Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 197
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Da kjøper du Panasonic TX-P55VT30!
    En i familien min har Panasonic G20, og jeg må si meg fornøyd med bildekvaliteten på den allerede, men sort nivået er ikke bra nok synes jeg. Det som blir spennende er å se forskjellen mellom VT30 og GT30. En ting er hva forskjellen blir i test programmet, men om man ser forskjellen er noe annet.

Jeg har et TV bord som er 150cm langt og ønsker ikke en TV som er bredere enn dette, og dermed blir P65VT30 litt for stor (ca 155cm bred). 60" hadde vært perfekt...men 55" går vel an...

Poenget ditt var kvalitet fremfor størrelse da? Vet ikke dette er rette tråden, men hva med 2011 modellene til Samsung opp mot Panasonic sine tror du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Reveals Details on 2011 Plasma HDTV line: X3, S30, ST30, VT30: BigPictureBigSound

•TC-P55VT30 55-inch 1080p 3D Plasma HDTV (MSRP: $2799.95) - Coming in April 2011
    •TC-P65VT30 65-inch 1080p 3D Plasma HDTV (MSRP: $4299.95) - Coming in May 2011

Noen som vil tippe hvor mye dette blir i norske moneys? Tipper at 55VT30 ikke blir å koste ca 15.500 kroner som dette blir direkte omregnet med dagens kurs.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gange dollarkursene med 10 pleier å gi en ganske god pekepinn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic og innbrenning

Jeg vil også få påpeke at innbrenning kan være et potensielt problem med nyere Panasonic-skjermer. Jeg har nylig kjøpt en S20, og den har samme panelet som G-serien. Jeg kan få image retention (midlertidig "innbrenning") bare etter noen få sekunder i menyene på selve tv-en, eller bilder med sterke kontraster. Dette blir gjerne helt borte i løpet av et minutts tid med varierte tv-bilder, men det er nok til at jeg undres om ikke jeg vil risikere fastbrente logoer på sikt...

Jeg vil også anbefale de som vurderer noe som helst fra Panasonic å sjekke ut problematikken rundt "floating blacks" og "rising blacks". Floating blacks er smått irriterende når det inntreffer, men rising blacks virker litt bekymringsfullt da ingen egentlig vet helt eksakt hvor mye sortnivået vil svekkes over tid, eller hvor lang tid. På 2009-modeller var det synlig svekket etter ca. 1500 timer og skjermene var da mer grå enn en del billige LCD-er. Jeg vet jeg kommer til å bli veldig skuffet om min blir "LCD-grå" etter bare 1500 timer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1500 timer, det er litt over 100 dager TV-titting her i huset det...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sic : Jeg har ikke sett retention på den G20 som min mor har hos seg. Hun bruker den dog kun til TV titting da. Eneste jeg vil klage over på den er at sort nivået kunne vært bedre. Vi kan spekulere her, men før tester av VT30 og GT30 kommer ut, så vet vi ikke noe om Panasonic har forbedret disse svakhetene bare litt eller er helt kvitt dem. Dessuten kan slike ting kanskje variere fra TV til TV også... Selv om de blir masseprodusert, så kan det forekomme feil og svakheter på enkelte TV'er.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    1500 timer, det er litt over 100 dager TV-titting her i huset det...
    Nesten 15 timer om dagen... :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    sic : Jeg har ikke sett retention på den G20 som min mor har hos seg. Hun bruker den dog kun til TV titting da. Eneste jeg vil klage over på den er at sort nivået kunne vært bedre. Vi kan spekulere her, men før tester av VT30 og GT30 kommer ut, så vet vi ikke noe om Panasonic har forbedret disse svakhetene bare litt eller er helt kvitt dem. Dessuten kan slike ting kanskje variere fra TV til TV også... Selv om de blir masseprodusert, så kan det forekomme feil og svakheter på enkelte TV'er.
    Siden de har latt være å kommentere dette så regner jeg med at de ikke har gjort så mye med den saken. Men mine uttalelser er jo selvsagt basert på det som allerede finnes der ute, og det er både bevist og bekreftet fra Panasonic selv at de justerer tv-ene etter predefinerte antall timer på 2008-2010-modellene. Jeg har bare ikke funnet så mye info om hvor mye 2010-modellene har økt. 2010-modeller produsert fra april 2010 skal visstnok totalt sett "bare" øke til rundt det dobbelte og over lengre tid (hvis noen vet hvordan man finner ut når tv-en er produsert er jeg interessert i å vite, for øvrig).

Når jeg likevel tok sjansen på Panasonic nå så er det fordi de rett og slett virket å være det beste valget, men merker jeg en brutal forverring i sortnivå etter et halvt års tid så er nok min tillit til Panasonic varig svekket og jeg vil vurdere konkurrentene neste gang. Bortsett fra at floating blacks er litt irriterende i generelt mørke filmer er jeg dog fornøyd enn så lenge...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sIc : Kjøpte du en VT/GT20 nå for litt siden...? "Floating blacks" slet vel Pioneer Kuro med også slik jeg har forstått det, enda de ble kåret til verdens beste TV i sin tid. Så hvor irriterende er det? Kanskje slikt blir mer irriterende jo mer man SER etter det

Selv har jeg nok bestemt meg for å ikke ha noe mindre enn 60" når jeg kjøper TV til våren, så enten VT30 eller GT30. Jeg var å kikka på 65" VT20 i dag på Elkjøp. Den har stått på hver dag i flere måneder, og har sikkert fått forverring i sort nivået siden den var ny, men jeg synes da sort var bra fordet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er superfornøyd med min nye 50vt20 så langt. Men er enig med han som skreiv at neste tv blir 60".

Gikk fra 42 til 50 tommer, men kan godt gå større. Mulig jeg må benytte meg av 30-dagers returrett fra Elkjøp om en liten måneds tid. Men alt avhenger av hva 55" eller 60" blir å koste på GT30/VT30. Aner vel at det blir litt for dyrt i forhold til de 12.999 kronene min tv kostet.

Denne tråden er gull for alle som vil se hva panasonic insiders sier om den nye serien. Nå er de ikke 100% upartiske, men de forventer en rimelig heftig forbedring, med GT30 i stand til å slå VT20.

Panasonic Plasma Insider's Discussion Thread

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sIc : Kjøpte du en VT/GT20 nå for litt siden...? "Floating blacks" slet vel Pioneer Kuro med også slik jeg har forstått det, enda de ble kåret til verdens beste TV i sin tid. Så hvor irriterende er det? Kanskje slikt blir mer irriterende jo mer man SER etter det

Selv har jeg nok bestemt meg for å ikke ha noe mindre enn 60" når jeg kjøper TV til våren, så enten VT30 eller GT30. Jeg var å kikka på 65" VT20 i dag på Elkjøp. Den har stått på hver dag i flere måneder, og har sikkert fått forverring i sort nivået siden den var ny, men jeg synes da sort var bra fordet...
    Jeg kjøpte lillebroren S20 som har samme panelet, men dårligere filter (evt. totalt fraværende) og litt mindre funksjoner ellers. Kjøpt for to uker siden, men aner jo ikke hvor lenge den har vært lagret på forhånd... Og tro meg, floating blacks er VELDIG irriterende, for det er i aller høyeste grad synlig. Bildet kan fade opp til lysegrått og ned til sort igjen flere ganger på kort tid, og noen ganger skjer dette i veldig store trinn. Det er såpass merkbart at folk som vanligvis ikke bryr seg om bildekvalitet har påpekt det

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg sendt den i retur var jeg deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg sendt den i retur var jeg deg.
    Problemet er jo at det ikke finnes noen alternativer for øyeblikket som er levelige. Alle G13-baserte Panasonic-er lider av dette (dvs. hele 2010-lineupen) og Samsung og LG sine hadde andre svakheter... så jeg må vel bare forsøke å leve med det. Det er nok bare en vanesak, og det er først og fremst et problem i mørke scener. Noen legger mindre merke til dette enn andre, dog.. men i filmer som The Dark Knight og Matrix er det veldig synlig. Det ryktes at dette skal være forbedret i 2011-modellene, så det kan nok muligens være lurt for de som har litt større budsjett enn hva jeg hadde å vente og se hva som kommer de neste månedene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner poenget ditt sIc og er enig. Så sant ikke Samsung sin D8000 plasma som kommer blir en seriøs konkurent, så har jeg tatt valget og det blir en Panasonic TX-P65VT30. Men jeg venter og leser noen tester først så klart. Håper de testene ikke drøyer for lenge... Ser frem til den hos Flatpanels.dk

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de laveste modellene ikke lenger blir tilgjengelig i 37". :-( Veldig synd, siden det er det ideelle formatet for meg. Jeg bør kanskje sikre meg en av de utgående modellene i 37" før det er for sent.

La også merke til at toppmodellen ikke lenger blir tilgjengelig i mindre enn 55 tommer, så hvis man vil ha det beste må man helt opp i 55". Den kunne kanskje vært interessant i 42", men 55" blir altfor stort.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV Dinnah : Har du så liten stue at 55" blir for stort? Kan fint sitte bare 2.5 meter unna en slik

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D-formatet egner seg dårlig på små skjermer. Filmer som i 2D kan se ok ut på en 50" kan fort se smått ut på samme skjerm i 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de laveste modellene ikke lenger blir tilgjengelig i 37". Veldig synd, siden det er det ideelle formatet for meg. Jeg bør kanskje sikre meg en av de utgående modellene i 37" før det er for sent.

La også merke til at toppmodellen ikke lenger blir tilgjengelig i mindre enn 55 tommer, så hvis man vil ha det beste må man helt opp i 55". Den kunne kanskje vært interessant i 42", men 55" blir altfor stort.
    Nei. Det kan ikke stemme. Det står over "alt" at VT30 finnes i 50-tommer:

VIERA Flat Screen TV - Full HD 3D TV - TX-P50VT30B - Overview - Panasonic UK & Ireland

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    3D-formatet egner seg dårlig på små skjermer. Filmer som i 2D kan se ok ut på en 50" kan fort se smått ut på samme skjerm i 3D.
    Kan skrive under på dette. 50"-tommeren min blir utrolig liten når det skal sees på 3D-materiale. Tør ikke tenke på hvordan det blir i 42".

Var rimelig skeptisk til 3D i utgangspunktet og kjøpte VT20 pga. 2D-kvalitetene og latterlig lav pris nå for tiden. Men var svært så imponert over hva den sparker ut av 3D-bilder. Både i spillet Killzone 3 på PS3 og filmer som Grusomme meg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei. Det kan ikke stemme. Det står over "alt" at VT30 finnes i 50-tommer:

VIERA Flat Screen TV - Full HD 3D TV - TX-P50VT30B - Overview - Panasonic UK & Ireland
    Var hos Panasonic i Japan i forrige uke. VT30 kommer i 42, 50, 55 og 65.
    Skuffende nok kommer ikke ST30 og GT30 i 55 og 65 tommer. De stopper på 50 tommer hos oss. I Amerika der i mot kommer disse seriene opp til 65 tommer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg