Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 63 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si det var med blandede følelser jeg gikk til innkjøp av en UE55D8005. Var vel klar over hva jeg gikk til, så etter råd fra brukere her på forumet ble den kjøpt hos Elkjøp pga retur retten.
    Var med stor spenning jeg hang den på veggen slo den på.
    Og ganske riktig: Ut av esken og med std instillinger suger denne tv!!!
    Bleeding og Clouding i bauger og kanter. Hadde mest lyst til å pakke den ned og levere den med en gang....:evil:
    Men tven var jo digg der den hang så jeg satte igang med kalibreringen for se om jeg kunne forsvare prisen på den med tanke på bilde kvaliteten.
    Og ganske riktig. Nå sitter jeg her 5 dager etter og digger bilde :-D
    Bleeding og Clouding er miiiiiiinimal. Sort er sort og ikke bare en grå dått.
    Har kalibrert Movie modus etter anbefalinger + egene preferanser og må si at bilde er skarpt, med rolige og "riktige" farger. Er enige med de her inne som sier at du må venne deg til fargen. Nå ser det bare helt riktig ut. Setter jeg modus tilbake til standard blir det alt for skarpt og glorete.

Så min konklusjonen er:
    - Tragisk for de som er "vanlige" bruker som bare henger den på veggen og tror den skal være slik. (dårlig reklame for Samsung også...)
    - Kalibrer, kalibrer, kalibrer....
    - Venn deg til bilde og fargene. (kalibrert etter anbefalinger) Det går ikke lenge før du ser at det faktisk er de som er riktige.
    - Og, ja jeg beholder tven.

Ps. Har ikke merket noe til hakkingen som noen opplever. Har siste fw.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja må si meg helt enig med trådskriver over. Jeg leste alt jeg kunne om samsung UE46D8005 og visste egentligt hva jeg kunne forvente, men dama i huset var jo så forelsket i ramma å designet at jeg tenkte jeg skulle gi f... og bare kjøpe det, det er jo kun stue tv`en. Jeg hadde et håp om å få en version som ikke hadde alle feila som er nevnt i tråden her.

Men slik ble det ikke og tv`en var full av clouding og bleeding og jeg ble egentligt litt skuffa selv om jeg visste at dette var forventet.

Jeg tok i bruk alle de versioner av bilde oppsett jeg fant på nettet, og da jeg var sånn høvelig fornøyd slo jeg meg litt til ro med tv`en, men forsatt synes jeg ikke tven var helt topp i mørke filmer, så jeg fortsatte å justere.

Det er jeg glad for, for nå har jeg fått et tv som jeg er strålende fornøyd med.

Jeg testet instillingene ut på dama også, for det er en tilvenning og sitte å se på en LYS og kvass TV, for å så gå over til en innstilt tv med litt mørkere farger enn den tegneserie tv´en du får ut av eska.
    Hadde jeg på fabrikkinstillingene og gikk over på egne instillinger i film modus ble det bare klaging av dama på hvor kjedelig bilde ble, men en dag satte jeg på filminstillingene mine, som jeg selv var meget fornøyd med og holdt kjeft. Etter en stund spurte jeg hva hun synes om bildet og hun var strålende fornøyd hun, så skiftet jeg til standard instillingene og hun fikk sjokk, hun kunne ikke sitte å se tv på d skarpe bilde som gjorde vondt i øynene, så nå sitter jeg med et godt bilde og et fantastisk sort nivå med minimalt med clouding

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere lyst til å dele innstillingene dere ble fornøyd med. Jeg er nokså fornøyd med "naturlig"-innstillingen, men prøver gjerne andre:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd disse innstillingene til min Samsung UE40D6515. De er riktignok for UE40D8005. Blir det kanskje feil? Jeg synes liksom alt er blitt brunt nå.. Hvitt er beige. Dersom dette er rett, kan jeg ikke forstå at dette er anbefalte innstillinger :S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se hva jeg får til, er for øyeblikket ute på jobb, så jeg får ikke gjort noe med det til jeg komme hjem igjen, men skal se om jeg husker på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mojo Pin
    Har noen av dere lyst til å dele innstillingene dere ble fornøyd med. Jeg er nokså fornøyd med "naturlig"-innstillingen, men prøver gjerne andre:-)
    Her er mine innstillinger etter én runde kalibrering(REC 709) med Spyder-TV Colorimeter, HCFR-programvare og AVS HD 709 disk.

Bildet ble veldig bra/korrekt på min tv, husk at alle tv-er er forskjellige og bør kalibreres hver for seg. Dette gjelder da spesielt hvitbalansen. Prøv og se om du liker disse innstillingene på din tv. Er du vant til standardmodus etc. vil nok disse innstillingene virke litt "blasse" med en gang.

Innstillingene vil også være avhengige av dine kilder, vær f.eks. obs på hvilke innstillinger som er gjort på skjermkortet i pc-en.

Disse innstillingene fungerer utmerket fra min pc og canaldigital hd-dekoder:

SAMSUNG UE46D8005
    BILDEMODUS: FILM
    BAKG.BELYSN.: 3-8 (Varierer etter lys i rommet)
    KONTRAST: 95
    LYSSTYRKE: 46
    SKARPHET: 0
    FARGE: 50
    NYANSE (G/R): 50/50
    AVANSERTE INNSTILLINGER:
    SVARTTONE: AV
    DYNAMISK KONTR.: AV
    SKYGGEDETALJ: 0
    GAMMA: 0
    FARGEROM,TILPASSET: (PRIMÆR-/SEKUNDÆRFARGER)
    RØD: 15-1-0
    GRØNN: 9-71-1
    BLÅ: 0-3-100
    GUL: 70-49-1
    CYAN: 5-52-65
    MAGENTA: 42-4-52
    HVITBALANSE:
    R-KONTRAST: 25
    G-KONTRAST: 25
    B-KONTRAST: 17
    R-ØKNING: 21
    G-ØKNING: 25
    B-ØKNING: 28
    10P HVITBALANSE: PÅ
    1: -3 -1 2
    2: -2 -1 0
    3: -1 0 0
    4: -1 0 -1
    5: -3 0 0
    6: -2 0 3
    7: -1 0 1
    8: 1 0 0
    9: 0 0 -1
    10: 0 0 -5
    HUDFARGE: 0
    KANTFORBEDRING: AV
    BEVEGELSESBELYSN.: AV
    XVYCC: AV
    LED MOTION PLUS: PÅ
    BILDEALTERNATIVER:
    FARGETONE: VARM2
    DIGITALT STØYFILTER: AV
    MPEG-STØYFILTER: AV
    SVARTNIVÅ FOR HDMI: LAV
    FILMMODUS: AV
    MOTION PLUS: AV
    SYSTEM: ØKOLØSNING: ALLE AV EVT. AUTOMATISK BAKGRUNNSLYS PÅ

Her er en fin guide: GREYSCALE & COLOUR CALIBRATION FOR DUMMIES

Synes tv-en har veldig bra bilde men sliter desverre med en del hakking, har derfor satt den i Spillmodus inntil videre og går derfor glipp av 10P hvitbalansen desverre.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!!

Har en Passport disk koblet til en UE46D8005 og i dag når jeg skulle prøve å gå inn på TV-Opptak på disken får jeg bare "laster" og etter en stund går den ut av smart-hub og tilbake til vanlig tv.

Har jeg mistet alle opptak "for ever"?

Må jeg formatere disken på nytt?

Har prøvd å slå av og på tv, ta ut USB kabelen og ta strømmen.....ingen ting hjelper....

og hvorfor i H.... sletter Smart hub applikasjoner ved hver oppgradering....
    f.eks Facebook må installeres på nytt hver gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd problem

Har en ny innkjøpt Samsung F-UE46D8005, Har rikstv kort "rett i tv`en".
    Bruker denne utgangen: Optisk digital lyd ut på tv - Dac - forforsterker, men lyden jeg får ut av stereon er så lav, må opp i lydstyrke 30++ (Parasound Halo P3) for at det skal være hørbart.
    Tok nå en gammel dvd spiller jeg hadde og plugga den optiske kablen i den, og da var det som normalt, holder med lydstyrke 15-20 for og få det hørbart.
    Så da må det vel være innstillinger en plass, men finner ikke noe, eller bruker jeg feil lyd ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Har en ny innkjøpt Samsung F-UE46D8005, Har rikstv kort "rett i tv`en".
    Bruker denne utgangen: Optisk digital lyd ut på tv - Dac - forforsterker, men lyden jeg får ut av stereon er så lav, må opp i lydstyrke 30++ (Parasound Halo P3) for at det skal være hørbart.
    Tok nå en gammel dvd spiller jeg hadde og plugga den optiske kablen i den, og da var det som normalt, holder med lydstyrke 15-20 for og få det hørbart.
    Så da må det vel være innstillinger en plass, men finner ikke noe, eller bruker jeg feil lyd ut?
    Var det Dolby Digital eller DTS du valgte fra DVD-spilleren? Lyden fra DTS-spor er noe høyere mixet enn Dolby Digital. Synes ikke det høres feil ut det du beskriver, men du kan jo dobbeltsjekke i lydinnstillingene at du faktisk har aktivert Dolby Digital over spdif.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Var det Dolby Digital eller DTS du valgte fra DVD-spilleren? Lyden fra DTS-spor er noe høyere mixet enn Dolby Digital. Synes ikke det høres feil ut det du beskriver, men du kan jo dobbeltsjekke i lydinnstillingene at du faktisk har aktivert Dolby Digital over spdif.
    Har ikke peiling, er en eldre billig denon dvd spiller, spilte av en cd plate, nirvana unplugd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spdif utgang: sto på PCM, velger jeg dolby digital blir det helt stille....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Spdif utgang: sto på PCM, velger jeg dolby digital blir det helt stille....
    Det hørtes jo rart ut. DAC-en din støtter Dolby Digital, ja?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes jo rart ut. DAC-en din støtter Dolby Digital, ja?
    Det er jeg usikker på, det er en cambridge dacmagic.
    søkte litt for og se, men fant ikke noe i farta, det får bare være for ikveld, må gå til køys nå, må stå opp før hanen galer....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne tven i et halvt år ca, det jeg har merket etter å ha prøvd alle innstillingene jeg har kommet over, er at alle anbefaler så å si de samme instillingene med mindre forandringer.

Det jeg lurer på er hvorfor det grå sløret er å foretrekke, jeg synes det ødelegger fargene i mange filmer, spessiellt i animasjons filmer og filmer med mørke sener eller sener der det er lite lys. Jeg synes det grå sløret legger seg formye over fargene og irriterer for mye, det legger seg slik av det tilogmed vises i det svarte, synes det som skal være svart skal være svart og ikke svart med noe grått utenpå. Men synes de instillingene fungerer greit til andre filmer med lyse sener. kjører man samme instillingene i andre moduser (standard, nøytral) så er ikke det grå sløret tilstede, iallefall ikke i tven min. Men har enda ikke funnet en innstilling som har fått meg fornøyd til allroundbruk (hdtv, film og spill)

Når spill er blitt nevt så er det for meg umulig å spille på noe annet enn i spill modus på grunn av delayen som er mellom ps3 og tv, dette merker jeg godt på BF3 og tilsvarende spill der kjappe bevegelser og "pressisjon" trengs.
    Denne modusen justerer ned kvaliteten på bildet og forbedrer delayen en del og når man har betalt 22,5k for en tv (som den kostet da) så forventer du mere av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiannb
    Har hatt denne tven i et halvt år ca, det jeg har merket etter å ha prøvd alle innstillingene jeg har kommet over, er at alle anbefaler så å si de samme instillingene med mindre forandringer.

Det jeg lurer på er hvorfor det grå sløret er å foretrekke, jeg synes det ødelegger fargene i mange filmer, spessiellt i animasjons filmer og filmer med mørke sener eller sener der det er lite lys. Jeg synes det grå sløret legger seg formye over fargene og irriterer for mye, det legger seg slik av det tilogmed vises i det svarte, synes det som skal være svart skal være svart og ikke svart med noe grått utenpå. Men synes de instillingene fungerer greit til andre filmer med lyse sener. kjører man samme instillingene i andre moduser (standard, nøytral) så er ikke det grå sløret tilstede, iallefall ikke i tven min. Men har enda ikke funnet en innstilling som har fått meg fornøyd til allroundbruk (hdtv, film og spill)
    Legger ikke merke til noe grått slør på min tv, fargene er klare og svart er svart...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en gang jeg setter på film modus så kommer det grå sløret, tilogmed etter jeg har gjenoptatt fabrikk instillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo alle sammen...det er mye snakk rundt disse samsung skjermene, så jeg tenkte jeg måtte si hvor fornøyd jeg er så noen kanskje kan se et lys i tunnelen Jeg har hatt min UE55D8000 i en del mnd nå...etter og stilt den enn etter calibrering fra den danske testen (finnes i dette forum) og er kjempe fornøyd, skjermen er skarp og fin på alt fra dvd til parapol...skifter aldri mellom de forskjellige modusene...bruker en calibrert utgave av film modus og dette funker 100%.
    Side innsyn er upåklagelig, skjermen er krystallklar og svart er svaaart, høster mye misunnelse fra besøkende denne skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    Hallo alle sammen...det er mye snakk rundt disse samsung skjermene, så jeg tenkte jeg måtte si hvor fornøyd jeg er så noen kanskje kan se et lys i tunnelen Jeg har hatt min UE55D8000 i en del mnd nå...etter og stilt den enn etter calibrering fra den danske testen (finnes i dette forum) og er kjempe fornøyd, skjermen er skarp og fin på alt fra dvd til parapol...skifter aldri mellom de forskjellige modusene...bruker en calibrert utgave av film modus og dette funker 100%.
    Side innsyn er upåklagelig, skjermen er krystallklar og svart er svaaart, høster mye misunnelse fra besøkende denne skjermen
    Virker som du har en skjerm med produksjonsfeil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Virker som du har en skjerm med produksjonsfeil.
    He he...ja det var nok ikke meningen at den skulle bli så bra :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en UE40D6517 i snart en måned nå. Er godt fornøyd med bildekvalitet og tv'ens design. Men hvor mye clouding/bleeding må man tåle? Jeg vet liksom ikke hva som er mye eller lite.

- Hvis jeg ser på tv'en litt skrått fra siden så merker jeg at den siden jeg ser mot blir lysere. Jeg tenker at dette kommer av at jeg ser rett inn på led-lysene. Skal det være slik?
    - Det er tydelig clouding. Spesielt i 3D-materiale når det er helt mørkt både på skjermen og i rommet kan man se lyse skyer ulike steder på skjermen. Er dette uunngåelig på Samsungs led-tver? Eller har jeg vært uheldig?

Side 57 av 63 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •