Samsung 2011 LED-TVer D5000, D6000, D7000, D8000, D9000 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 63 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1255
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Naa husker jeg ikke helt, men var det saann at tven oppdaterer seg selv?
    Om du ikke har det så travelt, gjør den det. Selv sjekker jeg stadig siste firmware på:
    firmware Samsung TV

Den legger jeg på en USB stick og plugger i TV'n. Oppdaterer fra menyen.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, men da lar jeg den oppdatere selv, hvis det ikke tar så altfor lang tid Vanskelig å få satt i usb, så tett inntill veggen som tven henger..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Hei jeg trenger litt hjelp og håper dere kan finne svaret

Har en 40" Samsung 8005 som jeg er strålende fornøyd med. Jeg kobler opp Macen via Displayport til HDMI - for å se TV2 Sumo og fortrinnsvis Premier League-kamper. Dette gjorde jeg da jeg bodde i England, og det gikk fint selv om jeg hadde en mye dårligere TV og tregere nettverk.

Problemet mitt nå er at bildet "hakker" kontinuerlig, det flyter ikke fritt selv om kvaliteten er HD. Det er altså ikke snakk om at bildet stopper og kjører igang kontinuerlig (bandwith), men at det ikke oppleves sømløst. Noen som har dette problemet og vet hva jeg snakker om? Innstillinger av noe slag?

Skjønner jo at stream ikke er like bra som vanlig TV, men jeg er ikke fornøyd med dette akkurat nå. I England gikk det jo fint, selv om TV var av vesentlig dårligere standard (en Samsung 4-serie) og nettet var gjennom VPN som kvelet internettet ytterligere.

Takker for hjelpen! (Legger inn emnet her også, ettersom jeg først postet feil i Plasma-tråden)
    Først og fremst fungerer Sumo dårligere på MAC enn på PC. Brukte du samme maskin i England? I så fall mistenker jeg at TVen du brukte der kun var HD-ready og ikke viste full HD. Dette krever naturligvis mindre av datamaskinen.

Jeg har to forslag du kan prøve.

1. Velg lavere oppløsning på bildet koblet til TV. Ulempen er jo at det ikke blir like skarpt.
    2. Installer Silverlight 5 RC. For min del gir denne versjonen mye mer flyt enn Silverlight 4.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av venin
    Først og fremst fungerer Sumo dårligere på MAC enn på PC. Brukte du samme maskin i England? I så fall mistenker jeg at TVen du brukte der kun var HD-ready og ikke viste full HD. Dette krever naturligvis mindre av datamaskinen.

Jeg har to forslag du kan prøve.

1. Velg lavere oppløsning på bildet koblet til TV. Ulempen er jo at det ikke blir like skarpt.
    2. Installer Silverlight 5 RC. For min del gir denne versjonen mye mer flyt enn Silverlight 4.
    Helt rett, det var nok en HD-ready og ikke en som er stillt inn på 1080i. Så da skrur jeg bare ned settings på TV-menyen ikke sant?

Jeg har en gammel Dell laptop stående, vil jeg få bedre og mer sømløst bilde dersom jeg bruker denne kontra Macen? Antar også at Silverlight 5 RC kun finnes til PC.

Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen stilles på MACen, ikke på TVen.

En gammel PC vil nok også slite med HD-sendingene fra Sumo.

Her er Silverlight 5 RC for MAC: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=213905

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens, jeg har et lite spørsmål...jeg tenker meg og kjøpe en ny samsung 55" men har lit problemer og finne ut om det er forskjell på D7005 og D8005 jeg liker utseende på D7005 best...men bilde kvalitet er det viktigeste,bruker ikke så mye av alt extra utstyret...så vist bildene er like gode så er jeg sikker på hva jeg velger....noen som har erfaring med begge typer, eller vet sikkert om det er stoore forskjeller på disse??

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forskjell på bildet. Hvis du liker D7005 best utseendemessig, så bør du helt klart gå for den!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anders3D takk for svar...har et lite spørsmål til, etter å ha lest mange innleg her...burde jeg finne et annet merke..myyyye negativt her om denne typen...har bare sett den et par ganger i butikken...der så den veldig bra ut
    det er nokk den tynne rammen som frister mest..men kansje det er noen andre gode forslag der ute??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke tvn i mørkt rom så ville jeg også kikket på Sony sine modeller da disse har mindre problemer med ujevnt baklys/clouding. Ikke like tynne rammer-MEN for min del så teller bildet mest

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en veeldig billig plasma model fra samsung som er under året gammel...husker ikke i farta va den heter..men det er en 50" til ca 6000kr.. jeg er veldig fornøyd med det bildet...kan jeg forvente at bildet på denne dyre led tv en (samsung D7005/D8005) er mye bedre en dette...vil det være en merkbar oppgradering tror dere??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    Jeg har nå en veeldig billig plasma model fra samsung som er under året gammel...husker ikke i farta va den heter..men det er en 50" til ca 6000kr.. jeg er veldig fornøyd med det bildet...kan jeg forvente at bildet på denne dyre led tv en (samsung D7005/D8005) er mye bedre en dette...vil det være en merkbar oppgradering tror dere??
    Tja.... hvis du vil ha mere skarphet så vil det bli bedre. Innsynsvinkel blir langt dårligere både horisontalt og verktikalt! Du kan gå glattere bevegelser mot litt "såpeaktig" bilde på D7/8005. Mye større sjanse for ujevnt baklys(plasma har ikke dette problemet på sorte testbilder ).

Litt bedre sortnivå hvis du senker baklys på D8005 mot 0(da er den ikke mer lysstyrek enn din plasma).
    Min mening er at en betaler en del for ramma... og ikke like mye for bildet.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anders3D takk for svar...har et lite spørsmål til, etter å ha lest mange innleg her...burde jeg finne et annet merke..myyyye negativt her om denne typen...har bare sett den et par ganger i butikken...der så den veldig bra ut
    det er nokk den tynne rammen som frister mest..men kansje det er noen andre gode forslag der ute??
    Jeg har kalibrert min, og jeg synes hverfall det ble veldig bra.. Det er litt ujevnt baklys innimellom, men det kan jeg godta.
    Så en 3D film i går.. Fantastisk.. Det er så en lurer på om det virkelig er en tv man sitter og glor på.
    Men du må gjerne se på andre merker for min del.. Det finnes sikkert mye annet bra også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Jeg har kalibrert min, og jeg synes hverfall det ble veldig bra.. Det er litt ujevnt baklys innimellom, men det kan jeg godta.
    Så en 3D film i går.. Fantastisk.. Det er så en lurer på om det virkelig er en tv man sitter og glor på.
    Men du må gjerne se på andre merker for min del.. Det finnes sikkert mye annet bra også.

Jeg tror ikke jeg er så veldig pirkete på bilder..så lenge det ser bra ut...og det ser jo veeeldig bra ut i butikken det er jo spesielt når rammen er så liten at det ser ut som bildet bare henger på veggen...liker det veeeldig godt skal innom en butikk idag å se lit mer på det

D7005 kan vel brukes med canal digital...vist en skal bruke den som pvr må en ha memorystick...stikker denne ut på siden eller blir den gjemt bak tven??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg er så veldig pirkete på bilder..så lenge det ser bra ut...og det ser jo veeeldig bra ut i butikken det er jo spesielt når rammen er så liten at det ser ut som bildet bare henger på veggen...liker det veeeldig godt skal innom en butikk idag å se lit mer på det

D7005 kan vel brukes med canal digital...vist en skal bruke den som pvr må en ha memorystick...stikker denne ut på siden eller blir den gjemt bak tven??
    Jeg har selv 55 D7005.. Og har hatt et par av sony tvene i stua. Hvis du går for rent bilde så er Sony det beste alternativet. Skal du ha det som gir mest for pengene så velger du NX720 og skal du ha det råeste så velger du HX920. HX920 opplevdes kun bedre på 3D. Fordelen med disse er at du ikke har clouding problemet som er ganske irriterende til tider og svart nivået er mye bedre vs 7005 og 8005.. Men jeg valgte nå å se bortfra Cloudingen og svartnivået og prioriterte rammen og størrelsen .

Ville anbefalt en liten harddisk istedenfor en minnepinne.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk man må bruke en harddisk. Det blir gjemt bak tven.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo alle sammen..var å så på tv i butikken idag..så det ble D8005..bestilt på stedet 2stk 3D briller og galaxy fjernkontroll ble til sammen 21k men det er jo vert noen kroner å kunne levere tv med feil på den lokale sjappa ,så slipper jeg å sende den ,vist det skulle noen gang bli aktuelt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål angående USB på disse Samsungene

Hei!

Har jo vært en fan av USB-avspillingen på disse TVene i lang tid. Ene og alene grunnen til at jeg ikke vurderte annet enn Samsung da jeg kjøpte ny TV. Dette og det fantastiske designet som ikke har konkurranse fra noe hold.

Problemet er at ganske ofte faller jeg ut av filmen etter kort tid når jeg spiller fra USB, og det står at enheten har blitt koblet fra. Da skrur jeg av TV og begynner på nytt, veldig sjelden at det skjer to ganger med samme fil/film/serie.

Noen som har tips eller ideer rundt dette? Kan selvsagt være at chippen ikke er rask nok og at det blir trøbbel med overføringen, men etter en omstart spiller den ofte hele greia uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløs harddisk

Hei igjen, enda et spørsmål:

Laster ned mye film som jeg spiller via USB-inngangen, men tenkte nå å gå til innkjøp av harddisk som er kontinuerlig koblet til TV.

Finnes det noen greit prisede trådløse harddisker som dere har erfaring med? Trenger absolutt ikke mye plass i det hele tatt, så hvis det er snakk om noe relativt rimelig er jeg happy.

Innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet noen vettuge instillinger til UE558005 fra en proff test?

Har funnet en på flatpanels.dk men vil gjerne ha flere

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje lettere å si hva du ikke er fornøyd med. Alle sånne innstillinger du finner må benyttes som et utgangspunkt siden ingen paneler er like, samt at romplasseringen også har en del å si. Å kopiere tilfeldige sett med kalibreringsinnstillinger gir derfor lite mening. Bruk heller de innstillingene du alt har funnet, og gjør endringer ut fra dem.

Om du derfor sier hva du ville hatt annerledes kan du få tips her til hva du trenger å stille på for å (i hvert fall forsøke) oppnå det du vil.

Side 43 av 63 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •