Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 197
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fwtt : Jeg tror ikke du kommer til å angre på at du valgte 50". Forskjellen i sort nivå er jeg sikker på at det mennesklige øyet ikke er i stand til å se uansett. Dessuten har du 30 dager på å bestemme deg om du vil beholde den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreas21;
    Når du klager over at TV'en din ikke gir deg kinofølelsen og du i samme innlegg sier at du sitter 3,5m unna en 64", ja da ber du om å bli irettesatt. Da hjelper det ikke at du vet alt om sitteavstander.

Betroz;
    2,6m eller 2,44m er veldig likt (men langt unna 3,5m). Mine beregninger stammer fra førnevnte webside som henviser til 8 fot. Det er 2,44m. Med litt avrunding og rom for feilmargin så er vi nok ikke uenige. Derfor blir det unødvendig kverrulering.

Størrelsesdebatten startet som følge av at en lurte på hvor stor tv han skulle velge. Da blir det for dumt å komme med innlegg som påpeker at "film er best på kino" fordi det ene og det andre er følelsesbasert.

Faktum er som sagt at man velger sitteavstand ut i fra den skjermen man har og velger skjermstørrelse ut i fra hvilken sitteavstand man ønsker å ha. Ergo; sitteavstand er eneste alfa/omega når det kommer til størrelse på skjermen. Den eneste årsak til at et kino-lerret er stort er fordi at man skal kunne sitte langt unna og på den måten ha plass til mye folk. Sitter du for nærme på kino får du kanskje følelsen av "kino", men kvaliteten blir forringet. Følelser rundt dette; nei det er jeg ikke kvalifisert til å diskutere

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klager da ikke på at TVen ikke gir meg kinofølelse, men det kan heller aldri en 64" TV gi i mine øyne uansett hvor nærme man sitter. Jeg bruker TVen mest til TV serier og vanlige TV programmer uansett og en sjelden 3D film. (Har sett 1 3D film på de ukene jeg har hatt den) Og uansett hvordan du refererer til sitteavstandkalkulatorer vil den aldri gi det, men nok om det da du er tydligvis ekspert på området...:roll:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et spørsmål, er slides det beste når man skal drive med innkjøring av skjermen? Mange sier at det er unødvendig, og at det er bare å unngå filmer med black bars, kjøre på redusert lysstyrke, unngå logoer osv.

Men så har du folk som påstår at for optimalt bilde, så skal man kjøre slides. Jeg vurderer det, for da eldrer fosforet seg jevnt og man får best mulig bilde når man skal kalibrere det, og bruker innstillinger på nettet. D-Nice på avsforum har anbefalt det, særlig hvis man skal bruke hans innstillinger, for å oppnå hans resultat, og han er jo proff.

Hvordan kjører man disse slides, og skal man kjøre dem på lav kontrast og lysstyrke, som med vanlig innkjøring?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Da har jeg et spørsmål, er slides det beste når man skal drive med innkjøring av skjermen? Mange sier at det er unødvendig, og at det er bare å unngå filmer med black bars, kjøre på redusert lysstyrke, unngå logoer osv.

Men så har du folk som påstår at for optimalt bilde, så skal man kjøre slides. Jeg vurderer det, for da eldrer fosforet seg jevnt og man får best mulig bilde når man skal kalibrere det, og bruker innstillinger på nettet. D-Nice på avsforum har anbefalt det, særlig hvis man skal bruke hans innstillinger, for å oppnå hans resultat, og han er jo proff.

Hvordan kjører man disse slides, og skal man kjøre dem på lav kontrast og lysstyrke, som med vanlig innkjøring?
    Du gjør ikke noe feil med å kjøre slides, men det er ikke nødvendig i mine øyne. Å bruke en annen TVs innstillinger er helt verdiløst, for å få best resultat må TVen individuelt kalibreres da det kan være store forskjeller fra TV til TV...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Lurte på det samme for en stund siden. Se det meste i fullskjerm den første tiden og sette kontrast på max 50. Så bør man selvfølgelig unngå å ha et statisk bilde stående lenge, men det gjelder vel senere også. Når det gjelder TV logoer så blir det vanskelig å unngå dem... På min 4 år gamle plasma så var ikke slike TV logoer noe problem. Ikke noe innbrent på den plasmaen jeg har. Får se når jeg får min VT30, men tviler den får lettere IR enn en 4 år gammel plasma...!

Å kjøre slides er som sagt for at fosforen skal eldres likt over hele skjermen. Jeg har venta lenge nå og jeg skal f... ikke la min VT30 stå i 150 timer med det altså! Jeg tror det er noen på diverse forum som kanskje er litt FOR perfeksjonistiske her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet er en dyd. Jeg tenker slik, har jeg klart meg uten skikkelig tv siden min G15 ble levert inn pga IR og foverring av sortnivå i begynnelsen av 2010, så klarer jeg å vente de evt. 100-150 timene det tar å kjøre slides. Jeg vil at det skal bli perfekt, men jeg skjønner at ikke alle er like tålmodige som meg.

Men jeg er litt usikker på om det er samme prosedyre for slides, som med vanlig innkjøring, eller om man skal kjøre på høyere kontrast og lysstyrke. Når jeg først skal kjøre den inn med slides så skal det gjøres korrekt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D-Nice sa noe sånt som at å kjøre slides var mest for å kunne bruke de samme innstillingene som han skal legge ut. Skal man få en proff til å kalibrere hjemme hos seg selv, så var det ikke nødvendig. Det å kjøre slides skal ha lite å si for IR også. Fosforen eldres jo passe likt om du ser filmer i fullskjerm også da, selv om slides gjør jobben litt bedre. Hadde det vært så prekært, så hadde vel Panasonic skrevet noe om det i manualen. En TV skal kunne brukes fra dag 1....

PS : For å kjøre slides som D-Nice sier bør du sjekke åssen du gjør det på highdefjunkies forumet. Var noen innstillinger du må forandre på også før du setter i gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "These settings are designed exclusively to be used on North American TC-Pxxxxxx displays after completing the Panel Prep procedure listed post #1. Please do not use these settings unless you have follow post #1 entirely"

Så, det fungerer jo best for de med US modellen, men jeg kan jo bruke innstillingene på flatpanels.dk, eller evt. søke litt rundt på nettet etter andre europeiske innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som 65-tommeren blir forsinket. Det står 24.08.11 på hifiklubbens sider. Elkjøp antyder også aug.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, det fungerer jo best for de med US modellen, men jeg kan jo bruke innstillingene på flatpanels.dk, eller evt. søke litt rundt på nettet etter andre europeiske innstillinger.
    Eller Cnet sine optimaliserte THX innstillinger :

Picture mode: THX
    Contrast: +86
    Brightness: +54
    Color: +54
    Tint: -1
    Sharpness: 0
    Color temp: Warm 2
    Color mgmt: Off
    Photo enhancement: [grayed out]
    C.A.T.S.: Off
    Video NR: Off
    Pro settings: [grayed out]
    Aspect adjustments:
    Screen format: FULL
    HD Size: Size 2
    [others grayed out]
    PC adjustments: Grayed out

Aspect adjustments: [no change from default]
    HDMI settings: [no change from default]

--Advanced picture submenu
    3D Y/C filter: Off [grayed out]
    Color matrix: HD [grayed out]
    Block NR: Off
    Mosquito NR: Off
    Motion smoother: Off [grayed out]
    Black level: Light
    3:2 pulldown: On
    24p Direct in: 60Hz

PS : Her er kontrast på 86, så ikke bruk disse før fosforen har fått kjørt seg inn litt. Jeg har noen andre settings også som likner mer på de som Flatpanels.dk har (blandt annet med kontrast på 36)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javolta
    Ser ut som 65-tommeren blir forsinket. Det står 24.08.11 på hifiklubbens sider. Elkjøp antyder også aug.
    Ja huff! Glad jeg forhåndsbestilte min 65VT30 allerede den 29. April! Hvis alt går etter planen har jeg den enten 30. Juni eller første uka i Juli

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også forhåndsbestilt for ca 1 mnd siden. Elkjøp antyder 01.08 til hovedlager.

Man må nesten ha en tv før man kan prøve alle instillingene, hehe. Bare å håpe at den kommer snart. :-?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er forsinket til august ja, dessverre...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal komme en eller flere til Elkjøp den 28. Juni, men alle disse skal være solgt. Ny dato er derfor en ny leveranse. Så da burde du også få din javolta. Vel dette Elkjøp sa til meg da jeg spurte, så regner med at det stemmer...men man vet jo aldri.

PS : Jeg betalte et depositum på min da. Så kan hende jeg får fra første leveranse. (igjen hvis Elkjøp snakker sant)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg betalte hele summen - 16.990 NOK.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg betalte hele summen - 16.990 NOK.
    Bare at når jeg bestilte min 65VT30, så kosta den 38K... Selgeren sa jo det at prisen synker sannsynligvis når den er tilgjengelig. Nå har den ligget på 33K. Så glad jeg ikke betalte prisen den gang...hehe.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Bare at når jeg bestilte min 65VT30, så kosta den 38K... Selgeren sa jo det at prisen synker sannsynligvis når den er tilgjengelig. Nå har den ligget på 33K. Så glad jeg ikke betalte prisen den gang...hehe.
    Den er faktisk blitt enda litt billigere i dag :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at VT'en kommer til å synke mer i pris, den er allerede blitt "billigere", i hvert fall i forhold til det VT20 tv'ene kostet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65VT20 kosta ca 45K da den kom ut tror jeg, så datt den til rundt 39K, og Elkjøp i Skien selger en til 38K enda. Bra at VT30 er billigere! Men dollar kursen er lav da, så sikkert derfor prisene har synket også.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •