Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 63 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opplever striper ved hurtige bevegelser, vil det hjelpe å sende den inn for å få dem til å skifte paneler?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dacunha10
    Opplever striper ved hurtige bevegelser, vil det hjelpe å sende den inn for å få dem til å skifte paneler?
    Skru først av de støyfiltrene, skru ned eller av motion flow.. kjør gjerne oppdatering av firmware.. så kan du ev. justere opp motion flow på laveste (clear, heter den, tror jeg). Det er ellers en setting som heter noe motion led, som skal være en fordel å skru på. (har noe med led skanning teknologi, som "resetter" øyet). I praksis tror jeg den da slår av /på leds på en panorerende måte, som nullstiller synet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Skru først av de støyfiltrene, skru ned eller av motion flow.. kjør gjerne oppdatering av firmware.. så kan du ev. justere opp motion flow på laveste (clear, heter den, tror jeg). Det er ellers en setting som heter noe motion led, som skal være en fordel å skru på. (har noe med led skanning teknologi, som "resetter" øyet). I praksis tror jeg den da slår av /på leds på en panorerende måte, som nullstiller synet.
    Har prøvd alt dette, men ingenting gjør det bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dacunha10
    Har prøvd alt dette, men ingenting gjør det bedre

Er det "Banding" det er snakk om? I såfall tviler jeg på at det er noe annet å gjøre enn å få byttet panelet. Virker som lyslekkasje og clouding er langt enklere å kalibrere bort enn Banding. Desverre. Om noen har en vidunderkur mot dette..please please..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddagutten81
    Er det "Banding" det er snakk om? I såfall tviler jeg på at det er noe annet å gjøre enn å få byttet panelet. Virker som lyslekkasje og clouding er langt enklere å kalibrere bort enn Banding. Desverre. Om noen har en vidunderkur mot dette..please please..
    Ok. kanskje ikke det er snakk om Banding her allikevel. Men tar gjerne imot tips om hvordan dette kan justeres til det bedre uten at man må skifte panelet. Jeg tviler heller på det men...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Banding vs Clouding

Sitat Opprinnelig postet av Oddagutten81
    Ok. kanskje ikke det er snakk om Banding her allikevel. Men tar gjerne imot tips om hvordan dette kan justeres til det bedre uten at man må skifte panelet. Jeg tviler heller på det men...
    Her er eksempler på banding/clouding:

Banding:
    http://ladydeals.com/wp-content/uplo...09/banding.jpg

Clouding:
    http://bilder.hifi-forum.de/medium/6...8090_60100.jpg

Mener å ha lest et sted at det er noe som heter "flashlighting"? noen som kan utdype/definere dette begrepet? evt peke til litteratur som forklarer disse begrepene da jeg antar det må være "fagterminologi". Hadde vært interessant
    å lese litt mer om dette, mulige årsaker o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k
    Her er eksempler på banding/clouding:

Banding:
    http://ladydeals.com/wp-content/uplo...09/banding.jpg

Clouding:
    http://bilder.hifi-forum.de/medium/6...8090_60100.jpg

Mener å ha lest et sted at det er noe som heter "flashlighting"? noen som kan utdype/definere dette begrepet? evt peke til litteratur som forklarer disse begrepene da jeg antar det må være "fagterminologi". Hadde vært interessant
    å lese litt mer om dette, mulige årsaker o.l.

Ja har hatt begge deler tidligere så er godt kjent med både banding og clouding..

"flashlighting" vil jeg tro er nok det samme som "bleeding", eller på norsk lyslekkasje som er spesielt tydelig i hjørnene og dermed skaper en effekt som kan minne om en lommelykt som lyser ut diagonalt på skjermen.
    Hence, flashlighting.

For mer info, søk gjerne i tråden på både "bleeding" og "lyslekkasje"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ser bildene slik, så ser det jo ganske "alvorlig" ut. Men hvordan er det under normal tv-titting/spilling/film? Man ser jo normalt sett på bevegende bilder med forskjellige farger, så da skal det vel litt til at man blir plaget av dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novi84
    Når man ser bildene slik, så ser det jo ganske "alvorlig" ut. Men hvordan er det under normal tv-titting/spilling/film? Man ser jo normalt sett på bevegende bilder med forskjellige farger, så da skal det vel litt til at man blir plaget av dette?
    Ved fargede bilder er det helt riktig at man ikke legger mye merke til dette.. Dog er det som regel en god del mørke scener / bilder om man ser på vanlig tv og ikke minst film noe som gjør disse problemene meget plagsomme for di fleste av oss -.-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Samsung ps d8005 - audio return channel prob (ARC)

Hei.

Jeg kjøpte en samsung ue46d8005 men ble egentlig såpass misfornøyd med cloudingen, at jeg gikk inn i butikken og krevde ps51D8005 istedet (plasma)

Dette fikk jeg da bytte. (Elkjøps 60 dg full retur rett er kjekt å ha)

Nå er Tv'en kommet opp på veggen.
    Jeg har også en ps63D7005 nede i stuen.

Felles for dem begge, er at jeg ikke får Audio return channel til å virke.
    I oppsettet til ps63d7005 er det en Onkyo 5008 reciever, mens
    på ps51d8005 er det harman kardon avr 265 reciever.

Begge recieverne er innstilt på ARC, med rett inngang, samt at i begge tv'ene er ARC funksjonen via HDMI 2.

Jeg får ikke lyd i noen ting. Har også kontaktet samsung support, men de skulle sende meg en mail om hva jeg skulle gjøre.

I mailen jeg fikk, stod det at jeg måtte ha en hdmi 1.4 kabel med arc funksjon, samt sette denne inn i hdmi 2 utgangen på skjermen. (bombe, akkurat som ikke det allerede var gjort)

thats it.
    Det var den mailen. Den løste jo ikke en dritt av problemet.
    Jeg syntes det er rart at jeg har to forskjellige tv'er, samt to forskjellige recievere, og ingen av dem fungerer på ARC. Da ser jeg på det som sannsynlig at problemet må ligge i tv'en.
    Kanskje en eller annen innstilling jeg har gått forbi?? Brukermanualen gir meg ikke noe bedre svar, og etter dage og ukesvis med søk på google, så kommer jeg frem til at det ikke er bare meg som innehar dette problemet.

Så som et siste forsøk, så lurer jeg på om det er noen her inne som i det hele tatt har fått dette til å virke, eller om det bare er til å legge saken død, og skaffe seg en egen lydkabel fra skjermene til recieverene??

Jeg hadde vært evig takknemlig om noen her satt på kunnskap som løste problemet, eller eventuelt kunne gitt hjernen min et kakk, dersom det er noe jeg har oversett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd flere HDMI kabler merket med HDMI 1.4?? Det er viktig i ha HDMI kabel med nok interne kabler. Mange eldre kabler støtter ikke ARC. Kablene er fysisk koblet til ARC i begge ender? Har du prøvd å gå inn i lyd meny på tver å prøvd forskjellige justeringer der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får heller ikke dette til å virke på min ue46d8005. Den er koblet opp med en Pioneer vsx921K som også skal støtte dette.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en "jalla" biltema kabel.Den takkler hdmi return uten problemer.Har en denon reciver.Mulig du må inn i menyen på reciveren å sette opp arc.Tror jeg måtte gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger81
    Hei.

Jeg kjøpte en samsung ue46d8005 men ble egentlig såpass misfornøyd med cloudingen, at jeg gikk inn i butikken og krevde ps51D8005 istedet (plasma)

Dette fikk jeg da bytte. (Elkjøps 60 dg full retur rett er kjekt å ha)

Nå er Tv'en kommet opp på veggen.
    Jeg har også en ps63D7005 nede i stuen.

Felles for dem begge, er at jeg ikke får Audio return channel til å virke.
    I oppsettet til ps63d7005 er det en Onkyo 5008 reciever, mens
    på ps51d8005 er det harman kardon avr 265 reciever.

Begge recieverne er innstilt på ARC, med rett inngang, samt at i begge tv'ene er ARC funksjonen via HDMI 2.

Jeg får ikke lyd i noen ting. Har også kontaktet samsung support, men de skulle sende meg en mail om hva jeg skulle gjøre.

I mailen jeg fikk, stod det at jeg måtte ha en hdmi 1.4 kabel med arc funksjon, samt sette denne inn i hdmi 2 utgangen på skjermen. (bombe, akkurat som ikke det allerede var gjort)

thats it.
    Det var den mailen. Den løste jo ikke en dritt av problemet.
    Jeg syntes det er rart at jeg har to forskjellige tv'er, samt to forskjellige recievere, og ingen av dem fungerer på ARC. Da ser jeg på det som sannsynlig at problemet må ligge i tv'en.
    Kanskje en eller annen innstilling jeg har gått forbi?? Brukermanualen gir meg ikke noe bedre svar, og etter dage og ukesvis med søk på google, så kommer jeg frem til at det ikke er bare meg som innehar dette problemet.

Så som et siste forsøk, så lurer jeg på om det er noen her inne som i det hele tatt har fått dette til å virke, eller om det bare er til å legge saken død, og skaffe seg en egen lydkabel fra skjermene til recieverene??

Jeg hadde vært evig takknemlig om noen her satt på kunnskap som løste problemet, eller eventuelt kunne gitt hjernen min et kakk, dersom det er noe jeg har oversett.

Hei,
    Har selv en UE55d8005 og kjører ARC, bruker en hdmi 1.4 kabel (tror jeg). Men jeg måtte iaff inn i menyen og velge "eksterne høyttalere" under noen instillinger for å få det til å fungere.

Mulig det har noe med Anynet instillingene og gjøre også..

Samsung 3Dtv OnkyoTX SR608- ARC function | AVForums.com - UK Online

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått UE40D6517 inn i stua. Veldig fornøyd med både bilde, funksjoner og ikke minst tv'ens utseende. Er imidlertid interessert i om bildekvaliteten kan bli bedre. Hvilke bildeinnstillinger anbefales?

og vedr. pvr-funksjonen. Skal man kunne ta opp på en usb-stick, eller må man bruke ekstern harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har du prøvd flere HDMI kabler merket med HDMI 1.4?? Det er viktig i ha HDMI kabel med nok interne kabler. Mange eldre kabler støtter ikke ARC. Kablene er fysisk koblet til ARC i begge ender? Har du prøvd å gå inn i lyd meny på tver å prøvd forskjellige justeringer der?

Det er prøvd med flere kabler.
    Kablene jeg har prøvd er ikke en uke gammel ;()

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k
    Hei,
    Har selv en UE55d8005 og kjører ARC, bruker en hdmi 1.4 kabel (tror jeg). Men jeg måtte iaff inn i menyen og velge "eksterne høyttalere" under noen instillinger for å få det til å fungere.

Mulig det har noe med Anynet instillingene og gjøre også..

Samsung 3Dtv OnkyoTX SR608- ARC function | AVForums.com - UK Online

Lykke til!

Dette er alt gjort.. Får det fortsatt ikke til. )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    Jeg har en "jalla" biltema kabel.Den takkler hdmi return uten problemer.Har en denon reciver.Mulig du må inn i menyen på reciveren å sette opp arc.Tror jeg måtte gjøre det.

Det er alt gjort )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger81:
    Hvis du har gjort forslagene over så ville jeg i tillegg sjekket at Onkyoen har "power control" funksjonen for ARC påslått. Dette var det avgjørende steget for min del for å få ARC til å fungere sammen med min Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    Roger81:
    Hvis du har gjort forslagene over så ville jeg i tillegg sjekket at Onkyoen har "power control" funksjonen for ARC påslått. Dette var det avgjørende steget for min del for å få ARC til å fungere sammen med min Samsung.

Skal sjekke dette på Onkyoen..
    Men på Harman- Kardonen er denne funksjonen påslått, uten at det har noen betydning. Fikk ihvertfall ikke lyd ;(

Men takk for tips. Skal også prøve dette på Onkyo.

Side 56 av 63 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •