    Boosting light output by up to 30% – necessary to counter the darkening effects of 3D glasses – by increasing the luminous efficiency of the plasma cells (which also happens to reduce energy consumption).

Panasonic Outs VT30, GT30 & ST30 Range Of 2nd-Gen 3D Plasma TVs At CES

Panasonic VT30

The top-of-the-range Panasonic VT30 series comes in two screen sizes: 55 inches and 65 inches. Both will feature a single-sheet-of-glass design which gives a frameless appearance, Infinite Black Pro 2 NeoPDP panel, THX certification, 600Hz subfield motion technology, four HDMI inputs, three USB ports, an RS232C/ ISF connection, the new Viera Connect IPTV (internet-protocol television) platform, and of course full HD 3D capabilities. Scheduled to ship in April/ May 2011 (price unknown yet).

CES: Flagship Panasonic plasma makes black levels even more "Infinite":

CES: CES: Flagship Panasonic plasma makes black levels even more 'Infinite' - CES 2011 CNET Blogs

Panasonic GT30

One rung down from the VT30, the Panasonic GT30 series of plasma 3D displays features a slimmer bezel, THX certification and full HD 3D capabilities, but only Infinite Black Pro panel and no RS232 port for ISF interfacing.

Panasonic ST30

The entry-level Panasonic ST30 series represents the most affordable range of plasma 3DTV sets from the company, but sports a slightly thicker bezel, and is not THX-certified. Six screen sizes are available, ranging from 42 to 65 inches:

Spesifikasjoner for årets plasma modeller:

Panasonic VT30, GT30 & ST30 med 3D er officielle - FlatpanelsDK

VT30 specifikationer
    One Sheet of Glass design
    Infinite Black Pro 2 panel
    Forbedret Full HD 3D
    THX og ISFccc
    600 Hz sub-field drive
    Viera Connect
    Indbygget Wi-Fi
    DLNA og 4 HDMI

Panasonic VT30 lanceres i 55 og 65 tommer omkring april/maj 2011.

GT30 specifikationer
    Flush design
    Infinite Black 2 panel
    Forbedret Full HD 3D
    THX
    600 Hz sub-field drive
    Viera Connect
    Indbygget Wi-Fi
    DLNA og 4 HDMI

Panasonic GT30 lanceres i 50, 55, 60 og 65 tommer.

ST30 specifikationer
    Infinite Black 2 panel
    Full HD 3D
    600 Hz sub-field drive
    Viera Connect
    Wi-Fi Ready
    DLNA og 3 HDMI

Panasonic ST30 lanceres i 42, 46, 50, 55, 60 og 65 tommer.

S30 specifikationer
    Hurtig fosfor
    600 Hz sub-field drive
    DLNA og 3 HDMI

Panasonic S30 lanceres i 42, 46, 50 og 60 tommer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om de endelig har skjønt at de må skjerpe seg på designet, selv om de fortsatt ser ut til å ha en vei å gå. Spennende med både 55 og 60 tommers alternativer på GT30.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har savnet ett TX-P50GT20 alternativ i dag, så TX-P50GT30 er svært velkommen i mine øyne.

Jeg antar at prisene kommer til å ligge på sånn ca samme nivå som 20 serien gjør i dag.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på hvordan VT30 serien står seg mot Pioneer KRP... spesielt på sortnivå...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt. Nå skal visst Samsung ha kommet seg til Panasonic nivå i 2011 så da burde jo Panasonic komme seg på Pioneer nivå i 2011....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes allerede en tråd her på forumet om disse skjermene. Kanskje de to trådene bør slås sammen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Spørsmål:

Jeg har lyst på en plasma-TV fordi den er billig i forhold til størrelsen om man sammenligner med prisen på LCD og LED skjermer, men jeg hører stadig at det ikke er veldig smart fordi bilde vil brenne seg fast i skjermen, jeg vet at dette gjaldt skjermene for 5-6 år siden, men hva med i dag? Vil NRK logoen sitte igjen etter jeg har byttet til TV2 når Beat for Beat, Nytt på Nytt og Skavlan er slutt, eller er det ingen ting å bekymre seg for?

slike ting kan jo være greit å vite

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting å tenke på til slikt bruk. Hadde det kun vært Nyhetskanalen hele døgne rundt så ville det nok bli et problem, men så lenge det er variert bruk går det helt fint.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pedith
    Jeg har lyst på en plasma-TV fordi den er billig i forhold til størrelsen om man sammenligner med prisen på LCD og LED skjermer, men jeg hører stadig at det ikke er veldig smart fordi bilde vil brenne seg fast i skjermen, jeg vet at dette gjaldt skjermene for 5-6 år siden, men hva med i dag? Vil NRK logoen sitte igjen etter jeg har byttet til TV2 når Beat for Beat, Nytt på Nytt og Skavlan er slutt, eller er det ingen ting å bekymre seg for?

slike ting kan jo være greit å vite

Min tre år gamle budsjett-Panasonic har jeg aldri sett hverken midlertidig eller permanent innbrenning. Det lengste jeg har gått fra et statisk bilde over hele skjermen er ca 45 minutter.

De gamle "mytene" er på tide å bli kvitt

Vet at du kan oppleve det på de billigste LG og Samsung. Men problematisk vil jeg ikke beskrive det som, og det er da snakk om midlertidig, som i at noe som har vært statisk kan henge igjen noen sekunder ved skifte til helt nytt bilde avhengig av fargeovergangen. Men ikke noe permanent trøbbel. Det skal veldig mye til for.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de over at innbrenning på en Panasonic plasma overhodet ikke er noen problemstilling, forutsatt en noelunne normal bruk.

Eneste jeg for øvrig virkelig mener burde forbedres ift. fjorårets modeller er dette med fargegraderinger. Jeg ser at dette ikke er nevnt noe sted på årets reklamejippoer, derimot er ord som sortnivå og støtte for fargekalibrering nevnt ofte, men dette var jo allerede meget bra på fjorårets modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke helt enig når det gjelder innbrenning.Har nå hatt V20 i tre måneder,har vært to ganger på verksted grunnet innbrenning av tv 2 logo.Også byttet panel. Etter to uker var logen innbrent igjen.Skal nå heve kjøpet noe jeg har krav på etter to forsøk på å rette feil.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny
    Er vel ikke helt enig når det gjelder innbrenning.Har nå hatt V20 i tre måneder,har vært to ganger på verksted grunnet innbrenning av tv 2 logo.Også byttet panel. Etter to uker var logen innbrent igjen.Skal nå heve kjøpet noe jeg har krav på etter to forsøk på å rette feil.
    Hvorfor er du uenig? Når Panasonic reparerer og kanskje også gir tilbake pengene er vel det en klar indikasjon på at de mener det er en feil på akkurat din TV?

Du er vel enig i at saken hadde vært anerledes om de hadde sagt at "det skal være slik" og ikke gjort noe for å rette opp problemet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Spent på hvordan VT30 serien står seg mot Pioneer KRP... spesielt på sortnivå...
    Du skal ikke se bort i fra at den blir en god del bedre enn siste generasjon Kuro. Det er jo tross alt "Pioneer folket" som har utviklet den nye Panasonic skjermen. Panasonic tok jo over alt nøkkelpersonell fra Pioneer da de la ned sin produksjon.
    Dette har jo også ført til at VT30 nå kan auto-kalibreres via Calman 4, siden samarbeidet med ISF "fulgte med på lasset" over til Panasonic. Personlig gleder jeg meg stort til VT30 finner veien inn i TV-stuen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke enig.Teknikeren som prøvde å fikse problemet,mener å se en negativ utvikling av panelene til panasonic når det gjelder innbrenning.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke enig.Teknikeren som prøvde å fikse problemet,mener å se en negativ utvikling av panelene til panasonic når det gjelder innbrenning.
    Jeg kjenner en eskimo som mener han kan se om en ny serie fra Pansonic blir bra eller ikke ut ved å spå i kaffegruten og se på pingvinene. Ut fra dette kan han fortelle meg at årets serie fra Panasonic blir bra, men at det vil komme en enda bedre serie neste år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du skal ikke se bort i fra at den blir en god del bedre enn siste generasjon Kuro. Det er jo tross alt "Pioneer folket" som har utviklet den nye Panasonic skjermen. Panasonic tok jo over alt nøkkelpersonell fra Pioneer da de la ned sin produksjon.
    Dette har jo også ført til at VT30 nå kan auto-kalibreres via Calman 4, siden samarbeidet med ISF "fulgte med på lasset" over til Panasonic. Personlig gleder jeg meg stort til VT30 finner veien inn i TV-stuen
    Ser på CNET kommentarer at Panasonic aldri vil komme til å bruke den Pioneer teknologien de kjøpte fordi det blir for dyrt.
    Teknologien kalles visst single crystal MGO layer, og er ikke kompatibel med Panasonics egne plasmapanel, så de må legge om hele linja for å kunne bruke den.
    Så det spekuleres i at Panasonic kjøpte den for å holde teknologien unna Samsung og LG.
    Men hvem vet om dette stemmer da.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning går ikke under garantien.

Jeg har vært borti flere tilfeller av innbrenning på VT20 og spesielt G20. Så Panasonic er ikke fri for innbrenning.

Btw, VT30 kommer i mai/juni for de som lurer på det...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både selgeren hos Strandberg her i Skien og Elkjøp sier at Panasonic garanterer at VT20 skal kunne stå med et bilde i 4 døgn før det blir permanent innbrent. Ingen lar et bilde stå så lenge... Så om innbrenning skjer før det, så regner jeg med at Panasonic skal da bytte panelet eller at man får ny TV. Årets VT30 blir vel ikke noe dårligere her.

Jeg leste om noen som kikka på VT20 og VT30 i samme rom, der begge var satt til like innstillinger (THX ellernoe), og VT30 hadde merkbart bedre sort nivå.

Jeg skulle ønske at VT30 kom i 60" også fordi 65" blir litt for stort hos meg... Så hvor mye dårligere blir GT30 i 60" tro....?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi to

Jeg skulle ønske at VT30 kom i 60" også fordi 65" blir litt for stort hos meg... Så hvor mye dårligere blir GT30 i 60" tro....?
    Da kjøper du Panasonic TX-P55VT30!

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •