Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 63 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten oppmuntring

Hei folkens,

Vil bare gi en oppmuntring til de som sliter med enten bleeding, clouding, banding eller alle tre.

Jeg har hatt min D7005 55" til verksted for 3 ganger og en kan saktens si at alle gode ting er tre. Jeg slet med alle tre problemstillingene, men etter jeg fikk det siste panelet byttet om, sitter jeg kun igjen med minimalt med banding.

Jeg klarer ikke se noe til clouding lengre og det er vanvittig deilig! Lyslekkasje fra kantene er også bortimot fraværende! Jeg må heelt inn i TV'en for å se noe som helst antydning. Også en utrolig lettelse! Det virker forresten som om lyslekkasje blir mye mindre synlig etter x antall timer...

Så for de av dere som river dere i håret av disse problemstillingene, ikke gi opp!! Lever den inn, fremdeles ikke fornøyd? Lever den inn igjen. Ikke fornøyd? krev ny TV. osv. osv. Og smør dere med tålmodighet, det er verdt det! Jeg har fått mulighet av Lefdal for ombytte etter at jeg nevnte banding issue ikke er helt borte enda, selv om det er minimalt. Men tror dette uansett er svakhet med de fleste TVer med denne teknologien. Og om jeg bytter til ny Samsung TV, risikerer jeg igjen å få clouding, bleeding, sterkere banding.... Mon tro hvor lang tid det da vil ta før jeg får et "jackpot" panel igjen.

Så er det også noe med å akspetere at denne teknologien ikke er 100% feilfri. Enda. Men som oppsumering, er nå strålende fornøyd.

nb. dette med tv-titting rimelig mørkt i rommet og B.Lighting 8.

Happy hunting!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt 46" 8005 og er kjempefornøyd! (9990,- på Expert...):-D
    Men klarer ikke å få søkt inn rikstv?
    Mener jeg skal få inn NRK selv om jeg ikke har cam-modul?
    Antennekabelen fungerer fint i min gamle rikstv-boks, signal er klassifisert som "godt". Land er satt til Norge, søker så på "digital antenne" men finner ingen kanaler. "Svakt eller intet signal".
    Hva er feil her tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne finne alle kanalene selv uten CAM, du får bare ikke sett på dem (annet enn NRK). Det høres rart ut at du ikke skulle finne dem, særlig siden du får dem inn på rikstv-boksen. Det er ikke noen alternativer du har oversett?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du skal kunne finne alle kanalene selv uten CAM, du får bare ikke sett på dem (annet enn NRK). Det høres rart ut at du ikke skulle finne dem, særlig siden du får dem inn på rikstv-boksen. Det er ikke noen alternativer du har oversett?
    Jeg håper jo også at det er noe jeg har oversett, men etter 2 dager med utprøving av alle mulige kombinasjoner i søkemenyen så begynner jeg å gå rimelig tom for ideer. Derfor jeg håpet på tips herfra.
    Det skal jo ikke akkurat være rakettvitenskap dette her da...:?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Jeg håper jo også at det er noe jeg har oversett, men etter 2 dager med utprøving av alle mulige kombinasjoner i søkemenyen så begynner jeg å gå rimelig tom for ideer. Derfor jeg håpet på tips herfra.
    Det skal jo ikke akkurat være rakettvitenskap dette her da...:?
    Har du prøvd manuell innstilling? Og for ordens skyld, du HAR valgt at du skal bruke bakkenett, ja?

Prøv å finn en frekvens du vet er i bruk på bakkenettet og søk manuelt på den, jeg forsøkte det her med helt vanvittig dårlig dekning (en løs antennekabel som jeg holdt opp i lufta) og jeg fikk inn NRK og slikt i lista.

Hvor høy signalkvalitet rapporterer tv-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjør jeg: Tar kabelen ut av den gamle rikstv-boksen som altså har signalstatus "god" og som jeg har bilde på NRK kanalen fra nå. Setter kabelen i
    "ANT 1 IN" (ikke F-kontakten). Velger kilde "TV" med fjernkontrollen, går så inn i menyen "kanal", velger "Antenne" under "Antenne" (det må vel bety bakkenett i denne menyen?), setter land til Norge, (stod på Sverige opprinnelig?)
    går så inn på "Autoinstilling" og velger "Digital" der, igjen under "Antenne" og trykker på søk, men finner altså ingen kanaler.
    Var inne på manuell søking også men vet ikke frekvensene som jeg må oppgi. Vet bare at mine sendere bruker kanal 36, 47, 51, 54 og 60.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding - Samsung

Snakket med Samsung om clouding for min UE46D8005 og fikk tilsendt følgende konfigurering som skulle "kurere" dette.
    Tenkte kanskje det var andre på forumet som var int i denne.
    Siden det kommer fra Samsung selv, så regner jeg med de må ha kontroll..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjør jeg: Tar kabelen ut av den gamle rikstv-boksen som altså har signalstatus "god" og som jeg har bilde på NRK kanalen fra nå. Setter kabelen i
    "ANT 1 IN" (ikke F-kontakten). Velger kilde "TV" med fjernkontrollen, går så inn i menyen "kanal", velger "Antenne" under "Antenne" (det må vel bety bakkenett i denne menyen?), setter land til Norge, (stod på Sverige opprinnelig?)
    går så inn på "Autoinstilling" og velger "Digital" der, igjen under "Antenne" og trykker på søk, men finner altså ingen kanaler.
    Var inne på manuell søking også men vet ikke frekvensene som jeg må oppgi. Vet bare at mine sendere bruker kanal 36, 47, 51, 54 og 60.
    Du kan velge kanal på manuell innstilling. Når du velger "Ny" så får du opp tre valg: Kanal, Frekvens, Båndbredde. Ved å gå opp og ned på kanal, så flytter også de andre innstillingene seg riktig. Prøv å gå ned til kanal 60 og gjør et søk. Observer gjerne også signalstyrken der. Dersom den er på 0 så kan det virke som om det er noe galt med tuneren din. Satte over til norsk språk på min egen nå for å sjekke alternativene du har valgt, og det skal være rett det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman73
    Snakket med Samsung om clouding for min UE46D8005 og fikk tilsendt følgende konfigurering som skulle "kurere" dette.
    Tenkte kanskje det var andre på forumet som var int i denne.
    Siden det kommer fra Samsung selv, så regner jeg med de må ha kontroll..
    En relevant opplysning her er vel også hvorvidt du følte at det hjalp for deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i SPENNING på min UE55D8005.
    Solgte min Sony 55" LED for et par dager siden og var i god tro etter å ha lest test på hardware,m.m., men så snubler jeg over denne tråden i går... og tenker: Å NEI!! HVA HAR JEG GJORT?

Men ja.. Jeg tenker også: Kanskje noen tenker at de får et perfekt produkt, når man ser på nyprisen til tven? Men jeg tenker ikke at det er et perfekt produkt jeg får, samt jeg vet jo at man alltid må justere ned tvene på "normale settings", fra butikksettings. I butikken er jo alt makset, pga. alle vil ha en tv som ser freshere ut enn nabotven.

Men jeg leste om han ene her som ble fornøyd med sitt panel nr 3, samt enda en her på slutten nå (dog med 7000 serien, men det er vel samme innmaten i UE serien, leste jeg meg til i går kveld).

Dårlig research av meg selv og jeg hadde nok muligens ventet med tvbytte om jeg leste denne tråden først.. Men jeg tenker at så lenge tven er like god som sonyen jeg solgte, så beholder jeg den. Jeg vil jo da få litt flere features, samt den 5" galaxy tab wifien og 4 x 3dbriller fra komplett.

Nå vet jeg mange sier at den wifi taben er ubrukelig, men jeg har faktisk ønsket meg slik funksjonalitet i flere år. Jeg har lurt på hvordan jeg skulle løse det og jeg var innom tanken å bruke slingbox pro hd for å streame det bort til neste tv, ev. en pc/nettbrett som kunne spille av det fra slingboxen.. Men til gjengjeld krever jo det overgang av kabler (har ikke hdmi), samt slingbox koster 2000 alene.. (pro hd versjonen). Så denne samsungen med "dual view" eller hva man skal kalle det, er jo genialt.. Det blir nok standard på alle tver i fremtiden, vil jeg tro.. Men ja, jeg tenker jo at det hadde vært nice å kunne forlate tven uten å pause på tuneren, om man skal inn å lage mat på kjøkkenet. ev. god morgen norge på kjøkkenet, på den lille skjermen :-)

At man kan se to programmer er jo kult også, men det forutsetter vel camleser i tven.. Jeg kommer vel til å bruke canal digital tuneren, da jeg har både den gamle og den nye kabeltv pvren... kanskje jeg skulle fått meg en camleser og tatt ene kortet inn i tven.. Not sure.. what to do lizm...

ANyhew.. 22" pcskjerm som tv i to dager, det er mer enn nok.. Ser helt merkelig ut og føles så rart med surround og subwoofers og en liiiiiten skjerm.. he he..

Jeg tenker jeg KANSKJE vegghenger den. Jeg har et slim-mount fra teknikmagazinet som ser ut til å være en klone av samsung sitt. skal visst tåle 50kg, så jeg får vel stole på det, selv om det er litt skummelt å stole på et billig veggfeste.. Men jeg får vel bare ta vaer på kvitteringen i tilfelle veggfestet ryker.

Ellers nytt dilemma, jeg tenkte ikke over at min harman kardon avr 355 ikke støtter 3d... hm... må vel enten da ha hdmiene via tven og kan jeg i så tilfelle kjøre audio return ned til recieven?? I DONT KNOW! (recieveren støtter ARC).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg venter i SPENNING på min UE55D8005.
    Solgte min Sony 55" LED for et par dager siden og var i god tro etter å ha lest test på hardware,m.m., men så snubler jeg over denne tråden i går... og tenker: Å NEI!! HVA HAR JEG GJORT?

Men ja.. Jeg tenker også: Kanskje noen tenker at de får et perfekt produkt, når man ser på nyprisen til tven? Men jeg tenker ikke at det er et perfekt produkt jeg får, samt jeg vet jo at man alltid må justere ned tvene på "normale settings", fra butikksettings. I butikken er jo alt makset, pga. alle vil ha en tv som ser freshere ut enn nabotven.

Men jeg leste om han ene her som ble fornøyd med sitt panel nr 3, samt enda en her på slutten nå (dog med 7000 serien, men det er vel samme innmaten i UE serien, leste jeg meg til i går kveld).

Dårlig research av meg selv og jeg hadde nok muligens ventet med tvbytte om jeg leste denne tråden først.. Men jeg tenker at så lenge tven er like god som sonyen jeg solgte, så beholder jeg den. Jeg vil jo da få litt flere features, samt den 5" galaxy tab wifien og 4 x 3dbriller fra komplett.

Nå vet jeg mange sier at den wifi taben er ubrukelig, men jeg har faktisk ønsket meg slik funksjonalitet i flere år. Jeg har lurt på hvordan jeg skulle løse det og jeg var innom tanken å bruke slingbox pro hd for å streame det bort til neste tv, ev. en pc/nettbrett som kunne spille av det fra slingboxen.. Men til gjengjeld krever jo det overgang av kabler (har ikke hdmi), samt slingbox koster 2000 alene.. (pro hd versjonen). Så denne samsungen med "dual view" eller hva man skal kalle det, er jo genialt.. Det blir nok standard på alle tver i fremtiden, vil jeg tro.. Men ja, jeg tenker jo at det hadde vært nice å kunne forlate tven uten å pause på tuneren, om man skal inn å lage mat på kjøkkenet. ev. god morgen norge på kjøkkenet, på den lille skjermen :-)

At man kan se to programmer er jo kult også, men det forutsetter vel camleser i tven.. Jeg kommer vel til å bruke canal digital tuneren, da jeg har både den gamle og den nye kabeltv pvren... kanskje jeg skulle fått meg en camleser og tatt ene kortet inn i tven.. Not sure.. what to do lizm...

ANyhew.. 22" pcskjerm som tv i to dager, det er mer enn nok.. Ser helt merkelig ut og føles så rart med surround og subwoofers og en liiiiiten skjerm.. he he..

Jeg tenker jeg KANSKJE vegghenger den. Jeg har et slim-mount fra teknikmagazinet som ser ut til å være en klone av samsung sitt. skal visst tåle 50kg, så jeg får vel stole på det, selv om det er litt skummelt å stole på et billig veggfeste.. Men jeg får vel bare ta vaer på kvitteringen i tilfelle veggfestet ryker.

Ellers nytt dilemma, jeg tenkte ikke over at min harman kardon avr 355 ikke støtter 3d... hm... må vel enten da ha hdmiene via tven og kan jeg i så tilfelle kjøre audio return ned til recieven?? I DONT KNOW! (recieveren støtter ARC).
    Jeg innbiller meg at Sony generelt er bedre enn Samsung, så jeg er litt usikker på hvorfor du tok akkurat dette valget

Men til spørsmålet ditt ang. ARC... det virker veldig merkelig at receiveren din har støtte for ARC, men ikke 3D da begge deler er en del av HDMI 1.4-spec. Er det likevel tilfelle, så vil ikke ARC være veldig nyttig siden du kun får stereo-lyd ut derfra på HDMI-kilder, så løsningen blir i tilfelle et kompromiss enten den ene eller andre veien.

1) Du kan som du sier, kjøre ARC (evt. optisk ut fra tv-en, blir samme resultat) og få 3D

2) Du kan kjøre digitalt ut fra blu-ray-spilleren din, men gi avkall på DTS Master Audio (dette sendes ikke over optisk, trolig grunnet rettighetsjall. Båndbredden på optisk er større enn hva som er satt av til lyd over HDMI, så det er ikke DER det stopper opp)

3) Du kan kjøre det gjennom receiveren likevel og få DTS Master Audio, men ikke 3D.

PIP-funksjonen (hvis den fungerer som på plasmaene), fungerer ikke med to separate HDMI-inputs mener jeg å huske, men med intern tuner på ett bilde og en input-kilde på det andre.

Det er heller ikke samme innmaten i 7-serien og 8-serien, men panelet er likt. Det gjelder både for LED-variantene og plasma-variantene. 8-serien har litt mer "juice" på SmartTV-delen, ellers er det vel bare litt småplukk som design og sånt som er annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ok.. jeg la ut min harman kardon avr355 på finn :P Får kjøpe meg en ny reciever også.

Jeg skulle jo helst kjøpt en HX923 eller noe fra sony, med den bjelken i sølv.. men vil ikke betale så mye.. Jeg er en av de som helst bytter ca hver 12-18 mnd. og derfor vil jeg helst ikke kjøpe det aller dyreste.

Får tven på døren her mellom 17-21 i dag..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan velge kanal på manuell innstilling. Når du velger "Ny" så får du opp tre valg: Kanal, Frekvens, Båndbredde. Ved å gå opp og ned på kanal, så flytter også de andre innstillingene seg riktig. Prøv å gå ned til kanal 60 og gjør et søk. Observer gjerne også signalstyrken der. Dersom den er på 0 så kan det virke som om det er noe galt med tuneren din. Satte over til norsk språk på min egen nå for å sjekke alternativene du har valgt, og det skal være rett det.
    Har gjort manuelt søk nå, og signalstyrken er 0 på samtlige kanaler fra sendere i mitt område. Sjekket igjen med kabelen i den gamle rikstv-boksen, og i menyen der står det "god" på styrke og 100% på signalkvalitet på de før nevnte kanalene.
    Så da må det jo være tuneren i tv'en som er defekt, må vel være uhyre sjeldent dette her...
    Er det her en mulighet for å regne tv'en som DOA og bare bytte til en ny en, (4 dager siden jeg kjøpte den) eller må den repareres? Er kjøpt på Expert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort manuelt søk nå, og signalstyrken er 0 på samtlige kanaler fra sendere i mitt område. Sjekket igjen med kabelen i den gamle rikstv-boksen, og i menyen der står det "god" på styrke og 100% på signalkvalitet på de før nevnte kanalene.
    Så da må det jo være tuneren i tv'en som er defekt, må vel være uhyre sjeldent dette her...
    Er det her en mulighet for å regne tv'en som DOA og bare bytte til en ny en, (4 dager siden jeg kjøpte den) eller må den repareres? Er kjøpt på Expert.
    De har vel to uker DOA-frist på expert mener jeg å huske. Ellers tror jeg det har vært mye tull med tuner-delen i Samsungene i år. Jeg og flere andre har problemer med satellitt-tuner i 8-serien på plasma.

Det du kan forsøke om du ikke har gjort det er å oppdatere firmwaren, for jeg tror det er gjort noen oppdateringer for DVB-T-tuneren i siste versjon. Jeg har alt forsøkt det på min, men der hjalp det ikke. (Tror det er annen feil, for jeg har signal, bare ikke sterkt nok)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vel to uker DOA-frist på expert mener jeg å huske. Ellers tror jeg det har vært mye tull med tuner-delen i Samsungene i år. Jeg og flere andre har problemer med satellitt-tuner i 8-serien på plasma.

Det du kan forsøke om du ikke har gjort det er å oppdatere firmwaren, for jeg tror det er gjort noen oppdateringer for DVB-T-tuneren i siste versjon. Jeg har alt forsøkt det på min, men der hjalp det ikke. (Tror det er annen feil, for jeg har signal, bare ikke sterkt nok)
    Firmwaren ble oppdatert allerede under første installasjon, tror det var til versjon 01020. Så den skal være rimelig fersk. Får vel prøve å ringe Expert, ser de har tv'en på lager igjen. Tror de gikk rimelig fort tom for modellen på mandag da den var på salg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmwaren ble oppdatert allerede under første installasjon, tror det var til versjon 01020. Så den skal være rimelig fersk. Får vel prøve å ringe Expert, ser de har tv'en på lager igjen. Tror de gikk rimelig fort tom for modellen på mandag da den var på salg...
    Ja, det høres jo utvilsomt ut som om det må være noe feil på den. Jeg kan ikke se at det skal være noe i oppsettet på min heller som kunne vært feil. Jeg har aldri brukt DVB-T før jeg testa det i dag en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Cam i UE55D8005

Er det noen som har erfaring med bruk av cam-modul i denne modellen ?
    Jeg bruker cam mot Canal Digital's kabeltv.
    Når cam'en står i får jeg veldig mye støy i bildet (særlig på HD-kanaler)
    Lyden faller også jevnlig ut.

tormund

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    W6 Fibretech Media Mount du har liggende? Har det jeg og. Kan si det sånn at eg både gruer og gleder meg til å få TVen på veggen. Spesielt siden det er gipsvegg og vil ikke gå inn i noen stender. Men har nå fått med meg på forumet her at det går bedre enn en frykter. tvi tvi!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormund@online.no
    Er det noen som har erfaring med bruk av cam-modul i denne modellen ?
    Jeg bruker cam mot Canal Digital's kabeltv.
    Når cam'en står i får jeg veldig mye støy i bildet (særlig på HD-kanaler)
    Lyden faller også jevnlig ut.

tormund
    Men i alle dager... har de ikke klart å få kabel-tv-tuneren ordentlig heller? Dette høres nøyaktig ut som samme problemet jeg har med satellitt-tuneren på min D8005 plasma. Kan du gå inn på Kundesupport -> Egendiagnose -> Signalinformasjon og se hvordan det ligger an der?

Jeg får en veldig lav signalkvalitet (20-40%) og bitfeil ligger på 1000+.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det riktig at 2012 modellene vises frem om 4 dager?

Side 52 av 63 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •