Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 63 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1255
    Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Den støtter 3D i 1080p, punktum.
    Javel..

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har testet og erfart er at ps3 ikke støtter 1080p 3d på spill. Film har jeg ikke testet på den fordi jeg fikk bluray spillleren fra stua, så den delen vet jeg ikke noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ue55d8005 smart tv + nas

Hei

Har en NAS QNAP TS-439 Pro II, med 4 x 2 tb disker.

Er det noe muligheter å koble opp nettversboksen på tv`n, slik at jeg får mulighet til å spille av materialet jeg har på boksen?

Allshare funksjonen, gjelder den kun Samsung produkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye rart! Playstation 3 har muligheten til å få 3D spill i 1080p, men siden risikoen i framerate drop da er såpass høy, anbefaler Sony utviklerne til å lage 3D delen i 720p. Dette har da altså blitt malen.

Blueray filmer spilles i 1080p uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.4 kabel hjalp ikke, bortkastede penger:twisted: men har funnet en workaround med å sette hdmi buypass på. Da fant tven ps3 med engang. hvorfor forsterkeren ikke tolker min 3d blueray forstår jeg ikke. Men jeg lurer på om jeg taper noe på at 3d signalet nå går untouched gjennom min forsterker. Når jeg spiller dvd (480p) så mister jeg jo oppskaleringen til 1080p men når kilden er 1080p fra min ps3 så lurer jeg på om dette har noe å si for evt bilde og lyd? Ellers utrolig fornøyd med min ue55d8005. Meget bra bildekvalitet og den lekre designen gjør at den er en fryd å se på. Har montert den på vegg med samsung sitt slim feste og ser frem mot å kose meg med filmer og spill fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en ganske stor sjanse for at tv-en din gjør oppskaleringen bedre enn det receiveren din gjør uansett, så bypass er egentlig fint uansett.

Om kilden er 1080p og blir sendt som 1080p til tv-en (forutsatt at tv-en er 1080p også) så skjer det ikke noen skalering overhodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukbart timesalg (tilbud) komplett.no hadde på 15 års dagen sin fra kl 15-16.00..

17990.- for en samsung UE60D6505 som normalt koster 21995.-

Med en sånn pris for en 60" Samsung LED skjerm så måtte jeg bare bestille den:-)

Geir

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer8202
    Noen av dere som har D6755 modellen som kan tipse om kalibrering? Har letet i ukevis etter oppsett men finner kun forslag for modeller som D7000/D8000 serien + de lavere modellene i 6000 serien. Oppsett for TV/HD-PVR begynner å ligne noe (mener å huske jeg brukte et D7000 oppsett som utg.punkt), men på HTPC er langt ifra fornøyd.. TVen er en UE40D6757, skal visstnok være så & si lik UE40D5755 modellen. Takker for alle tips!
    Ta utgangspunkt i forslag til innstillinger på D7000, da disse er så og si identiske. Så får du justere litt etter hva du liker. Samsung har store forskjeller på sine paneler etter hvor de er laget, så resultatet fra "ferdige" kalibreringsinnstillinger kan variere...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60" LED eller 64" plasma?

Har nå bestemt meg for ny TV, men klarer ikke bestemme meg helt for hvilken.
    Det står mellom Samsung UE60D8005 (60" LED) eller PS64D8005 (64" plasma). TVen brukes mest til vanlig TV, og da aller mest sport og film.
    Ikke mye spilling.
    TVen skal stå i et rom med ett vindu, altså ikke helt mørkt. Men kan evt blende med en gardin.
    Noen kommentarer? Plasma eller LED?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornbon
    Det står mellom Samsung UE60D8005 (60" LED) eller PS64D8005 (64" plasma). TVen brukes mest til vanlig TV, og da aller mest sport og film.
    Ikke mye spilling.
    TVen skal stå i et rom med ett vindu, altså ikke helt mørkt. Men kan evt blende med en gardin.

Velg plasma, jeg bestillte i går en UE60D6505 fra komplett men avbestillte den idag, jeg har undersøkt mye frem og tilbake og har blitt frarådet å kjøpe så stor LED skjerm pr. dags dato.

Jeg har nå en UE55D8005 som jeg skal levere tilbake på grunn av at jeg ikke er spesiellt fornøyd med den, jeg sitter litt på siden av tv`n og merker godt at bildet er mye dårligere når jeg ser på motsatt side.. jeg senket lysene i går kveld og da så jeg virkelig noe jeg ikke har sett på mine tidligere plasma tvèr.. masse lyslekkasje på sidene, tragisk!

Så nå har ihvertfall jeg bestemt meg etter at jeg har prøvd LED en stund..

På tirsdag drar jeg innom Elkjøp å kjøper meg en Samsung PS64D8005, dermed BASTA:-)

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornbon
    Ikke mye spilling.
    Jeg har nå eksakt samme TV som Gega, altså en Samsung UE55D8005 LED-LCD, etter å ha hatt plasma'er tidligere.

Mine erfaringer er de samme.
    Dårlig innsynsvinkel, clouding, bleeding etc.
    Jeg har prøvd alle mulige innstillinger og kalibreringer uten at det har hjulpet.
    Takk og lov for angreretten...

Titta på en Sony LCD-toppmodell i dag (920-ett-eller-annet.
    Denne har dimmbare LED'er bak panelet.
    Det ble jo bra svartnivå, men de mørke detaljene ble nesten helt borte.
    Det er mulig den kunne vært kalibrert bedre, men det var også noe merkelig og unaturlig med bildet. Vanskelig å forklare.
    25.000,- for en 55-tommer er også for dyrt.

Så nå skal jeg tilbake til plasma igjen, enten Panasonic VT30 eller Samsung 7- eller 8000-serie.

Om film er viktig for deg, og du har grei lyskontroll i rommet, gå for plasma. Spesielt hvis du skal ha såpass stor TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer godt med mine erfaringer ang innsynsvinkel. Plasma er overlegen LED-LCD på dette området. Har sett på div LED-LCD og selve bildekvaliteten rett forfra er minst like bra som plasma når de er kalibrert MEN bilde viskes ut når jeg sitter +90 grader sideveis i godstolen som jeg gjør i stua mi.

Har stort vindu på stua så plasman er håpløs på sommern med sola inn men perfekt på den tia av året en tross alt ser mest tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ganske bestemt denne gangen for å prøve LED tv i og med at jeg har hatt 4-5 plasma tvèr tidligere og alle har pratet så varmt om LED-LCD, men etter det jeg har sett på denne 55" LED`n så går jeg også tilbake til plasma.
    Mye mulig at det finnes LED-LCD som er bedre enn denne men jeg må ærlig talt innrømme at jeg hadde ventet mer av en 55" til 20 000.- når jeg vet at man får en plasma med vel så bra bilde til 5 -10 000.-.

Alle mine tidligere plasma tvèr har vært Panasonic men nå tenker jeg å prøve en Samsung PS64D8005 som jeg synes ser veldig bra ut og jeg liker menyene og hele konseptet rundt Samsung, også mye på grunn av at den er ca. 5000.-billigere enn 65" til Panasonic...

BACK TO PLASMA, DERMED BASTA:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Stemmer godt med mine erfaringer ang innsynsvinkel. Plasma er overlegen LED-LCD på dette området. Har sett på div LED-LCD og selve bildekvaliteten rett forfra er minst like bra som plasma når de er kalibrert MEN bilde viskes ut når jeg sitter +90 grader sideveis i godstolen som jeg gjør i stua mi.

Har stort vindu på stua så plasman er håpløs på sommern med sola inn men perfekt på den tia av året en tross alt ser mest tv...

Jeg sitter også noe til siden for tv`n i og med at vi har et bord plassert i midten og en tv stol på hver side av bordet, faktiskk så skal man ikke sitte så veldig mye til en side for at innsynsvinkelen begynner å merkes og det er rart å se på, helt sort på venstre side og blassen sort på høyre siden av skjermen.

Når kommer inn i stuen og ser tv`n fra en skarp vinkel så er den totalt fargeløs, noe jeg ikke er vant med fra mine år med plasma-

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare meg på om det er mulig å styre 8005 med RS-232? ser delte meninger om dette. Noen nevner styring kan gjøres via en rs-232 overgang til mini jack 3.5 mm?

Hadde satt pris på om noen hadde erfaringer og kunne svare meg på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Alle mine tidligere plasma tvèr har vært Panasonic men nå tenker jeg å prøve en Samsung UE64D8005 som jeg synes ser veldig bra ut og jeg liker menyene og hele konseptet rundt Samsung, også mye på grunn av at den er ca. 5000.-billigere enn 65" til Panasonic...

BACK TO PLASMA, DERMED BASTA:-D
    I såfall er det kanskje greit å IKKE kjøpe noen UE-modell, for det er LED-LCD-en til Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking plasma

Med tanke på slc sine problemer med plasman sin på dette og uk avforum tror jeg led lcd er et tryggere valg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    I såfall er det kanskje greit å IKKE kjøpe noen UE-modell, for det er LED-LCD-en til Samsung

Beklager, feil typebetegnelse, det skal være PS64D8005:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Beklager, feil typebetegnelse, det skal være PS64D8005:-D
    Her er forresten en helt fersk anmeldelse av PS64D8000, UK-modell:
    Samsung PS64D8000/ PS64D8000FUXXU Plasma 3D TV Review

Rimelig grei kritikk, dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Her er forresten en helt fersk anmeldelse av PS64D8000, UK-modell:
    Samsung PS64D8000/ PS64D8000FUXXU Plasma 3D TV Review

Rimelig grei kritikk, dette.

Snadderlesing, dette gjør meg enda sikrere i mitt valg:-D

Side 47 av 63 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •