Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 63 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da så, var inne på den tanken men hadde også ett lite håp om at samsung hadde laget en slik løsning.

Men takk for svar.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Er det noen som har/eller vet hvor man får tak i idealinnstillinger for bildet, til samsung UE55D8005 55"?

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Er det noen som har/eller vet hvor man får tak i idealinnstillinger for bildet, til samsung UE55D8005 55"?
    Denne er nevnt tidligere i tråden:

Samsung UE55D8005 - AVDB.no

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81

Ja jeg regnet med det.. Av ren sløvhet syntes jeg det var lettere å spørre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvor finner man disse "intervall"-innstillingene i menyen tro? Har nylig kjøpt en 46" 8005 som jeg prøver å kalibrere, men finner altså ikke disse innstillingene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Men hvor finner man disse "intervall"-innstillingene i menyen tro? Har nylig kjøpt en 46" 8005 som jeg prøver å kalibrere, men finner altså ikke disse innstillingene...
    Du må aktivere 10p hvitbalanse i avanserte innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du må aktivere 10p hvitbalanse i avanserte innstillinger.

Aha, da skal jeg ta en titt igjen!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akkurat gått til innkjøp av en ue55d8005 selv og med nevnte kalibrering blir jo bildet meget dårlig.. nå ser jeg dog på vanlige tv signaler, ikke film. Men det er kanskje film denne kalibreringen er ment til?

Jeg var klar over clouding "problemet" før jeg kjøpte, men som samsung selv sier så er det slik skjermen er lagd.. Det kan forbedres med å justere bilde innstillingene noe, men helt borte vil det ikke bli.. Utenom di helt sorte scenene er jo bildet fantastisk bra.

Før jeg avgjør min dom på den må jeg teste den ut.. Til den hyggelige prisen av 16990,- er det ikke mange 55" LED tv'er som gir et bedre bilde med et slikt flott design, mener nå jeg da =)

Jeg er likevell meget interessert i tips til bilde innstillinger for et generelt bruk av tv'en.. Noen som har noen gode tips her?

MVH =)

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tQs
    Akkurat gått til innkjøp av en ue55d8005 selv og med nevnte kalibrering blir jo bildet meget dårlig.. nå ser jeg dog på vanlige tv signaler, ikke film. Men det er kanskje film denne kalibreringen er ment til?

Jeg var klar over clouding "problemet" før jeg kjøpte, men som samsung selv sier så er det slik skjermen er lagd.. Det kan forbedres med å justere bilde innstillingene noe, men helt borte vil det ikke bli.. Utenom di helt sorte scenene er jo bildet fantastisk bra.

Før jeg avgjør min dom på den må jeg teste den ut.. Til den hyggelige prisen av 16990,- er det ikke mange 55" LED tv'er som gir et bedre bilde med et slikt flott design, mener nå jeg da =)

Jeg er likevell meget interessert i tips til bilde innstillinger for et generelt bruk av tv'en.. Noen som har noen gode tips her?

MVH =)
    Helt enig.. Syntes ikke bildet ble veldig bra med nevnte kalibrering..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan vel neppe sies for ofte, men å kalibrere er ikke det samme som å skrive av et tilfeldig oppsett fra andre Kalibrering er veldig individuelt fra panel til panel og bør helst utføres der tv-en står plassert, og alltid med måleutstyr.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Helt enig.. Syntes ikke bildet ble veldig bra med nevnte kalibrering..
    Hva med å prøve en kalibrerings-bluray? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hva med å prøve en kalibrerings-bluray? :-)
    Noen forslag? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Hifi-klubben sin kalibreringsplate med hell (se link ovenfor). Ellers har jeg denne:

AVshop.no / Joe Kane Productions DVE HD Basics Blu-ray kalibreringskit

En del flere justeringsmuligheter, men jeg har ikke de store erfaringene med den enda.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver selv og tester ut forskjellige kalibrerings-varianter på nettet, og foreløpig bare funnet slik halvveis akseptable varianter.
    Jeg har UE46D8005, kjøpt for 2 dager siden hos expert for 9990,-
    Det var så lav pris at jeg ikke kunne la det går fra meg.
    Men, er foreløpig ikke fornøyd. Har fått kalibrert skjermen slik at det er bra å se på scener med godt lys, men så fort det blir mørke scener, blir bildet rett og slett stygt å se på. Bildet blir veldig "digitalisert" og utydelig.
    Klart, nå har vel det litt med at jeg bruker RiksTV, og en del av sendingene har dårlig kvaltitet. På Hd-sending med f.eks CSI, blir bildet helt supert.
    Har sett såvidt på 3d og skal teste i kveld med Blue-ray.

Men med tanke på dekoder til RiksTV, har testet både med cam og min Grundig PVR-dekoder, men hva mener dere er best? Merker liten forskjell, men noen av funksjonene i Grundigen er å foretrekke, selv om den er tregere.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt rart å ikke være fornøyd med den til den prisen.. Du bør tenke på at den kom inn på markedet til nesten det dobbelte av hva du betalte..
    Jeg har satt bakgrunnsbelysningen veldig lavt for at mørke scener skal se greie ut, det er jo noe du kan prøve også, men digitalisert og ytydelig har jeg ikke hørt før..

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, sånn er det nå. Skal utforske en god del til før jeg bestemmer meg, med førsteinntrykket mitt er at den gjør jobben meget bra der man har bra signaler, men gjør en ræva-jobb med litt dårlige signaler.
    Da synes jeg det var litt bedre med min gamle KTV som gjorde en helt grei jobb med både gode og dårlige signaler.
    Jeg kunne ha byttet til canal digital i håp om at det ble bedre, men siden rikstv fungerer best for meg i campingvogna, blir det nok uaktuellt å bytte.
    Her i huset går det mest i å se på tv-sendinger, slik at det blir 1.prioritet. spill og film kommer i annen rekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg en Samsung 55"d8005 og var meget fornøyd med det jeg så helt fram til fotballkampen startet. Med en gang kamera beveget seg fra ene banehalvdel til den andre så følgte ikke fargene med. Fargene på draktene ble hengende på siden av spillerne en kort stund før det igjen normaliserte seg, meget plagsomt gjennom en hel fotballkamp.

Er dette et vanlig problem, eventuelt noe jeg kan fikse med andre innstillinger? Prøvde forresten med Motion pluss uten at jeg kunne se at det hadde den store effekten. Meget glad for gode råd

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, sånn er det nå. Skal utforske en god del til før jeg bestemmer meg, med førsteinntrykket mitt er at den gjør jobben meget bra der man har bra signaler, men gjør en ræva-jobb med litt dårlige signaler.
    Da synes jeg det var litt bedre med min gamle KTV som gjorde en helt grei jobb med både gode og dårlige signaler.
    Jeg kunne ha byttet til canal digital i håp om at det ble bedre, men siden rikstv fungerer best for meg i campingvogna, blir det nok uaktuellt å bytte.
    Her i huset går det mest i å se på tv-sendinger, slik at det blir 1.prioritet. spill og film kommer i annen rekke.
    Hei, Yosh81!

Ikke så ofte å se folk fra bygda her inne

Gratulerer med ny TV. UE46D8005 er helt klart en god skjerm, men til ditt bruk hadde jeg ikke vært i tvil. Legg på noen lapper ekstra og kjøp en PS51D8005...

Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sappi
    Har nettopp kjøpt meg en Samsung 55"d8005 og var meget fornøyd med det jeg så helt fram til fotballkampen startet. Med en gang kamera beveget seg fra ene banehalvdel til den andre så følgte ikke fargene med. Fargene på draktene ble hengende på siden av spillerne en kort stund før det igjen normaliserte seg, meget plagsomt gjennom en hel fotballkamp.

Er dette et vanlig problem, eventuelt noe jeg kan fikse med andre innstillinger? Prøvde forresten med Motion pluss uten at jeg kunne se at det hadde den store effekten. Meget glad for gode råd
    Høres ut som tradisjonelt LCD-etterslep. Dette er en av grunnene til at mange anbefaler plasma til sport. Dersom det skulle være noe å gjøre med dette så måtte det finnes i innstillingene som har med motion plus eller tilsvarende å gjøre. Sjekk manualen om det er noe du kan endre på der.

Side 51 av 63 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •