Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 63 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1255
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Hei igjen, enda et spørsmål:

Laster ned mye film som jeg spiller via USB-inngangen, men tenkte nå å gå til innkjøp av harddisk som er kontinuerlig koblet til TV.

Finnes det noen greit prisede trådløse harddisker som dere har erfaring med? Trenger absolutt ikke mye plass i det hele tatt, så hvis det er snakk om noe relativt rimelig er jeg happy.

Innspill?
    Trådløse HDD finnes til greie priser, men de egner seg dårlig til streaming av HD-materiale. Streamer selv 720p kamera-filmer fra NAS trådløst. Det går i rykk og napp, og jeg har konkludert med at kablet ethernet må til.
    Opptak og avspilling på lokal HDD via USB går knirkefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er kanskje lettere å si hva du ikke er fornøyd med. Alle sånne innstillinger du finner må benyttes som et utgangspunkt siden ingen paneler er like, samt at romplasseringen også har en del å si. Å kopiere tilfeldige sett med kalibreringsinnstillinger gir derfor lite mening. Bruk heller de innstillingene du alt har funnet, og gjør endringer ut fra dem.

Om du derfor sier hva du ville hatt annerledes kan du få tips her til hva du trenger å stille på for å (i hvert fall forsøke) oppnå det du vil.
    Drar for å hente den nå vil bare had "6500 kelvin" innstillingene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger du måleutstyr uansett hvordan du velger å gjøre det. Så enkelt er det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bleeding/clouding d8005

Etter å ha byttet inn min ue55d6755 i en ue55d8005 har jeg, som mange andre lagt merke til en viss grad bleeding/clouding.

Jeg har lest i mange forum at dette er en veldig vanlig problem på denne modellen (og d7xxx serien)..

Jeg lurer på om det er verdt å prøve å bytte inn for å få "reparert" eller byttet panel. Altså om det er spessielt mye clouding på mitt panel iforhold til andres. Jeg legger ved noen bilder, og lurer på om det er noen med tilsvarende panel som kan sammenligne. Dette gjelder altså LED d8005 serien til samsung.

IMG_9105 | Flickr - Photo Sharing!

Bildene er forøvrig tatt med EOS 350d.

Er det noen som IKKE har problemer med bleeding/clouding?

på forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k
    Etter å ha byttet inn min ue55d6755 i en ue55d8005 har jeg, som mange andre lagt merke til en viss grad bleeding/clouding.

Jeg har lest i mange forum at dette er en veldig vanlig problem på denne modellen (og d7xxx serien)..

Jeg lurer på om det er verdt å prøve å bytte inn for å få "reparert" eller byttet panel. Altså om det er spessielt mye clouding på mitt panel iforhold til andres. Jeg legger ved noen bilder, og lurer på om det er noen med tilsvarende panel som kan sammenligne. Dette gjelder altså LED d8005 serien til samsung.

på forhånd takk
    Var litt-men hvilken bildemodus har du tatt bildet i?? Hvis bildet er tatt i dynamisk eller standard så er dette mer eller mindre produkt standard desverre. Sett tvn i FILM og senk baklyset under 5. Slå av alt i under menyer. Fint om du kan legge ut nytt bilde da Så er det enklere å bedømme. Har enda ikke selv sett 1 feilfri D7005 og D8005 i mørkt rom med 100% jevnt baklys! har sett noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en kjent svakhet med edge LED som teknologi. Det beste LCD-alternativet for jevnt baklys er vel de gode gamle som nå er nesten helt borte. De hadde vel ofte noe dårligere sortnivå, men de var i hvert fall jevne. Både edge LED og LED med dimmesoner har sine svakheter i forhold til jevnt baklys, og det er vel primært dette som holder plasma-teknologien i live tror jeg :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ue55d8005 bleed

Hei,
    Her er bilder med film, bakgrunnsbelysning:4 og "lysstyrke" 40.. har forøvrig tatt bilde av innstillingene først..

Dog dette er nok ikke helt representativt for den faktiske opplevelsen av bildet, lukkertiden på de "sorte" bildene er rundt 1-1,5s. Mulig RGB bildene er mer representative for hvordan det faktisk ser ut..

Personlig føler jeg at det som reduserer bleed/cloud mest er å redusere lysstyrke innstillingen, men det går en grense for hvor mørkt man kan ha det uten at det blir for slitsomt å se på.

Her er bildene:
    IMG_9139 | Flickr - Photo Sharing!

Er dette et spesielt dårlig panel, eller er dette noe en må vente seg fra d7xxx/d8xxx serien til samsung?

Hadde forøvrig hjemme en ue55d6755 før jeg byttet den inn i d8005 pga manglende full hd 3d (http://www.jocys.com/Hardware/Samsung.htm). Denne modellen hadde ikke NOE tegn til lignende bleed/cloud.

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Var litt-men hvilken bildemodus har du tatt bildet i?? Hvis bildet er tatt i dynamisk eller standard så er dette mer eller mindre produkt standard desverre. Sett tvn i FILM og senk baklyset under 5. Slå av alt i under menyer. Fint om du kan legge ut nytt bilde da Så er det enklere å bedømme. Har enda ikke selv sett 1 feilfri D7005 og D8005 i mørkt rom med 100% jevnt baklys! har sett noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt vanlig med LED i det store og hele. Til og med disse pusherne på elkjøp innrømmer det når man sier man vil ha en tv som ikke har dette problemet Selgeren jeg prata med sist sa faktisk at det jeg egentlig trenger er en god plasma-tv når jeg klaget over alle de tingene med LED-LCD. Enn det, selgeren gir opp å selge produkter han har i butikken for å si at jeg trenger noe annet :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene ser ganske normale ut på bildene hvor innstilingene er vist. Får du til å ta bilde av sort test bilde uten forsinkelse på 1 sek på lukketiden. Bilde med 1 sek lukketid så langt fra bra ut! Du bør prøve ekspert mønster for lysstyrke. Vil tippe du havner rundt ca 46-53 en plass på lysstyrke.

Du kan alltids bytte men som sagt har jeg ikke sett en 100% perfekt egde led fra Samsung noen gang! Er desverre en produkt egenskap. Men det ER forskjell på de selv to like D8005. 1 kan være ille og en annen litt bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler bytting på det sterkeste om du ikke er fornøyd. Har ikke merket mye til bleedingen, og har ikke vært nødt til å kjøre lyset ned på "plasmanivå".
    Er storfornøyd med 8005 og har nå hatt den i snart 2 mndr.

Det er mulig problemet er mye større for de som benytter den som en "kino-skjerm" i mørklagte rom. Da er nok plasma uansett tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ue55d8005 bleed

Etter justering er bildet bedre, men fremdeles antydning til bleed. En kan se det spesielt ve side hvor de lyse fargene blir blassere. kilden er forøvrig 720p...

d8005 bleed/cloud - a set on Flickr

Takk for tilbakemelding, fremdeles litt usikker på hva jeg skal gjøre...

ps. hvordan bruker man "ekspert mønstrene" på denne TVn for å kalibrere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok aldri bli kvitt dette helt. Dette er gjerne her entusiastene velger plasma for å unngå slike problemer. Og det trodde vi at vi var ganske trygge for inntil den grønne pesten angrep våre kjære Panasonic-paneler i år :P

Jevnt over tror jeg du ville gjort et bedre valg med plasma-modellen av D8005 til tross for at den også har sine issues. Men bildet ville vært jevnt. Det den er plaget av (men det tror jeg også alle LED-modellene er?) er litt ustabil kontrast ("brightness pops" eller "fluctuating brightness"). Fargemessig og på lysstyrke så knuser også D8005 Panasonic sitt flaggskip VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oRGAN2k

på forhånd takk

Jeg hadde samme dritt med min ue55d8005 byttet den inn i ps64d8005 og kunne ikke være mer fornøyd

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at Samsung har kommet med en oppdatering som gjør det mulig å skru av støyreduksjon på Blu-Ray filmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dette også har vært et problem på LED-modellene har de nok fikset det der også. Her er den NR-fixen nevnt i en artikkel hos hdtvtest:

Samsung PS51D550 (D550 PDP) Plasma 3D TV Review

Og det er ingen grunn til å tro at den fiksen ikke er rullet ut til alle modellene som er rammet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hvorfor ikke Samsung UE60D6505?

Forskjellen på D6505 og D8005 er følgende:
    - D6505 har ikke Micro dimming
    - D6505 har 400 Hz Clear motion rate, mot 800 på D8005
    - Det følger ikke med briller og Galaxy på D6505 (frem til nyttår på D8005)
    - Det er visstnok forskjellige paneler
    - D6505 koster kr. 11000,- mindre

Jeg har enda ikke sett noen som har D6505 hjemme kommentere her om dens bildekvalitet, og ingen som har fysisk sammenlignet med D8005. De fleste har en mistanke om at D8005 er bedre, men det skulle vel bare mangle pga. prisen. Men på den annen side så kunne det jo hende at D6505 ikke har samme problemet med clouding (siden det er et annet panel), og at bildet forøvrig er akseptabelt?
    Jeg vil ha minst 60" og synes Samsung LED-TV tar seg bedre ut på veggen, men kvier meg for å bruke 33.000,- kroner på en D8005.
    Her er en test hvor UE46D6505 blir "godkjent":
    Samsung UE46D6505 | Lyd & Bilde
    Men det blir vel feil å sammenligne en 46" med en 60" ifht. clouding og bildekvalitet forøvrig.
    Anyone?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Forskjellen på D6505 og D8005 er følgende:
    - D6505 har ikke Micro dimming
    - D6505 har 400 Hz Clear motion rate, mot 800 på D8005
    - Det følger ikke med briller og Galaxy på D6505 (frem til nyttår på D8005)
    - Det er visstnok forskjellige paneler
    - D6505 koster kr. 11000,- mindre

Jeg har enda ikke sett noen som har D6505 hjemme kommentere her om dens bildekvalitet, og ingen som har fysisk sammenlignet med D8005. De fleste har en mistanke om at D8005 er bedre, men det skulle vel bare mangle pga. prisen. Men på den annen side så kunne det jo hende at D6505 ikke har samme problemet med clouding (siden det er et annet panel), og at bildet forøvrig er akseptabelt?
    Jeg vil ha minst 60" og synes Samsung LED-TV tar seg bedre ut på veggen, men kvier meg for å bruke 33.000,- kroner på en D8005.
    Her er en test hvor UE46D6505 blir "godkjent":
    Samsung UE46D6505 | Lyd & Bilde
    Men det blir vel feil å sammenligne en 46" med en 60" ifht. clouding og bildekvalitet forøvrig.
    Anyone?
    Hei!

Jeg kjøpte UE55D6505 for ca 2mnd siden og er veldig fornøyd. På min tv er det veldig lite clouding etter at jeg kalibrerte den med proff utstyr. No er det ved veldig mørke sener, men det er kun jeg som ser det og ikke mange andre. Jeg synes også design messig den ser bedre ut med sort rammen enn med den blanke rammen som er på 8005. Mitt råd er kjøp tv'en et sted du har 30 dagers retur rett, test ut og ta en avgjørelse selv. Noen har mer clouding enn andre på sine tv'er.
    Jeg bruker Viasat parabol, blu-ray og appletv 2 som signal kilde. Panorering er meget bra ingen hakking og 3d er en fryd iforhold til min gamle u46c7705 som jeg solgte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av simen02
    "På min tv er det veldig lite clouding etter at jeg kalibrerte den med proff utstyr..."
    Er innstillingene etter kalibreringen spesifikke for din TV, eller kan andre bruke dine og få samme resultat (sef på samme type TV...)?
    I så fall kan du jo legge de inn her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan tydeligvis ikke gjentas for ofte. Ingen paneler er helt like, samt at omgivelsene tv-en står i også er av betydning.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde med D9000 serien? Finner lite info om den...

Side 44 av 63 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •