Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 197
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Ok. Det gjør jeg. Justering av de ulike TV-ene er nå en ting (som for øvrig er dømt til å mislykkes), en annen ting som jeg tror du overså er justering av kamera. Måleinstrumenter må gjennom omfattende kalibrering for å måle nøyaktig, mens et bilde tatt med et amatørkamera er det ingen grunn til å tvile på? Til slutt skal det endelige bildet vises på din egen skjerm, jeg regner med du har full kontroll på kalibreringen av denne?

Jeg stoler mer på måleresultater, dersom det stemmer at disse viser små forskjeller ser jeg ingen grunn til å legge mer vekt på dette. Uansett er det mye mer enn bare sortnivå alene som utgjør et godt bilde og personlig mener jeg Panasonic sine siste plasmaserier har mangler som er mye mer vesentlig for det endelige bildet enn om laveste sortnivå er 0.06 eller 0.03 candela.
    Det er ikke så veldig vanskelig å se lysforskjell mellom to skjermer som viser et helt sort bilde. Det du ser på en skjerm med brightness på 0 og et sort bilde er det sortnivået du får uavhengig av kalibrering. At det er andre mangler ved tv-ene har jeg heller ikke nektet for, men sortnivået var en viktig årsak til at jeg valgte Panasonic og om det svekkes markant så er det ikke lenger den tv-en jeg kjøpte. Og akkurat denne "defekten" kan helt fint vises på et bilde hvor to skjermer står side om side. Bildekvaliteten for øvrig, not so much...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hjemmekino har faktisk fått inn årets første 3D plasma fra Panasonic allerede. Modellen er 50GT30. MEget gledelig i år at modellene fra Panasonic kommer med komplette kalibreringsmuligheter i år.
    Det var raskere enn jeg trodde. Da kan det vel ikke være veldig lenge til før de er i butikken. April kanskje?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror april er godt gjettet
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis disse seriene blir produsert i Japan, så blir nok alt forsinket pga jordskjelvet der nede. Men hvis fabrikkene ligger på andre siden av Japan, så går kanskje ting som normalt. Hva tror dere om dette? Jeg satser på Mai/Juni jeg da for VT30 i 65".

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabrikkene ligger på andre siden og mye lengre sør. De ligger i Osaka. Det er bare panelene som lages i Japan. Selve TV-ene lages i Europa for vår del.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, om disse TV-ene skulle blitt noen uker forsinket pga denne katastrofen, må virkelig være det minste problemet i verden.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter en student-TV av bra kvalitet til lavest mulig pris.

Ser at Panasonic TX-P42C3E, altså 42-tommeren, er til salgs hos lefdal.com til 3749 kr nå. Det synes jeg var en fin pris. Hvilken av de nye modellene er det som kommer til å erstatte denne? Bør jeg vente på den? Blir den mye bedre? Tror dere at den nye modellen kommer til å være mye dyrere?

Panansonic 42" TX-P42C3E plasma-TV - Lefdal

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [slettet innlegg, eget valg]

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Panasonic i 2011 når sortnivået til siste generasjon Kuro gjernstår å se.

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg vil også få påpeke at innbrenning kan være et potensielt problem med nyere Panasonic-skjermer. Jeg har nylig kjøpt en S20, og den har samme panelet som G-serien. Jeg kan få image retention (midlertidig "innbrenning") ...

Jeg vil også anbefale de som vurderer noe som helst fra Panasonic å sjekke ut problematikken rundt "floating blacks" og "rising blacks". Floating blacks er smått irriterende når det inntreffer, men rising blacks virker litt bekymringsfullt da ingen egentlig vet helt eksakt hvor mye sortnivået vil svekkes over tid, eller hvor lang tid. På 2009-modeller var det synlig svekket etter ca. 1500 timer og skjermene var da mer grå enn en del billige LCD-er. Jeg vet jeg kommer til å bli veldig skuffet om min blir "LCD-grå" etter bare 1500 timer...
    Image retention og burn in er ikke det samme. Selv med rising blacks vil Panasonics 2010-modeller ha bedre sortnivå enn Samsungs. Hvor plagsomt floating blacks er bør vurderes indivitduelt, og det er avhengig av materiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teknoluring
    Om Panasonic i 2011 når sortnivået til siste generasjon Kuro gjernstår å se.

Image retention og burn in er ikke det samme. Selv med rising blacks vil Panasonics 2010-modeller ha bedre sortnivå enn Samsungs. Hvor plagsomt floating blacks er bør vurderes indivitduelt, og det er avhengig av materiale.
    Jeg vet det ikke er det samme, derfor gåseøynene rundt det, og brukt for å forklare begrepet At Panasonics sortnivå er bedre enn konkurrentenes etter rise er vel også i beste fall litt unøyaktig. Det jeg tror noen kom fram til er at det på V20-en muligens ville være tilsvarende, men kun fordi V20-en allerede hadde mye bedre sortnivå enn de andre Panasonicene. En kalibrert Samsung gir visstnok et kraftig forbedret sortnivå i forhold til ut av esken og mener å huske at jeg så målinger som viste at den lå på samme nivå som en ny G20 i alle fall. Skal se om jeg finner igjen artikkelen og linke til den i dette innlegget om jeg gjør.

Edit: artikkel funnet igjen... Samsung C8000 / C7000 review - FlatpanelsHD

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT,men Samsung sier at deres D seire Plasma skal ha ca samme sortnivå som dagens VT20-noe som er bra! Er spent hvor bra VT30 blir. VT20 er jo dagnes referanse.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi ser noen skikkelige tester av VT30 i April? Sort nivået skal visst være dobbelt så bra som VT20, men dette kommer fra en fyr hos Panasonic...så om dette stemmer får tiden vise.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville egentlig ikke blitt overrasket om sortnivået ville blitt marginalt redusert i forhold til fjorårets modeller i bytte mot at det holder seg konstant under hele tv-ens levetid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels.dk kommer med test av GT30 innen få dager. VT30 skulle etter planen komme i slutten av april, men det spørs hvor mye situasjonen i Japan har forsinket dette, jeg bare håper at noen testeksemplar kommer frem i tide.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi "vet" jo allerede at sort nivået på GT30 vil være det samme som for VT20. Så det er VT30 som er jokeren her, og jeg frykter den blir utsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bli interesant å se om VT30 fikser noen av problemene med VT20:

- For kort avstand for IR sync for 3D, 3.5m holder bare ikke
    - PVR'en kan ikke ta opp hvis man skrur av TV'en på noe annet enn TV input og kan heller ikke ta opp fra TV hvis man ser på en annen kilde (HDMI 1 e.l.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er omsider testen av Panasonic TX-P50GT30E her:

Panasonic GT30 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingen av moderatorene som kan slå i sammen de to Panasonic-trådene FØR de blir for store?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Så er omsider testen av Panasonic TX-P50GT30E her:

Panasonic GT30 test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Ingen dårlig test det der. Ikke perfekt, men det hadde vel ingen forventet. Blir nok en kanon TV i sin prisklasse. Får se om jeg ender med en slik eller flesker til med V serien.

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •