Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 63 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ta utgangspunkt i forslag til innstillinger på D7000, da disse er så og si identiske. Så får du justere litt etter hva du liker. Samsung har store forskjeller på sine paneler etter hvor de er laget, så resultatet fra "ferdige" kalibreringsinnstillinger kan variere...
    Takk for tips. Fant et oppsett på D8000 som ble ganske bra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer8202
    Takk for tips. Fant et oppsett på D8000 som ble ganske bra
    Hei.

Kan jeg spørre om hvor du fant oppsettet? Jeg har akkurat kjøpt meg UE46D8005, og skjønner etter og ha lest her at jeg ikke bør ta til takke med fabrikkinstillingene.

Jeg bruker TVen mest til å se fotball og vanlig TV titting. Pluss noe spill. Er det slik at man bør endre innstillinger ettersom hva jeg ser på, eller finnes det noen slags "fasit" på hva som er det riktige oppsettet på disse skjermene?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av getyoguna
    Hei.
    Kan jeg spørre om hvor du fant oppsettet? Jeg har akkurat kjøpt meg UE46D8005, og skjønner etter og ha lest her at jeg ikke bør ta til takke med fabrikkinstillingene.
    Her er en del gode forslag du kan prøve ut..

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Touch panelet på siden virker ikke lenger. Det kommer ikke noe opp på skjermen før jeg trykker på en av knappene, men da er det jo for sent.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig noen har nevnt noe om dette tidligere i denne tråden, men jeg lurer på om noen her har prøvd Viaplay rett fra tv'en, og kan fortelle om dette fungerer tilfredsstillende?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k
    Hvilken kilde er det du bruker? mkv filer ell blu-ray
    [/B]
    Mkv. Alt innhold vises gjennom XMBC. Ift til dobbelt bilde problemet er det slik jeg skjønner deg trolig et softwareproblem?

Er jevnt over godt fornøyd med 6505'en min, men merker at 3D-bildet ikke er like skarpt og detaljert som 2D. Bildet er klart bedre i 2D.
    Vurderer å bytte til 7-serien, men den koster jo mer. Kjøpte TVen med dagsrabatt på 20% hos SIBA for 12800kr. Den rabatten får jeg ikke igjen, så et hopp til 17500kr er ganske stivt for bedre 3D. Men føler meg lurt, og tanken om at 3Den ikke er så bra som den burde vært er en ødeleggende demper.

Sitat Opprinnelig postet av Farskaka
    Mulig noen har nevnt noe om dette tidligere i denne tråden, men jeg lurer på om noen her har prøvd Viaplay rett fra tv'en, og kan fortelle om dette fungerer tilfredsstillende?
    Prøvd noen trailere derfra, men mest fra andre apps. Fungerer bra hos meg.

For dere som har 7/8-serien, og gjerne hvis noen har sammenlignet med 6-serien. Blir 3Den merbart bedre?
    Er også interessert i innspill om omfanget av cloading.

Sitat Opprinnelig postet av venin
    Gå på SmartHub og last ned appen som heter Explore 3D. Den ene videoen der som viser noe vanngreier og fjell har sånn at det kommer ut av skjermen.
    Takk for tipset. Effektene var langt større der, ja. Gøy å se at potensialet er der. Merkelig nok fikk jeg ikke lyd på noen av de videoene. Andre som har hatt samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en gammel 40" Samsung-model som nå er byttet ut med UE40D8005, fikk den i hus nå i kveld. Første inntrykket er bra.

Selv om UE40D8005 også er 40", virker den mye mindre en den gamle TV'n min. Ikke så rart når den hadde en ramme på ca. 8cm.

Gleder meg til å få prøvd alle funksjoenen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde noe problemer med banding og bleeding på mitt samsung UE55D8000 tv, har nå fått et nytt et. Men føler ikke at det er noe bedre enn det andre.
    Bleedingen er blitt bedre, men har fortsatt problemer med banding. Noe som er meget synlig når man ser fotballkamp, da bakgrunnen er jevn grønn, og kamerat panorerer(!) Det vises også på vanlig tv-titting (HD og SD sendinger), men ikke like tydelig som på fotball.

Er det mange andre med det problemet, noe jeg må leve med?
    Eller må jeg ta en ny ringerunde å få bytta det igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på 6000, 7000 og 8000 serien?
    Er der noen forskjell på bildekvaliteten på de?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ole12
    Jeg hadde noe problemer med banding og bleeding på mitt samsung UE55D8000 tv, har nå fått et nytt et. Men føler ikke at det er noe bedre enn det andre.
    Bleedingen er blitt bedre, men har fortsatt problemer med banding. Noe som er meget synlig når man ser fotballkamp, da bakgrunnen er jevn grønn, og kamerat panorerer(!) Det vises også på vanlig tv-titting (HD og SD sendinger), men ikke like tydelig som på fotball.

Er det mange andre med det problemet, noe jeg må leve med?
    Eller må jeg ta en ny ringerunde å få bytta det igjen?
    Dette er et gjennomgående problem med samsung tven. Jeg byttet til sony hx920 og alt æ irriterte meg over hos Samsung forsvant på Sony, og enda er jeg bare en ordinær bruker, men liker å se film i mørket. Og Sony tven kjøpte jeg på et søndagstilbud på elkjøp til tusenlappen mindre enn Samsungen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet er ikke noe unikt for Samsung, men kant-LED-skjermer i det store og hele. Skal man ha LCD er det de gode gamle CCFL-ene det er minst tull med, men de er på full vei ut nå.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å bytte ut min LE55C655 (ikke LED) og få en litt slankere sak. Etter å ha lest noen tester trodde jeg UE55D8005 var et bra valg. Den gang ei! Selv etter nøye kalibrering var min klart bedre på punktene som folk klager på - banding, bleeding, etc.

Merkelig at en TV med såpass irriterende problemer får så gode tester. Den er selvsagt super på mye, men til den prisen bør den være bra på alt, edge-led eller ikke. Problemene varierer tydeligvis innenfor samme serie, noen har lite av nevnte ting, mens andre har mye.

Tester kan man ikke stole på ser det ut til, men det kan jo hende Samsung har laget noen "golden samples" til det formålet.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoneman
    Hva er egentlig forskjellen på 6000, 7000 og 8000 serien?
    Er der noen forskjell på bildekvaliteten på de?
    Det finnes uendelig mange svar om dette hvis du blar i tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en svakhet med edge LED, akkurat som bakgrunns-LED med soneinndeling har sine egne svakheter. Edge LED er hva som gjør det mulig å få tv-ene så tynne, og det har en pris

Til og med Sony-ene som går for å være blant de beste har dette i varierende grad, men muligens ikke like fremtredende som det har vært på Samsung i år, men så er de ikke like tynne heller. Kan kanskje være en viss sammenheng?

Jeg ville nok beholdt den LE-en du hadde, for den er faktisk god og trolig av det beste du får av LCD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Hadde tenkt å bytte ut min LE55C655 (ikke LED) og få en litt slankere sak. Etter å ha lest noen tester trodde jeg UE55D8005 var et bra valg. Den gang ei! Selv etter nøye kalibrering var min klart bedre på punktene som folk klager på - banding, bleeding, etc.

Merkelig at en TV med såpass irriterende problemer får så gode tester. Den er selvsagt super på mye, men til den prisen bør den være bra på alt, edge-led eller ikke. Problemene varierer tydeligvis innenfor samme serie, noen har lite av nevnte ting, mens andre har mye.

Tester kan man ikke stole på ser det ut til, men det kan jo hende Samsung har laget noen "golden samples" til det formålet.

Faktisk veldig enig med deg, jeg kjøpte UE55D8005 på grunn av testene jeg har lest, utifra testene så regnet jeg med at jeg kom til å bli kjempefornøyd, men jeg ble heller kjempeskuffet..så neste gang kommer jeg ikke til å stole på tester:-D

Ganske teit at man skal ha så tynn skjerm selv om det går utover bildekvaliteten.. men hvordan har Samsung greid å få PSxxD8005 så tynn men samtidig ha et fint bilde8)

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt på siden, men hva buker dere den galaxy s'en som fulgte med til? Har liksom ikke funnet det store formålet med den, annet enn å spille angry birds, og surfe litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mibs
    litt på siden, men hva buker dere den galaxy s'en som fulgte med til? Har liksom ikke funnet det store formålet med den, annet enn å spille angry birds, og surfe litt.

Ingenting nyttig ihvertfall:-D

Spør du meg så er dette bare tull, tungvindt og fullstendig meningsløst i bruk, den medfølgende fjernkontrollen er mye enklere og bedre å bruke... den er jo tross alt trådløs den også:-D

Min Samsung Galaxy S2 funker like godt og den kan jeg også ringe med...

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Ingenting nyttig ihvertfall:-D
    Spør du meg så er dette bare tull, tungvindt og fullstendig meningsløst i bruk, den medfølgende fjernkontrollen er mye enklere og bedre å bruke... den er jo tross alt trådløs den også:-D
    Min Samsung Galaxy S2 funker like godt og den kan jeg også ringe med...
    Gega
    Er det ikke lettere med Galaxy enn vanlig fjernkontroll på nettleseren, er det ikke derfor den følger med?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Er det ikke lettere med Galaxy enn vanlig fjernkontroll på nettleseren, er det ikke derfor den følger med?

Jo, det er nok det men for meg blir det å bruke den innebygde nettleseren bare tøv, ingenting er som en tilkoblet pc som har støtte for alt og med fysisk mus og tastatur:-D

Men om man overhodet ikke en pc tilkoblet så kan det være kjekt å ha en Galaxy S for hånden, eneste minuset er at du alltid må huske å lade den, for den bruker jaggu meg strøm den der saken..

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nettopp fått Samsung 46'' D6505 i hus, samt en Samsung HT-D5500 5.1 hjemmekino. Kobler Altiboxen inn i HDMI IN på hjemmekino og HDMI OUT fra hjemmekino til HDMI på TV. Når jeg starter alt for første gang så ser jeg et skurrrete bilde som står Samsung Smart på, før bilde forsvinner fra TV og gir beskjed om at oppløsnining ikke støttes.

Siden jeg ikke får sett SETUP-menyen på hjemmekinoen så får jo ikke jeg stilt på dette. Noen som vet hvordan jeg fikser? Er det noen krav til HDMI-kabelen(1.4) mellom TV og hjemmekino? Har brukt en helt vanlig en som jeg går utifra er 1.3(dersom disse benevnelsene kan brukes om kabler). Setter pris på all hjelp:-)

Side 48 av 63 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •