Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 63 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har trepanel, så jeg skrudde veggfestet inn i to stendere. Ikke noe problem. Tv'en veier ingenting (16 kg), så det var ikke tungt å få den hengt opp, men det var vanskelig å treffe rett spor. Veggfestet er så flatt (17 mm) at det var umulig å se om man traff eller ikke... Nå er avstanden fra vegg til ytterkant av tv drøyt 4 cm :-)

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet at helgen er over om 8 minutter? Du bør være rask med de bildene dine :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For alle usikre sjeler så vil 8005 ha mikrodimming!!

Samsung:
    Mikrodimming

Samsungs mikrodimming-teknologi når nye høyder takket være nye elektronikkretser og en forbedret algoritme. Med mikrodimming gjengir TV-en dypere svart og renere hvite nyanser for definitiv bildeskaphet og kontrast.

Link: Opplev fremtidens TV allerede i dag - UE55D8005 - LED-TV - TV | SAMSUNG
    Scroll nedover!

Virker som om de ikke reklamerer for dette i europa.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    For alle usikre sjeler så vil 8005 ha mikrodimming!!

.
    Selvsagt har alle 8000 serien i Europa mikrodimming. Men dem mangler Micro Dimming Plus. Begynner å bli slitsomt dette... D7000 og D6750 har også Mico Dimming i Europa.

Modell oversikt:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1651683

EU modell D8005:

Mikrodimming

Samsungs mikrodimming-teknologi når nye høyder takket være nye elektronikkretser og en forbedret algoritme. Med mikrodimming gjengir TV-en dypere svart og renere hvite nyanser for definitiv bildeskaphet og kontrast.

USA modell D8000:

Incredible Contrast with Micro Dimming Plus

Micro Dimming Plus is a feature that is unique to the Samsung LED 8000. TVs typically treat their light source as a single light even though there may be many bulbs making up that light. While most TVs can vary the brightness, they expose the whole scene to the same light. As a result, a bright object in a dark scene (a candle in a dark room) is dimmed to make the room dark, or a dark object in a bright scene (an action hero silhouetted against an explosion) is grayer than it should be to make the scene bright. With the advent of LED TVs, this was no longer a limitation of TV. LED light sources can be placed behind the panel and used to light only a specific region. With many of these LEDs behind the panel, bright areas get the light they need and dark areas stay dark. This is a process commonly called “Local Dimming”. However, Local Dimming poses other problems: the TV must be thicker and more LEDs are needed making the set more expensive and less energy efficient. Samsung has found a way to create the contrast improvements offered by Local Dimming without sacrificing the TVs depth, design, energy efficiency or price. This innovative technology is called Micro Dimming. It uses software to analyze the picture, break it up into many squares, and adjust the panel to account for darker and brighter areas. On the LED 8000, this is taken even further with Micro Dimming Plus. In addition to the Micro Dimming software, the LED 8000’s Micro Dimming Plus features built-in hardware that allows for each of the LEDs lights to be automatically adjusted independently. If you are looking for elite picture quality in an ultra slim TV, Micro Dimming Plus in the LED 8000 ensures that the image is as close as possible to what the camera saw when the video or film was made.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, beklager! Jeg som hadde glemt meg.

Ringte Samsung for 1 time siden og forhørte meg om dette nå.
    Ble satt over to ganger pga kundehjelpere som ikke visste eller var usikre.
    Fikk beskjed av sistemann som sa at hvertfall D8000 vil få mikrodimming, men som sagt usikker på om det er mikrodimming pluss da alle spesifikasjonene ikke hadde dukket opp hos dem ennå heller.
    Ble også nevnt at en D9000 skulle dukke opp om ikke så altfor lenge også og denne ville få mikrodimming pluss og være lik som USA modellen som går under annet navn.

Forhørte meg hovedsakelig om D8000.
    Fikk vite at denne og D7000 ville bli så og si helt identiske.

Mer vet ikke jeg...

Tror jeg kommer til å gå for plasma i år hvertfall:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...asma-tver.html

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Samsung 8005: FANTASTISK TV!!!! Altid vært Plasmamann, men nå ble jeg veldig usikker. Virker som at bildet er HELT i det ytterste laget på TV fronten.. merkelig greie. Desverre så bryter du da også bildet rimelig lett ved å havne litt på siden..

Men totalt sett er denne så bra at man kan ikke se bort ifra at min Panasonic G20 50" forsvinner allerede til høsten....

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det tyske fagbladet Audiovision i dag. Sony 55EX725 hakket bedre enn D8000 på bildekvalitet.

Lik poengsum på HD, men på SD og lav oppløst materiale er Sony bedre. Og det er den nye X-Reality bildeprosessoren fra Sony som gjør susen.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Og den koster jo mye mindre!

Har glemt et par spørsmål:

Er innsynsvinkelen stor?
    Reflekterer panelet mye lys? Kan du se deg selv hvis rommet er lyst?
    Reflekterer innsiden av brillene mye lys?
    Jeg har vinduer i veggen bak meg.. Håper ikke det blir noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg synes innsynsvinkelen er veldig bra. Klart den mister litt på sortnivå, hvis man kommer langt ut til siden, men ingenting jeg har irritert meg over.
    Ja, skjermen har et belegg som reflekterer noe lys, men dette er heller ikke til irritasjon. Vurderte en periode en av toppmodellene til LG - helt til jeg så dem i butikken. Veldig bra bilde, men det var jo omtrent som å se i et speil! Håpløst! D8005 er ikke i nærheten av det. Har heller ikke lagt merke til noe refleksjon fra innsiden av 3D brillene.
    Fikk forøvrig min nye 3D blu-ray spiller i dag (Panasonic et eller annet-310, 2011 modellen med to HDMI utganger). Testet "Life" - den nye dokumentar-blurayen fra BBC. Fantastisk bildekvalitet! Testet 2D>3D konverteringen til Panasonic bluray spilleren, og sammenlignet med 2D>3D konverteringen som D8005 gjør rett i skjermen. TV'en gjør en veldig mye bedre jobb! Mye mer dybde og mindre crosstalk. Skal teste mer med ekte 3D bluray så snart det dukker opp i posten. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av www.utepils.no
    Ja, jeg synes innsynsvinkelen er veldig bra. Klart den mister litt på sortnivå, hvis man kommer langt ut til siden, men ingenting jeg har irritert meg over.
    Ja, skjermen har et belegg som reflekterer noe lys, men dette er heller ikke til irritasjon. Vurderte en periode en av toppmodellene til LG - helt til jeg så dem i butikken. Veldig bra bilde, men det var jo omtrent som å se i et speil! Håpløst! D8005 er ikke i nærheten av det. Har heller ikke lagt merke til noe refleksjon fra innsiden av 3D brillene.
    Fikk forøvrig min nye 3D blu-ray spiller i dag (Panasonic et eller annet-310, 2011 modellen med to HDMI utganger). Testet "Life" - den nye dokumentar-blurayen fra BBC. Fantastisk bildekvalitet! Testet 2D>3D konverteringen til Panasonic bluray spilleren, og sammenlignet med 2D>3D konverteringen som D8005 gjør rett i skjermen. TV'en gjør en veldig mye bedre jobb! Mye mer dybde og mindre crosstalk. Skal teste mer med ekte 3D bluray så snart det dukker opp i posten. :-)

Hei, høres bra ut, venter i spenning på min, som kommer en eller annen gang i mai. Må bare spørre om en ting. Jeg komme til å feste tv-en på veggen, men litt usikker hvor mange cm fra golvet, tenkte å ha ca. 80 cm.
    Flott om du kan si ltt om dette.

Takk på forhånd.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av www.utepils.no
    Det høres bra ut. Takker for alle svar.

Kan man ikke se hvilken som heldst film med smarthub?
    Har du prøvd det? Jeg vet jo ikke så mye om hvordan det fungerer..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på denne idag. Lekte litt med innstillinger og må si jeg er svært imponert! Deilig kontrast, meget bra sortnivå og et herlig design!

Tror jeg må teste denne til VT30 kommer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tientanic
    Hei, høres bra ut, venter i spenning på min, som kommer en eller annen gang i mai. Må bare spørre om en ting. Jeg komme til å feste tv-en på veggen, men litt usikker hvor mange cm fra golvet, tenkte å ha ca. 80 cm.
    Flott om du kan si ltt om dette.

Takk på forhånd.
    Hei, jeg har skrudd min på veggen 90 cm fra gulvet. Nedre kant av TV kommer da omtrent i øynehøyde, men ettersom TV'en er såpass stor betyr det at øvre kant av TV'en kommer 160 over gulvet. 80 cm fra gulvet vil helt sikkert fungere fint det også...
    Har ikke testet smarthub så mye enda, men jeg får ihvertfall ikke leid noen filmer eller TV-serier. Løsningen fungerer bra, og man kan bla igjennom filmer, lese omtale osv, men det mangler en "Play" eller "Kjøp" knapp - ihvertfall såvidt jeg kan se. Mistenkter at det er rettighetsbegrensninger akkurat som Apple TV med mindre man åpner en amerikask konto eller tilsvarende. Håper jeg tar feil...!
    Har også testet noen få apps. Vimeo - appen er veldig bra, brukervennlig og rask - anbefales.
    Har også prøvd å få streamet media fra en PC via AllShare (DLNA) - har fått kontakt, og får browset mappene, men finner ingen filer... merkelig. Skal teste mer...
    Har lovet å poste noen bilder en stund - beklager forsinkelsen (tungvindt å bruke en PC i disse iPhone/iPad tider...). Her kommer ihvertfall noen bilder

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bildene, den ser jo fantastisk ut
    Men hva har du gjort på det siste bilde? Selv om du har en død piksel er det kanskje litt overdrevent å slå til tven med en hammer..

@MaW Hvor da? Har den kommet til butikkene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i dag jeg også.

Ikke tid til å teste den enda, lekt litt med smart-tv greiene. kult at yr allerede hadde en app. Håper spotify snart er på plass! Eller Wimp. Ellers mye tull og tøys der som ventet.

Slo den på første gang i et mørkt rom og ble veldig redd. Clouding og lyslekasjer over hele skjermen. Anbefales ikke Ble mye bedre med litt lys i rommet og med enda mer justering håper jeg det kan bli veldig bra.

Testet litt med analog dårlig kabel og det var enda verre enn ventet. Uten at det spiller noen stor rolle.

Skuffet over at det bare følger med ett par briller. Håper den lever opp til forventningene når jeg får testet mer i helga.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Takker for bildene, den ser jo fantastisk ut
    Men hva har du gjort på det siste bilde? Selv om du har en død piksel er det kanskje litt overdrevent å slå til tven med en hammer..

@MaW Hvor da? Har den kommet til butikkene?
    Det siste bilde er er stillbilde fra "Life" - nye blurayen til BBC. Prøvde å vise sortnivået. Bilde er tatt med iPhone, og skjermen er ikke kalibrert, så bildet viser vel ikke all verden....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei www.utepils.no, hjertelig for de flotte bilder og info vedr. høyden på tv-en. Jeg må nok bruke litt tid for å finne den optimale høyden.

Kan dette være noe for alle som har 8005 (kalibrering av 8005):
    Samsung UE55D8005 hos AVDB

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tientanic

Kan dette være noe for alle som har 8005 (kalibrering av 8005):
    Samsung UE55D8005 hos AVDB

Fortsatt lyslekkasje i hjørnene...

Og vil en spare noe penger, så kan en velge D7000 eller D6750.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Fortsatt lyslekkasje i hjørnene...

Og vil en spare noe penger, så kan en velge D7000 eller D6750.
    Hei, jeg ble fristet av tilbudet jeg fikk. Skulle egentlig ha D7000, men med tanke på tilbudet på D8005 + diverse tilbehører, var omtrent samme pris...så derfor.

Kjedelig det der med lyslekkasjen, men tror nok jeg skal overleve :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bluetooth briller på europeiske versjonen? Så alle vanlige briller funker i Norge?

Side 8 av 63 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •