Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 197
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ble disse modellene straks en TV jeg strengt talt ikke kan anbefale:

"Det betyder også, at man en gang i mellem kan opleve ”banding” på Panasonic GT30 eller en let opdeling af farveflader – f.eks. en himmel der skifter fra mørkeblå til lyseblå. Det er ikke kritisk, men det er der, og det er helt sikkert noget Panasonic kan arbejde videre på at forbedre i fremtiden. Banding er ikke blevet reduceret i forhold til 2010-modellerne såsom VT20."

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Da ble disse modellene straks en TV jeg strengt talt ikke kan anbefale:

"Det betyder også, at man en gang i mellem kan opleve ”banding” på Panasonic GT30 eller en let opdeling af farveflader – f.eks. en himmel der skifter fra mørkeblå til lyseblå. Det er ikke kritisk, men det er der, og det er helt sikkert noget Panasonic kan arbejde videre på at forbedre i fremtiden. Banding er ikke blevet reduceret i forhold til 2010-modellerne såsom VT20."
    Husker med skrekk og gru den forferdelige bandingen som oppstod på V20 modellen jeg hadde et par uker før den gikk i retur, merkelig at de ikke kan få gjort noe med dette en gang for alle. Selv min gamle Pioneer 508 hadde aldri dette problemet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet vi ikke om VT30 vil ha samme problem med "banding" enda da. Etter det jeg har lest er GT30 veldig lik VT20 fra i fjor, og at VT30 skal være den som er mest oppdatert. Dessuten henger folk seg opp i forskjellige ting uansett. For noen kan det være plagsomt, for andre ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God gjennomgang av den automatiske kalibreringen på VT30.

YouTube - Panasonic VT30 Automatic Picture Calibration with CalMAN 4.2

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da lønner det seg å kjøpe VT30 fra et sted som kan kalibrere den da? Men er det ikke slik at fosforen i TV'n må få kjørt seg en stund før man kalibrerer? Jeg tviler Elkjøp vil ha et slikt tilbud...men kjekt med 30 dagers retur mulighet der da.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du i det hele tatt videoen?

Du gjør det hjemme, med et trykk på fjernkontrollen og 1 trykk på pcen din.

Elkjøp Megastores vil nok uten større trøbbel tilby slik tjeneste, uansett. Om du spør pent .

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så hele videoen. Men jeg tenkte at det kalibreringsutstyret koster en del penger. Men litt latterlig av meg...jeg skal liksom kjøpe VT30 65", og da har jeg nok råd til kalibreringsutstyret

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Ja, jeg så hele videoen. Men jeg tenkte at det kalibreringsutstyret koster en del penger. Men litt latterlig av meg...jeg skal liksom kjøpe VT30 65", og da har jeg nok råd til kalibreringsutstyret
    PS : Kanskje man får kjøpt VT30 + det kalibreringsutstyret i en slags pakke? Hmm det hadde vært flott.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette med kalibreringsutstyret virker ganske uklart enda. Om det gjøres hos forhandler eller følger med i esken, sies det jo nesten ingenting om.

hvis dette skjer hos forhandler, så vil jeg tro Panasonic kjører grundige kurs hos samtlige kjeder som selger Panasonic VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alle offisielle forhandlere får et eget proffsett til 6.000 kroner. Dette inkluderer et måleapparat som kobles til TV-en via nettverksinngangen, og så henges rett på skjermen."

Kilde: Panasonic: Panasonic VT30: Et skjult triks i ermet - DinSide Bolig

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og denne proben til 6000 kroner skal altså være en reell konkurent til profesjonelt kalibreringsutstyr til 10 ganger prisen?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare softwaren koster fort 20 lapper og så kommer proben i tillegg. Ikke regne med at noe slikt følger med noen steder. Dette er utstyr som brukes av proffe kalibrerere.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Bare softwaren koster fort 20 lapper og så kommer proben i tillegg. Ikke regne med at noe slikt følger med noen steder. Dette er utstyr som brukes av proffe kalibrerere.
    Ergo så blir det forhandler som foretar kalibreringen mot en pen sum da sikkert. Jeg gidder ikke svi av 20 lapper for noe slikt...så enkelt er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Ergo så blir det forhandler som foretar kalibreringen mot en pen sum da sikkert. Jeg gidder ikke svi av 20 lapper for noe slikt...så enkelt er det.
    Jeg tror ikke dette blir så veldig dyrt.. Ifølge den artikkelen så skal ikke prosessen ta mer enn 3 minutter. Så jeg tror egentlig hele tanken med dette er at det skal være billig og tilgjengelig for alle. Selv om det bare er tilgjengelig for VT30 som man må ha litt lommebok for å få fatt i
    Det blir spennende å se om kvaliteten på kalibreringen kan måle seg med proff-kalibrering

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder autokalibrering av VT30, så blir den så bra som måleutstyret tillater. Systemet er ikke nytt, vi har per i dag både DVDO iScan Duo og AVfoundry VideoEQ som kan autokalibreres via Calman med pro-lisens. Min erfaring (og sikkert også Gøran's?) tilsier at resultatet kan bli helt på viddene, da gråskala er et vanskelig felt. Har man to måleapparat ender man opp med to forskjellige gråskalaer, har man tre, ender man opp med tre forskjellige, osv. Jeg har til dags dato ikke opplevd at to måleprober gir samme resultat når det gjelder gråskala. Dermed er det erfaringen til den som kalibrerer svært viktig, for som oftest må man kompensere litt for feil fra måleproben. Når denne prosessen automatiseres, så eliminerer man "kvalitetskontrollen", og resultatet kan fort bli dårligere enn TV-apparatet var rett ut av esken. Hvis det var så enkelt at prosessen kunne automatiseres, hvorfor gjør ikke Panasonic bare dette på enden av samlebåndet? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis det var så enkelt at prosessen kunne automatiseres, hvorfor gjør ikke Panasonic bare dette på enden av samlebåndet? ;-)
    Hmmm.. du er inne på noe der, godt poeng.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm : Ja du har et poeng der. Kommer du til å kalibrere VT30 for folk som handler fra Avshop.no? Eller kommer ikke de til å selge denne TV'n? Jeg ser de har lagt til SHARP LC-60LE925E der med mulighet for proff kalibrering, og lå det noen spessiell grunn som du vet om bak valget av Avshop for valget av den til Sharp, eller har de bare ikke fått lagt til VT30 i lista enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'ene er lagt ut på HIFI-klubben nå. Her link til VT30: