Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 63 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen!

Ønsker å dele noen fler erfaringer med min ue55d8005. Har fått testet og justert den så godt det overhodet lar seg gjøre i forhold til bl.annet samsung sine egne innstillings anbefalninger.

Jeg har dog noen spørsmål til følgende bilder:

Bildr.no

Bildr.no

Er det dette som kalles banding eller er det noe annet med panelet el.l?

Jeg var også klar over clouding problemet, men til en viss grad selvfølgelig.

Bildr.no

Er dette i overkant mye?

MVH =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter'n kjøpte sæ en Samsung Led 6505 på mandag og i dag skjedde d nokka merkeli, skrudde på tv'en så på den en lita stund. Gikk så på kjøkkene før å hente sæ kaffe kom så tilbake og tv'en va komplett død?? noen som vet ka dette kan være? har prøvd alle prosserdyrene før å få liv i den igjen men ingen liv selv på anna stikkontakt???hrmf ska jo ikkje skje dette på en tv under ei uka...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d problemer

Har et problem med min nye UE40D6505, bildet er helt fint når jeg ser på vanlig 2D tv, men når jeg skal prøve 3D, blir halve siden mye lysere enn den andre. Det spiller ingen rolle hvilken source jeg bruker, resultatet er det samme med 3D film via Allshare, 3D film fra 3D explore eller 2D->3D på vanlige tv sendinger. har oppdatert til nyeste firmware. Noen som vet om jeg kan fikse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung TV - En liten erfaringslogg ang valg av modell...

Etter en lengre runde med vurderinger av ny 46-tommer til stuen, falt valget på en Samsung UE46-D6757.

Hadde tidligere lest tester av D8005, denne får jo meget god omtale, men synes ikke designet på denne var optimalt. Falt derimot mer for modell D6757. Synes det tilslutt ble et enkelt valg, da både nettartikler og butikkbetjening sier at D6757 er innvendig en helt lik TV som både D8005 og D7005.

Etter ca en måneds bruk er jeg fremdeles ganske fornøyd med valget, og har gjort tilpasninger på bilde jeg er fornøyd med. Men så oppdager jeg noe som kan se ut som en mulig feil i bildet.....

Feilen dukker først opp på direktesending på Riks-TV, senere ser jeg det meget tydlig i et HD hjemmevideo-opptak via HDMI. Feilen er ikke lett å forklare, men den fortoner seg som svak "hakking" på/rundt objekter i bevegelse, i et ellers rolig bilde. På direktesendt fjernsyn syntes det typisk i NRK Dagsrevyen, rundt et nyhetsanker i studio hvor bakgrunnen er rolig, og de evt. beveger seg noe for å titte på makkeren.

Feilen opptrer sjeldent, men via hjemmevideoopptaket har jeg den sammen feilen som dukker opp ved hver avspilling.

Jeg har et TV til i huset, Samsung UE40B655, og ved avspillingen av opptaket vises IKKE feilen på dette TV. Og for ordens skyld - jeg bruker kveld etter kveld med det nye TV'et for å justere på alt som er. Skrur av all justerbar prosessering på bilde, men feilen er fremdeles synlig. Siste firmware er på plass, og googling etter problemet og evt. fiks gir ingen resultater. Jeg bestemmer meg for å ta med videokamera og mitt opptak til butikken, for å prøve avspilling på tilsvarende modell her.

Når jeg forklarer meg i butikken, er selvsagt betjeningen meeeget skeptisk. Jeg får koblet opp kamera på et D6757 - og ser man det, feilen dukker opp på dette TV'et også...! Så kobler vi opp til en Philips modell: feilen er ikke synlig og bevegelsene helt jevne.

Butikkansatt er alikevel ikke helt overbevist om at han har sett feilen. De har enda en utstillingsmodell av D6757, montert rett ved siden av et D7005. Feilen dukker opp igjen på eksemplar nr 2 av D6757, men er helt fraværende på D7005! Denne gangen innrømmer butikkansatt at han ser forskjellen

Prøver også avspilling på en D8005 og en Philips 9707, feilen er helt fraværende også her.

Jeg ender opp med å bytte til et D7005. Hjemme konstanterer jeg at feilen er borte. Gjør mine personlige tilpasninger av bilde til omtrent det samme jeg hadde på D6757. Etter noen dager med D7005 i hus, vil jeg påstå at denne har et vesentlig mye bedre bilde enn D6757. Har ikke undersøkt tekniske detaljer for å understøtte min påstand, dette er bare en (sterk) magefølelse. Synes dynamikken i bildet er bedre, og ser f.eks at hudtoner på nyhetsankerne i NRK Dagsrevyen ser mye bedre ut (farge og hudtone-tweaks har jeg ikke justert på noen av TV'ene). Menyer og valg er også mere omfattende, det er definitivt ikke samme programvare for dette på D6757 og D7005.

Kan godt være at feilen jeg har sett evt. blir fikset i en fremtidig firmware-release. Men tidligere erfaringer med Samsung gjør at jeg ikke tar sjansen på det. Men sålangt strålende fornøyd med D7005. Og D7005 var på t.o.m på salg (9995,-), så byttet ga 3000 kr og et mye bedre TV tilbake

Samsung 46" 3D LED-TV UE46D6757 - Elkjøp
    UE46D6757

Samsung UE46D7005 46" 3D LED-TV - Elkjøp
    UE46D7005

Samsung UE46D8005 46" 3D LED-TV - Elkjøp
    UE46D8005

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de settingsene her er bedre enn samsung sine oppgitte.
    Synes det gir bra bilde, men jeg ser dessverre at de ter litt lysere langs rammen enn øvrig del av skjermen.

Jeg håper jeg kan leve med dette... Jeg har ikke sett etter banding på en jevn bakgrunnsfarge, må vel teste det i uken.

AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog

jeg fant det i den testen her AV Blog – Test af Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005, UE60D8005) - AV Blog

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg tror de settingsene her er bedre enn samsung sine oppgitte.
    Synes det gir bra bilde, men jeg ser dessverre at de ter litt lysere langs rammen enn øvrig del av skjermen.

Jeg håper jeg kan leve med dette... Jeg har ikke sett etter banding på en jevn bakgrunnsfarge, må vel teste det i uken.

AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog

jeg fant det i den testen her AV Blog – Test af Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005, UE60D8005) - AV Blog

Jeg har prøvd anbefalte innstillinger fra linken....men jeg synes bilde blir tilsløret, grått og kjedelig...panoreringen går heller ikke glatt....

Hva er galt med smaken eller øynene mine???
    Har det seg slik at jeg må ha en bluray spiller til 10 lapper før disse innstillingene innfrir :-?
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tQs
    Hei igjen!

Ønsker å dele noen fler erfaringer med min ue55d8005. Har fått testet og justert den så godt det overhodet lar seg gjøre i forhold til bl.annet samsung sine egne innstillings anbefalninger.

Jeg har dog noen spørsmål til følgende bilder:

Er det dette som kalles banding eller er det noe annet med panelet el.l?

Jeg var også klar over clouding problemet, men til en viss grad selvfølgelig.

Er dette i overkant mye?

MVH =)
    Sprøtt.

Er dette toppmodell av LED til Samsung. :roll:

Dette er nok Clouding, denne må du få byttet.

Trodde det måtte mørke bilder til for at det vistes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunnsbelysning står på 8 noe som ikke skal være altfor mye.. har satt den til 0 og cloudingen er fortsatt godt synlig.. men ærlig talt synes jeg alt under 8 blir altfor mørkt(bilde generelt).

Jeg er dog fortsatt nysgjerrig på hva di lyse stripene på sidene er? er det dette man kaller banding, eller en panel feil av no slag?

MVH =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ullaen
    Jeg har prøvd anbefalte innstillinger fra linken....men jeg synes bilde blir tilsløret, grått og kjedelig...panoreringen går heller ikke glatt....

Har det seg slik at jeg må ha en bluray spiller til 10 lapper før disse innstillingene innfrir :-?
    Akkurat samme erfaringen som deg på min 46" 8005. Har prøvd x antall anbefalte oppsett og alle har medført et helt elendig bilde og mye dårligere enn på min 6 år gamle panasonic 42" plasma. Jeg får et mye bedre bilde etter å ha gjenopprettet fabrikk innstillingene + litt småjusteringer ut i fra disse og er kjempefornøyd med min nye samsung :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel sies at enhver justert skjerm vil først se grå/kjedelig ut. Du har nemmelig oversaturert øynene dine med de overdrevne fabrikkjusteringene.

Man må nesten justere det og se litt på det, slik at man "glemmer" hvordan det var. Etter man da har sett litt, kan manf.eks. slå over på en av de andre settings og se hvor crazy de egentlig ser ut (som f.eks. "naturlig").

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ullaen

Sliter med det samme. Har forsøkt utallige innstillinger men alt blir grått og kjedelig. Ser folk sier en må venne seg til det, slik att en blir vant med hvordan fargene egentlig skal se ut, men på min tv tror jeg ikke dette er tingen.

Snøen på polar ekspedisjoner er hvit, ikke gul/brun som den blir med henviste innstillinger. Blader i regnskogen skal være grønne, men de blir seende ut som de.har støvet ned av en traffikert motor vei, og aldri har tv vist så mye grått vær som med disse.

Sliter med en rekke ting på min 1 uke gamle ue46D8005.
    1. Hakking i bildet ca hvert 20 sek.
    2. Ganske uklart bilde ved bevegelse på deler av bildet, spesiellt hender og hoder/mennesker.
    3. Etterslep uansett signal kilde, også BD
    4. Lyse striper i det sorte.

Så langt meget skuffet over tven, skal av sted å klage på den i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung UE55D8005, og er til nå veldig fornøyd med tv'en.

Men jeg har ett spørsmål, jeg har lest på mange steder at folk sliter med clouding, disse hvite "skyene" som er på skjermen ved mørke bilder/scener, jeg har ikke dette, men kan dette komme med tiden?

Isåfall om man får slik clouding, går dette på garantien da?

Jeg har fått vite av hifi-klubben at clouding, slike hvite skyer over skjermen er helt normalt, slik var det på alle LCD/LED-tv'er, er dette fakta?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle LCD-er med edge-LED har dette til en viss grad. Det er en bieffekt av det å plassere belysningen i hjørnene. (Noe som igjen gjøres for å kunne lage tv-ene tynne, noe jeg personlig ikke ser helt meningen med... det er jo gjerne fronten man ser )

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har funnet ut at jeg ikke ser (mye av) cloudingen faktisk.
    Det jeg nok ser i hjørnene/sidene tror jeg er primært innsynsvinkelen.

Dette var bedre på sony led-tven..
    I går så jeg en film (solaris) med de nye settingsene jeg la inn i tråden her. Jeg synes det fungerer veldig bra med de settingsene. Fargene ser bra ut og man får ikke de lyse partiene.

Jeg sitter muligens for nært tven (mtp. innsynsvinkel). ROmmet er ca 3.5 meter dypt i denne retningen, men tven står jo på tvbord og man sitter jo aldri med ryggen helt bak i veggen. derfor er vel øynene ca 2.7 meter unna bildeflaten. Jeg tror den magiske grensen går ved ca 3 meter.. når jeg bøyer meg bak mot veggen, ser jeg ikke de grå/lysere partiene på siden. Om jeg vegghenger tven, vil jeg få ca samme effekten.

Tven er ikke perfekt, jeg er fremdeles på "utprøvningsfasen". Men jeg må si at når jeg så solaris i går, likte jeg bildet veldig.. Det er veldig nedjustert i lysstyrke, fargeneer justert en del, oppskarping er justert ned.

Jeg har vel tatt på igjen motion greiene, men på lavest nivå. Bruker filmmodus som utgangspunkt. Tvens innsynsvinkel er for meg den største svakheten. Det jeg har som et stort pluss, er det nettbrettet ejg fikk med...

ps. om folk mener at det tappes for kjapt for strøm, installer juice defender fra markedet. Min har stått i standby siden i går og har maks batteri.

Man må også inn å oppdatere samsung smart view i markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herrbrian
    Jeg har en Samsung UE55D8005, og er til nå veldig fornøyd med tv'en.

Men jeg har ett spørsmål, jeg har lest på mange steder at folk sliter med clouding, disse hvite "skyene" som er på skjermen ved mørke bilder/scener, jeg har ikke dette, men kan dette komme med tiden?

Isåfall om man får slik clouding, går dette på garantien da?

Jeg har fått vite av hifi-klubben at clouding, slike hvite skyer over skjermen er helt normalt, slik var det på alle LCD/LED-tv'er, er dette fakta?
    Det er ikke noe som kommer med tiden, du har det nok du også, men legger ikke merke til det.

Årsaken for at du har det, er at leds går på kanten.
    Når man har leds på kanten og det er f.eks. sort skjerm, med en hvit prikk, må den rett å slett lyse forbi der det skulle vært sort.

Om man vil ha SKIKKELIG sort i slike scener, må man ha en bak-led. Det er vel bare sony og philips som har. Da snakker vi om tver for ca 25.000kr i 55". (fkes sony hx923). Det kommer oled-skjermer, men i 55" forventes det at LG sin oled vil ligge på ca. 8000 dollar, kanskje 50.000 i Norge, kanskje mer.

Du vil aldri finne en perfekt tv i dagens marked. Plasmatver har andre problemer som innbrenning, strømforbruk, ujevne farger, mindre lysstyrke,m.m. Det handler vel om hvilke premisser du er villig til å gå med på, hva som er viktigst for deg.

Sony sin 923 vil ha bedre sortnivå og vil muligens på alle måter være bedre enn en gjennomsnittlig plasma, men prisen er jo mange ganger høyere.
    Videre fikk vel sonyen litt trekk for kjipe menyer og trege menyer.

Philips sin bak led har også fått litt trekk her og der, men husker ikke i farten hva det var for. Jeg vet mange har slitt med ambilight som lever sitt eget liv.

En helt sort/mørk stue vil vise svakheter i sortnivå bedre, en veldig lys stue vil kreve bedre lysnivå.. etc.. utallige faktorer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til å oppgradere min UE55D7005LU til T-GAPDEUC_1021.2.

Hva er siste anbefaling til innstillinger? Har brukt disse frem til nå:

Billede Film Picture mode Movie
    Baggrundslys 5 Backlight 5
    Kontrast 95 Contrast 95
    Lysstyrke 49 Brightness 49
    Skarphed 2 Sharpness 2
    Farve 50 Color 50
    Tone (R/G) G50/R50 Tint G50/R50
    Billedindstillinger
    Farvetone Varm2 Color Tone Warm2
    Digitalt støjfilter Fra Digital Noise Filter
    MPEG-støjfilter Fra MPEG Noise Filter
    HDMI, sort niveau Normal (bør være utilgængelig) HDMI Black Level Normal (should be inaccessible)
    Film Auto1 Auto
    Motion Plus Fra Motion Plus Off
    Avancerede indstillinger
    Sort tone Fra Black tone Off
    Dyn. Kontrast Fra Dynamic Contrast Off
    Skyggedetalje 2 Shadow detail 2
    Gamma 0 Gamma 0
    Ekspertmønster Fra Expert pattern Off
    Kun RGB-tilstand Fra RGB only mode Off
    Farverum Brugertilpasset Color space Custom
    Rød 54 / 4 / 3 Red 54 / 4 / 3
    Grøn 1 / 55 /0 Green 1 / 55 /0
    Blå 0 / 3 / 71 Blue 0 / 3 / 71
    Gul 54 / 54 / 0 Yellow 54 / 54 / 0
    Cyan 0 / 53 / 56 Cyan 0 / 53 / 56
    Magenta 50 / 7 / 52 Magenta 50 / 7 / 52
    Hvidbalance Tilpasset White balance
    Rød - 25 25
    Grøn - 25 25
    Blå - 26 26
    Rød + 25 25
    Grøn + 28 28
    Blå + 18 18
    10p hvidbalance Til 10p White balance On
    Interval 1 1 / 1 / -2 Interval 1 1 / 1 / -2
    Interval 2 -1 / 0 / 0 Interval 2 -1 / 0 / 0
    Interval 3 -1 / 0 / 0 Interval 3 -1 / 0 / 0
    Interval 4 -2 / -1 / 0 Interval 4 -2 / -1 / 0
    Interval 5 -1 / 0 / 0 Interval 5 -1 / 0 / 0
    Interval 6 0 / 2 / 1 Interval 6 0 / 2 / 1
    Interval 7 0 / 2 / 0 Interval 7 0 / 2 / 0
    Interval 8 0 / 2 / -1 Interval 8 0 / 2 / -1
    Interval 9 0 / 3 / -1 Interval 9 0 / 3 / -1
    Interval 10 -1 / 2 / -2 Interval 10 -1 / 2 / -2
    Hudfarve 0 Flesh Tone 0
    Kantforbedring Fra Edge enhancement Off
    Bevægelseslys Fra Off
    xvYCC Fra Off
    Ekstra bevægelse Fra LED Motion Plus Off

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AtroZ
    Skal til å oppgradere min UE55D7005LU til T-GAPDEUC_1021.2.
    Det er bare å flashe..Jeg tok min ue55d8005 nå.
    Last ned firmwaren, pakk den ut.

Jeg måtte flytte mappen opp ett nivå og så var det bare å oppgradere via menyen. Merkelig at jeg ikke fant oppgraderingen via internett.

Her ble ikke bildejusteringer eller noe fjernet, men jeg kunne heller ei se noe forskjell etter oppgradering.

ps. det er et triks for å få bedre sortnivå, men detødelegger nok referansenivået :P Sett svarttone til mørkest (avanserte instillinger) og sett bakgrunnsbelysning til nivå 9.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte også mitt D7005 i går, og foreløpig ser det ut til å ha fikset problemet med hakking (som beskrevet i vedlagte linker).

AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog (se kommentar nr 19, Ole 14. november 2011 at 21:34)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...d8005-led.html

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da her jeg og skaffet meg en SAMSUNG UE55D7005 LED TV :-)

Må bare si dette er en kjempe TV, alle mine ønsker gikk i oppfølgelse, da den spiller av alle filer jeg ønsket via nettverk & hdd + meget bra bilder, og nett programmer.

Men ønsker flere briller, og at dem skal fungere med Epson 9000W.
    Hvilke andre briller enn dem som følger med er å anbefale? Ønsker at dem skal og virke på TVen og projektoren.

Både billig og dyre.

Billige - Da trenger jeg ikke være redd for at ungene ødelegger dem, men litt kvalitet og godt batteri tid hadde vært kjekt for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Fortsatt hakking med firmware 1021.2

Sitat Opprinnelig postet av janeivind
    Oppgraderte også mitt D7005 i går, og foreløpig ser det ut til å ha fikset problemet med hakking (som beskrevet i vedlagte linker).

AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog (se kommentar nr 19, Ole 14. november 2011 at 21:34)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...d8005-led.html
    Kan bekrefte at dette fortsatt er et problem på D8005. Har siste firmware 1021.2 men det er fortsatt et problem med hakking i bildet.
    Kan også bekrefte at dette IKKE er et problem på D6545. Det er da vel på tide at Samsung får orden på dette nå?

Følgende instillinger for Motion Plus hjelper for meg på TV-sendinger: Tilpasset, Reduser uskarphet: 10, Reduser vibrasjon: 0. Men på Blu-ray ser ikke dette ut til å hjelpe noe, hakker fortsatt mye.

Side 54 av 63 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •