Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 63 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mojo Pin
    Jeg har hatt en UE40D6517 i snart en måned nå. Er godt fornøyd med bildekvalitet og tv'ens design. Men hvor mye clouding/bleeding må man tåle? Jeg vet liksom ikke hva som er mye eller lite.

- Hvis jeg ser på tv'en litt skrått fra siden så merker jeg at den siden jeg ser mot blir lysere. Jeg tenker at dette kommer av at jeg ser rett inn på led-lysene. Skal det være slik?
    - Det er tydelig clouding. Spesielt i 3D-materiale når det er helt mørkt både på skjermen og i rommet kan man se lyse skyer ulike steder på skjermen. Er dette uunngåelig på Samsungs led-tver? Eller har jeg vært uheldig?
    Hva du kan forvente skal ikke jeg uttale meg om, men min d8005 var i hvertfall akkurat slik du beskriver med tanke på att skjermen ble lysere på den ene siden når du ikke satt rett forann den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp

Hei alle sammen,

har prøvd å søk opp mitt modellnummer på forumet mange ganger uten å få frem noe som helst. Har nettopp kjøpt TV-en, og hørt at den ligner veldig på 7000-serien.

Har lest at det kan hjelpe/være lurt å kalibrere TV-en, da standard innstillingene ikke nødvendigvis er optimal.

Så...

Trenger hjelp til kalibrering av denne TV-en (UE40D6755XXE). Blir _bare_ brukt til film/tv serier via dvd/blu-ray og PS3-spilling. Har ikke TV-kanaler.

Jeg er helt ny på dette, så fint om noen kan hjelpe meg.

På forhånd tusen takk.

Hilsen
    Jørgen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte SAMSUNG UE46D8005 i år (har oppgradert med aller siste programvare).

Eg har problem med hakking i bildet når eg ser på film på TV-en som vert spelt av gjennom PC-en (hakkinga skjer når det er store endringar i bildet/mykje bevegelse).

Bildet hakker ikkje når filmen vert spela av på PC-skjermen.

Nokon som kan hjelpa meg slik at hakkinga kan unngås ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    Eg kjøpte SAMSUNG UE46D8005 i år (har oppgradert med aller siste programvare).

Eg har problem med hakking i bildet når eg ser på film på TV-en som vert spelt av gjennom PC-en (hakkinga skjer når det er store endringar i bildet/mykje bevegelse).

Bildet hakker ikkje når filmen vert spela av på PC-skjermen.

Nokon som kan hjelpa meg slik at hakkinga kan unngås ?
    Hadde selv en 55D8005. Det skal ikke store google søket til for å finne ut at 8005 serien av samsung samt 7000 og 6000 lider samme skjebne med hakking i bilde. Jeg fikk byttet tvn min i et Sony HX923. Har enda ikke støtt på problemer med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ue46d8005 som jeg kjøpte rett over nyttår. Jeg har fram til nå vært kjempefornøyd med tv'n da det så ut til at jeg hadde fått tilsendt et "godt" eksemplar som ikke hadde problemer med hakking/lag som beskrevet mange steder i denne tråden. Nå har jeg fått akkurat samme problemene og det uten at jeg har endret på noen instillinger eller koblet til nye kilder. Tv'n har siste firmware og denne tok jeg ned i midten av januar. Er det noen som har en forklaring på hva som kan være årsaken til disse problemene? Ser at noen mener at firmwaren er årsaken, men så er tilfelle så er det vel litt merkelig at jeg ikke har hatt problemer tidligere.

Har aktivert spillmodus for at det overhodet skal være mulig å se noe som helst på denne skjermen. Noen som vet hvordan man får endret lydmodus fra "film" når spillmodus er aktivert? Har prøvd flere varianter uten å lykkes - får beskjed om at spillmodus må deaktiveres før jeg kan endre lydmodus..

Grunnen til at jeg spør er at det høres ut som om ei and som kvekker ut av høytalerne ved denne lydmodusen når en ser på f.eks debattprogrammer og nyheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mojo Pin
    Jeg har hatt en UE40D6517 i snart en måned nå. Er godt fornøyd med bildekvalitet og tv'ens design. Men hvor mye clouding/bleeding må man tåle? Jeg vet liksom ikke hva som er mye eller lite.

- Hvis jeg ser på tv'en litt skrått fra siden så merker jeg at den siden jeg ser mot blir lysere. Jeg tenker at dette kommer av at jeg ser rett inn på led-lysene. Skal det være slik?
    - Det er tydelig clouding. Spesielt i 3D-materiale når det er helt mørkt både på skjermen og i rommet kan man se lyse skyer ulike steder på skjermen. Er dette uunngåelig på Samsungs led-tver? Eller har jeg vært uheldig?
    Noe ujevnt bak lys er det på alle ede LED skjermer jeg har sett. Helt normalt at skjerm blir lysere i hjørner og langs sidene. Er også helt normalt med dårlig innsynsvinkel. Noen av LG sine LED skjermer er bedre her-men som alltid er plasma best. Prøv å kjøre skygge justeirng til -2 det fjerner en del av cloudingen på bekosting av enda verre gamma-Prøv å se!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    Hadde selv en 55D8005. Det skal ikke store google søket til for å finne ut at 8005 serien av samsung samt 7000 og 6000 lider samme skjebne med hakking i bilde. Jeg fikk byttet tvn min i et Sony HX923. Har enda ikke støtt på problemer med denne.
    OK.
    Prøvde du å endra namnet (!) på HDMI-inngangen til "PC" ? (vert gjort gjennom menyane til TV-en)
    Nokon anbefaler dette (lest om det på nettet i dag),
    men det hjalp ikkje for min TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    Du leverte sannsynlegvis inn TV'n din heilt utan grunn (!!!!).
    Endra nå namnet på HDMI-inngangen til "DVI PC" og det ser jammen ut som at det løyste problemet !!! Eg er mildt sagt overraska. Og glad !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endra nå namnet på HDMI-inngangen til "DVI PC" og det ser jammen ut som at det løyste problemet !!! Eg er mildt sagt overraska. Og glad !
    Meget flott att du har fått fikset tven din. Gratulerer! Det var hyggelig å høre, og jeg setter stor pris på att du forteller oss som har slitt med problemene, og fremtidige kjøpere av dette produktet hvordan det kan fikses, men en ting skal du være klar over.

Når du har slitt med ett apparat over lengre tid. Sendt det inn til reparasjon. Både en, to og tre ganger, snakket med Samsung support, snakket med service teknikker, snakket med betjeningen (som burde kunne det) og alle forteller deg att de enten ikke veit om en løsning, eller de påstår apparatet er i orden. Da går en til slutt lei...

Så i desperasjon/frustrasjon så leveres da produktene tilbake.

Når en kjøper ett så dyrt produkt kjøper du ikke bare selve produktet. Du må kunne forvente å få med service, imøtekommenhet og ett apparat bak som hjelper deg ved tekninske problemer. Samsung klarte ikke å levere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steeox25
    Kan man se på andre kanaler når man tar opp via opptak funksjonen på 8005?
    Kan det være riktig at dette ikke skal gå ann?
    Hva er da vitsen med opptak?
    Må jo allikevel bruke Canal Digital boksen hvis man vil få med seg to ting på samme tid.
    Skal vel ikke være meningen at man skal måtte bruke PVR på både TV og boks?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gabi
    Kan det være riktig at dette ikke skal gå ann?
    Hva er da vitsen med opptak?
    Må jo allikevel bruke Canal Digital boksen hvis man vil få med seg to ting på samme tid.
    Skal vel ikke være meningen at man skal måtte bruke PVR på både TV og boks?
    Det er riktig. TV-en har bare én tuner, så det sier seg egentlig selv. Tanken bak er at du skal kunne ta opp ting når du ikke er hjemme og får sett, eller bruke det for å sette live-tv på pause og slikt.

Et helt straight alternativ for de som ikke har PVR-boks. Jeg synes det er kjempenyttig selv om jeg ikke har muligheten til å ta opp fra flere kanaler samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er riktig. TV-en har bare én tuner, så det sier seg egentlig selv. Tanken bak er at du skal kunne ta opp ting når du ikke er hjemme og får sett, eller bruke det for å sette live-tv på pause og slikt.

Et helt straight alternativ for de som ikke har PVR-boks. Jeg synes det er kjempenyttig selv om jeg ikke har muligheten til å ta opp fra flere kanaler samtidig.
    Ja, jeg kan se nytten, men det kan jo da ikke erstatte PVR-boksen.
    Noe jeg synes er skuffende. Får vel bare koble om og se om jeg kan få begge deler til å virke. Var egentlig glad for å slippe Canal digital sin PVR-boks, da den ikke er det mest stabile jeg har vært borti.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan fikk du dette til - kan du beskrive framgangsmåten?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...005-led-5.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poffer
    Til alle som har det same problemet som eg nemnte, gjer dette ved hjelp av Samsung sin fjernkontroll:
    1) Trykk Source
    2) Trykk Tools
    3) Gje inngangen (eksempelvis HDMI 1) eit nytt namn.
    a) Prøv med namnet "PC"
    b) Viss det ikkje vart betre: Prøv med "DVI PC".

Dette funka for meg !! (med namnet "DVI PC").

------------------------
    Det er HDMI 1 du må gje nytt namn viss du vil bruka namnet DVI PC (på min Samsung TV står det 1 (DVI) i parentes i teksten ved inngangen bak på TV-en).

Avspeling i frå PC funker nå heilt perfekt hos meg, og eg er nå på alle måtar superfornøgd med TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Samsung 55" 8005 for et par dager siden og må bare si at jeg enormt skuffet på et par områder. Som flere påpeker her så hakker den jo ulidelig mye, spesielt under fotballsendinger.

Jeg har spilt litt PS3 på den, og her kom hakkingen enda mer tydelig frem, og da spesielt på spillene BF3 og FIFA12.

Følger meg selvsagt litt lurt, ettersom jeg i butikken forklarte at jeg var vant til Plasma. Jeg synes min gamle LG plasmaskjerm var vesentlig bedre på spilling.

Jeg har prøvd stort ett samtlige tips som står i de ulike trådene her på forumet, og uten hell ser det derfor ut til at jeg må benytte meg av angreretten på denne TV-skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av realhansi
    Fikk min Samsung 55" 8005 for et par dager siden og må bare si at jeg enormt skuffet på et par områder. Som flere påpeker her så hakker den jo ulidelig mye, spesielt under fotballsendinger.

Jeg har spilt litt PS3 på den, og her kom hakkingen enda mer tydelig frem, og da spesielt på spillene BF3 og FIFA12.

Følger meg selvsagt litt lurt, ettersom jeg i butikken forklarte at jeg var vant til Plasma. Jeg synes min gamle LG plasmaskjerm var vesentlig bedre på spilling.

Jeg har prøvd stort ett samtlige tips som står i de ulike trådene her på forumet, og uten hell ser det derfor ut til at jeg må benytte meg av angreretten på denne TV-skjermen.
    Har en følelse av at hakkingen en del av dere omtaler i tråden skyldes kombinasjon av kilde og TV. Kjører selv Riks-TV på intern tuner på vår 55D8000 uten lugging overhodet. Sportssendinger glir helt smooth. Har også benyttet en eldre OPPO DVD spiller via HDMI (720p) uten hickups. Er tydeligvis også av de heldige som ikke opplever de hyppig rapporterte clouding fenomenene.
    Synes tvert i mot at bildet er aldeles strålende, og innser motvillig at den tilårskomne Epson projektoren nede i kinoen ikke henger helt med lenger. Nå må jeg ta det vanskelige valget mellom heftig lyd og fett bilde når jeg skal se film...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Har en følelse av at hakkingen en del av dere omtaler i tråden skyldes kombinasjon av kilde og TV. Kjører selv Riks-TV på intern tuner på vår 55D8000 uten lugging overhodet. Sportssendinger glir helt smooth. Har også benyttet en eldre OPPO DVD spiller via HDMI (720p) uten hickups. Er tydeligvis også av de heldige som ikke opplever de hyppig rapporterte clouding fenomenene.
    Synes tvert i mot at bildet er aldeles strålende, og innser motvillig at den tilårskomne Epson projektoren nede i kinoen ikke henger helt med lenger. Nå må jeg ta det vanskelige valget mellom heftig lyd og fett bilde når jeg skal se film...
    Vell, testa med sånn sirkus alle kilder. Alle HDMI innganger, PS3, PC, Bluray spiller, egen media server og Samsung Allshare. Også testet med en hel del forskjellige filformater som .mkv og .avi.. også videre.. alle hadde samme resultat når det kom til hakking/flimmer i kjappe bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha meg unnskyldt om det er diskutert tidligere i tråden, men orker ikke lese igjennom 50 sider..
    Var innom en av de større elektronikk butikkene på lørdag på jakt etter en TV. Ble fortalt at D8005 og D6755 er akkurat samme TV. Eneste som skiller er rammen og fargen på denne. Er dette riktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort svar-NEI. Forskjell på HZ bla 200 HZ(400 CMS) kontra 400 HZ (800CMS). 8000 serien har bedre innmat på bildebehandling bla mere ram og høyere HZ på chip- Men bildene er dog ganske like. D6500 serien har hatt litt bedre gamma styring (mot 2.2) på de jeg har kalibrert i mørke områder(under IRE 30) og er lettere å få til bra gamma på.

Pinelig for Samsung men fikk D6500 er bedre på gamma og gråskala enn D8005 etter kalibrering. Skal en ha fin gamma på D8005 mister enn alt for mye sortnivå eller detaljer i mørke scener er min mening. Innser at dette er et vel teknisk svar hvis en er nybegynner men slik måler de ihvertfall når jeg har målt de. Ville også kikket på SOny sin HX7XX serie! Meget god skjerm!

Side 58 av 63 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •