Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 63 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått sett nærmere på det i kveld, og kan bekrefte at hakkingen fremdeles er tilstedet på D7005 etter firmware 1021.2. Jeg har kun NRK1-3 via Riks-TV å teste med, og det er veldig varierende hvorvidt feilen opptrer mht kilde. F.eks i "House" på NRK1 skjer det sjeldnere enn på NRK2 og "Vitenskapens verden" (hvor det er skikkelig ille, men begge kanaler sendes angivelig HD 720p).

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan få lagret bilde innstillingene? Når jeg har forrandret farge, lys og kontrast, så er dem standard innstillingene tilbake etter bytte mellom smarthub og tv.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke spill kan man spille på denne TVen ved hjelp av Samsung Galaxy S2?
    Der en f.eks bruker mobilen som kontroller?
    Og spill som skulle vært på mobilen, blir visst på TVen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hvilke spill kan man spille på denne TVen ved hjelp av Samsung Galaxy S2?
    Der en f.eks bruker mobilen som kontroller?
    Og spill som skulle vært på mobilen, blir visst på TVen?
    Hei, jeg tror du kan bruke S2 som kontroller for spill du finner på tvens app-store. Det går i alle fall med den galaxy S 5" wifi jeg fikk med min.

Ellers folkens:
    Når jeg ikke bruker film-modus, har jeg ikke de lysproblemene i kantene. Naturlig modus har dønn sort bakgrunn selv med lysnivå 20. Jeg har ikke vært inne å sett hva det er av settings på den, men blått ser overdrevent ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Ellers folkens:
    Når jeg ikke bruker film-modus, har jeg ikke de lysproblemene i kantene. Naturlig modus har dønn sort bakgrunn selv med lysnivå 20. Jeg har ikke vært inne å sett hva det er av settings på den, men blått ser overdrevent ut.
    D8005 måler ca 9000-11000 Kelvin++ i standard modus så er ganske blå ja. Dette gjør at sortnivået ser bra ut dog med et lite blå skjær.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser fotballkamp på d8005 46 tommer, opplever jeg striper på skjermen ved hurtige bevegelser... Noen som har tips? :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dacunha10
    Når jeg ser fotballkamp på d8005 46 tommer, opplever jeg striper på skjermen ved hurtige bevegelser... Noen som har tips? :-?
    skru av de støyreduksjonene og skru av eller minimer motion flow greiene.. prøv så etterpå laveste hakk av motion flow.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en del filmer liggende på hdd, og TVen finner coveret på nettet av seg selv, og der er bra :-)

MEN er det noen mulighet for å få bildene / iconene større? En greier nesten ikke å se hvilke film det er, på 3-4mtr avstand(der hvor vi sitter), navnet leses helt fint, men ser som sakt ikke bilde så bra(1 bilde = 1000ord)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en del filmer liggende på hdd, og TVen finner coveret på nettet av seg selv, og der er bra :-)

MEN er det noen mulighet for å få bildene / iconene større? En greier nesten ikke å se hvilke film det er, på 3-4mtr avstand(der hvor vi sitter), navnet leses helt fint, men ser som sakt ikke bilde så bra(1 bilde = 1000ord)
    Sikker på at det ikke er DLNA-serveren din som gjør dette? Men nei, jeg tror ikke det er noe mulighet for å vise større ikoner, og dette hørtes for meg ut som et ikke-problem så lenge du klarer å lese filnavnet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    D8005 måler ca 9000-11000 Kelvin++ i standard modus så er ganske blå ja. Dette gjør at sortnivået ser bra ut dog med et lite blå skjær.
    Mulig å få vekk blåskjæret? Begynner å bli litt lei av cloudingen nå.

Hvilken settinger bruker dere ellers på standardmodusen? samme som for movie?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten å få vekk blå skjærert er å kalibrere skjermen og da særlig gråkalan. Gråskalan har best utgangspunkt i FILM modusen. Alle andre moduser er ubrukelige er min mening på D8005 rent fargemessig.
    Da de har kraftig blå skjær samt fargerom ut av en annen verden(ikke bra)

En kan like eller ikke like det men etter en runde med måle utstyret i FILM modusen blir bildene bra på skjermen. Alt i under menyer skal slåes av. Skygge detaljer på +2 og gamma på 0 gir gamma på ca 2.2 noe som er målet stort sett. Har enda ikke fått 2 100% like D8005 på grå skala enda(tallverdier i meny) da dette varierer fra skjerm til skjerm slik det gjør på alle flat skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med mye blått har vel alltid vært typisk for LCD, så jeg skjønner ikke helt hvordan dette kommer som noen bombe på enkelte

Det som derimot overrasket meg litt er at Samsung sine plasmaer også har et lite blåskjær i det som skal være helt sort. Det er ganske ubetydelig, men synes det var litt pussig. De andre plasmaene jeg har sett har heller hatt litt mer antydning til å helle mot grønt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnen til at TVn din finner bilde for filmene er nok fordi det ligger bilder i hver enkelt katalog (grunnet en mediserver applikasjon elns) eller at det, som tidligere nevnt her, er snakk om DLNA.

Har selv ue55d8005 og er strålende fornøyd (riktignok måtte jeg levere tilbake den første d8005 jeg fikk grunnet "flashlighting"/clouding, men det var mye bedre på panel nr. 2)

Ville bare komme med et forslag hvis du ønsker å bruke wifi/kablet nettverk til å streame fra datamaskinen. PLEX har en uoffisell widget til samsungs smarthub (Samsung Smart Hub - Plex Forums, dette er en fantastisk widget som kobler til plex mediaserver på maskinen din, og finner all informasjon om tv-seriene/filmene du har på disken i et pent brukergrensesnitt. Verdt å prøve!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt prøving er jeg missfornøyd med ue46d8005. Så nå skal jeg teste ut ny tv, fra 46 til 50 tommer. Tips?
    Pris 8000-13000

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet for tastatur på denne tven?
    Og i såfall hva er å anbefalle?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k
    Grunnen til at TVn din finner bilde for filmene er nok fordi det ligger bilder i hver enkelt katalog (grunnet en mediserver applikasjon elns) eller at det, som tidligere nevnt her, er snakk om DLNA.

Har selv ue55d8005 og er strålende fornøyd (riktignok måtte jeg levere tilbake den første d8005 jeg fikk grunnet "flashlighting"/clouding, men det var mye bedre på panel nr. 2)

Ville bare komme med et forslag hvis du ønsker å bruke wifi/kablet nettverk til å streame fra datamaskinen. PLEX har en uoffisell widget til samsungs smarthub (Samsung Smart Hub - Plex Forums, dette er en fantastisk widget som kobler til plex mediaserver på maskinen din, og finner all informasjon om tv-seriene/filmene du har på disken i et pent brukergrensesnitt. Verdt å prøve!!
    Dette så meget intresangt ut. Var inne på youtube og så noen klipp, og synes det så bra ut.

Tar det mye plass på pcen? Med tanke på det en har på hdd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så meget intresangt ut. Var inne på youtube og så noen klipp, og synes det så bra ut.

Tar det mye plass på pcen? Med tanke på det en har på hdd?

1. PLEX Widget:
    PLEX i seg selv tar bare noen titals MB. Mulige utfordringer kan være båndbredde på trådløst netverk (slik at streaming skal gå uten å hakke). Jeg har selv en trådløs n ruter, og med den kan jeg streame alt uten at det hakker, før hadde jeg en b/g ruter (54mbps) og da slet den litt med HD matriale (720p+).

screenshots fra PLEX på en ue55d8005:

PLEX for Samsung smarthub - a set on Flickr

Jeg mener dette er noe som gjør denne TVn MYE "smartere" enn den allerede er.
    Jeg tror PLEX lager offisiell app for LG og mulig det kan kobles med XBMC hvis en bruker denslags.

2. Tilkobling av tastatur:

Det finnes per dags dato to muligheter såvidt meg bekjent.
    1. Bruke en smart-telefon m/samsung smart remote app for å få fram touch tastatur
    2. "roote" TVn og installere SamyGO: Dette kan være for litt mer avanserte brukere.

https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=16&t=2701

Content Library applications list - SamyGO

På denne måten kan du modifisere det meste på tvn, PVR funskjon hvor en fritt kan kopiere opptak dit en vil, tilkobling tastatur og mus gjennom USB-tilkoblingene på TVn, Egen mediaplayer med bredere format støtte en tidligere..+++ Men som sagt, det kreves nok en avansert bruker (har selv ikke begitt meg ut på det eventyret)

3. Alternativ til PLEX Widget:
    Jeg vil anbefale TVMOBiLi (http://www.tvmobili.com/), dette er en DLNA server som du kjører på PCn din og du slipper å installere noe som helst på TVn. Men dette har et mye kjedligere GUI (bruker samsungs "filbehandling") enn PLEX (bruker samsungs "filbehandling") og en får ikke all informasjonen om filmene/tv-seriene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. PLEX Widget:
    PLEX i seg selv tar bare noen titals MB. Mulige utfordringer kan være båndbredde på trådløst netverk (slik at streaming skal gå uten å hakke). Jeg har selv en trådløs n ruter, og med den kan jeg streame alt uten at det hakker, før hadde jeg en b/g ruter (54mbps) og da slet den litt med HD matriale (720p+).

screenshots fra PLEX på en ue55d8005:

PLEX for Samsung smarthub - a set on Flickr

Jeg mener dette er noe som gjør denne TVn MYE "smartere" enn den allerede er.
    Jeg tror PLEX lager offisiell app for LG og mulig det kan kobles med XBMC hvis en bruker denslags.

2. Tilkobling av tastatur:

Det finnes per dags dato to muligheter såvidt meg bekjent.
    1. Bruke en smart-telefon m/samsung smart remote app for å få fram touch tastatur
    2. "roote" TVn og installere SamyGO: Dette kan være for litt mer avanserte brukere.

https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=16&t=2701

Content Library applications list - SamyGO

På denne måten kan du modifisere det meste på tvn, PVR funskjon hvor en fritt kan kopiere opptak dit en vil, tilkobling tastatur og mus gjennom USB-tilkoblingene på TVn, Egen mediaplayer med bredere format støtte en tidligere..+++ Men som sagt, det kreves nok en avansert bruker (har selv ikke begitt meg ut på det eventyret)

3. Alternativ til PLEX Widget:
    Jeg vil anbefale TVMOBiLi (http://www.tvmobili.com/), dette er en DLNA server som du kjører på PCn din og du slipper å installere noe som helst på TVn. Men dette har et mye kjedligere GUI (bruker samsungs "filbehandling") enn PLEX (bruker samsungs "filbehandling") og en får ikke all informasjonen om filmene/tv-seriene.
    Takker, dette høres kjempe bra ut.

Tror jeg vil sjekke ut dette med "roote" TVn og installere SamyGO.

MEN er det mulighet for å legge inn på det orginale firmware vis noe skulle gå galt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, dette høres kjempe bra ut.

Tror jeg vil sjekke ut dette med "roote" TVn og installere SamyGO.

MEN er det mulighet for å legge inn på det orginale firmware vis noe skulle gå galt?
    Jeg vil anbefale deg å tråle nøye igjennom forum (les: SammyGO før du gjør det. Det refereres ofte til "bricking" av tvne som resultat av for mye "fikling". Noe de også nevner er at en ikke bør oppdatere til den siste firmware på TVn (for d8005 er det vel 1020/1021 elns) da den ikke er like kompatibel med rooting som de tidligere versjonene.

Vet ikke nok om det til å svare konkret på spørsmålet ditt, men ser for meg at det nok er mulig å gjennopprette. Men som sagt, trå varsomt, og les deg opp godt før du setter i gang. Gi gjerne rapport om resultater, Lykke til =)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å tråle nøye igjennom forum (les: SammyGO før du gjør det. Det refereres ofte til "bricking" av tvne som resultat av for mye "fikling". Noe de også nevner er at en ikke bør oppdatere til den siste firmware på TVn (for d8005 er det vel 1020/1021 elns) da den ikke er like kompatibel med rooting som de tidligere versjonene.

Vet ikke nok om det til å svare konkret på spørsmålet ditt, men ser for meg at det nok er mulig å gjennopprette. Men som sagt, trå varsomt, og les deg opp godt før du setter i gang. Gi gjerne rapport om resultater, Lykke til =)
    Ok, har oppdatert til siste FW, igår kveld.
    Må nok vente da til dem får til på siste FW da...

Side 55 av 63 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •