Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 63 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av koffa
    Jeg har vært i kontakt med en bekjent i samsung for å prøve å få litt klarhet i dette, men jeg ble ikke noe særlig klokere.
    Han sier at det ikke er noen forskjell mellom USA og Europa modellene, samtidig som han hevder at d7000 og d8000 er like.

Leste i et annet forum at EU D7005 og D8005 har samme innmat og er identisk med USA D8000 innvendig og har "micro dimming pluss". Ettersom man i EU ikke vil selge modeller uten "pluss" har man sløyfet hele betegnelsen og kaller det bare "micro dimming". Det kan virke som man i USA kan få tak i D7900 som er lik D8000 innvendig men med transparent kant og således samme modell som EU D7005. Jeg kontaktet SAMSUNG i norge, men de visste ingenting om dette ennå. Det finnes mange sprikende forklaringer der ute, så ingenting er sikkert, foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eplefisk
    Leste i et annet forum at EU D7005 og D8005 har samme innmat og er identisk med USA D8000 innvendig og har "micro dimming pluss". Ettersom man i EU ikke vil selge modeller uten "pluss" har man sløyfet hele betegnelsen og kaller det bare "micro dimming". Det kan virke som man i USA kan få tak i D7900 som er lik D8000 innvendig men med transparent kant og således samme modell som EU D7005. Jeg kontaktet SAMSUNG i norge, men de visste ingenting om dette ennå. Det finnes mange sprikende forklaringer der ute, så ingenting er sikkert, foreløpig.
    Det var jo det som stod i eposten jeg fikk også, at den er lik som usa sin, men ikke heter "plus" av markedsføringsårsaker. På den andre siden har EU versjonen 800hz mens usa har 240hz, sannsynligvis også markedsføringsårsaker.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @utepils Du får ta noen bilder av ting vi ikke har sett og fortelle hva du synes så snart du har tv'en. Gleder meg :wink:

Jeg så på Sony's sider at man med noen 3D briller muligens vil oppleve flimmer rundt skjermen. Gjør man det på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk desverre ikke TV'en i dag, men da kommer den nok i morgen. Skal ta bilder osv. Hvis det er noe spesielt folk lurer på så fyr løs :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får der snart være nok blinde drømmer om Micro Dimming Plus på D8000 for europa på forumet her....

Micro Dimming Plus er hardware og en egen chip. Den chipen er ikke på Europa modellene. Micro Dimming er ren software.

AVForums.com - View Single Post - Samsung UExxD8000 Owners Thread

Samsunk UK have confirmed to me by email that Uk d8000 series doesn't come with the micro dimming plus "chip" which would give the TV set micro dimming in Hardware, as opposed to software. (hardware implementation is obviously better, freeing processing power for other tasks):

Customer reference number: 2113882090
    Email response ID: 1103363987
    Please quote your customer reference number when contacting Samsung

Dear Sir,

Thank you for contacting Samsung and I have pleasure in providing the
    following assistance.

Regarding your enquiry, kindly note that this chip was not included in our TVs which are for the UK market.

If you require any further assistance, please contact Samsung again and
    we will be more than happy to help.

Kind regards
    Joe
    Online Support Team
    SAMSUNG Customer Support Centre

Samsung Customer Support Centre
    PO Box 479
    GATESHEAD
    NE9 9BJ
    United Kingdom

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom D8000 og D7000 i Usa. I Europa blir det nærmest samme modell...

Samsung UN55D7000 Review: 55 Inch 3D LED Smart TV with Ultra Slim Bezel | Review TVs

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er riktig?

Hei, har fått et tilbud fra mpx.no (via jobben) på denne modellen, UE55D7005: MPX.no - Samsung 55" 3D LED UE55D7005 - Smartkjop

Litt rimeligere enn prisen som er på lenket ovenfor.
    Har tenkt å slå til på dette tilbudet, men ble usikker etter å ha lest her (og i diverse forumer) om jeg skal ha 8005 eller 7005.

Ringte til Samsung Norge for å høre om det er store forskjell mellom disse to modelllene og ifølge kundeservice er det mer eller mindre ingenting som skiller de to (?)

Jeg har undersøkt litt på 7005-modellen, blant annet på disse tre sidene og spesifikasjonene er ulike. Stemmer dette?

Samsung.no: Maksimer underholdningen med Smart TV - UE55D7005LU - LED-TV - TV | SAMSUNG

Samsung.se: Maximera underhållningen med Smart TV - UE55D7005LU - LED-TV - TV | SAMSUNG

Samsung.dk: Maksimer underholdningen med SMART TV - UE55D7005LU - LED TV - TV | SAMSUNG

Hos Samsung.se er det både med med Skype og integrert wifi, mens de to andre er ikke disse på plass.

Håper på et oppklarende svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tientanic
    Hei, har fått et tilbud fra mpx.no (via jobben) på denne modellen, UE55D7005: MPX.no - Samsung 55" 3D LED UE55D7005 - Smartkjop

Litt rimeligere enn prisen som er på lenket ovenfor.
    Har tenkt å slå til på dette tilbudet, men ble usikker etter å ha lest her (og i diverse forumer) om jeg skal ha 8005 eller 7005.

Ringte til Samsung Norge for å høre om det er store forskjell mellom disse to modelllene og ifølge kundeservice er det mer eller mindre ingenting som skiller de to (?)

Jeg har undersøkt litt på 7005-modellen, blant annet på disse tre sidene og spesifikasjonene er ulike. Stemmer dette?

Samsung.no: Maksimer underholdningen med Smart TV - UE55D7005LU - LED-TV - TV | SAMSUNG

Samsung.se: Maximera underhållningen med Smart TV - UE55D7005LU - LED-TV - TV | SAMSUNG

Samsung.dk: Maksimer underholdningen med SMART TV - UE55D7005LU - LED TV - TV | SAMSUNG

Hos Samsung.se er det både med med Skype og integrert wifi, mens de to andre er ikke disse på plass.

Håper på et oppklarende svar.
    Etter hva som er kommet frem i diverse forum så er de to tvene like på specs, bare forskjellig design. For å spare noen tusenlapper hadde jeg valgt d7000, men denne har sannsynligvis langt lengre leveringstid enn d8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for et kjapt svar. Da lurer jeg på om jeg skal gå for tilbudet fra MPX

(inkludert BDC5900 og 1 TB Hdd.)

En liten ting gjenstår er veggfeste til denne. Skal sjekke ut slim wall mount fra Samsung.

Mvh
    TTN

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh! 1 stk UE55D8005 i hus! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av www.utepils.no

Hei, www.utepils.no, lurer bare på hva slags fjernkontroll er denne TM1180?

Er det en touch remote eller en standard? Flott om du kunne lagt ved et bilde av denne.

Takk på forhånd

Mvh
    TTN

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis!
    håper du skriver mest mulig om din nye tv når du får testa litt.
    også inntressert i å høre hvilken tv du hadde før og hva du bruker den nye til

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung UE46D7000 Review

BILDEKVALITET: 10 av 10 punkter.

Samsung UE46D7000 review - TV reviews - TrustedReviews

"The 46D7000’s 3D pictures look brighter, more colourful, more detailed and deeper than they did last year too, adding up to a 3D picture that we’d class as the best overall that we’ve seen so far.
    The 46D7000 is a terrific 2D performer, too. Without Samsung’s surprisingly comfortable 3D glasses on, it’s easy to appreciate, for instance, the profound depth of its black level response. After a little calibration, there’s almost none of the greyness or backlight inconsistency over dark scenes that we usually associate with edge LED lighting. "

"So is the 46D7000 perfect? Not quite. There’s still residual 3D crosstalk, as noted earlier, especially over very bright sequences. And it’s a shame you only get one pair of Active shutter glasses included as standard. "

"Verdict
    While last year’s Samsung 7000 models represented a significant step down in quality from its 8000 models, this year’s D7000 models are all-but identical. Which is to say they give you the same outstanding performance level for around £100 less in a slightly less flash but still lovely design."

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en touch remote eller en standard? Flott om du kunne lagt ved et bilde av denne.
    Standard, men du kan jo benytte iphone/ipad som fjernkontroll.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Selv om det kanskje ikke er det som frister mest for deg nå, tar du vel masse bilder av den til oss? ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del målinger av UE55D8005, og innstillinger for kalibrering:

Samsung UE55D8005 hos AVDB

Ser ut som Samsung virkelig har skjerpet seg med fabrikkinnstillingene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Standard, men du kan jo benytte iphone/ipad som fjernkontroll.
    Ok, jeg har Iphone 3gs. Må sikker laste ned en app, vet du hva appen heter?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har Iphone 3gs. Må sikker laste ned en app, vet du hva appen heter?
    TV Remote av Samsung Electronics CO.LTD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    TV Remote av Samsung Electronics CO.LTD.
    Takk for et kjapt svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Gratulerer!
    Selv om det kanskje ikke er det som frister mest for deg nå, tar du vel masse bilder av den til oss? ;-)
    Da er tv'en opp på veggen, og den er bare griselekker! ...men jeg tror min tv har blitt levert uten ramme - den har jeg ihvertfall ikke sett noe til... ;-)
    Brukt mesteparten av kvelden til veggmontering, så jeg har ikke testet all verden. Kjørte noen klipp fra Transformers 2 (Blu-ray) - og tviler på om jeg har sett skarpere og bedre bilde! Har ikke kalibrert noe, så jeg får det nok enda bedre når jeg får testet litt mer. Har ikke noe 3D materiale enda, men testet 2D til 3D konvertering på en del spilltrailere på PS3. Det ble overaskende bra! Smart Hub ser bra ut, men jeg kan bekrefte at det er synlig clouding mellom skjermbildene når det ikke er noe på skjermen. Legger ikke merke til det ellers... Ingen touchremote, bare en vanlig kjedelig plastikkfjernkontroll. Den inkluderer en liten pekeflate som visstnok skal funke som mus i nettleseren. Jeg fikk ikke det til å funke all verden når jeg testet i 5 min. Skal teste mye mer i helgen, hvis noen lurer på noe så fyr løs :-)
    Får ikke lastet opp noen bilder direkte fra iPhone desverre, så det får jeg gjøre fra en PC i løpet av helgen...

Side 6 av 63 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •