Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 63 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1255
    Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    opplevde å hakking på min 55D8005 når jeg spilte ps3, endte med en stk ps3 i søppla , og ny ble kjøpt inn, aldri opplevd samme problemet etter ny consol kom i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Kort svar-NEI. Forskjell på HZ bla 200 HZ(400 CMS) kontra 400 HZ (800CMS). 8000 serien har bedre innmat på bildebehandling bla mere ram og høyere HZ på chip- Men bildene er dog ganske like. D6500 serien har hatt litt bedre gamma styring (mot 2.2) på de jeg har kalibrert i mørke områder(under IRE 30) og er lettere å få til bra gamma på.

Pinelig for Samsung men fikk D6500 er bedre på gamma og gråskala enn D8005 etter kalibrering. Skal en ha fin gamma på D8005 mister enn alt for mye sortnivå eller detaljer i mørke scener er min mening. Innser at dette er et vel teknisk svar hvis en er nybegynner men slik måler de ihvertfall når jeg har målt de. Ville også kikket på SOny sin HX7XX serie! Meget god skjerm!

Takk for grundig svar. Er ikke helt nybegynner, men ikke lidenskapelig opptatt av tv som mange her inne

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D8005 er 200Hz, ikke 400Hz. 800 CMR er reklame-idioti.

Eneste 6-serie som er så og si lik som 7005 og 8005 på spec er 6755/6757, denne er identisk speccet utenom CMR (400 vs 800, men nok en gang 200Hz-panel), men med tykkere ramme.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av 6 seriene kjører 3D i full HD heller hvis man skal bruke de til det.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt angående UE55D7005?

Tenker på andre media servere som Servio, og PLEX (som ikke virker helt på Samsung uten store modifikasjoner) som kan vise film, og aller helst med info & cover på lagret film på PC.

Er det andre media servere som vil gjøre bedre jobb enn Serivo som jeg har idag? Av en eller annen grunn så virker denne komboen(TVen min og Serivo 0.62 annen hver gang jeg skal se noe på PCen min via Servio). Må av innstallere Servio på PCen, og innstallere det igjen, da virker det. Litt plagsomt.

Så er det andre, bedre media servere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefalt å koble en PC til TV'n med HDMI-kabel og installere XBMC. Helt fantastisk system.
    Til det oppsettet anbefaler jeg også et blåtanntastatur med pekeflate (mousepad). Da har du et ultimat oppsett som spiser alt av formater, og det ser rett og slett fantastisk ut.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Jeg ville anbefalt å koble en PC til TV'n med HDMI-kabel og installere XBMC. Helt fantastisk system.
    Til det oppsettet anbefaler jeg også et blåtanntastatur med pekeflate (mousepad). Da har du et ultimat oppsett som spiser alt av formater, og det ser rett og slett fantastisk ut.
    Ja det er jeg enige i.
    MEN jeg har ikke mulighet får å ha hdmi kabel, det er for lang strekk + annen etasje.

Den Servio er forsåvitt grei når den fungere, men låser seg som regel. Spesielt etter TV er blitt slått av og på igjen, eller PC er blitt slått av og på igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan koble Galaxy S mot 46D8005?

Jeg får ikke til å koble galaxyen opp!?
    Begge er koblet på nettverket, men i det remoteprogrammet kommer det ikke opp noen TV. Er det noe jeg har oversett? Kjøpte ny router i helgen ettersom jeg trodde det var problemet, men det hjalp ikke.

Har lest gjennom de siste 20 sidene her uten å sett noe fornuftig svar.
    Håper noen kan hjelpe!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Jeg får ikke til å koble galaxyen opp!?
    Begge er koblet på nettverket, men i det remoteprogrammet kommer det ikke opp noen TV. Er det noe jeg har oversett? Kjøpte ny router i helgen ettersom jeg trodde det var problemet, men det hjalp ikke.

Har lest gjennom de siste 20 sidene her uten å sett noe fornuftig svar.
    Håper noen kan hjelpe!
    Fortell mer...
    Hvilke mobil har du? Hvilke ROM har du? Har det fungert tidligere? Har du oppdatert til siste FW på TVen?
    Og hvilke router har du?

EDIT
    Sliter selv og med dette, men det er min feil pga litt "rot" med ROM bytte på mobilen. Når jeg hadde android 2.3.6 så var det ikke problem. Nå har jeg siste android 4.0.3.
    Skal oppdatere til
    CriskeloServanTEAM ICS V6.-Oficial_Samsung_Firmware_ICS_XXLP3_4.0.3. med -SiyahKernel v3.0rc2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ja det er jeg enige i.
    MEN jeg har ikke mulighet får å ha hdmi kabel, det er for lang strekk + annen etasje.

Den Servio er forsåvitt grei når den fungere, men låser seg som regel. Spesielt etter TV er blitt slått av og på igjen, eller PC er blitt slått av og på igjen.
    Aldri hatt problemer med selv filer over 20GB, med Samsung D8005, TVMOBiLi på Mac, trådløst nett med 802.11n.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZX300: Jeg har prøvd med den medfølgende Galaxy S Wifi. Altså ikke mobil. Har ikke oppdatert software på den. Prøvde med min Iphone og det funket med en gang.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    ZX300: Jeg har prøvd med den medfølgende Galaxy S Wifi. Altså ikke mobil. Har ikke oppdatert software på den. Prøvde med min Iphone og det funket med en gang.
    Ja har fungert tidligere. Med forrige android. Skal oppdatere nå igjen. Vet hvordan det er, magisk:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Samsung Galaxy S2, og Samsung LED Tv ifra 2011 eller nyere?

Er det mulighet for å skru av/på TVen med SGS2? Isåfall hvordan? Skal ha siste FW oppdateringer og app oppdateringer.

Holder på å teste ut TVMOBiLi, kan se ut som den ikke deler alt jeg har på PCen(ja, det er over 10Gb med film), så da må jeg vel betale for å få delt alt?
    Har et par mapper med serier(ligger i flere mappe her) og filer i mkv og iso dvd, noe DivX(som skal slettes)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er det noe nytt angående UE55D7005?

Tenker på andre media servere som Servio, og PLEX (som ikke virker helt på Samsung uten store modifikasjoner) som kan vise film, og aller helst med info & cover på lagret film på PC.

Er det andre media servere som vil gjøre bedre jobb enn Serivo som jeg har idag? Av en eller annen grunn så virker denne komboen(TVen min og Serivo 0.62 annen hver gang jeg skal se noe på PCen min via Servio). Må av innstallere Servio på PCen, og innstallere det igjen, da virker det. Litt plagsomt.

Så er det andre, bedre media servere?
    Hvordan er det med plex nå?
    Hadde jo oppdatert FW på Samsung TV'en min. Men det har vel kommet oppdateringer som gjør at jeg kan få Plex på TV'en nå ???

Har nå TVMOBiLi og det fungerer jo greit men mangler en del ting iforhold til Plex.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ipad2 vs samsung tv

Hallo folkens, jeg vurderer og kjøpe meg ipad2 og lurer på om noen her har erfaringer med denne og 8005 serien tv, kan jeg bruke den som fjernkontroll og extern skjerm (se samme bilder/film på ipaden som tven) og funker dette andre veien også på en enkel trådløs måte, ipad2 til tvskjerm??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har fått meg en UE55D8005 og synes faktisk innstillingen "naturlig" er best.

Er jeg helt på jordet da?

"Film" blir ganske grått og blast, og "Standard" er helt ok.

Hva bruker dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent farge tempratur messig så er det ganske på jordet ja både med "naturlig" og standard. Begge er helt på tryne med alt for mye blått i seg. Eneste modusen på D8005 som går ann er FILM og ingen andre. Vil anbefale deg å prøve å se på FLIM modusen i 14 dager UTEN å skifte til de andre modusene. Da først har du fått "nullstilt" øynene og kan se at de andre bilde modusene kanskje ikke er sååå naturlige.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal prøve film innstillingen.

Panelet mitt har ikke noe bleeding øverst heller i hjørnene og midten, men nederst ser jeg antydning nederst langt hele bunnen.

Hvis dere ser på disse to bildene, er dette ille? Eller er det dumt å sende den inn å risikere et værre panel?

Bildr.no
    Bildr.no

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film-modus, skru ned baklyset til et sted mellom 5 og 10 avhengig av hvor mørkt det er inne hos deg. Kontrast på 95, og lysttyrke rundt 40-50 ca.

Blir det bedre da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke bedre dessverre. :/

Burde jeg bytte den?
    Det er slik over hele skjermen nederst.

Andre som har det slik?

Side 59 av 63 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •