Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 63 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1255
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Forskjellen på D6505 og D8005 er følgende:
    - D6505 har ikke Micro dimming
    - D6505 har 400 Hz Clear motion rate, mot 800 på D8005
    - Det følger ikke med briller og Galaxy på D6505 (frem til nyttår på D8005)
    - Det er visstnok forskjellige paneler
    - D6505 koster kr. 11000,- mindre

Jeg har enda ikke sett noen som har D6505 hjemme kommentere her om dens bildekvalitet, og ingen som har fysisk sammenlignet med D8005. De fleste har en mistanke om at D8005 er bedre, men det skulle vel bare mangle pga. prisen. Men på den annen side så kunne det jo hende at D6505 ikke har samme problemet med clouding (siden det er et annet panel), og at bildet forøvrig er akseptabelt?
    Jeg vil ha minst 60" og synes Samsung LED-TV tar seg bedre ut på veggen, men kvier meg for å bruke 33.000,- kroner på en D8005.
    Her er en test hvor UE46D6505 blir "godkjent":
    Samsung UE46D6505 | Lyd & Bilde
    Men det blir vel feil å sammenligne en 46" med en 60" ifht. clouding og bildekvalitet forøvrig.
    Anyone?

en annen forskjell er at d6xxx serien ikke har fullHD 3d (les: UE##D6### 3D TV scam by Samsung or how to sell Half-Quarter HD 3D as "Full HD 3D". Det har derimot 7 og 8 serien. Byttet selv min 6 serie inn i en 8 serie pga dette (ue55d8005 får du for 15995 på elkjøp megastore lade i trondheim enda hvis du er heldig - google tilbudsavis elkjøp megastore lade ). Jeg merket forskjell på både 2d og 3d. 8 serien takler rask bevegelse mye bedre enn 6 serien og 3d bildet er mye skarpere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Hei!

Jeg kjøpte UE55D6505 for ca 2mnd siden og er veldig fornøyd. På min tv er det veldig lite clouding etter at jeg kalibrerte den med proff utstyr. No er det ved veldig mørke sener, men det er kun jeg som ser det og ikke mange andre. Jeg synes også design messig den ser bedre ut med sort rammen enn med den blanke rammen som er på 8005. Mitt råd er kjøp tv'en et sted du har 30 dagers retur rett, test ut og ta en avgjørelse selv. Noen har mer clouding enn andre på sine tv'er.
    Jeg bruker Viasat parabol, blu-ray og appletv 2 som signal kilde. Panorering er meget bra ingen hakking og 3d er en fryd iforhold til min gamle u46c7705 som jeg solgte.
    Selv kjøpt 55 tommeren av D6507. Svært lite clouding på mitt eksemplar. Sortnivået kunne vært enda bedre (synes nå jeg), men heldigvis knapt antydninger til cloudingproblemer. Jeg er ganske kresen på slikt, valgte plasma utelukkende pga clouding forrige gang jeg kjøpte tv.
    Designet på 65xx passer mye bedre inn i stuen min enn 7xx/8xx, men det er jo en smakssak.

Den 3D-forskjellen var jeg ikke klar over. Blir det stor forskjell i praksis? I så fall vil jeg vurdere å oppgradere.. (3d-briller er bestilt, får ikke testet enda).

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Er innstillingene etter kalibreringen spesifikke for din TV, eller kan andre bruke dine og få samme resultat (sef på samme type TV...)?
    I så fall kan du jo legge de inn her?
    hei jeg kan gjerne sende deg mine resultater så kan du prøve dem på din.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt disse testbildene som ligger ute på nett og kan ikke se noe kvalitetsforskjell på 2d og 3d. Har også tatt med meg bildene til hifiklubben for å teste på D8005 og D6505 og hverken jeg eller han i butikken så forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjer det noe rart med min ue55d8005. Når den slås på, hender det at den slår seg av igjen, for så å slå seg på igjen. I går gjorde den det 4 ganger før den ble værende på.

Men enda rarere er det at tvn de 2 siste nettene har slått seg på av seg selv.

Noen som har erfaringer med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lab161
    Nå skjer det noe rart med min ue55d8005. Når den slås på, hender det at den slår seg av igjen, for så å slå seg på igjen. I går gjorde den det 4 ganger før den ble værende på.

Har ikke merket at TVen slår seg på nei, men den separate HDDen fyrer av og til opp når TVen står avslått. Står og durer litt, før den sovner igjen...

Noe som irriterer meg, men som muligens er en RiksTV feature er at bildet av og til (hver 4. uke ?) låser seg etterfulgt av meldingen "Datatjeneste", deretter svart skjerm og teksten "Svakt signal". Tror det kom et spørsmål om oppgradering som jeg ikke hadde tid til og svarte nei på før jeg restertet TVen. Var nødt til å søke opp kanalen på nytt for å få sending igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

d6xxx - ikke fullHD 3d - testbilder/dokumentasjon

Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Jeg har kjørt disse testbildene som ligger ute på nett og kan ikke se noe kvalitetsforskjell på 2d og 3d. Har også tatt med meg bildene til hifiklubben for å teste på D8005 og D6505 og hverken jeg eller han i butikken så forskjell.
    Har selv hatt de to panelene hjemme (har nå d8xxx) og det ER forskjell. Stor forskjell.

Legger ved bilder til sammenligning, så kan du selv vurdere. Har tatt bilder av d6xxx og d8xxx med testbildet i 2d og 3d modus.

Det man ser er at i 3d modus på 6xxx serien blir de grå linjene som er separert i FULLhd2d - "dratt sammen" og blir til en diffus grå smørje. Dette skjer ikke i 3d modus på d8xxx serien

Har brukt eos350d for å ta bilder, veldig forskjellige lysforhold når jeg har tatt bildene av de to forskjellige tvne, så fargene er nok ikke helt korrekte, men man kan danne seg et bilde av skarpheten.

1. d6755 - 2d og 3d FULLHD (1920x1080) testbilder - d6755 testimages fullHD 2d+3d - a set on Flickr
    2. d8005 - 2d og 3d FULLHD (1920x1080) testbilder - d8005 testimages FULLHD 2d+3d - a set on Flickr

Forskjellen hos d6xxx serien mellom 2d og 3d modus er påfallende. Rart at en ikke har sett det når en har to paneler til sammenligning. Men man ser iallefall klart her at man mister mye "skarphet" og man mister fullHD oppløsningen med d6xxx serien mot d8xxx serien.

Når det er sagt sliter jo d8xxx serien med kantbleed/clouding, noe jeg personlig fant fraværende på det d6755 panelet jeg hadde hjemme. Det er sikkert takket være den litt mer robuste rammen.

Det finnes et utall forumtråder og diskusjoner om dette på nettet, samsung promoterer uexxd6xxx serien sin som om den har full hd 3d, men det har den faktisk ikke. Leste et svar fra Samsung Romania anng dette i et forum (SamyGO • View topic - D6500 3D Resolution NOT FULL HD) hvor de kort fortalt sier at det per dags dato ikke finnes noen internasjonal standard for begrepet "FULL HD 3d" og at forståelsen av dette begrepet hos samsung kun innebærer å kunne produsere 1920x1080 totalt, ikke for begge øyne.. litt ironisk når de selv promoterer med full hd 3d oppløsningen som en fordel i motsetning til passive løsninger. (http://www.samsung.com/uk/article/ev...re-the-wonder).

I Tyskland har de visst klart å få 150 euro refund på 6xxx serien grunnet dette:
    150€ Kulanzgutschrift von Samsung für die UExxD6xx0 Serie wegen falscher Werbeaussage » Samsung, Stress, Hifi-Forum, Cine4Home, Besonders, Ganze » myDealZ.de
    Så det er vel et tips til de som allerede eier en d6xxx, man kan evt vise til dette og forhåpentligvis klare å utarbeide den samme avtalen i norge?

Hvis du vil teste dette selv kan du laste ned testbildene her:

http://www.worldserve.de/projects/sa...Testbilder.zip
    evt: D6x00 TVs FULL HD 3D Defect - SamyGO

flere forumtråder anng emnet:
    Les:

1. UE##D6### 3D TV scam by Samsung or how to sell Half-Quarter HD 3D as "Full HD 3D"
    2. D6x00 TVs FULL HD 3D Defect - SamyGO!
    3. SamyGO • View topic - D6500 3D Resolution NOT FULL HD
    4. @SAMSUNG: D65x0 Serie: schlechte 3D-Qualität > Serienfehler ?, Samsung - HIFI-FORUM
    5. D6x00 TVs FULL HD 3D Defect - SamyGO

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å se at jeg ikke er alene om å påpeke unødvendige svakheter i produkter Burde vært flere som sa fra om ting som overhodet ikke burde vært akseptert, da hadde det vært mye lettere å få gehør hos produsentene også. Jeg synes det har vært særdeles mye rart i år.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Hva skjedde med D9000 serien? Finner lite info om den...

Det kommer ingen d9000 serie i år (les: Elektronikkbransjen - STORT OG SMART FRA SAMSUNG, de slipper istedet en 60" versjon av d8000 serien.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k
    Det kommer ingen d9000 serie i år (les: Elektronikkbransjen - STORT OG SMART FRA SAMSUNG, de slipper istedet en 60" versjon av d8000 serien.
    Takker..

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kopiere opptak mellom disker?

Da jeg fikk min 46d8005 koblet jeg på en liten 30GB SSD-disk jeg hadde liggende, og har tatt opp på den.

Nå er den full, og tenkte å bytte til en 500GB 2"-disk som har blitt ledig, den funker også fint, men jeg kunne tenkt meg å kopiere alle de Timmy-Tid-episodene jeg har tatt opp på den lille disken

Men er det noen måte å gjøre dette på? Jeg har begge disker koblet inn nå, går fint å bytte mellom for å se, men kunne tenkt meg å bruke SSDen til noe annet, og spare litt plass bak skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand
    Da jeg fikk min 46d8005 koblet jeg på en liten 30GB SSD-disk jeg hadde liggende, og har tatt opp på den.

Nå er den full, og tenkte å bytte til en 500GB 2"-disk som har blitt ledig, den funker også fint, men jeg kunne tenkt meg å kopiere alle de Timmy-Tid-episodene jeg har tatt opp på den lille disken

Men er det noen måte å gjøre dette på? Jeg har begge disker koblet inn nå, går fint å bytte mellom for å se, men kunne tenkt meg å bruke SSDen til noe annet, og spare litt plass bak skjermen...

Mulig det blir vanskelig, men hvis du installerer "SamyGO extensions" så kan bruke PVR funksjonen uten kryptering (+en del annet småtteri):

SamyGO, Samsung Firmware on the GO

har ikke erfaring med det selv, men mange som bruker det. Det ligger forøvrig også en begrensning i led panelet på strømbruk av eksternHD på 500mAh, men vet ikke hvor strikt denne er i praksis.

Til mediaserver anbefaler jeg Plex widget for samsung tv sammen med Plex mediaserver:
    Plex mediaserver - Plex - A Complete Media Solution
    Plex widget for samsung smarthub: - Samsung Smart Hub - Plex Forums

Verdt å sjekke..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det like store clouding problemer på D8000 40"? Hvordan er den å bruke til gaming. Leser at den har høyt lag, men svir det skikkelig når man spiller?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lab161

WHO YOU GONNA CALL? GHOSTBUSTERS!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om 6xxx og ikke full 3d

Har prøvd litt ulike 3d-filmer nå. Det blir mer dybde i bildet, men 3d slik man kjenner fra imax med ting som "flyr ut" av skjermen er det lite til. Litt stilig er det nå likevel.

Usikker på det her, men stemmer det at man har primært tre måter et 3d-bilde vises på:
    - full SBS (1920x1080P x 2, to fulle hd bilder), og
    - half SBS hvor man får to halve bilder ved siden av hverandre.
    - TaB - bilde oppe og nede

Å spille av to halve bilder ved siden av hverandre går fint, velger 3d-mode på kontrollen og slår på 3d-brillene. Har også noen filmer hvor to bilder ligger nesten oppå hverandre, begge bilder fyller skjermen (full sbs?). Hvordan får jeg aktivert 3d på slike filmer? 3D-knappen tven lar meg bare velge 3 moduser: 2D->3D, side-by-side og top-and-bottom. Det er ingen funksjon for å velge at 3dbildet består av to bilder (nesten) oppå hverandre. Er dette noe 6-serien ikke støtter, iogmed at den ikke kan vise et fullt hd-bilde per øye?
    Mulig jeg er på bærtur, men takknemlig for hjelp av noen som kan dette bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe Samsung UE46D8005, skal koble den til parabolen med den innebygde tuneren, men lurer på om den klarer å styre en DiSEqC switch med 4 inputs, noen som vet dette? har ikke klart å finne svar på dette på nettsøk.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg ser på UE40D7005. Vet noen hvilken responstid denne TVen har? Jeg finner det ikke online..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Itsme87
    Om 6xxx og ikke full 3d
    Har prøvd litt ulike 3d-filmer nå. Det blir mer dybde i bildet, men 3d slik man kjenner fra imax med ting som "flyr ut" av skjermen er det lite til. Litt stilig er det nå likevel.
    Gå på SmartHub og last ned appen som heter Explore 3D. Den ene videoen der som viser noe vanngreier og fjell har sånn at det kommer ut av skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Itsme87
    Om 6xxx og ikke full 3d

Usikker på det her, men stemmer det at man har primært tre måter et 3d-bilde vises på:
    - full SBS (1920x1080P x 2, to fulle hd bilder), og
    - half SBS hvor man får to halve bilder ved siden av hverandre.
    - TaB - bilde oppe og nede

Å spille av to halve bilder ved siden av hverandre går fint, velger 3d-mode på kontrollen og slår på 3d-brillene. Har også noen filmer hvor to bilder ligger nesten oppå hverandre, begge bilder fyller skjermen (full sbs?). Hvordan får jeg aktivert 3d på slike filmer? 3D-knappen tven lar meg bare velge 3 moduser: 2D->3D, side-by-side og top-and-bottom. Det er ingen funksjon for å velge at 3dbildet består av to bilder (nesten) oppå hverandre. Er dette noe 6-serien ikke støtter, iogmed at den ikke kan vise et fullt hd-bilde per øye?
    Mulig jeg er på bærtur, men takknemlig for hjelp av noen som kan dette bedre

Det høres ut som om det du beskriver er det som skjer hvis en ser på en 3dfilm uten å ha brillene påskrudd/uten å bruke de.
    Hvis en prøver å se en blu-ray i 3d skal tvn automatisk gjenkjenne dette og alt du trenger å gjøre er å koble til 3d brillene (holde inn påknappen til den begynner å blinke og det står "3d briller tilkoblet" på skjermen, så skal en ha 3d.

Hvilken kilde er det du bruker? mkv filer ell blu-ray

Fra UE##D6### 3D TV scam by Samsung or how to sell Half-Quarter HD 3D as "Full HD 3D"

Generelt om 3d og anng d6xxx serien:

1. 2D-to-3D (worthless marketing stunt)
    2. Side-by-Side - 1920x1080 (960x1080 pixels per eye)
    3. Top-and-Bottom - 1920x1080 (1920x540 pixels per eye)

There are only TWO popular and simple ways to get "Full HD 3D" (native 1920x1080 pixels per eye):

A) "Frame Sequential" (highest 3D quality).
    Input: 1920x1080p 50Hz, 60Hz, 120Hz (output supported by PC)
    Output: 1920x1080 25Hz, 30Hz, 60Hz per eye

This feature is NOT SUPPORTED and it makes this TV unsuitable for hardcore PC gamers.

B) Standard HDMI 1.4 Full HD 3D "Frame Packing". <---- DENNE BRUKER 6 SERIEN
    Input: 1920x2205p 24Hz (output supported by PC, NVIDIA 3DTV Play, and Blu-Ray)
    Output: 1920x1080p 24Hz per eye (same output resolution as A, but lower frame rate (Hz))

This is where things are screwed in this TV model. Input image is simple box (1920x2205 "Top-and-Bottom"): 1080 horizontal lines for Left image, 45 horizontal blank lines, 1080 horizontal lines for Right image. TV will switch to 3D mode automatically, when nVidia supplies 1920x2205p 24Hz signal to HDMI input. But 3D image is not sharp as expected. You can clearly see large square groups of pixels (on the way to the screen image got squeezed to 1920x1080 (960x1080 or 1920x540 pixels per eye) and then upscaled, so HALF of the resolution is lost). This TV does exactly the same with images, when viewed with native TV picture browser - image quality will drop drastically, when 3D mode is ON (I've tested various high quality images with resolutions up to 3840x2160). Quality drop doesn't end here. If you are using "Top-and-Bottom" mode, then bottom picture have vertical odd lines duplicated over even lines. This means that bottom image has only 25% (or 960x540) of original (1920x1080) quality (demonstrational images below).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hei!

Jeg ser på UE40D7005. Vet noen hvilken responstid denne TVen har? Jeg finner det ikke online..
    fant dette i forumet:

Sitat:
    Input lag test

Samsung D7000 (2011) Input lag test - Motion Plus: Smooth | Flickr - Photo Sharing! - Motion Plus: Smooth 116ms

Samsung D7000 (2011) Input lag test - Motion Plus: Off | Flickr - Photo Sharing! - Motion Plus: Off 100ms

Samsung D7000 (2011) Input lag test - Game Mode | Flickr - Photo Sharing! - Game Mode 52ms

Side 45 av 63 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •