Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 63 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63
Viser resultater 1,241 til 1,255 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor finner jeg ikke netflix eller hbo app til UE8705?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asaf
    Hvorfor finner jeg ikke netflix eller hbo app til UE8705?
    Fordi Samsung er drittsekker og synes du heller burde kjøpe en 2012 eller 2013-modell... Etter hva jeg har fått med meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bortkastet 30 000 kr i sin tid med andre ord...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke tv-en noe dårligere enn da du kjøpte den, og det er ikke som om det ikke finnes alternativer for å få netflix og hbo playere, som f.eks. via blu-ray-spillere. Men om denne tv-en var verdt 30K i utgangspunktet kan nok helt sikkert diskuteres :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh, nei du kan ikke forvente å få 2012/13 funksjonalitet i en tv fra 2010, det er jo omtrent som å spørre hvorfor man ikke kan få 4K oppløsning fra en 2012 modell, verden går fremmover, desverre er det slik at de fleste blir sure om ikke tv'n deres støtter det siste nye.

Skulle tatt seg ut om datanerdene eller mobil kidsa skulle begynne å gråte om ikke mobilen eller data'n deres støtter de siste appene eller spillene, nei det er bare til å innse det, vi er kommet i en ny tid hvor man vil komme til å hyppigere bytte ut tv'n, akkurat det samme som skjedde med mobil telefonen i sin tid og datamaskinen.

Trenger ikke å bli så fryktelig dyrt heller om man selger tv'n etter ett år for å kjøpe ny, si man kjøper en Samsung tv til 15K selger den ett år etter for 7-8K da må man ut med 7-8K for en ny Samsung igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært på grunn av at tven ikke takler appene, hadde jeg forstått det. Men jeg har hatt amerikansk netflix lenge vha VPN og sette språk til engelsk på tven. Så fatter ikke hvorfor ikke vi kan få norsk app uten VPN. Jeg har mine mistanker..

De har vel sagt at de ska støtte 8xxx serien? Det blir litt som en bil som ikke har aircondition, men alle knappene er der. Det ser og høres fint ut, men det virker ikke. Derimot virker det på amerikanske merker av samme type.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært på grunn av at tven ikke takler appene, hadde jeg forstått det. Men jeg har hatt amerikansk netflix lenge vha VPN og sette språk til engelsk på tven. Så fatter ikke hvorfor ikke vi kan få norsk app uten VPN. Jeg har mine mistanker..

De har vel sagt at de ska støtte 8xxx serien? Det blir litt som en bil som ikke har aircondition, men alle knappene er der. Det ser og høres fint ut, men det virker ikke. Derimot virker det på amerikanske merker av samme type.
    Ja da er det en annen sak, om du har brukt Netflix med en Amerikansk konto mener jeg.

Trodde det ikke var laget noen app til den i hele tatt jeg, ja det er egentlig litt merkelig for Netflix, eventuellt HBO hadde jo tjent ennda mer penger om de hadde lansert apper for flere merker.

Har du sendt mail til Netflix om dette? tror de er mer medgjørlige enn HBO for å si det slik

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er laget en Netflix-app, og den fungerer med UE8705, men ikke i Europa. Der har Samsung bestemt seg for at kundene må kjøpe ny TV. Hvis du tukler litt med firmware og VPN på tv'n får du Netflix... Samsung vil ikke oppdatere firmware for å støtte nye apper.

Ville nok heller anbefale deg å styre unna alt som heter SmartTV, og heller satse på en HTPC, blir myyyye billigere over tid, pluss at du er garantert at den virker i mange år. Og det beste av alt, en HTPC har en perfekt nettleser, spiller av alt av videoformater, kan konfigureres som du vil, og mangler ingenverdens ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en UE55D8005, såkalt "smart tv".

TVen er helt fantastisk bildemessig, men særlig smart er den ikke. Har benyttet et par funksjoner jeg synes fungerer brukbart:
    -Video/bilde visning fra NAS. Plug and play, og veldig bra ytelse om man kjører kablet nettverk.
    -Opptak fra DVB-T til USB tilkoblet HDD. Bildemessig topp notch, men akk for et knotete brukerinterface. Kun en tuner er også en stor begrensning.

VOD og web-tv er problematisk siden formatstøtte og klienter/apper ligger håpløst etter.
    Har selv løst dette med en Apple-tv HD boks, og en IPAD eller Macbook. Da har jeg et godt brukergrensesnitt, full formatstøtte, og full tilgang til VOD
    Bruker også Apple-tv boksen til musikkstreaming fra IPAD.

"Smart-tv" funksjoner er jo i varierende grad bakt inn i alle nye TVer, så det blir litt søkt å snakke om at man har blitt lurt og kastet bort penger. Men man bør ikke ha altfor store forventninger og tro at man kan hive ut pcen med det første

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering tilgjengelig (1027) og i motsetning til forrige oppdatering så var denne nedlastbar online/via tv'n)

Nettopp tatt den ned så jeg vet ikke hva/om den utgjør noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en ue55d8005.
    Benytter meg av følgende smart-tv funksjonalitet:
    1. HBO Nordic app
    2. Netflix app
    3. Plex app
    4. Opptak fra DVB-T til USB tilkoblet HDD

TVn fungerer ypperlig til disse fire funksjonene mener jeg.
    En liten kommentar ang formatstøtte. Hvis en benytter plex mediaserver (på en server i huset) og plex app har jeg enda ikke kommet over et format den ikke takler (selv *.vob filer fra dvd-backups også, dog mulig det ikke er støtte for navigasjon i dvd-menyene). Men dette krever jo en "mediaserver"/pc som står å går.

Ellers godt fornøyd med TVn (etter å ha byttet panel 1 gang pga clouding)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender du lyden til et eksternt anlegg, eller bruker du TV-høytalere? Jeg prøvde å benytte Smart-TV-funksjonen da jeg kjøpte tv'n, men fikk aldri lyd til forsterker, så ga opp rimelig kjapt.

Hvordan får man lyd ned til forsterker? Jeg bruker forsterker som "sentral", der både PC, Get-boks, PS3 og andre ting er koblet til, og kun én HDMI-kabel opp til tv'n.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg bruker en reciever slik som du beskriver. Du må koble HDMI kabelen til utgangen på tvn som heter HDMI (ARC). ARC står for Audio Return Channel.
    Mulig du må aktivere ARC i menyene på tvn også, men det tror jeg skal stå godt beskrevet i manualen.

Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Sender du lyden til et eksternt anlegg, eller bruker du TV-høytalere? Jeg prøvde å benytte Smart-TV-funksjonen da jeg kjøpte tv'n, men fikk aldri lyd til forsterker, så ga opp rimelig kjapt.

Hvordan får man lyd ned til forsterker? Jeg bruker forsterker som "sentral", der både PC, Get-boks, PS3 og andre ting er koblet til, og kun én HDMI-kabel opp til tv'n.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har en Samsung 60" 3D LED-TV UE60D8005 fra 2011, på den får jeg både HBO og Netflix app som funker.

Bruker vel egentlig Apple TV for kjøring av Netflix, den appen er mye bedre på den. Særlig ved at den husker hvor en er om en skal gjenoppta å se på noe en så for en tid tilbake. Venter på art HBO skal komme til Apple TV.

HBO appen på Samsung TV'n er ikke av de beste, husker ikke hvor du var og du må starte på nytt ofte også om appen fryser under veis.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om å kjøpe en tilnærmet ubrukt Samsung UE55D6505, men er det virkelig tilfelle at
    denne ikke støtter DTS HD-Master?? Trodde alt relativt nytt støttet dette.

På Samsung' sider står det "Dolby Digital Plus / Dolby Pulse"

Hovedgrunn til at jeg vil bytte TV er jo nettopp for at HTPC'en min skal sende DTS-HD-M til forsterker for avspilling av lyd.
    (Det hjelper IKKE å skru av høyttalerne på TVen nei.. prøvd 1 million ting)

TV'et MÅ støtte HDM for at HTCP skal spille det av (av en eller annen idiotisk grunn)
    Tom I. Arntsen
    -:- Onkyo TX-NR828 -:- JBL LS60 -:- JBL LS Center -:- JBL LS SUB -:- MIRAGE rear -:-
    -:- HARMAN/KARDON BDT 30 MKII -:- Samsung UE55D6500 -:-

Side 63 av 63 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •