Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 63 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tormund@online.no
    Har noen et trådløst nettverk med WPA2-kryptering som de har koblet til fra denne tv-modellen ?
    Jeg har problemer med det.
    Den kobler greitt opp mot router og får ipadresse, men sier den ikke får kontakt mot internett. Får feilmelding om interferens når jeg prøver et nettverksprogram. Hvis jeg bruker WPA eller WEP går det greit men av og til går det fryktelig tregt når jeg bruker disse krypteringene også.
    Noen som har noen ideer ? Hadde vært fint om andre kunne prøvd WPA2 for å se om de får samme problem.....

tormund

jeg kjører wpa2 kryptering og har samme problem som du henviser til her. hadde wpa før jeg oppgraderte linjehastigheten fra 8 til 24 mb og da funka det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware 1017 - bedre på clouding?

Kjøpte nettopp UE55D7005 tv'n, og er fortsatt litt i tvil om den sendes tilbake eller ikke. Men hoppet opp til HX920 er ganske drøyt, rundt 10'000 (kjøpte min for 15'000).

Men er det flere her som synes clouding (spesielt mot kantene) ble bedre etter 1017-firmwaren? La den inn via USB nettopp, og ting virker bedre... syns jeg. Kanskje det bare er godviljen min..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Kjøpte nettopp UE55D7005 tv'n, og er fortsatt litt i tvil om den sendes tilbake eller ikke. Men hoppet opp til HX920 er ganske drøyt, rundt 10'000 (kjøpte min for 15'000).

Men er det flere her som synes clouding (spesielt mot kantene) ble bedre etter 1017-firmwaren? La den inn via USB nettopp, og ting virker bedre... syns jeg. Kanskje det bare er godviljen min..?

Hei, hvordan fikk du den til å ta firmwaren, jeg lastet den ned å la den over på enn usb stick men den fant ingenting på den..

Pakket du filene eller la du den bare rett inn på sticken?

Kan du forklare din fremgangsmåte for å få den til å oppdatere:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hei, hvordan fikk du den til å ta firmwaren, jeg lastet den ned å la den over på enn usb stick men den fant ingenting på den..

Pakket du filene eller la du den bare rett inn på sticken?

Kan du forklare din fremgangsmåte for å få den til å oppdatere:-D

Gega
    Dobbelklikk på T-GAPDEUC_1017.1 ikonet når sticken står i pc`n så kommer veiledningen opp. Du skal endre navn til T-GAPDEUC.exe. La oppdateringen på min 7005 for 15min siden. Funket fint å gjøre det via USB.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DukeGambler
    Dobbelklikk på T-GAPDEUC_1017.1 ikonet når sticken står i pc`n så kommer veiledningen opp. Du skal endre navn til T-GAPDEUC.exe. La oppdateringen på min 7005 for 15min siden. Funket fint å gjøre det via USB.

Ok takk, skal teste i kveld når jeg kommer hjem men det går nok helt sikkert bare godt det, jeg innstallerte ikke på minnepennen men kopierte de utpakkede filene til pennen:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221

Jeg har 1018 firmware på min UE55D8000, lasta den ned fra samsung.no for en uke eller to siden.
    Selv om 1017.1 er den nyeste firmwaren til tv'n ifølge samsung.no.

Merkelig :/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spekuleres i om de kan ha trukket tilbake 1018 pga feil og gitt ut en patchet 1017, men det hjelper riktignok ikke de som allerede har oppdatert. Samsung er dessverre ganske dårlige på informasjon rundt dette, både hva som er fikset og hva som er greia med den siste oppdateringen med lavere versjonsnummer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det spekuleres i om de kan ha trukket tilbake 1018 pga feil og gitt ut en patchet 1017, men det hjelper riktignok ikke de som allerede har oppdatert. Samsung er dessverre ganske dårlige på informasjon rundt dette, både hva som er fikset og hva som er greia med den siste oppdateringen med lavere versjonsnummer.
    Ganske?? Det riktige ordet er vel elendig, for jeg har ikke funnet noe informasjon hos dem... Fant dette i et forum, postet av "Samsung_HD_Tech"
    I don't have any information on the updates yet - I'll see what I can find. Usually updates fix minor issues, and in some cases, adds capabilities. Unfortunately, I only know what is posted on the firmware update website.

I'll be happy to add the remaining item on your wishlist to the proper department.

--HDTech

Så tror ikke alle i det selskapet har helt oversikt. Og de har ihvertfall ikke planer om å dele med kundene sine.
    Dette er hva en annen skriver:
    One thing 1017 does is that it seems to now require UDN encryption for widgets. What this means is that the Samygo Extensions that allowed for decent media playback from the network have been rendered useless.

So, instead of fixing the significant dlna/networking problems the TV has, apparently Samsung just wants to make sure nobody else can, either.

hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spesielt at den kom til både plasma og LED-modellene samtidig, det kan jo tyde på at det hovedsaklig er noe funksjonalitet som er endret, ja. Jeg vet at plasma-eierne klaget på at sortnivået ble totalt kverket med 1018, så de håper på en ny fiks som skal løse dette igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte meg en Samsung UE46D8005 i håp om at den skulle innfri mine forventninger. Jeg ble litt skeptisk etter å ha lest litt om den på nettet, med mange som har problemer, men tenkte jeg ikke ville få det / Legge merke til det.

Kobler opp tven første gang, og litt til venstre midt på skjermen er det en vertikal sort strek som er mest synlig i lyse sendinger. Helt utrolig uheldig der altså! Dette må jo være en feil, defekt vare?

Den går rett i retur, for å si det sånn!

Så kommer jeg over at Siba har kampanje nå på UE46D7005, som jeg har lest har lik bildekvalitet osv. som D8005 (Bortsett fra rammen ikke er alu og samsung logoen lyser ikke). Den er på tilbud til 10.995,- så jeg klinka til på denne.. Er det et godt kjøp eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver om D8005-en din er et helt vanlig fenomen på LED-skjermene til Samsung i år, og som du selv sier så er det stort sett samme tv-en så svaret har du vel egentlig allerede om du først har testet en D8005?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest om flere som har problemer med lys inn fra kantene/sidene.. Men ikke med en konstant sort stripe som bare står det. Får håpe D7005´en kommer i tipp topp stand da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nevnt flere steder i trådene her på forumet, men det omtales som banding.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samme har jeg, problemet blir da at TV'n ikke ser 1017 som nyere firmware og følgelig lar den deg IKKE legge inn 1017. I hvertfall fant ikke jeg ut hvordan en legger inn firmware med lavere versjonsnummer.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop sett min 3 3D film på 1,5 år på min UE8705. Blir ikke overbevist om at dette er bra. Teksten er uklar, og når mange ting rører seg på en gang virker det som om jeg er full 8)

I tillegg måtte jeg inn i bildekorrigering i 3D-menyen og korrigere bildet flere ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D på min 60D8005 og 46D6515 går som en drøm.
    Selvfølgelig ser det bedre ut på 60"

Synes aldri teksten har vært uklar, heller egentlig altfor skarp.
    Uansett så synes jeg tekst på 3D film ødelegger for dybden.
    Prøv å se uten tekst selv, 3D opplevelsen vi bli mye bedre, ble det hvertfall for meg....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    3D på min 60D8005 og 46D6515 går som en drøm.
    Selvfølgelig ser det bedre ut på 60"

Synes aldri teksten har vært uklar, heller egentlig altfor skarp.
    Uansett så synes jeg tekst på 3D film ødelegger for dybden.
    Prøv å se uten tekst selv, 3D opplevelsen vi bli mye bedre, ble det hvertfall for meg....

Siden du har begge tvene (En fra d8 serien og en fra d6 serien) kan jeg jo spørre. Hvordan er bildekvaliteten på disse tvene i forhold til hverandre? Er det store forskjeller?

Jeg vurderte nemlig å kjøpe Samsung UE46D6505, men endte opp med å bestille Samsung UE46D7005 (Samme bildekvalitet osv. som 8005 bare uten alu ramme og lys i samsung logo). Har ikke fått testen den enda.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Postet dette i min egen problemtråd. Dette er min andre Samsung 55D8005 som jeg har for øyeblikket. Denne skal også selvsagt sendes tilbake.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1753884

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og byttes til annen modell?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker enda. Har lyst på en samsung 8000 som ikke har banding eller clouding, (jeg kan leve med litt lyslekkasje fra kantene og hjørnene) men går ikke det får jeg heller gå tilbake til plasma.

Side 49 av 63 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •