Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 197
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Var hos Panasonic i Japan i forrige uke. VT30 kommer i 42, 50, 55 og 65.
    Skuffende nok kommer ikke ST30 og GT30 i 55 og 65 tommer. De stopper på 50 tommer hos oss. I Amerika der i mot kommer disse seriene opp til 65 tommer.
    Det var det jeg var redd for. Utvalget blir alltid mindre her enn i USA. En GT30 i 55" hadde stått høyt på listen for min del. Både størrelse og pris hadde passet.
    Kanskje jeg skal kikke litt på muligheten til å importere en skjerm fra utlandet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal kikke litt på muligheten til å importere en skjerm fra utlandet.
    Å importere fra utlandet er en dårlig ide med tanke på USA. Jeg har ikke tall på hvor mange som har forsøkt på dette, og likevel endt opp med at de til slutt har måttet kjøpe en europeisk modell. Nå er jo ikke dette med NTSC og PAL lenger så viktig. Men ved kjøp av en amerikansk modell må du som regel ha strøm-omformer, ikke får du riksTV tilpasset for Norge, de ulike applikasjonene i skjermen er heller ikke tilpasset Norge, ikke du får ikke scart (neppe aktuelt for deg, men nevner det likevel). Og garantien er ikke til å snakke om en gang!

Jeg skjønner ikke hvorfor de som har råd til GT30 like godt kan vente til VT30 faller i pris i Norge? Da sparer man i hvert fall mye "styr".

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Å importere fra utlandet er en dårlig ide med tanke på USA. Jeg har ikke tall på hvor mange som har forsøkt på dette, og likevel endt opp med at de til slutt har måttet kjøpe en europeisk modell. Nå er jo ikke dette med NTSC og PAL lenger så viktig. Men ved kjøp av en amerikansk modell må du som regel ha strøm-omformer, ikke får du riksTV tilpasset for Norge, de ulike applikasjonene i skjermen er heller ikke tilpasset Norge, ikke du får ikke scart (neppe aktuelt for deg, men nevner det likevel). Og garantien er ikke til å snakke om en gang!

Jeg skjønner ikke hvorfor de som har råd til GT30 like godt kan vente til VT30 faller i pris i Norge? Da sparer man i hvert fall mye "styr".
    Takk for tilbakemeldingen.
    Strøm-omformer ser jeg ikke på et problem. Mangel på Riks-TV tilpasning og ingen scart betyr heller ikke noe. Jeg er mest bekymret for garanti. Min PV600 har vært på service tre ganger p.g.a. innbrenningsproblemer. Spørs om jeg tar en slik sjanse. Man kan aldri være 100% sikker på at man får en problemfri skjerm.

Skulle tro at Panasonic norden kunne skaffe en GT30 i 55", men prisen blir kanskje for høy.

VT30 vil uansett alltid bli dyrere selv om den faller i pris, men det kan være aktuelt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske kjøpsloven er grunn nok til å kjøpe i Norge, da er man garantert at TV-en funker i alle fall fem år.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan si mye negativt om Elkjøp kanskje, men det er kjekt med 30 dagers returrett der. Eller lønner det seg for meg å handle fra Avshop.no og få 65VT30 ferdig kalibrert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om PAL vs NTSC ikke er det helt store problemet lenger er det fremdeles 50Hz vs 60Hz. Veldig mange amerikanske modeller støtter ikke 50Hz overhodet (det er til og med en relativt fersk tråd fra noen som har importert en Sony fra USA som sliter med dette). Mao, man vil slite med stort sett alt av kilder som ikke er blu-ray hvis man ender med å importere en skjerm som ikke støtter 50Hz.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en tråd som handler om Panasonic sine TV-er? Har aldri hørt at amerikanske varianter av disse ikke støtter 50 Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert testet hver eneste amerikanske modell, og vet med sikkerhet at dette også vil stemme i fremtiden?

Selv om det tilfeldigvis var en Sony i den tråden jeg refererte til så er fremdeles poenget gyldig. Importerer man sånn kan man aldri være sikker, for det er liten grunn til at en amerikansk tv skal ha behov for 50Hz-støtte så det bør uansett være på sjekklista om man i det hele tatt vurderer import.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Panasonic i Japan i forrige uke. VT30 kommer i 42, 50, 55 og 65.
    Skuffende nok kommer ikke ST30 og GT30 i 55 og 65 tommer. De stopper på 50 tommer hos oss. I Amerika der i mot kommer disse seriene opp til 65 tommer.
    Jeg tipper at du var her:
    Panasonic Japanese Press trip Blog - AVForums.com

Noe mer å tilføye?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    TV Dinnah : Har du så liten stue at 55" blir for stort? Kan fint sitte bare 2.5 meter unna en slik
    Nei, problemet er ikke plassbegrensninger, men at jeg trenger en TV som fungerer bra til spill i standard oppløsning (Wii, Gamecube, PS2, N64). Dette er ganske viktig for meg. På en mindre skjerm ved samme avstand vil begrensingene til SD bli mindre synlig, og bildet oppleves som skarpere. Tror en 37" ville vært et bra kompromiss for meg, siden jeg antar den gir flotte bilder til spilling både i SD og HD. En 42" ville kanskje også fungert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Proclaims Higher Picture Quality and Kuro Like Blacks for its 2011 Plasma TVs

Panasonic Proclaims Higher Picture Quality and Kuro Like Blacks for its 2011 Plasma TVs | HD Guru

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til VT30 65 tommeren står i stua mi en gang i løpet av sommeren

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at Panasonic-ene har blitt bedre, men jeg mistet vel egentlig all tiltro til hdguru med følgende uttalelse:

"A small number of persons on some TV forums claim “floating blacks” occur at times on earlier Panasonic plasmas during changes of average picture brightness levels. ***HD Guru has not seen this on any Panasonic plasma tested to date***."

Testerne hos hdguru må jo da i beste fall være blinde?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spurte spesifikt om både floating black og at sortnivået blir dårligere med tid fordi panelspenningen økes for å justere for lavere lysutbytte. Begge disse to tingene var erklært løst på 2011-modellene kunne ingeniørene fra Panasonic fortelle oss.
    Hjemmekino har faktisk fått inn årets første 3D plasma fra Panasonic allerede. Modellen er 50GT30. MEget gledelig i år at modellene fra Panasonic kommer med komplette kalibreringsmuligheter i år.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spurte spesifikt om både floating black og at sortnivået blir dårligere med tid fordi panelspenningen økes for å justere for lavere lysutbytte. Begge disse to tingene var erklært løst på 2011-modellene kunne ingeniørene fra Panasonic fortelle oss.
    Hjemmekino har faktisk fått inn årets første 3D plasma fra Panasonic allerede. Modellen er 50GT30. MEget gledelig i år at modellene fra Panasonic kommer med komplette kalibreringsmuligheter i år.
    Åh? Jeg som trodde at det ikke var noe å fikse fordi alt funket som det skulle

Men for å være seriøs, så er det bra de tok tak i det. Bare litt synd det ikke hjelper de som har kjøpt 2009/2010-modellene. Hadde jeg visst om floating blacks før jeg kjøpte hadde jeg nok ikke kjøpt Panasonic i det hele tatt. Siden du journalist og sikkert har gjort litt undersøkelser, har du noe peil på hvor mye sortnivået svekkes i 2010-modellene og over hvor lang tid?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med å justere opp spenningen etter x-antall timer er at det er et synlig hakk opp der og da. Tror det skjer et eller annet sted mellom 1000 og 2000 timer. Bruker selv panasonic 2010 hjemme uten å sett disse problemene, så jeg føler uansett at det er overdrevet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med å justere opp spenningen etter x-antall timer er at det er et synlig hakk opp der og da. Tror det skjer et eller annet sted mellom 1000 og 2000 timer. Bruker selv panasonic 2010 hjemme uten å sett disse problemene, så jeg føler uansett at det er overdrevet.
    Hehe, dette var egentlig en referanse til Panasonics egne uttalelser om problemet hvor de hevder at det ikke er noe galt og derfor ingenting å fikse. På 2009-modellene vet jeg det er et reellt problem som inntreffer etter ca. 1500 timer (har sett bilde av en 2009-modell ved siden av en BenQ 24" LCD-skjerm, og Panasonicen var veldig mye lysere, hvorav min 2010 som stadig er under 200 timer er veldig mye mørkere... så om dette er hva jeg har å se frem til gruer jeg meg).

Påstanden er at det er mer gradvis på 2010-modellene, og angivelig en mindre økning totalt sett. CNet har jo hatt langtidstester på gang, men jeg savner målinger foretatt etter ca. 2500 timer og hadde håpet at noen hadde noe data på dette.

Men det er i hvert fall bra de har tatt tak i dette og endelig ansett det som et problem. Bare synd det ikke kommer de som kjøpte 2009 og 2010-modeller tilgode

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hehe, dette var egentlig en referanse til Panasonics egne uttalelser om problemet hvor de hevder at det ikke er noe galt og derfor ingenting å fikse. På 2009-modellene vet jeg det er et reellt problem som inntreffer etter ca. 1500 timer (har sett bilde av en 2009-modell ved siden av en BenQ 24" LCD-skjerm, og Panasonicen var veldig mye lysere, hvorav min 2010 som stadig er under 200 timer er veldig mye mørkere... så om dette er hva jeg har å se frem til gruer jeg meg).
    Bilder kan jo lyve veldig da. Både innstillinger på skjermen og justeringer på kamera kan enten underdrive eller overdrive slike sammenlikningsbilder veldig. Bilder som liksom skal dokumentere sortnivåene til ulike TV-er ved å ta bilde av ulike modeller ved siden hverandre gidder jeg ikke å se på engang.

Jeg tenker heller som jfinneru, at så lenge man har en slik TV selv, og ikke legger merke til fenomenet, ja så virker det hele ganske overdrevet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Bilder kan jo lyve veldig da. Både innstillinger på skjermen og justeringer på kamera kan enten underdrive eller overdrive slike sammenlikningsbilder veldig. Bilder som liksom skal dokumentere sortnivåene til ulike TV-er ved å ta bilde av ulike modeller ved siden hverandre gidder jeg ikke å se på engang.

Jeg tenker heller som jfinneru, at så lenge man har en slik TV selv, og ikke legger merke til fenomenet, ja så virker det hele ganske overdrevet.
    Jeg ser ingen grunn til å tvile på et bilde som er tatt av to skjermer på ett og samme bilde. Hadde det vært to forskjellige bilder, derimot... jeg har også vanskelig for å tro at alle som har lagt ut tilsvarende bilder har skrudd brightness opp i den hensikt å sverte Panasonic.

Det rapporteres også om målt tredobling av sortnivåverdier, og det høres litt ut for meg som noe som er dømt til å merkes. CNet sier etter 2500 timer at de kan måle forskjellene på 2010-modellene, men at de ikke er veldig synlige. Forholder det seg sånn kunne jeg ikke brydd meg mer om hva målte verdier sier, men det er nettopp dette jeg savner noe mer data på. På 2009-modellene ble jo dette her oppdaget nettopp fordi sortnivået ble betydelig svekket, og det jeg som sagt savner data på er hvorvidt 2010-modellene ender på samme nivå etter alle spenningsjusteringene.

CNet-artikkelen spekulerer i om det kan være etter ca. 4500-5000 timer før den siste spenningsreguleringen inntreffer basert på uttalelser fra Panasonic, så om noen har en 2010-modell som har passert det timeantallet kunne jeg vært interessert i å vite... men jeg merker at jeg mer og mer burde holdt meg i 2010-modelltråden :P så evt. 2010-eiere som har hatt 4500+ timer kan enten sende meg en pm eller svare i den tråden om de hadde giddet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg ser ingen grunn til å tvile på et bilde som er tatt av to skjermer på ett og samme bilde.
    Ok. Det gjør jeg. Justering av de ulike TV-ene er nå en ting (som for øvrig er dømt til å mislykkes), en annen ting som jeg tror du overså er justering av kamera. Måleinstrumenter må gjennom omfattende kalibrering for å måle nøyaktig, mens et bilde tatt med et amatørkamera er det ingen grunn til å tvile på? Til slutt skal det endelige bildet vises på din egen skjerm, jeg regner med du har full kontroll på kalibreringen av denne?

Jeg stoler mer på måleresultater, dersom det stemmer at disse viser små forskjeller ser jeg ingen grunn til å legge mer vekt på dette. Uansett er det mye mer enn bare sortnivå alene som utgjør et godt bilde og personlig mener jeg Panasonic sine siste plasmaserier har mangler som er mye mer vesentlig for det endelige bildet enn om laveste sortnivå er 0.06 eller 0.03 candela.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •