Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 63 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1255
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Ja :-D gleder meg fælt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddagutten81
    W6 Fibretech Media Mount du har liggende? Har det jeg og. Kan si det sånn at eg både gruer og gleder meg til å få TVen på veggen. Spesielt siden det er gipsvegg og vil ikke gå inn i noen stender. Men har nå fått med meg på forumet her at det går bedre enn en frykter. tvi tvi!
    Det stemmer!
    Jeg har montert veggfestet på tven, men jeg har ikke hengt tven på veggen.
    De korte skruene er for korte og de lange skruene er for lange.

I og med at det er de øvre festene som får belastning, kan du montere dobbelt opp av de skivene som er åpne.
    Du må også montere inn de distansehylsene som følger med tven, de gjør at du får en plan overflate.
    Ikke bruk distansestykkene som følger w6 festet, bruk bare lang skrue + dobbel åpen skive + lukket skive + feste (gummisiden mot tv).
    Da vil du klare å skru dette fast!

De nedre distansestykkene blir noe slarkete, men det er jo uvesentlig. De er jo bare for å gjøre slik at tven står ca. plan.
    Jeg tror de lange skruene er ca 4mm for lange.

Tven min står for nå på foten, men selv om du ikke har tenkt å henge den på veggen, skru gjerne på dette veggfestet!
    Det er helt genialt å ha det som et bærehåndtak! Jeg bærte tven etter vaieren og la den forsiktig over sofaen, etter jeg hasdde plassert puffen inntil sofaen. Kunne da i fred og ro skru på foten. La selvsagt beskyttelsesplasten være på tve frem til den er ferdig plassert!

Ellers må jeg si at jeg er hittil fornøyd. Jeg har bare testet den nye hd pvren fra canal digital hittil. Det gjenstår å teste ps3, pc m. tekst, 3d. Jeg fikk merkelig nok bare med ett par briller fra komplett, det skulle fulgt med to par. Regner med de sender det siste paret :-)

Oppkobling av tv gjorde jeg via kablet nettverk, gikk smertefritt.
    Jeg satt bildet på naturlig fargemodus og har ellers ikke justert så mye. Jeg synes sortnivået er bra, men jeg kan se at det er litt mer lys langs kantene.

Dog føler jeg at det er for mye lys! Jeg tror jeg må justere ned baklyset et par hakk. Jeg testet den autojusteringen via sensor, men jeg følte den "hakket", i forhold til sonyen jeg hadde.

Nå ve tjeg ikke hvor lyssensoren er, samt jeg har slike ikea ledlys bak tven. Det kan være de saboterer for lyssensoren, samt det kan være at om jeg justerer opp "minimums lysnivå" fra 2, at jeg ikke da vil få denne hakkingen. (eliminere den mest følsome delen?). Dette har jeg ikke testet hittil.

Jeg tror med stor sannsynlighet at jeg beholder denne tven, selv om denne tråden skremte meg. Jeg har ikke letet etter banding med orange bakgrunn, slik jeg så en på forumet her gjorde. Men jeg ser ingen ting av det under vanlig tvkikking.

Jeg må nok justere ned lyset en god del, blir blendet av tven her jeg sitter! Oppskarpingsfilter må nok også justeres ned tror jeg og den ser muligens litt blå ut i hvitbalansen.. ellers synes jeg med øynene mine at fargene ser fine ut og panoreringenehar jeg ikke reagert på hittil. (jeg ser ikke sport, men gaming kan være aktuelt og jeg har sett på youtube at input lag skal være veldig lav i game modus).

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman73
    Snakket med Samsung om clouding for min UE46D8005 og fikk tilsendt følgende konfigurering som skulle "kurere" dette.
    Tenkte kanskje det var andre på forumet som var int i denne.
    Siden det kommer fra Samsung selv, så regner jeg med de må ha kontroll..
    JA denne fungerte veldig bra på min for å bli kvitt clouding. skjermen ble litt for mørk, men med noen små endringer, ble det mye bedre. takk for at du delte denne. nå er det nesten ikke clouding igjen på skjermen min.
    Litt mer tweakinger i riktig retninger nå, så kan jeg faktisk bli fornøyd med tven min også, slik at jeg slipper å levere den inn igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    JA denne fungerte veldig bra på min for å bli kvitt clouding. skjermen ble litt for mørk, men med noen små endringer, ble det mye bedre. takk for at du delte denne. nå er det nesten ikke clouding igjen på skjermen min.
    Litt mer tweakinger i riktig retninger nå, så kan jeg faktisk bli fornøyd med tven min også, slik at jeg slipper å levere den inn igjen.
    Et annet triks kan være å gjøre som jeg har.. Kjøp sånne ikea leds (hvite) som du monterer bak på tven.Jeg har en av de montert på stereobenken og de tre andre montert som en opp-ned U på selve tven. Dette gir et diffust lys bak tven, men lurer også synet ditt til å føle at det er bedre sortnivå.

Clas ohlson har også leds, men dyrere.. samt jeg har ikke testet led fra clas ohlson. De fra ikea er rimelig hvite, ikke blå. De er hvit av farge, hvit ledning. 4 delers ledd og skjøteledninger du kan bruke for å modularisere de.

Jeg har ikea leds koblet i recieverens strømutgang, slik at jeg slipper å bale med strømbryteren.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher

Jeg har ikea leds koblet i recieverens strømutgang, slik at jeg slipper å bale med strømbryteren.
    Receiverens strømutgang? Hva mener du med det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Et annet triks kan være å gjøre som jeg har.. Kjøp sånne ikea leds (hvite) som du monterer bak på tven.Jeg har en av de montert på stereobenken og de tre andre montert som en opp-ned U på selve tven. Dette gir et diffust lys bak tven, men lurer også synet ditt til å føle at det er bedre sortnivå.

Clas ohlson har også leds, men dyrere.. samt jeg har ikke testet led fra clas ohlson. De fra ikea er rimelig hvite, ikke blå. De er hvit av farge, hvit ledning. 4 delers ledd og skjøteledninger du kan bruke for å modularisere de.

Har du noe direktelink på nett? Dette høres akkurat ut som noe jeg er ute etter.

Newcomer askebeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor takk for denne tråden!
    Hadde tenkt å svi av nærmere 30 lapper på en UE60D8005 i nær fremtid, men etter å ha brukt kvelden på å lest hele denne etterhvert ganske lange tråd om problemene mange har, også med 2011 modellene, styrer jeg unna.
    Spiker'n i kista for min del, må vel sies å være å måtte ta seg en tur på Ikea for å skjule svakhetene Samsung/kant LED har, ved å fikle med bakgrunnsled på veggen bak tv'en. (dårlig erfaring med IKEA og deres elektriske utstyr...)
    Uansett, blir artig å se hva den teaser Samsung har kommet med i forbindelse med CES 2012 vil bringe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Men i alle dager... har de ikke klart å få kabel-tv-tuneren ordentlig heller? Dette høres nøyaktig ut som samme problemet jeg har med satellitt-tuneren på min D8005 plasma. Kan du gå inn på Kundesupport -> Egendiagnose -> Signalinformasjon og se hvordan det ligger an der?

Jeg får en veldig lav signalkvalitet (20-40%) og bitfeil ligger på 1000+.
    Har 0 i bitfeil og 97 i kvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormund@online.no
    Har 0 i bitfeil og 97 i kvalitet
    OK, da kan man i hvert fall utelukke det som et problem. Men det var jo ganske merkelig... du kjører med siste firmware også? Jeg vet at 1020 har fikset noe i forbindelse med den interne tuneren, men litt usikker på hva.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE46D8005

Da fikk jeg også oppdater firmware til siste versjon og la inn justerinsforslaget til Samsung for å bli kvitt clouding. Bilde ble altfor mørkt for min smak. Må si at denne tv'en har blitt en enorms skuffelse. Så bra i butikk på Blueray demo, men så utrolig dårlig på vanlige signaler. Det gjelder både SD signaler fra den innebygde RiksTv tuneren samt vanlige DVD plater. Har selv både Pioneer Blueray og Primare DVD 26, så det skal ikke være på grunn av kildene. Nei, takke meg til en plasma. For ikke å nevne innsynsvinkel som er rett og slett komisk dårlig. Litt ut på siden eller over fra center av skjermen og den blir megablass. Fy fillern.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Har kjøpt 46" 8005 og er kjempefornøyd! (9990,- på Expert...):-D
    Men klarer ikke å få søkt inn rikstv?
    Mener jeg skal få inn NRK selv om jeg ikke har cam-modul?
    Antennekabelen fungerer fint i min gamle rikstv-boks, signal er klassifisert som "godt". Land er satt til Norge, søker så på "digital antenne" men finner ingen kanaler. "Svakt eller intet signal".
    Hva er feil her tro?
    Og her er løsningen på problemet:
    Etter å ha snakket med folk på et verksted får jeg opplyst at rikstv-boksen har innebygd strømforsyning for anntenneforsterker, mens Samsung-tv'en ikke har dette. Jeg hadde tidligere fjernet den originale strømforsyningen til forsterkeren ettersom rikstv-boksen så ut til å fungere like godt uten. Jeg koplet nå inn strømforsyningen igjen, og kanalene datt rett inn med en gang.
    Så enkelt var det ja...:???:
    Men takk for all hjelp @slc, det var en luring dette her...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg også oppdater firmware til siste versjon og la inn justerinsforslaget til Samsung for å bli kvitt clouding. Bilde ble altfor mørkt for min smak. Må si at denne tv'en har blitt en enorms skuffelse. Så bra i butikk på Blueray demo, men så utrolig dårlig på vanlige signaler. Det gjelder både SD signaler fra den innebygde RiksTv tuneren samt vanlige DVD plater. Har selv både Pioneer Blueray og Primare DVD 26, så det skal ikke være på grunn av kildene. Nei, takke meg til en plasma. For ikke å nevne innsynsvinkel som er rett og slett komisk dårlig. Litt ut på siden eller over fra center av skjermen og den blir megablass. Fy fillern.

Deler mye av dine erfaringen angående denne samsung modellen med deg.
    Jeg var også dritskuffet over at jeg fikk et så dårlig produkt for 20 000.- spenn:evil:

Jeg byttet inn min til en PS64D8005, rent bildemessig er plasmaen mange hestehoder foran LED, ihvertfall fra Samsung:-D

Gega

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er ikke alene om dette. har selv justert etter samsungs beskrivelse mot clouding. det hjalp jo, og etter litt videre justering, ble den slik jeg vil ha den.
    Det vil si, så lenge man ser rett på den. fra siden, blir alt blasst og stusselig.
    Og siden jeg har stolen min litt på siden, vil det ikke fungere.
    For å ikke snakke om lip-sync problemer både her og der.
    Har vurdert lenge nå, og prøvd ut det meste, men spørs ikke om den blir kjørt tilbake til expert snart. Dette er for dårlig for en tv dem selger for 15000 og kaller toppmodell.

Hvordan er plasmaen i bruk sammenlignet mot led? Er nettbruk og resten av ekstra funsjoner det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en er så og si identisk. Menyene og alt, men noen innstillinger er naturlig nok litt ulike siden plasma har noe LED ikke har og omvendt.

Dette med lipsync-problemer, det er ikke bare latencyen som må stilles? Med mindre Game Mode er enablet (noe man ikke ønsker til vanlig bruk) på plasmaen er også den såpass mye på etterskudd som 100ms mener jeg å huske det var, hvis det ikke var mer. Jeg måtte i hvert fall korrigere usaklig mye i receiveren. Det er et ikke-problem når det først er satt opp, dog.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Ja, du er ikke alene om dette. har selv justert etter samsungs beskrivelse mot clouding. det hjalp jo, og etter litt videre justering, ble den slik jeg vil ha den.
    Det vil si, så lenge man ser rett på den. fra siden, blir alt blasst og stusselig.
    Og siden jeg har stolen min litt på siden, vil det ikke fungere.
    For å ikke snakke om lip-sync problemer både her og der.
    Har vurdert lenge nå, og prøvd ut det meste, men spørs ikke om den blir kjørt tilbake til expert snart. Dette er for dårlig for en tv dem selger for 15000 og kaller toppmodell.

Hvordan er plasmaen i bruk sammenlignet mot led? Er nettbruk og resten av ekstra funsjoner det samme?

Nettbruk og resten er akkurat det samme, samme smart HUB på plasmaen som LED`n... jeg har ihvertfall ikke sett noen forskjeller på dem, i bruk vil du vil ikke merke noen annen forskjell enn at innsynsvinkelen er 100 ganger bedre..plasma har jo kongebilde uansett hvor du sitter

Gega

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    TV-en er så og si identisk. Menyene og alt, men noen innstillinger er naturlig nok litt ulike siden plasma har noe LED ikke har og omvendt.

Dette med lipsync-problemer, det er ikke bare latencyen som må stilles? Med mindre Game Mode er enablet (noe man ikke ønsker til vanlig bruk) på plasmaen er også den såpass mye på etterskudd som 100ms mener jeg å huske det var, hvis det ikke var mer. Jeg måtte i hvert fall korrigere usaklig mye i receiveren. Det er et ikke-problem når det først er satt opp, dog.
    Er litt vanskelig å få justert lipsync, fordi det varierer fra kanal til kanal. Og det gjelder både ekstern dekoder og den interne. Hadde aldri problemer med dette på den gamle tven.

Men om man ser på plasma som erstatter.
    Hvilke forskjeller er det på 7005 og 8005 på plasma? er det like lite forskjell som på LED?

Og vil jeg da bli fornøyd med tuner-delen? Ser at samsung har hatt litt problemer med tuner-delen på sine plasma-modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Melding om at TVen sår seg av automatisk (UE55D8005

Med noen timers mellomrom får jeg følgende melding på TV'n:
    "TVen slår seg av automatisk. Trykk på OK for å holde TVen påslått"

"Gjenv. tid: xx Sek"

Noen som kan fortelle meg hvordan bli kvitt dette?

T

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Gidder ikke switche til norsk for å få de norske oversettelsene i min egen meny, men på den engelske menyen er det følgende:

System -> Eco Solution -> Auto Power Off... sett til Off! Evt. ta hintet og trekk litt frisk luft, for dette skjer etter fire timer uten at du har rørt fjernkontrollen til tv-en

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funket - takker.
    Regnet med at det var noe slikt, klarte bare ikke å finne det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 46 d8005 for snart en uke siden på Expert. Det første jeg merket var at det var en liten glippe mellom ramme og bakdeksel i et hjørne (ca 2mm) Føler at tv'en har en del clouding. Da jeg skulle henge den opp på veggen så jeg at skruene som fester det ytterste dekselet bak virket bittelitt slitte. Kommet av litt av den svarte fargen på skruehodene. Vil tro at når en tv kommer rett fra fabrikk så er det umulig å se at noen har skrudd på skruene. Hva tror dere? Det jeg er redd for er om noen har kjøpt akkurat denne skjermen før og prøvd å skru den opp eller levert den til service. Tror dere Expert lar meg bytte den og prøve en annen skjerm?

Side 53 av 63 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •