Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 197
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan no bekrefte et par ting angående VT30, Har ikkje sett noe tegn til innbrenning eller floating black Kan dette være pga av æ e en tålmodig gutt som lot fosforen roe seg mange timer før æ turte og slå på tv og kjørte Break in slides på den i et par dager før æ testa litt film og tv seing før æ fortsatte med break in slides? tok alle forhåndregler før at æ vil at denne ska være en lang stund og mange år med nydelige bilda. Men over til bildekvaliteten, fytterakkern dette e nydelige bilda vil bare se på film heile dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som sliter med Fluctuating Brightness; nå har det kommet en en FW-update (offisiell, men fortsatt uoffisiell), til europeiske modeller, som skal fjerne dette. Folk fra bl.a. Spania og Hellas har lastet ned denne (en som har fått den fra Panasonic, som igjen sier at denne skal komme ut offisielt neste uke) har fastslått at all FBr er borte! Får vi samme paneler som resten av Europa? Isåfall vil denne fungere på norske VT30'er. Dersom dette er tilfelle vil jeg gå til innkjøp av VT30, da det eneste som holder meg tilbake er FBr.

Link: 2011 Panasonic Fluctuating Brightness Master Discussion Thread

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    and_elli : Slides skal visst ikke gjøre noe for innbrenning. Høy kontrast er visst synderen her slik jeg har forstått det (noe Gorm fra forumet her og en selger hos Elkjøp har fortalt meg), samt statiske bilder og logoer så klart. Så å kjøre kontrasten på 36 de første 100 timene og kjøre mesteparten av materiale i fullskjerm skal være nok. Or so they say...

jul1anr1k : Hvis du ser det de skriver i tråden der så anbefaler de IKKE å bruke en firmware som ikke kommer direkte fra Panasonic. Hvis dette blir en offesiell firmware som fixer FBr og funker på alle XX30 paneler, så kommer nok denne om ikke lenge. Men...vi får se.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    For de som sliter med Fluctuating Brightness; nå har det kommet en en FW-update (offisiell, men fortsatt uoffisiell), til europeiske modeller, som skal fjerne dette. Folk fra bl.a. Spania og Hellas har lastet ned denne (en som har fått den fra Panasonic, som igjen sier at denne skal komme ut offisielt neste uke) har fastslått at all FBr er borte! Får vi samme paneler som resten av Europa? Isåfall vil denne fungere på norske VT30'er. Dersom dette er tilfelle vil jeg gå til innkjøp av VT30, da det eneste som holder meg tilbake er FBr.

Link: 2011 Panasonic Fluctuating Brightness Master Discussion Thread
    Det var jo godt å høre. Men jeg reagerer på at en TV slippes på markedet med en slik feil. Det holder ikke.

Da er det bare å sitte litt gjerdet til man føler prisen er riktig. Faller prisen tilstrekkelig blir det kanskje en VT30 i 55" på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    jul1anr1k : Hvis du ser det de skriver i tråden der så anbefaler de IKKE å bruke en firmware som ikke kommer direkte fra Panasonic. Hvis dette blir en offesiell firmware som fixer FBr og funker på alle XX30 paneler, så kommer nok denne om ikke lenge. Men...vi får se.
    Den kommer direkte fra Panasonic. Han spanjolen fikk den jo på mail fra Panny. Men firmwaret er kun for europeiske enheter, og ettersom forumet er amerikansk og de fleste brukerne der er derfra, fraråder de fleste å laste ned denne da det kan bricke amerikanske TVer. Men europeerne har prøvd den og den funker som bare det_ Spørsmålet mitt er derfor om de norske enhetene er like resten av Europa. Etter produktnavnet på VT30 i Norge står det en Y, mens de europeiske modellene skal ha en B. Er det en egen batch for de nordiske landene eller noe?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg skjønner det, så er vel det eneste som skiller E og Y versonene at Y er med dansk, norsk og svensk tekst i menyen. Ville være rart om Panasonic har mange helt forskjellige utgaver av VT30...og hvorfor den amerikanske er forskjellig kan man lure på. Kanskje det har bare med hvilken TV-dekoder som sitter i TV'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

55" eller 65"???

Skal ha meg en ny Panasonic VT30 i løpet av sommeren/tidlig høst... ser jo at 65"eren allerede har falt mange tusen før den i det hele tatt har blitt tilgjengelig.

I loftstuen, hvor tv'en er tiltenkt, så har jeg ca. 2,5 gode skritt fra "sweetspot" til der tv'en skal plasseres og mitt spørsmål blir da om 65" rett og slett blir for stort?

Jeg ser en del film gjennom Apple TV/iTunes leie - og de er vel ikke i like god kvalitet som Blu-Ray og da tenker jeg kanskje at 65" på denne korte avstanden vil gjøre bildet "verre"? Fra før av har jeg en Pioneer KRP-500A på 50" som jeg er storfornøyd med, men den skal bli stående i stuen da jeg ønsker en litt større skjerm på hjemmekinorommet med mulighet for 3D....

Noen meninger om størrelse ift. avstand her?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Noen meninger om størrelse ift. avstand her?
    Hvis to og et halvt skritt er det samme som 2,5-3 meter er det liten tvil om at 65" er veien å gå.

1080p Does Matter – Here’s When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) | CarltonBale.com

Optimum HDTV viewing distance - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skulle nok helst hatt 65", men det spørs om budsjettet holder til den prisen den har nå.... Skulle gjerne likt å vente en stund til den i hvert fall går under 30', men samtidig så er jeg veldig instilt på å få ferdig hjemmekinorommet mitt nå

Hva med å kjøpe 55" og bare sette seg litt nærmere da?? :?

Hvor stor blir forskjellen i opplevelse av billedstørrelse ved å se på en 65" fra f.eks. 4m avstand - kontra å se på en 55" på la oss si 2m?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen [URL="http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/TXP42U30E/panasonic-42-plasma-tv-tx-p42u30e"]http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/TXP42U30E/panasonic-42-plasma-tv-tx-p42u30e[/URL

Er en bra tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir den (forhåpentligvis) lykkelige eier av en VT30 55" i dag. Fikk SMS om at den var i butikken (Elkjøp) på fredag. Har ikke vært hjemme i helga så den skal hentes i dag. Gleder meg.

Har lest litt om at mange mener denne må "kjøres inn" i 100-150 timer. Etter det jeg har forstått betyr dette i praksis at den setter den f.eks i THX mode og bare lar den stå på. Er det andre innstillinger jeg bør gjøre under innkjøringstiden? Sette opp/ned brightness? Kontrast? Eller er det bare å la innstillingene være og kjøre på? Noen tips her?

Jeg vurdere og å få den kalibrert etter den er innkjørt. Noen som vet om noen som gjør dette i Stavanger/Jæren området?

EDIT: Trykkleif

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    astensland : Å kjøre inn en plasma er slik jeg forstår det for at fosforen skal bli likt "brent inn" over hele panelet. Det optimale er vel å kjøre slides i 100-150 timer, men det er ingen nødvendighet. Rådene jeg har fått går på å sette VT30 i THX modus og ha den der til du har fått dine 150 timer. I den tiden bør du også se det meste av materiale i fullskjerm. Unngå også at statiske bilder står lenge. Får man litt IR så kan man la TV'n stå med snøbilde i 15 min, noe som også hjelper litt mot de timene man skal ha.

Jeg tror ikke det skal være noe mer hokus pokus enn dette. Men hvis det er noen andre her med andre råd, så er jeg også villig til å lytte!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Jeg blir den (forhåpentligvis) lykkelige eier av en VT30 55" i dag. Fikk SMS om at den var i butikken (Elkjøp) på fredag. Har ikke vært hjemme i helga så den skal hentes i dag. Gleder meg.

Har lest litt om at mange mener denne må "kjøres inn" i 100-150 timer. Etter det jeg har forstått betyr dette i praksis at den setter den f.eks i THX mode og bare lar den stå på. Er det andre innstillinger jeg bør gjøre under innkjøringstiden? Sette opp/ned brightness? Kontrast? Eller er det bare å la innstillingene være og kjøre på? Noen tips her?

Jeg vurdere og å få den kalibrert etter den er innkjørt. Noen som vet om noen som gjør dette i Stavanger/Jæren området?

EDIT: Trykkleif
    Sett den i THX, skru ned lysstyrke og kontrast, og zoom inn bildet (så du unngår kanallogoer o.l. oppe i hjørnene som er der konstant) de første 100 timene iallefall, så er du good to go ;-)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor eller HDTV?

Er i ferd med å handle meg en TX-P65VT30Y, men snuser også på projectoralternativet:
    Revolusjonen Black Diamond II HD 0.8 Black projektor lerret fra Screen Innovations - HD Prosjektor lerret
    Rimeligere 3D fra Sony | Lyd & Bilde
    Problemet med sistnevnte løsning (foruten kostnad) er at jeg har bare ca. 2.5m fra projektor til lerret (loft m/skråtak). Da får jeg vel ikke større bilde enn 145cm diagonalt uansett?

Spørsmål 2 - Er der noen ulemper med gråimport?
    Min 8 Kuro hadde bla. en del plasmastøy og jeg mener dette skyldes standard setting basert på 120VAC 60Hz.

Regner med at norsk kjøpslov og garanti gjelder i norske nettbutikker?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Distinctive : Med sitteavstand på 2.5m er nok 65VT30 et bedre alternativ. Hvorfor ikke handle hos Elkjøp? De selger den "billig" for tida.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Distinctive : Med sitteavstand på 2.5m er nok 65VT30 et bedre alternativ. Hvorfor ikke handle hos Elkjøp? De selger den "billig" for tida.
    Takk, men,
    Ingen spesifisert ankomst, ingen på lager og blir ikke imponert over prisen heller.

Sitteavstand er drøyt 3m - det var projektoravstand jeg refererte til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp får inn 65VT30 på lager første uka i August fikk jeg høre i dag. Jeg får min denne uka

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp får inn 65VT30 på lager første uka i August fikk jeg høre i dag. Jeg får min denne uka
    mpx pallen formoder jeg (stod 7/7)....?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    mpx pallen formoder jeg (stod 7/7)....?
    Man kan si hva man vil om Ekjøp, men 30 dagers angrerett er vanskelig å slå... Dette retten hadde jeg god nytte av i fjor med en LG LE850N jeg sendte tilbake. Men du bestiller jo der du vil

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •