Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 63 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1255
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Siden du har begge tvene (En fra d8 serien og en fra d6 serien) kan jeg jo spørre. Hvordan er bildekvaliteten på disse tvene i forhold til hverandre? Er det store forskjeller?

Jeg vurderte nemlig å kjøpe Samsung UE46D6505, men endte opp med å bestille Samsung UE46D7005 (Samme bildekvalitet osv. som 8005 bare uten alu ramme og lys i samsung logo). Har ikke fått testen den enda.

Synes bildet ut av esken er mye bedre på 6500-serien.
    På 8 serien var det et ******* å få bildet perfekt.
    Mye mer clouding også.

Har fått kalibrert begge to så godt jeg kan og må si at 6500-serien er et lite hestehode forran. Men pga. størrelsesforskjell 60" og 46" så vil jeg jo si at 8005 er favoitten... men bildemessig vinner 6500 en knapp seier her.

Ved panoreringer så "hakker" min 6500 tv. ikke veldig sjenerende, men når man sitter time etter time og leter etter feil så blir man veldig obs på dem.
    8005-tven har ingen problemer med panorering.

Når det gjelder blanding har jeg vært superheldig tror jeg nok.
    Ingen av tv-ene har vist spor av dette, heller ikke ved sterke farger og kontraster (feks gresset på en fotballbane).

Etter full kalibrering så er vel det eneste som trekker ned på 8005 tven, som sagt, at den har bittelitt coluding i venstre hjørne! noe jeg lett kan leve med utifra andre sine brukererfaringer her.
    6500 hadde ingen clouding i det heletatt.

Når det kommer til 3D så er 8005 overlegen.
    Tror mye også skyldes størrelsen, men det er noe som virkelig gjør bildet bedre her.....
    Ingen problemer med crosstalk på noen av TV-ene ved gode 3D-filmer.
    Har opplevd litt crosstalk i filmen Piranha, men dette er en skikkelig dårlig 3D-film.... så er ganske sikker på at det er filmen det skyldes.
    Green Hornet, Saw 7, Resident Evil etc er topp på disse TV'ene i 3D (8005 et stort hestehode bedre).

Poengskala 1 til 5 fra meg:

46D6515
    Bilde generelt: 4 (etter kalibrering 5)
    Clouding: 5
    Blanding: 5
    3D: 4
    Personlig totalkarakter: 4

60D8005
    Bilde generelt: 3 (etter kalibrering 4/5)
    Clouding: 2 (etter kalibrering 4)
    Blanding: 5
    3D: 5
    Personlig totalkarakter: 5 (mye pga strl. 60")

Value for pengene: ikke i tvil, velg 6500-serien.
    Glad i 3D og vil følge med videre: velg 7 eller 8 serien
    Filmguru med med mulighet for å dempe belysning og lite vinduer i stuen:
    Velg 64" plasma

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm det store bildet ødelegger layouten på forumet, teksten vil ikke brette seg pga. bildet.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8005 PVR funksjon

Kan man se på andre kanaler når man tar opp via opptak funksjonen på 8005?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steeox25
    Kan man se på andre kanaler når man tar opp via opptak funksjonen på 8005?
    Nei... det kan man ikke!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Jeg hadde en gammel 40" Samsung-model som nå er byttet ut med UE40D8005, fikk den i hus nå i kveld. Første inntrykket er bra.

Selv om UE40D8005 også er 40", virker den mye mindre en den gamle TV'n min. Ikke så rart når den hadde en ramme på ca. 8cm.

Gleder meg til å få prøvd alle funksjoenen.
    Er det like mye clouding på 40" som de større 8000 modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en feilmelding unable to show tv due decoder error ved bruk av smart view. Noen som vet hvordan jeg ordner det?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Samsung D8000 55" nr 3 i hus. Denne tror jeg at jeg kommer til å klare å leve med Som dere ser har den minimalt med fargeforstyrrelser som banding og lignende. I hvertfall hvis jeg sammenligner med de 2 andre jeg har fått prøve de siste ukene.

Desverre har den alikevel en del lyslekkasje ut i hjørnene. Men dette ser ut til å komme og gå litt??? Noen som vet hva det kan komme av? Dette bildet er tatt etter kalibrering, men i en periode da lyslekkasjen var på sitt værste:

Men dette er ikke på langt nær så irriterende som bandingen var. Og det syntes selvsagt ikke så bra i en film som på en komplett sort skjerm.

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mibs
    Får en feilmelding unable to show tv due decoder error ved bruk av smart view. Noen som vet hvordan jeg ordner det?
    Samme har jeg. Mailet til Samsung kundeservice og fikk til svar at jeg måtte oppgradere firmware. Det er herved gjort, men fremdeles samme feilmelding. Så meld gjerne fra om du klarer å fikse det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spurt om dette før, men bare fått et antydet svar, og ikke et bekreftende.

Jeg leser at D7000/8000 har støyreduksjon som rett og slett ikke blir skrudd helt av. Uansett om man stiller tv til "noise reduction off". Noe som medfører blurreffekter på kornete filmer.

Det har vært skrevet en del om dette og noen hevder at det har kommet en ny firmware som fikser dette problemet. Stemmer det?

Jeg lurer sterkt på dette siden jeg har levert tilbake min Panasonic plasma nummer to i år og jeg vil teste en lcd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Samsung plasma? Jeg vil tro de er bedre enn LED-ene i alle fall.

Og ja, støyreduksjonsgreiene er fikset. Det var en bug i tidligere firmware. (Denne rammet både LED og Plasma-versjonene)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet både en VT30 og en GT30 er det lite fristende med enda en plasma. Det er mulig «buzzingen» og strukturen er bedre på Samsung sine skjermer, men hvis sant skal sies er jeg nok i en av disse «forandring fryder» modusene. Om det blir frydefullt til det bedre er en annen sak...

Kanskje er det ren masochisme.

Forrige gang jeg skulle handle skjerm hadde jeg nemlig 6 -7 lcd-er i hus. Det endte med at jeg fikk en tilgodelapp som jeg et år senere brukte på en Panasonic plasma. Forøvrig et kjøp jeg ikke angrer på. Problemet er bare at 37" er akkurat litt for lite til den nye stuen. Uansett vil jeg ikke ha en større tv enn 42". Disse svære drågene er ikke helt min greie.

Grunnen til at jeg nå vurderer å teste en lcd er at de tross alt har blitt langt bedre enn de var i 2007. På den tiden var skjermene rett og slett en skam.

I tillegg hadde det vært stas å ha en tv hvor jeg ikke må ha i bakhodet at panelet kan brenne seg inn. Ikke at det er noe stort problem, men litt hensyn må man ta. En kompis av meg har nylig pådradd sin Panasonic G20 et rimelig heftig riss fra Champions League logoen. Fyren er en av de mest dedikerte fotballfans jeg kjenner, men jeg tror ikke det hyggelig at han minnes det på det når eksempelvis Frodo og Bilbo reiser skikkelig langt med en hyggelig trollmann for å pælme en ring i en vulkan. De driver neppe med fotball i Middle Earth. Eller?

Når det er sagt undres jeg litt over lcd-ens fremskritt etter å ha lest gjennom denne tråden. Det virker i alle fall som D7000/8000 sliter med det aller aller meste... I butikken synes jeg den ser meget fin ut. I tillegg liker jeg 100 – 60 0000hz systemet til Samsung siden man kan justere det etter egen smak, og ikke et eller annet firmas tanke om hvor mye «såpeopera effekt» kundene vil ha. Se Dirty Harry på en Philips tv?!?!?!

Uansett. Under er noen av problemene som er beskrevet i denne tråden. Den utarter seg som rene klagemuren. Nok om det. Til listen!!!

D7000-8000 sliter med:

1. Banding.
    2. Clouding.
    3. Lyden er ikke sync.
    4. Lugging ved kjappe bevegelser.
    5. Game mode får spill til å se ut som de gjorde på automater for 30 år siden.
    6. Touch menyen blinker.
    7. Sterkt lysende Samsung logo som er kul de første fem minuttene du bruker skjermen.
    8. En fotball i fart ser mer ut som en lang hvot stripe enn et flygende rundt objekt(tipper min fotballkompis hadde revet hårene ut med røttene om han hadde sett noe slikt).
    9. Diverse underlige greier med dekodere og tilkoblinger.

Er dette et «røverkjøp»... Sånn uten at det er en spøk?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Retur

Da har jeg hatt en 8'r i helga å den blir levert tilbake til butikken pronto.. Ett H... å få den justert men etterhvert ble bildet utrolig bra. Ikke antydning til blødning eller noe annet tull. MEN å få den J... tv'n te å holde seg i sync med lyd/bilde var umulig. Har Onkyo 709 og på den gammle TV'n var alt i skjønnest orden fra alle komponeter med Lip sync på. Har prøvd alt i helgen med den av å manuell justering men mens 90Ms passet på en kanal så gjorde ikke det på en annen igjen osv... Tungvint å sitte å justere sync hver gang man skiftet kanal eller kilde... Synd i grunnen for bildet, spesielt på blueray var helt sykt bra. Men nå henger den gammle M86 på plass igjen og lyd er i sync med bildet igjen

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Samme har jeg. Mailet til Samsung kundeservice og fikk til svar at jeg måtte oppgradere firmware. Det er herved gjort, men fremdeles samme feilmelding. Så meld gjerne fra om du klarer å fikse det.
    Da har jeg fått enda et svar fra Samsung:

"Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Når det gjelder Dual View , selvfølgelig støtter din TV og telefon dette, hvis duhadde sett på TV via TVens dekoder, så
    hadde det ikke vært noen problemer. Når det gjelder at du har en dekoder og du får denne meldingen opp så du nevner
    i din tidligere e-post så er det slik at desverre, når man bruker da en annen kilde, i hvert fall HDMI hvis det er det du har
    mellom dekoder og TVen, så er det som lager problemer for Dual View. Det er noe som sender signalet fra dekoder via
    en kabel som får ikke dette til å virke som det skal. Dette har vi vært bort i før noen ganger og det skylder ekstern
    dekoder og signalet som den sender fra dekoder, desverre.

Bare for å teste dette, kan du teste din telefon og en liknende TV hos forhandleren din, bare for å s ehvordan det
    fungerer.

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

Med vennlig hilsen
    Samsung support"

Er det ingen som får dette til å virke med Canal Digital dekoder? Virker hverken på den nye eller gamle hdpvr for kabel hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger for UE46D5005

Jeg føler jeg har lett igjennom hele Internett etter kalibrering/innstillinger til min Samsung UE46D5005. Innstillingene til 6000 og oppover fungerer ikke, det er nemlig ikke like mange muligheter på 5000 serien. Noen som kan hjelpe?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert skal jo kjøre UE46D8005 til 9990kr nå, og jeg skulle til å slå til, men etter å ha lest her inn hvor mye problemer det er, så tror jeg faktisk at jeg står over..

Da får heller min Panasonic TH-42PX80 holde ei stund til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om det er noen som vet om det går ann å få tven til å slå seg på automatisk når jeg slår på dekodern. Har den nye CD HDPVR dekoderen og UE46D5005. Hadde vært deilig å kunne legge bort den fjernkontrollen da jeg ikke bruker den til annet enn å slå tven av og på. ser det finnes en auto av funksjon.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE46D8805 og HDMI2(ARC)

Hei

Jeg har en Yamaha RX-V1900 koblet til en Samsung UE46D8005 LED.
    Har koblet fra "HDMI out" på Yamaha'n til "HDMI 2 (ARC)" på Samsungen.
    Bruker den innebygde digitaldekoderen i tv'en med CAM (CD)

Det jeg lurer på er lyden, nå må jeg bruke en optisk kabel fra tv'en og tilbake til receiver'en når jeg ser på TV får å få lyd? Støtter ikke 1900'en ARC?

Oppsettet i receiveren er

CBL/SAT

Comp in none
    Coax in none
    Optical in (7) "Her har jeg koblet til den optiske kabelen fra tv'en"
    Optical out none
    HDMI IN (3)

Har prøvd å flytte HDMI kabelen som går fra TV'ens HDMI 2 (ARC) til Receiverens HDMI IN (3) men fremdeles ikke noe tv lyd

Det funker jo fint med optiske kabelen med tenkte jeg skulle slippe å bruke den....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Hei

Jeg har en Yamaha RX-V1900 koblet til en Samsung UE46D8005 LED.
    Har koblet fra "HDMI out" på Yamaha'n til "HDMI 2 (ARC)" på Samsungen.
    Bruker den innebygde digitaldekoderen i tv'en med CAM (CD)

Det jeg lurer på er lyden, nå må jeg bruke en optisk kabel fra tv'en og tilbake til receiver'en når jeg ser på TV får å få lyd? Støtter ikke 1900'en ARC?

Oppsettet i receiveren er

CBL/SAT

Comp in none
    Coax in none
    Optical in (7) "Her har jeg koblet til den optiske kabelen fra tv'en"
    Optical out none
    HDMI IN (3)

Har prøvd å flytte HDMI kabelen som går fra TV'ens HDMI 2 (ARC) til Receiverens HDMI IN (3) men fremdeles ikke noe tv lyd

Det funker jo fint med optiske kabelen med tenkte jeg skulle slippe å bruke den....
    Tror ikke RX-V 1900 støtter ARC dessverre
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleC83
    Jeg føler jeg har lett igjennom hele Internett etter kalibrering/innstillinger til min Samsung UE46D5005. Innstillingene til 6000 og oppover fungerer ikke, det er nemlig ikke like mange muligheter på 5000 serien. Noen som kan hjelpe?
    Prøv de her fra Hdtvtest Samsung UE32D5000 review settings
    De skal funke til din model 5000/5005

.

Newcomer maybevader sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ombay
    lurer på om det er noen som vet om det går ann å få tven til å slå seg på automatisk når jeg slår på dekodern. Har den nye CD HDPVR dekoderen og UE46D5005. Hadde vært deilig å kunne legge bort den fjernkontrollen da jeg ikke bruker den til annet enn å slå tven av og på. ser det finnes en auto av funksjon.

Svaret her må vel være Logitech Harmony. Modell velges ut fra hvor mange enheter du har Universalfjernkontroller

Side 50 av 63 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •