Panasonic Plasma tv 2011: VT30, GT30, ST30, S30 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 197 av 197
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Man kan si hva man vil om Ekjøp, men 30 dagers angrerett er vanskelig å slå... Dette retten hadde jeg god nytte av i fjor med en LG LE850N jeg sendte tilbake. Men du bestiller jo der du vil
    Enig - bare det er på den rette siden av 30k 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no har vel 45 dager åpent kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp får inn 65VT30 på lager første uka i August fikk jeg høre i dag. Jeg får min denne uka
    Fått leveringsdato 8. august på min fra Elkjøp.. 32000kr.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Komplett.no har vel 45 dager åpent kjøp.
    Hmm det må være noe nytt. Ellers er det vanlig med 14 dager i nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar betroz og jul1anr1k. Det med å zoome bilde for å unngå kanal logoer var et smart triks. Den står nå på og kjører seg inn.

Sålangt er jeg strålende fornøyd, eneste minuset om det skulle være noe er at det er litt refleksjoner. Fremdeles bedre enn det jeg har sett av LG og Samsung, men hadde håpet at det skulle være hakket bedre. Men men. Overlever det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med innbrente TV-logoer var et problem for en del år siden på plasma, men kan ikke skjønne at VT30 skal slite så med IR. Jeg har en 4 år gammel plasma fra Panasonic og den gangen gjorde jeg ikke noe spessielt for å unngå IR. Etter jeg har sett en film som er i letterbox så kan jeg se at området der filmen har vært er lysere (tegn på IR). Men aldri har en TV logo blitt innbrent.

Kan bare ikke skjønne at VT30 skal være mer sårbar her. Men sånne ting som å ha lav kontrast, se mesteparten av materiale i fullskjerm (uten å zoome inn på kanaler som allerede ER i fullskjerm...), og unngå at statiske bilder (som Windows desktop) står for lenge. Spessielt med tanke på at Panasonic har nett apps man kan ha på TV'n. Tror ikke denne funksjonaliteten hadde vært der hvis det var liv og død med tanke på IR... Dessuten burde alle plasma skjermer vært innkjørt i 100 timer før de gikk fra fabrikken da hvis IR er et så stort problem.

Jeg også vil ikke at min VT30 skal få problemer, men er vi ikke litt FOR redde her? Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med innbrente TV-logoer var et problem for en del år siden på plasma, men kan ikke skjønne at VT30 skal slite så med IR. Jeg har en 4 år gammel plasma fra Panasonic og den gangen gjorde jeg ikke noe spessielt for å unngå IR. Etter jeg har sett en film som er i letterbox så kan jeg se at området der filmen har vært er lysere (tegn på IR). Men aldri har en TV logo blitt innbrent.

Kan bare ikke skjønne at VT30 skal være mer sårbar her. Men sånne ting som å ha lav kontrast, se mesteparten av materiale i fullskjerm (uten å zoome inn på kanaler som allerede ER i fullskjerm...), og unngå at statiske bilder (som Windows desktop) står for lenge. Spessielt med tanke på at Panasonic har nett apps man kan ha på TV'n. Tror ikke denne funksjonaliteten hadde vært der hvis det var liv og død med tanke på IR... Dessuten burde alle plasma skjermer vært innkjørt i 100 timer før de gikk fra fabrikken da hvis IR er et så stort problem.

Jeg også vil ikke at min VT30 skal få problemer, men er vi ikke litt FOR redde her? Eller?
    Kan godt være vi er litt for redde ja. Jeg setter den på zoom kun når TV'en står alene om natta (under innkjøringstiden), ikke når jeg ser på den. Jeg tror muligens dette ikke er nødvendig, logoen forsvinner og jo som regel i løpet av reklamepausene uansett. Men better safe than sorry.

Enig i at det beste hadde vært om panelene var ferdig innkjørt når tv'en ble levert, men de produserer vel så mange tv'er på 100 timer at de måtte hatt god plass for at alle skulle stå og kjøre seg inn før de ble pakket

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med innbrente TV-logoer var et problem for en del år siden på plasma, men kan ikke skjønne at VT30 skal slite så med IR
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Enig i at det beste hadde vært om panelene var ferdig innkjørt når tv'en ble levert, men de produserer vel så mange tv'er på 100 timer at de måtte hatt god plass for at alle skulle stå og kjøre seg inn før de ble pakket
    Står det overhode noe om innkjøring i Panasonics brukermanualer? Har det noen gang gjort det? Jeg kjenner jeg blir litt skeptisk hver gang dette kommer opp. Det blir ofte nevnt at innbrenning og ir er problemer som hører historien til. Men allikevel hører vi stadig om episoder hvor folk sliter med dette på også nyere skjermer. Og det er vel ikke til å stikke under en stol at det ofte er Panasonics skjermer som har problemer.

Jeg har selv bestemt meg for å kjøpe ny TV til høsten. Kandidatene pr nå er Panasonic 65VT30, Samsung 64D8005 og Sony 65HX920, muligens også 820 må vurderes.
    Pr nå ligger VT30 svært godt an med tanke på at prisforskjellen ned til Samsungen er relativt liten. Men hvis Samsungen blir noe rimeligere før kjøp, er også den en het kandidat. Jeg vurderer de to skjermene til å være gjevnbyrdige kvalitetsmessig. Men jeg synes VT30 har et penere design.

Jeg er redd Sonyen blir veldig dyr. Men hver gang jeg hører alt snakket om innbrenning eller ir, må jeg innrømme at jeg kjenner at LED-LCD føles tryggere på et vis.
    På den annen side kan jeg ikke huske å ha hørt mange historier om innbrenning eller ir på Samsung sine nyere plasmaskjermer...

Det er ikke lett dette.... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg undres litt over hvor fort enkelte ser ut til å glemme Jeg ser stadig vekk påstander om at IR og innbrenning tilhører fortiden. Er det ingen av dere som har sett innleggene fra frustrerte brukere av nyere TV-er som sliter med langvarig IR?

Innbrenning kan nok sees på som en garanti/reklamasjonssak og er nok ganske sjeldent, men langvarig IR er et reellt problem fremdeles. Og det hjelper ikke med all verdens innkjøringsprosedyrer for å bli kvitt det.. problemet vil bli mindre av seg selv med tiden ettersom TV-en blir brukt, det sånne slides gjør er å fremskynde prosessen noe, men utover det så er sunn fornuft og det å unngå statiske elementer (som f.eks. TV-logoer) i starten en god idé for risikoen for å slite fosfor ujevnt er større i starten.

IR vil man til en viss grad oppleve uansett alder på TV-en, men kontrastforskjeller på materialet som vises vil være avgjørende. Det er neppe tilfeldig at Cartoon Network, Disney Channel og NRK Super-logoene er de som går igjen hos opptil flere som har langvarig IR (kontrastnivået mellom logoene og tegnefilmer er ganske stor)

Det var en her inne som hadde store problemer med en av de ovennevnte logoene, men det ble sakte men sikkert bedre og etterhvert helt borte men det tok vel noen dager. Så, det er all grunn til å være forsiktig med en plasma-tv i 2011 også, men man trenger ikke bli helt paranoid.

Det jeg er mest spent på er vel om Panasonic klarer å kverke FB-problemene som er omtalt, og om de også kommer til å foreta seg noe på andre modeller enn VT30 som det ryktes at det finnes en fix ute til nå. Jeg tilhører gruppen som aldri kunne funnet på å bruke SÅ mye penger på en TV, men en G30 eller GT30 kan være aktuelt på sikt dersom FB-problemene fjernes.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle mæ korsen i alle daga man får opp TV modus Proffesional 1 eller 2? sånn at gjøre en kalibrering???? Dette gjelder VT30...e lettere frustrert nu...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aktiveres i menyen først(under oppsett), så kommer det opp som en mulighet etterpå
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh selvfølgeli koffer kom æ ikkje på d

Takker jfinnerud

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    aktiveres i menyen først(under oppsett), så kommer det opp som en mulighet etterpå
    Du er fornøyd med VT30? Vurderer den selv i disse dager.

Med Samsung PS63C7705 så kan man legge HD filmer og tv-serier på USB pen og se de direkte fra tv`n. Regner med at dette er mulighet med Panasonic VT30 sin?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er fornøyd med VT30? Vurderer den selv i disse dager.

Med Samsung PS63C7705 så kan man legge HD filmer og tv-serier på USB pen og se de direkte fra tv`n. Regner med at dette er mulighet med Panasonic VT30 sin?
    Du kan abonnere på bladet hjemmekino her:

Untitled Page

Da kan du få se hva Jørn mener om VT30 og andre skjermer. Husk på at du som abonnent blir såkalt insider-medlem og kan lese bladet et par uker før det kommer i handelen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du kan abonnere på bladet hjemmekino her:

Untitled Page
    Jeg registrerte meg der for noen uker siden. Ikke hørt noe som helst fra dem eller fått noe i posten enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om reell leveringsdato på 65VT30Y? Komplett.no sin har blitt pushet framover flere ganger nå og Hi-fi klubben sin er ikke før uti oktober. Gjetter de villt på disse datoene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar vel så lang tid før at det e så mange på ventelister rundt om kring. Min kom etter 1,5mnd på venteliste og dette va 50". By the way e meget meget fornøyd med den
    Lure på om noen vet om noen som utfører Pro kalibrering i nord?? Eller om Gorm hadde tænkt sæ en nord norges turne eller?

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •